Colorado 2018 deel 4

8 juni 2018 - Ouray, Colorado, Verenigde Staten

Hi there,

Wat is Colorado PRACHTIG!

Dinsdag 5 juni

Het langer slapen lukt nog steeds niet, maar hé…. Er is zoveel moois te zien, wat maakt het uit.  Na het ontbijt staan we om 08.00 uur bij Dollar Rental Car hier op de airport. (5 minuten hier vandaan) en vragen of we mogen ruilen voor toch een gewone SUV. Natuurlijk mag dat, na 13.00 uur is er wel weer wat op voorraad.  Prima, we komen terug. (Heerlijk hoe dat soort dingen hier altijd makkelijk geregeld kunnen worden)

Het is iets na negenen als we het 2e Nationaal Park in rijden: Colorado National Monument. Een stukje aparte natuur met grillige rotsen, rode kleuren en diepe kloven. We rijden de zogenaamde Rim Rock Drive. We beginnen in Grand Junction en eindigen dan in Fruita. We gaan bij alle uitzichtpunten er uit. We hadden al gehoord dat je deze route het beste zo om kunt rijden omdat het dan van mooi, naar mooier en dan mooist gaat👌.

Voor Fox News was ik nog even ingehuurd om life verslag te doen ter plaatse:🤣🤣🤣🤣🤣

Colorado National Monument    Colorado National Monument

Colorado National Monument   Colorado National Monument

En dat klopt. En is op elk punt weer anders. Prachtig! We doen er ruim 2,5 uur over. De hele route is maar 23 mile. Het is maar goed dat we vroeg op pad zijn want het begint aardig warm te worden. De zon schijnt volop.

Met Elvis op de radio rijden we het park weer uit:🎙

In Fruita gaan we naar het Colorado Welcome Center waar ik nog even wat leuke toeristische boekjes scoor. Het is ondertussen tegen de 30C aan en we gaan in de schaduw picknicken, gisteren lekker brood en aardbeien gehaald. Naast het Welcome Center is een indrukwekkend memorial over de oorlog met Vietnam gemaakt waar we ook nog even kijken.

Vietnam Memorial

We rijden nog even door Fruita en gaan dan via de snelweg terug naar Dollar. We worden gelijk herkend door het vriendelijke meisje en ze heeft een bijna nieuwe Nissan Rogue voor ons.🚗 Helemaal super, thank you!

onze nieuwe auto, Nissan Rogue

We liggen einde van de middag heerlijk op onze luchtbedjes te dobberen, het water is gelukkig iets minder warm. Maar nog nooit zo’n warm zwembad ergens gehad.

lekker dobberen

We lopen naar de overkant en gaan eten bij Applebee’s. (Spaghetti Alfredo en bbq taco’s) en rijden dan nog even naar de Mesa Mall. We scoren allebei bij JC Penny’s.

Omdat het nog zulk heerlijk weer is gaan we weer bij het zwembad zitten lezen. Another day in paradise!

Woensdag 6 juni

Om 6 uur ben ik al met mijn broers aan appen, dus dan weet je dat het slapen nog steeds niet goed verloopt hahaah. Met koffie☕ in bed kijken we weer Good Morning America, hoe fijn kan je dag beginnen?

Om 08.45 uur rijden we weg, eerst richting Montrose. Dat is een uurtje. Ook hier weer een leuke Mainstreet en we drinken een cappu in de zon.

Montrose

Want het is alweer mooi weer. Dan gaan we richting ons 3e nationaal park: The Black Canyon of the Gunnison. Een mega diepe kloof, die in tegenstelling tot de Grand Canyon, dus zwart is. We kijken in het bezoekers centrum een indrukwekkende film en beginnen dan aan de 1e route. Die is 8 mile lang met 12 uitkijk punten. We doen ze allemaal. En het is zo ontzettend mooi en indrukwekkend. En zooo diep! Af en toe loop ik alleen naar de rand, want als je last van hoogtevrees hebt, dan “kom je hier wel aan je trekken”😕😕

