Colorado 2018 deel 6

15 juni 2018 - Santa Fe, New Mexico, Verenigde Staten

Howdy!

Dinsdag 12 juni

Bij het wakker worden is de rook nog erger dan gisteren, bah wat vies. Maar wij gaan weg en de rest van de mensen moeten hier maar mee dealen. Triest.😕

We maken nu wel even gebruik van het wat simpele ontbijt.

Simpel ontbijtje

Ruim na negenen rijden we weg, vandaag een hele korte route: 92 kilometer. We gaan naar Pagosa Springs. We volgen de route 160 en zien onderweg dat we geen uitstapje kunnen maken naar Chimney Rock, zit dicht. (vanwege de branden?)

We proberen of we al in ons hotel kunnen inchecken, maar dat lukt niet, logisch! We rijden nog even 5 mijl door en zijn dan bij de Hot Springs. We kopen een kaartje van $ 26.00 p.p. en gaan naar binnen, Of eigenlijk naar buiten dus, want daar zijn alle hot pools.

Pagosa Hot Springs     Pagosa Hot Springs

Pagosa Hot Springs     Pagosa Hot Springs

Het is al best druk en met wat moeite vinden nog 2 lege bedjes bij elkaar. Handdoeken er op en badderen maar. Sjjjeeeemig hé, wat WARM. Er zijn echt een paar pools bij die te warm zijn. In totaal zijn er 23 pools en de warmte wisselt tussen de 27 en 46C. En eigenlijk stinkt het ook hier en daar door bepaalde mineralen. Maar wij zetten door en gaan zoveel mogelijk baden in. Jeroen is de hele week al grieperig en moet onwijs hoesten🤧🤧 dus hopelijk dragen deze gezonde baden bij aan zijn herstel. Na een tijdje gaan we weer terug naar onze bedjes en wisselen het zonnen af met het zwemmen. Maar op de één of andere manier is dit niet ons ding. (note to ourselves: volgende keer niet weer denken dat we dit leuk vinden en dure kaartjes kopen!😠) Tegen 15.30 uur zijn we er klaar mee. We gaan nog even naar Rocky Mountain Wildlife Park, een opvang voor wilde dieren die om wat voor reden dan ook niet meer terug kunnen naar de natuur. We moeten opschieten want om 16.00 uur is het voedertijd. Het is in particuliere handen en we betalen $ 10,00 p.p. Een goede bijdrage dus voor alles wat ze voor deze dieren doen. Ik had stiekem gehoopt dat we iets dichter bij konden komen, maar dat viel wat tegen.

Rocky Mountain Wildlife Park     Rocky Mountain Wildlife Park

Voedertijd bij het Rocky Mountain Wildlife Park     Rocky Mountain Wildlife Park

Omdat het nog steeds 35C was en we niet in de schaduw konden staan, waren we met een klein uurtje ook alweer weg.

We checken bij ons hotel in en gaan heerlijk onder de douche. Even die gekke geur van die baden van je afspoelen. We relaxen nog wat en Jeroen checkt Tripadvisor voor de restaurants, het wordt weer een local tentje waar we super eten. We lopen ook nog even door de binnenstad maar alles zit al dicht. Omdat we nog wel zin in koffie hebben bestellen we bij de Mac een one Dollar coffee en rijden dan naar een openbare speelplek. Hier kun je verschillende spelen doen zoals schaken en vier op rij. (hahahahah)🤣🤣🤣 Dat laatste doen wij.

heerlijk spelletje spelen

En nu klink ik als een old wief, maar hoe leuk is dit? Gewoon openbaar en alles is SCHOON. En alles is nog heel. En iedereen gooit gewoon zijn rotzooi in de prullenbak. Probeer dat maar eens in Nederland!

En zo zit Pagosa Springs er ook alweer op.

Woensdag 13 juni

Vanmorgen hebben we ook weinig haast, we hoeven maar weinig kilometers. Het is tot aan ons hotel 223 km. Ik had thuis al gekeken naar wat opties/ must see’s op deze route maar eigenlijk niets kunnen vinden. Ook navraag bij Amerika & Friends op Facebook leverde niets op. Dus gewoon gaan. We komen door kleine plaatsen die zo goed als verlaten zijn. Je zult hier nog wonen…echt vreselijk. NIETS te doen. We rijden nu New Mexico binnen… (jeuh…. Weer een vinkje op de lijst met staten!!) En omdat we natuurlijk in Denver zijn geland, hadden we het bord van Colorado ook niet, dus nog een foto momentje.

het bord van de staat New Mexico

het bord van de staat Colorado

In het plaatsje Chama maken we ook nog wat grappige foto’s.

