Comomeer juni 2022 deel 4

12 juni 2022 - Vassena, Lecco, Italië

Donderdag 9 juni

Vanmorgen stond ik op met hoegenaamd geen pijn!👊🙏 Alleen nog wel héél moe.... We zijn er al vroeg bij en lopen voor 7.00 uur met de hondjes richting het water. Na de koffie gaat Jeroen even lopend naar de bakker😋 Op ons balkon ☕️🥐 en het andere broodje gaat gesmeerd in de tas. Een volksverhuizing van handdoeken, luchtbed, lunch, enz ...we gaan naar het water in Abbadabia. Hier is het zoals we hoopten heerlijk rustig. Youp krijgt een lange lijn en kan zo ook in de schaduw zitten.

Youp😍

Yill vermaakt zich enorm met alle stokken die er liggen. En Jeroen en ik genieten van de zon en de rust. Om de beurt dobberen we op het luchtbed op het water. Ik dobber zelfs een hele tijd met Youp op schoot, tot hij er klaar mee is en gewoon "over boord" springt en naar de kust zwemt.... hilarisch... Youp die nooit niet eens natte poten wil.

Dobberen met Youp

We eten ons broodje, laten ons opdrogen en pakken dan alles weer in. Thuis relaxen we nog even wat, douchen en optutten en de 2Y's nog een keer extra uit. Let's go! We gaan met de boot vanaf hier naar Bellagio. Vanaf ons appartement is het nog geen 5 minuten lopen naar de haven en we kopen 2 retourtjes (€27,80) De boot doet er 50 minuten over en doet eerst nog 5 andere plaatsjes aan.

Zicht op VassenaVanaf de bootZicht op Limonte

Wat is alles toch mooi vanaf het water. Het enige is, is dat het enorm is gaan waaien. De, in onze ogen oude, boot moet enorm kracht zetten en hierdoor stinkt het best wel naar diesel. Om 16.00 uur zijn we in Bellagio. (dit is voor ons de 2e keer) We beginnen met wat te drinken, het is best warm😎 Daarna lopen we eerst langs de kust en dan via een leuk straatje omhoog. We gaan hier en daar een winkeltje binnen, gaan een keer links en rechts, want alle straatjes en doorkijkjes zijn zo mooi😍

BellagioBellagioHet waaide hier héél hard🤣

Om 18.05 pakken we de laatste boot terug, gelukkig een grotere boot nu want het is nog harder gaan waaien. Heerlijk... kop in de wind... even alle zorgen er uit laaien waaien!

Veel kitesurfers

Iets voor 19.00 uur zijn we terug in Mandello en gaan we lekker uit eten.

😋😋😋😋

Met de doggies zitten we later op het balkon even koffie te drinken en overleggen we wat we morgen op onze laatste dag nog zullen gaan doen.....

Vrijdag 10 juni

Als we de hondjes uitlaten waait het nog harder dan gisteren.... tja... Na een lekker ontbijtje op het balkon

Ontbijten in de zon

gaan we met luchtbed en handdoeken naar het water. Maar het is geen doen.... ik zeg het niet gauw maar het water was gewoon koud 🥶 en je waaide gewoon weg... dus na 10 minuten liepen we alweer terug.... jammer hoor! Op ons 2e balkon staan ligbedden en heb je tot een uur of één zon.

Ff lekker zonnen 😎

Daar is het dus wel heerlijk liggen, door de wind nu niet te warm. Ondertussen draai ik een paar wasjes... onze wasmachine thuis ging 2 dagen voor vertrek kapot ( ook dat nog haha🙄) dus op deze manier ideaal. Jeroen smeert broodjes en dan gaan we aan het begin van de middag op pad. We rijden helemaal langs het water naar de noordkant van het meer. Een (rustig) plekje aan het water om te lunchen vinden we niet, maar wel iets verder er vanaf.

