Weekendje Duisburg juli 2022

31 juli 2022 - Almelo, Nederland

De 10 weken die we na het Comomeer nog moeten overbruggen duren voor ons gevoel eeuwig haha.... goede smoes om nog even een weekendje weg te gaan.

Gelukkig mocht Jeroen zijn vrije dag ruilen, dus we konden gewoon op vrijdag vertrekken.

Vrijdag 29 juli

Hieperdepiep... onze Youp is vandaag 13 jaar geworden... onze ouwe grijze🥰

Youp 13 jaar 🎊🎈🎉

Terwijl we in bed aan de koffie zitten, begint het te regenen... ja hallo...dat hadden we niet afgesproken....

We poetsen nog even het huis en rijden dan tegen 10.30 weg. We laten de doggies nog even uit en gaan dan echt op weg. Het is 14C en het miezert nog steeds...met mijn T-shirt en korte broek ben ik gewoon blij met de stoelverwarming 🙈🙄🤣

Het is best druk onderweg, maar hoe dichter we bij ons hotel kwamen hoe rustiger en het werd ook warmer. Om 13.30 uur checken we in, bij hotel Ramor Garni Duisburg. Ik was hier al eens met Anneke geweest om de Duitse kerstmarkten te bezoeken. Het is een leuk kleinschalig hotel. Ze zijn wel aan het uitbreiden en wij hebben een kamer in een ander pand, wat meer naar straat. Prima kamer!  We chillen nog even met de doggies op de kamer en dan gaan wij even naar het centrum van Duisburg. We winkelen wat, pakken een terrasje want het is ondertussen 26C en gaan dan terug. We gaan met de doggies naar de Sechs-Seen-Platte... zoals de naam al zegt...een gebied met 6 meertjes.

Sechs-Seen-Platte

Het ziet er leuk uit en we wandelen er mooi, alleen is het nergens toegankelijk aan het water voor honden. Helaas... onze Inge kan dus niet zwemmen😉😉

We brengen de hondjes even terug naar het hotel waar zij kunnen eten en wij lopen voor ons eten naar een super gaaf restaurant Gleis Drei met een heerlijk groot terras, waar we zo fijn buiten kunnen zitten. Echt genieten! Top sfeertje en heerlijk eten.

Restaurant Gleis Drei... zo leuk!😋😍Op de kamer nog even een koffie en dan toch nog even op stap. Ook iets wat ik met Anneke had willen bezoeken maar we konden toen geen parkeerplaats vinden en het was toen stikke donker. Tiger and Turtle mountain. Een kunstwerk met trappen als een soort 8-baan. Eigenlijk ligt het op een gekke plek, je parkeert in een woonwijk en dan moet je 800 meter omhoog lopen. Maar dan heb je ook wat!!! Wat super gaaf om dit te zien.  WOUW!! We pikten nog net de zonsondergang mee en hoe meer het ging schemeren, hoe mooier het nog werd met de 800 led lichten. Omdat de trap uit een open constructie bestond kon je er met de hondjes niet op. Jeroen bleef beneden en ik heb de hele trap gelopen, behalve natuurlijk het stuk over de kop, daar zit een hek voor. Het was enorm genieten.

Tiger and Turtle MountainTiger and Turtle MountainTiger and Turtle MountainTiger and Turtle MountainTiger and Turtle MountainTiger and Turtle Mountain

Op ons gemak weer naar beneden en 10 minuten later waren we bij het hotel. Voor het hotel nog een laatste plas en dan is het Schluss für Heute!

Zaterdag 30 juli

De hondjes waren kapot en hebben zich nauwelijks nog bewogen... we zijn er gewoon jaloers op haha. Het ontbijt is hier prima en de zaal is zo gezellig met al die lichtjes aan het plafond.

Hotel Ramor

We doen rustig aan en gaan pas tegen 11.15 op pad. Onze 1e bestemming is de Japanische Garten. Dit ligt naast de Messe in Düsseldorf en daar is vandaag niets te doen, dus je kon daar ook niet een parkeergarage in. Na wat zoekwerk lukte het dan toch. We wandelen de tuin in. Het is best groot, wij hebben maar een gedeelte gezien. Het is voor onze Youp te warm. En eerlijk... het is mooi hier, maar waarschijnlijk in het voorjaar mooier als alles in bloei staat.

Japanische GartenJapanische GartenJapanische Garten

We lopen langs het water terug en zien aan de overkant van de Rhijn honden op een soort strandje. We kijken even op Google maps... of we er dichtbij kunnen komen is maar de vraag... We rijden er naar en er is een grote parkeerplaats waar je voor maar €1.00 2 uur kunt staan. We weten niet goed welke kant we op moeten... we zien een grappig tentje en hebben wel zin aan koffie... We zitten hier echt leuk en kletsen even met de serveerster. Zij legt uit hoe we langs de jachthaven bij het water kunnen komen. Het is nog een stukje lopen en omdat er aan de Rhijn meer honden zijn, besluiten wij om bij een zijtak te blijven. Hier kan zelfs Youp los en genieten we lekker in het zonnetje.