Daar ga ik... daar ga ik, alleen naar een uitzichtpunt

Jeroen wacht in de Black Canyon of the Gunnison en Jeroen is daar boven

Black Canyon of the Gunnison

Black Canyon of the Gunnison Black Canyon of the Gunnison

Als we na ruim 1,5 uur aan het eind zijn, gaan we in de schaduw picknicken. Wat is het weer genieten vandaag. We rijden richting de uitgang en nemen dan de oostelijke route. Deze is 4 mile lang en met een daling van 16% dalen we de ruim 500 meter de kloof in en ben je uiteindelijk bij de Gunnison Diversion Dam… van te voren passeer je een bord waar je wordt gewaarschuwd voor de scherpe bochten en de steile wegen…

waarschuwing

Nu doen ze dat in Amerika al heel snel en mij maak je niet snel bang…. Maar de auto begonnen wel vreselijk te stinken van 6 kilometer naar beneden rijden met alleen maar op de rem staan hahaah.🔥🔥 Het was al met al een indrukwekkend geheel. Onvoorstelbaar dat je dan gewoon op de bodem van die kloof staat!!

beneden in the canyon  beneden in de canyon

Een van de steilste, donkerste en meest ruige canyons in Amerika is gevormd door de Gunnison River. De rivier heeft zich gedurende een periode van ongeveer 2 miljoen jaar een weg gebaand door zeer harde rotslagen aan de westelijke zijde van de Rocky Mountains.

Het is al na drieën als we het park uitrijden en de TomTom op ons hotel zetten. We rijden via wegnummer 50, dit loopt er schitterend doorheen, het is allemaal weer zo wijds, ruige natuur en hoge verre toppen. We stoppen nog een keer in the middle of nowhere bij een grappig tentje. We zitten heerlijk buiten een colaatje light te drinken en ik probeer de hummingbirds op de foto te krijgen… zulke leuke vogeltjes maar razend snel.

Hummingbirds  Hummingbirds

Iets minder snel zijn Barry en Rambo, de schapen die hier wonen….

Barry  rambo

Om 16.30 uur zijn we bij ons hotel in Gunnison. Weer een super kamer met nu een beter bed dan de afgelopen 2 nachten. We relaxen even wat en besluiten om toch vanavond naar Crested Butte te gaan i.p.v. morgen. Het is wel weer ruim een half uur rijden, maar dan heb je ook wat. Een plaatje van een stadje. Met in Mainstreet allemaal gekleurde houten panden. Helaas slaat het weer wat om en waait het en druppelen er een paar regen druppels. (jammer want de foto’s worden hierdoor minder mooi) We wandelen door heel Mainstreet en gaan bij een leuke tent eten. We nemen allebei een Pita Gyros. Super lekker.

C B

C B

C B                                                                                  C B

We rijden dezelfde route terug, het is weer gewoon mooi weer, en gaan nog even naar de Walmart voor een paar kleine dingetjes.

Een bakkie koffie mee uit de lobby en mij krijgen ze hier niet meer weg. Ik werk het blog bij en bekijk tig foto’s en Jeroen gaat even beneden in de hot tub.  What a lovely day!!

Donderdag 7 juni

·Vandaag eens geen haast, heerlijk. We hebben bij dit hotel een heerlijk ontbijt met veel warme dingen. Na het ontbijt kijken we nog een uurtje Animal Planet en om 10.30 uur rijden we pas weg. Vandaag een hele korte route, 163 kilometer. We moeten weer terug naar Montrose en vanaf daar gaat het weer zuidelijk, de 550 op.

We stoppen nog bij een Antique Boardwalk.... echt iets voor ons... NOT... maar ze hebben er prachtige houtsnijwerk dingen. Helaas allemaal te groot om mee te nemen...

Antique boardwalk Montrose

Deze willen we thuis ook wel  dit willen we thuis ook!!!

We stoppen bij een visitor centre en lopen een stukje naar beneden. Vanaf daar heb je een prachtig zicht op het Ridgway Reservoir, een groot meer en de bergen er achter.