Chama

Net als we tegen elkaar zeggen dat de route inderdaad saai is, verandert het landschap van bossen naar mooie rode rotsen…. Het wordt echt steeds mooier. Dan zien we een bordje “Echo Amphitheater” en nemen de afslag.

Echo Ampitheater

We betalen $2.00 entree en parkeren de auto. Het is ook precies op het juiste moment voor onze kleine mee gebrachte lunch. Ze hebben diverse overdekte picknick tafels. Beter…want het is WARM!! Ruim 36C.

picknicken Echo Ampitheater

Dan lopen we het pad naar boven, naar het Amphitheater en proberen de echo uit. Nou die doet het echt wel!! We beginnen nog leuk met alleen onze namen en zo, en dat is al grappig, en dan gaan we los… Vieze woorden en zo…. We lagen als 2 pubers in een deuk. Hopelijk waren de andere mensen geen Nederlanders…..

Echo Ampitheater😍😍😍  ❤❤❤

Nog lang na lachend rijden we verder en genieten van de prachtige omgeving. Dan zien we weer een bord, met Ghost Ranch. We rijden het grindpad in en maken diverse foto’s. Ook gaan we naar het welcome centre/giftshop. Je kunt hier diverse dingen doen als een retreat cursus, paardrijden en zelfs overnachten. Wij gaan met een bakkie koffie op het terras zitten en G E N I E T E N. En als extra cadeautje komt er verder op, op eens een kudde schapen aanrennen. ZUCHT.

Ghost Ranch

Ghost Ranch  Ghost Ranch

Even later nemen we nog een afslag naar het Abiquiu Lake, ook weer mooi.

Abiquiu Lake

Inmiddels moeten we nog maar een klein uurtje en zijn om 14.30 uur bij ons hotel, Homewood Suites by Hilton. En het overtreft onze verwachtingen. Wat een ballroom van een kamer… TOP!

Homewood Suites by Hilton     Homewood Suites by Hilton

Homewood Suites by Hilton     Homewood Suites by Hilton

Gauw de zwemkleding aan en met onze luchtbedjes naar het water. We liggen er net in als het bewolkt wordt. Even later sputtert het zelf… hmmm….jammer. We kijken het nog even aan, maar gaan dan naar onze kamer. Ook beslist geen straf. We pakken onze koffers een beetje uit, doen een rondje Social Media en tutten ons weer wat op. We gaan naar het Complimentary Evening Social. Man oh man…. Dat is niet een snackje…. Dat is gewoon avond eten. We nemen allebei soep, wat salade en een broodje gyros. Zoooo wat heerlijk zeg. En ook nog bier en/of wijn.

Complimentary Evening Social (griekse avond)

Om de calo’s weer wat weg te werken lopen we over het grote terrein hier.(het is allang weer droog en warm)  We kijken even bij het casino. Niets voor ons, ze mogen hier nog gewoon roken…bah!

We pakken nog even de auto en doen wat winkels als Kohl’s , Dillards e.d. aan, maar we kopen niets. Om 20.30 uur zijn we weer thuis.

Ps: de hot pools van gisteren hebben helaas niets veranderd aan Jeroens z’n hoestbuien…. ☹

Donderdag 14 juni

Het ontbijt is hier natuurlijk ook erg lekker, met vooral veel vers fruit. Net iets na 9 uur gaan we met onze luchtbedjes naar het water. De voorspelling is nu nog wat zon en later bewolking. Het wordt in de loop van de ochtend steeds warmer, dus dit toch wel iets kouwe zwembad is erg aangenaam.😎 We hebben de hele ochtend het zwembad voor ons zelf:

Tegen 12.30 uur zijn we er klaar mee en gaan douchen. Ondertussen hebben we ook wel honger en iets verderop hier zit de Dairy Queen. En omdat ik zondag jarig ben mag ik gratis een ijs(je) komen eten. Hmmm, lekker! We nemen de New York Cheesecake with strawberries. (Zoveel restaurants hebben dit soort acties en ik heb me overal ingeschreven….LOL)