Mooi lunch plekje

Heerlijk...hier is niemand. Vanaf het Lago di Como rijden we het ons bekende stukje naar Lago di Mezzola. Ook hier drukker dan vorig jaar, maar nog even mooi. Ik speel nog even wat met Yill in het water Jeroen zit met Youp in de schaduw. We wandelen de boardwalk af naar het leuke barretje en daar drinken we wat. Wat is het toch onwijs mooi hier!!😍

Lago di MezzolaLago di MezzolaLago di MezzolaWAT EEN PLEK😍

Op de terugweg kijken we even bij het huis dat we vorig  jaar hadden gehuurd want stiekem hoopten we nog hertjes te zien. Maar nee... dat was ook te mooi om waar te zijn. In het dorpje gaan we naar "onze" bakker waar ze die heerlijke mini gebakjes hebben😋😋 Ook hier zitten we in de schaduw... het is gewoon te warm voor Youp. Het smaakt allemaal weer heerlijk, wat kunnen ze dat toch in Italië.

Hmmm😋😋

Thuis hou ik een siësta van ruim een uur🙄 en dan wandelen we Mandello in. Het is druk... het restaurant dat we in gedachten hadden heeft geen plek. Dan gaan we terug naar het restaurant van gisteravond. Er is nog plek, maar het stroomt helemaal vol.

Nog ff lekker uit eten

Super gezellig met vele Italiaanse families, van baby's tot en met opa en oma. Zo leuk om dit alles te bekijken! Tegen 21.30 uur zijn we weer thuis en kijken weer een aflevering Tweede Hans ( zoooo leuk!!)  En dan lopen we voor de laatste avond door het park en langs het water met de doggies.

Mandello by night

Zaterdag 11 juni

Het oorspronkelijke plan was morgen heel vroeg vertrekken en in 1 keer naar huis. Maar dat is nu niet verstandig en ook al is het zonde van het geld, we boeken toch een hotel. Weer van de B en B hotel keten, dit keer in Karlsruhe. ( €100 inclusief ontbijt en de hondjes) Wel doen we rustig aan en proberen het vakantiegevoel nog wat vast te houden. Dus ontbijten we lekker nog even op ons balkon in de zon en beginnen dan met het inpakken. Alles in de lift en naar de parkeergarage.

Alles past in de lift🙈

Nog even bij de Iperal broodjes halen en dan is het 09.45 uur als we vertrekken. 529 km te gaan. Het is best druk en de 1e anderhalf uur zijn het allemaal B wegen. Dan krijgen we vanaf Chiasso (Zwitserland) eindelijk snelweg en doen we een bakkie koffie en gaan we ff plassen. Waarom kan de wc in Zwitserland altijd zo super schoon zijn?

We geven Google maps de opdracht om ons naar de Gotthard pas te navigeren en slimme Truus laat ons gelukkig al in Quint er af gaan. We rijden nog maar net op de B weg en zien een mega file op de snelweg voor de tunnel staan....YES... Altijd een goede keuze om de pas te rijden. We pakken de oude Tremola pas en oooohhhh WAT GENIETEN! We hebben Spotify aan met alle oude "foute" nummers en zingen luidkeels mee. Het is prachtig weer en totaal niet druk. Dit alles maakt toch zoveel goed! Ik ben weer helemaal in mijn element.

Gotthard pasKan zo in de Suzuki reclame folderGotthard pasPrachtig toch

We houden boven een koffie stop, wandelen wat rond met de doggies en gaan dan langzaam aan naar beneden. Door Zwitserland gaat het gestaag door, een stukje na Bazel houden we nog een keer pauze.  We gaan even de snelweg af om te tanken, wederom €1.89 de liter👊 Om 18.30 zijn we bij het B en B hotel Karlsruhe. Hmmm... meer basic dan de vorige... maar ach... het is één nacht. Nadat de 2Y's hebben gegeten (wederom zeggen we tegen elkaar hoe makkelijk ze zijn... van passen rijden tot weer naar een andere hotelkamer... alles is goed) laten we ze nog een keer uit.

Wij steken de straat over, lopen het station door en zijn dan aan het begin van het centrum van Karlsruhe. Hier zit een leuke biergarten. We eten heerlijk en met een ijsje van de Mac slenteren we weer terug.

Biergarten

Zondag 12 juni

We slapen hier prima en het ontbijt is ook goed verzorgd.