Youp zoekt de schaduw opYill zwemt

We wandelen langs de vuurtoren 😉

🤣🤣

terug en zetten de navigatie op Kaiserswerht (valt nog onder de stad Düsseldorf) We hadden namelijk een bord gezien met historische Altstad. Het ziet er inderdaad leuk uit en besluiten om hier einde van de middag terug te komen. De 2Y's zijn total loss, van het lopen en de warmte. We brengen ze naar de kamer en lopen naar een bakker verderop voor een late lunch. We shoppen even bij Rossmann Drogerie en daarna geven we de doggies eten.

Wij rijden in 10 minuutjes naar Kaiserswerht en maken gebruik van de grote gratis parkeerplaats net voor de binnenstad. Via een mooie route wandel je het stadje in. We hebben honger en zien een gezellig terras bij een Italiaans restaurant. We eten er heerlijk, het valt met de wespen gelukkig nog mee en wandelen naar de promenade. Het is net Italië.....Nou... het klinkt mooier dan het is haha. Maar het is niet verkeerd... we blijven gewoon blij. Wat een leuke dagen hebben we hier!

Kaiserswerht

Uitzicht richting Düsseldorf

Via een omweg lopen we  terug naar de auto. We halen de hondjes op en 1 km achter ons hotel kunnen we mooi met ze aan de wandel. We sluiten af met een ijscoupe... gevalletje ogen zijn groter dan de maag...😆🤭😋

Heerlijke ijscoupe

Op de kamer nog een beetje tv kijken... allemaal zijn we  in de relax stand

Relax stand

Zondag 31 juli

Na weer geen goede nacht lopen we om 06.30 uur al met de hondjes buiten. Maar het is gewoon nog te vroeg om aan de dag te beginnen, dus doen we nog een poging om te slapen, wat zo waar nog even lukt. Wederom een prima ontbijt en om 10.00 uur checken we uit.

We zetten de navigatie op Rheinpromenade Wesel. Schijnt een toeristische trekpleister te zijn. Ondertussen is het wat gaan miezeren. We parkeren en wandelen wat rond langs het water maar jee.... alles zit nog dicht. Geen kop koffie te koop. En zo met dit bewolkte weer ziet het er allemaal saai uit.

Wesel Rhijnpromenade

Op naar onze volgende stop: Rees. Hier zijn we een half uurtje later en parkeren bij het Skulpturenpark.

Im Juli 2003 wurde im Rahmen des ersten grenzüberschreitenden Projektes  "Skulpturenpark Rees – Sint Anthonis“ der Reeser Skulpturenpark eröffnet.

Na...wie schön😉😉 Het is leuk om eens te zien, maar wederom is dit mooier in het voorjaar.

Rees SkulpturenparkRees Skulpturenpark

We rijden even iets verder naar het centrum en gaan... ja wel hoor... naar de Rhijnpromenade... HET woord van dit weekend...😀 Tot nu toe wel de leukste en zo waar zijn de restaurants open.

Rees Rhijnpromenade

We gaan dus aan de koffie en kijken naar alles wat voorbij vaart. Omdat het van miezeren overgaat in regenen besluiten we onze laatste stop te skippen en zetten de navigatie op thuis. Het is heel druk onderweg en man man... wat zien we toch een lading gave campers!

Om 14.30 uur zijn we thuis. We kunnen er weer even 2,5 week tegen 🤪 Tot dan!

J&M👨‍❤️‍💋‍👨

1. Anneke:
    31 juli 2022
    Leuk hoor! Wel jammer dat jullie zo slecht hebben geslapen steeds.....naja, dat kan vannacht weer!!
  2. Marlien Dijkers:
    31 juli 2022
    Mooi allemaal weer als die trap een achtbaan was dan ging ik daar in 😁
  3. Yvonne Evers:
    31 juli 2022
    Klinkt als een heerlijk gezellig weekend! Jullie hebben weer leuke dingetjes ontdekt.
    Groetjes Yvonne
  4. Barbara:
    31 juli 2022
    Ik snap dat jullie nog even een weekend weg wilden. Duurt anders echt te lang😂
    Heerlijk genoten weer zo te zien. En nu weer aftellen.
    Gr Barbara
  5. Xandra:
    1 augustus 2022
    Veel gezien en gedaan in zo’n weekend! En erg mooi, die trappen zijn ook echt bijzonder. En nog gefeliciteerd met Youp!!
    Denk dat jullie in het voorjaar terug moeten 😃 maar leuke omgeving 👌
  6. Sia:
    1 augustus 2022
    Heerlijk zo'n geslaagde 'tussendoor' vakantie!