Gratis ijs bij DQ

Daarna rijden we richting ons 5e nationaal park. Het wordt steeds donkerder en in de 3 kwartier die we moeten rijden krijgen we aardig wat regen. Ik had op het laatste moment iets over shuttle bussen gelezen. We gaan dus eerst naar het visitor centre om ons voor te laten lichten….want eigenlijk houden wij daar niet van. We willen graag onze eigen tijd in delen. We treffen een over enthousiaste dame aan en hoe mooier haar verhaal wordt hoe meer ze gaat fluisteren hahaahah…. Ze maakt het wel spannend hoor. 😏Maar ze heeft ook goed nieuws, vanaf 15.00 uur mag je weer met je eigen auto er in. Kijk, dat is tof. We gaan op pad en werkelijk om 15.01 uur rijden we het Bandelier National Monument in. (wederom met onze kaart)

bandelier national monument

Het is inmiddels droog. We moeten 8.2 mijl rijden om “op de bodem van het park te komen” We vinden er niet veel aan, Geef ons de mooie natuur van gisteren maar. Als we er zijn ziet het er weer heel dreigend uit, en is het benauwd warm. Ook hier weer een Visitor Centre waar we even rond kijken. En dan gaat het bliksemen joh…. Je ziet ze tot zo wat op de grond komen, de lucht wordt weer zwart en er vallen een paar druppels☇⛆☔ We kijken elkaar aan en zijn het helemaal eens. Omdraaien en weg wezen. Heel eerlijk zou dit ook het minst interessante park zijn, wederom Cliff Dwellings. Maar de natuur is gewoon ook niet zo overweldigend.

bandelier national monument     bandelier national monument

We gaan niet rechtstreeks terug, maar via Los Alamos. Maar eerst worden bij een soort tolhuisje staande gehouden. Want schijnbaar betreden we een belangrijk overheidsgebied (kan er op Google eigenlijk niets over vinden). Paspoorten en rijbewijs laten zien en vragen beantwoorden: Do you have drugs or alcohol in you’re car? No sir. Do you have a gun in you’re car. No sir, not today….. En dan mogen we verder… Tsss… heel apart.

Tijdens het rijden overvalt mij een soort “algehele malaise” gevoel, oorsuizen en super moe. We laten Los Alamos voor wat het is en rijden rechtstreeks terug. En dan slaap ik ff een half uurtje. Ik heb over mijn hele lijf kippenvel. We gaan weer naar het Complimentary Evening Social, dit keer met Amerikaans eten als thema. Ik eet wel iets, maar heb het koud. Iedereen zit in korte broek en T-shirt, ik met sokken, lange broek en vest…. Zeg het maar. We lopen nog even over het terrein hier, volgens mij is het hier wel de hele dag droog geweest. Op de kamer kruip ik weer in bed en dan krijg ik het zoooooo warm. Ik gloei helemaal. Te stom toch?

We doen dus helemaal niets meer, lang leve het internet waar Jeroen in ieder geval nog wat Nederlandse tv kan kijken.

Vrijdag 15 juni

Ik word pas om 07.30 uur wakker en voel me weer helemaal top. Waarschijnlijk heb ik gisteren last van de zon gehad??? Helaas hoest Jeroen nog steeds…. ☹

We doen heerlijk kalm aan, ontbijten uitgebreid. Kimberly, ze hebben zelfs Lucky Charms!!!!! HMMMM!

We gaan pas tegen 10.30 uur naar het zwembad. Daar is wederom niemand. We videobellen met Marlien die mij uit lacht om mijn petje hahaah en ff met Anneke. Het is echt weer zulk lekker weer, zo tussen de middag is het 30C.

Tegen 14.00 uur gaan we douchen en lunchen we nog even “in onze eigen keuken”.

lunchen

Ons 1e uitje vandaag is de Fashion Outlet Santa Fe. Maar eerst zien we een Party City, werkelijk in al die jaren nog nooit geweest. Je kunt hier alles voor elk denkbaar feest kopen en natuurlijk veel Amerika spullen. We staan in de rij om iets af te rekenen en de mevrouw voor ons koopt van alles voor een kinderfeestje.... $420,00....

Als we bij de outlet zijn weten we niet wat we zien. Net als in Nederland is er ook in Amerika wel leegstand qua winkels maar hier zijn er van de 38 nog 6 open. Zo gek om dan hier rond te lopen. Zelfs de helft van de toiletten zijn afgesloten en de Food Court zit dicht. Oke…. Even Ralph Lauren binnen, maar we kopen niets.