Gezellig nog even ontbijten

We rijden om 09.10 uur weg, 488 km te gaan. We stoppen 2x onderweg en zijn dan om 14.40 uur thuis. Het normale leven dient zich gelijk aan... opruimen en boodschappen doen 🙄 Gelukkig melden Anneke en Martin zich dat ze een stuk gaan fietsen en of we al thuis zijn. Dus gezellig einde van de middag een Aperativo en een culinaire maaltijd uit de airfryer 🤪🤪 EN.... het voordeel van zo'n bezoekje.... aan mijn vriendin kan ik wel een tas met was mee geven😆😉 Thanx Ann🥰

Eind conclusie:

Het Comomeer is echt wel een favoriete plek van ons! Misschien dat aan de noordkant zitten iets handiger is met uitstapjes maken. We houden van toertochtjes maken😉 Maar om zo vanuit je appartement naar het water te kunnen en naar al die leuke terrasjes was ook G E W E L D I G!

Tja.... en nu, op het moment van schrijven, voel ik mij bijna weer de oude. Dus fijn... kan ik morgen weer gewoon werken🙄🙄🙄🙈 ECHT enorm balen dat het zo gelopen is tijdens de vakantie, ben er wel heel verdrietig van geweest. Maar het is zoals het is... en waar hebben we het uiteindelijk over... dit ging vanzelf weer over...

EN...de aftel app staat op 67 dagen. Dan gaan we weer naar Italië, nu naar een  voor ons (bijna) nieuw stuk rondom Domodossola.

Wederom bedankt voor alle leuke reacties.

J&M 👨‍❤️‍💋‍👨

1. Yvonne Evers:
    Youp die ”over boord” springt??? 😱 hoe dan? Hahahahhaha
    Ik heb ook altijd dat probleem met boten: diesellucht en daar word ik dan heel misselijk van… maar op de boot in Brienz en Interlaken had ik geen last. Wat zien die straatjes er toch prachtig uit 😍. Ik wil oooook weer eens daar naar toe!
    Heeej maar, die Domme-doos-ela die stond ook altijd als eindbestemming op de trein in Zwitserland. Kan ik de volgende keer - als jullie daar zijn - en ik weer in der Schweiz, bij jullie een bakkie doen en een overnachtinkje 🤪

Bedankt voor de prachtige verhalen en de SCHITTERENDE foto’s!

😘😘
    Yvonne
  2. Mieke Dijkers:
    12 juni 2022
    Ik zeg deal.... Je mag ook 2 nachtjes blijven slapen ;-)
    Fijn dat jij ook weer veilig thuis bent.... alhoewel fijn? Ik den dat we allebei liever nog in Zwitserland/Italië waren!!!!
  3. Anneke:
    12 juni 2022
    Nou en inmiddels is de was bijna klaar, is Martin echt enthousiast over de Airfryer en moeten we het weer zonder jullie blog doen....dat is dan weer jammer....sterkte morgen😘 bedankt voor het meelezen en de prachtige foto's xx
  4. Miriam:
    12 juni 2022
    Fijn dat je je weer wat beter voelt, maar wel heel erg jammer dat het een stempel(tje) heeft gedrukt op jullie vakantie.
    Wel weer genoten van de foto's en verhalen.
    Op naar de volgende vakantie. CIAO 😘😘
  5. Barbara:
    13 juni 2022
    Het gaat altijd veel te snel. Voor je het weet, ben je weer aan het werk. Wat hebben jullie weer een mooie reis gemaakt met prachtige foto's die uitnodigen om er ook eens te gaan kijken.
    Was er een feestje om op afstand nee te mogen. Op naar de volgende. En dan zonder klachten hoop. Ik voor jou Mieke.
    Gr Barbara😘
  6. Marian:
    17 juni 2022
    Wat is het daar prachtig..en weer mooie foto's.
  7. Sia:
    21 juni 2022
    Eindelijk heb ik dan fatsoenlijk internet en jullie verhalen kunnen lezen. Mooi om te lezen dat jullie het weer zo naar de zin hebben gehad en dat jij, Mieke, weer bent opgeknapt! Aftellen naar de volgende vakantie! 😊