Meer bij Ridgway met fantastisch uitzicht

In Ridgway zelf pakken we een terrasje. Wat een leuke sfeer hangt hier al.😎

Ridgway  Ridgway

Dan rijden we verder naar Ouray en het is alles wat we er van verwacht hadden, wat een leuk plaatsje. Maar als we dan bij de Ouray Inn komen zijn we helemaal blij… S C H I T T E R E N D!!

Ouray Inn   Ouray Inn

Ouray Inn   Ouray Inn

Onze kamer is nog niet klaar en dus lopen we Ouray in voor een lunch.🍞🍞 Ook alweer op een terrasje. Voor ons is dit zo on-Amerikaans.

Lunch in Ouray

Tegen 15.30 uur zijn we terug en krijgen we de sleutel van onze kamer. De eigenaresse loopt mee om alles te laten zien, super netjes. We relaxen wat en tegen 17.00 uur gaan we naar de gratis Wine en Cheese, zo leuk! Met wat lekkere dingen gaan we boven op het sundeck zitten.

Sundeck Ouray Inn   Wine and Cheese

Het is niet uit te leggen hoe fantastisch dit is. En ik zeg het wel 20x per dag, wat een heerlijk weertje!!

In dit filmpje is het uitzicht te zien:

We zitten een tijdje en tutten ons dan wat op, want er is een Free Concert in het park. We lopen er naar toe en genieten van dit typisch Amerikaanse sfeertje. De muziek is mwah, maar dat is niet erg. Waar hebben wij eerder op zo’n gave plek, met al die bergen er om heen, een gratis concert mogen mee maken?

Concert   Concert

Het sfeertje vast gelegd in dit filmpje:

Via Mainstreet lopen we later terug en zitten we nog lang buiten. Mooier gaat het voorlopig niet worden!!

Mainstreet Ouray   Mainstreet Ouray

PS: je ziet misschien op de foto dat het een beetje heiig lijkt... het is de rook die je ziet en ruikt van de enorme bosbranden, noordelijk van Durango. Deze zijn al dagen aan de gang. Het is nog maar af te wachten of we de route zoals gepland kunnen rijden, of dat we een stuk om moeten. Zou wel heel zonde zijn, maar goed, deze brand is veel erger dan dat wij onze mooie route kunnen rijden.

Het was weer een heel verhaal. Wij zitten de komende 3 dagen hier in Ouray.

See ya!

J&M

👫

1. Anneke:
    8 juni 2018
    Heerlijk verhaal weer! En het is inderdaad zo mooi dat National monument, super. Jammer dat je nog niet lekker kunt uitslapen.... Tegen de tijd dat je dat weer kunt moet je weer weg... Geniet nog even verder xxxx
  2. Barbara:
    8 juni 2018
    Dat jij geen reisleider bent geworden Mieke. Dit past gewoon helemaal bij jou. Geweldig👍 Ik geniet elke keer weer van de verslagen en de prachtige foto's en filmpjes niet te vergeten. Ga zo door😉
  3. D&J:
    8 juni 2018
    Commercieel, reporter, reisleider, zangeres, fotograaf, Schrijfster, chauffeur, Flog en blogger... .... Puf puf
    Zou dit al onder multitalent vallen 😀👏🏼👏🏼👏🏼
    Super verhaal weer Maike en alweer een geweldige trip.
    Go on!
  4. Theo:
    8 juni 2018
    Gaaf weer zeg, Enjoy to the Max!
  5. Marlien Dijkers:
    8 juni 2018
    Weer een leuk verhaal en fottos veelplezier nog 😁☺😁☺
  6. Jürgen:
    9 juni 2018
    Et is soo lekker om de berichtjes to lezen. Gaa so door en geniet van jullie reis. Groetjes J en Y
  7. Tanja:
    12 juni 2018
    Godsamme wat ziet het er allemaal gaaf uit! Ik snap zo langzamerhand waarom jullie zo zo verknocht zijn aan Amerika... Geniet er lekker van samen!!
  8. Rob:
    13 juni 2018
    Weer een prachtig verslag. Je merkt daarin dat jullie volop genieten.
    En jullie filmpje voor Fox News is erg geinig. Hoe kom je er zo op....
    We gaan snel door naar jullie 5e verslag. CU.