Fashion Outlet Santa Fe     Fashion Outlet Santa Fe leegstand

Dan zetten we de TomTom op Canyon road. In Santa Fe zitten heel veel kunst galerieën en deze zitten allemaal hier. Veel kunst wordt dan buiten al tentoongesteld. We rijden 2x door deze straat en vinden het wel grappig en soms zelfs mooi allemaal.

kunst op Canyon Road

kunst op Canyon Road

kunst op Canyon Road  kunst op Canyon Road

Het 3e uitje is Santa Fe Plaza waar vandaag een Classic Car show is. Rondom het plein staan een heleboel klassieke auto’s en op het plein speelt een band. Er hangt een ontzettende leuke sfeer. We gaan gezellig op een muurtje zitten kijken en luisteren. Zo leuk om te zien dat er veel mensen spontaan gaan dansen. We doen zelfs even mee!! Echt lachen! 😅😅😅

Ook lopen we een rondje langs alle auto’s en lopen diverse zijstraatjes in. Het is hier echt anders qua sfeer dan in andere staten. Je ziet echt de Spaanse/Mexicaanse sfeer terug.

Plaza Santa Fe     Plaza Santa Fe

Plaza Santa Fe     Plaza Santa Fe

Als laatste moeten we natuurlijk ook nog eten en gisteren hadden we één van onze favoriete restaurants gezien: Souper!Salad. Een all you can eat buffet met vooral heerlijke salades.

Souper!Salad Souper!Salad

Souper!Salad Souper!Salad toetje

We eten lekker en rijden dan op ons gemak weer naar het hotel. We gooien voor € 30,00 de tank helemaal vol en zijn om 21.00 uur thuis. Het is nog steeds 29C en we gaan met een kop koffie nog even buiten zitten. Het was een fijn hotel deze 3 dagen en het was leuk om Santa Fe eens te zien. Maar waarschijnlijk blijft het bij deze keer.

nog ff genieten

Morgen weer terug naar Colorado!

Bye Bye

J&M

1. Kimberly:
    16 juni 2018
    Jaaaaa lucky charms 😍😍 het beste ontbijt! Haha. Klinkt allemaal weer super en ziet er mooi uit! Geniet ze 😘
  2. Anneke:
    16 juni 2018
    Gelukkig ben je weer opgeknapt, nu Jeroen nog.... Wat leuk zo'n sanctuary voor dieren! Altijd goed om even extra te doneren! Prachtige foto's weer!!
  3. Jessie:
    16 juni 2018
    Leuk om jullie vakantieverslagen nog steeds te lezen! Dan krijg je altijd spomtaan zin zelf te gaan :D Wat een heerlijk weertje en mooie natuur zeg! Lekker genieten!! Veel plezier nog!
  4. Jan,Janet, Colin en Dustin:
    16 juni 2018
    Oei hopelijk gaat het snel wat beter met Jeroen. Wel fijn dat het bij jou maar een dag heeft geduurd, dan kun je nu weer lekker gaan genieten!
  5. Marlien Dijkers:
    16 juni 2018
    Het ziet er allemaal weer leuk uit geniet er nog mooi van !!!💋❣💋❣
  6. Johan en Tonnie:
    16 juni 2018
    Mieke van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog menig gezonde jaren toe gewest,geniet er van maar dat lukt zeker op de vakantie.weer een mooi verhaal en mooi foto s ,en
    Tot gauw weer in Almelo
  7. Tanja:
    17 juni 2018
    Van harte gefeliciteerd Mieke met jouw verjaardag!! Overal gratis dingen scoren voor jouw verjaardag, te leuk!!
    Verder vind ik het erg jaloersmakend allemaal 😜
    Veel plezier nog 😎
  8. Barbara:
    17 juni 2018
    Gek dat je je ineens zo ziek kunt voelen. Maar gelukkig opgeknapt. Dus fijn genieten van je verjaardag en alles wat nog gaat komen. Gefeliciteerd🎉🎉
  9. Yvonne Evers:
    Van harte proficiat!!😘
    Vieze woorden bij the echo? 🤔 hmm... jij zeker weer 😂
    Hoewel je weer prachtig geschreven hebt, vond ik het dit keer minder spectaculair.
    Maar gelukkig is het warm, de luchtbedjes en the pool bij de hand.. en door...
    Toedelzzzz
    Gr. Yvonne
  10. D&J:
    18 juni 2018
    Leuk verhaal weet M!
    Even samenvatten:
    Vieze erge rook,simpel ontbijt, Chimey Rock dicht, kunnen niet inchecken, te warme Pools, zonnen en zwemmen niet jullie ding maar wel dure kaartjes, konden niet dichtbij de dieren komen, binnenstad dicht gaan, M is een Old wief, Niets te doen in plaatsjes, Jeroen nog ziek!
    NU de positieve dingen:
    De rest .... 😇😀👊🏼😂😂😂😂😂
    Geniet nog maar even lieverds.....