Comomeer juni 2022 start

2 juni 2022 - Mandello del Lario, Italië

Even iets voor de statistieken van mijn eigen blog... om ooit terug te lezen...alhoewel ik hoop dat het nooit meer nodig zal zijn.....Afgelopen vrijdag werd geconstateerd dat ik een blaasontsteking had. Niets bijzonders, voelde me een beetje sloerig ( Twentse uitdrukking voor je niet lekker voelen😉) en deed in het vrije Hemelvaart weekend elke middag een extra dutje. Maandag werken en terwijl ik 's middags klanten in de showroom help, voel ik dat mijn knieën en polsen zeer doen...raar... 's Avonds vroeg naar bed en na een waardeloze nacht vroeg naar het werk. Ondertussen had ik onze vakantie van juni 2020 opgezocht en ja hoor, ik weet nog hoe ziek ik toen was en wat ik beschreef toen, voelde ik nu ook...🤨🤔 Om 8.00 uur de huisarts gebeld en het verhaal uitgelegd. Bleek dat ik toen op 15 juni ook een blaasontsteking had en op 18 juni begonnen die gekke klachten. Toen werd de link niet gelegd, maar nu wel... mijn lichaam reageert dus op de antibiotica 😡 Nou lekker dan... Advies, veel water blijven drinken (erg handig als je uren in de auto gaat zitten🤣) en waar mogelijk blijven bewegen en pijn onder drukken met paracetamol.

Mijn collega's plaagden mij eerst nog met (onbewuste) vakantie stress, maar zo vaak als wij gaan hahaha, dan had ik het wel vaker gehad.

Maar lang verhaal kort.... uiteraard gaan we weg... maar het is een mooie klotenzooi.... Ik loop er bij als een stijve ouwe taart en de polsen staan in brand.

Dinsdag 31 mei

En toch.... ben ik happy.... Ik werk tot 12.00 uur, smeer broodjes en pak de laatste spullen in en Jeroen is om 13.15 uur thuis. Hij pakt de auto in, we kleden ons om en iets na 13.30 gaan we rijden.

Daar gaan we...

Dit plan om vanmiddag te gaan rijden ontstond gisteravond spontaan en nu ik me dus niet zo goed voel, is het heel fijn om de route naar het Comomeer niet in één keer te rijden.

Het rijdt lekker, ons nieuwe karretje rijdt top en onderweg gaat ie over de 1e 1.000 km. Als we tegen 17.00 uur in het zonnetje koffie drinken, pakken we Booking.com er bij. Huisdieren✔️ Toon op kaart ✔️ en we zoeken langs de route (de A5 richting Basel) iets. Snel gevonden en i.p.v. te boeken belt Jeroen naar het hotel, of er nog een Sonderangebot is. Dat hebben ze: mit Zwei kleine Hunde und mit Früstuck €108,00

We kunnen het laatste stuk enorm opschieten en zijn er om 19 45 uur, het B en B hotel Eppenheim. Mooi nieuw,schoon en modern ingericht en maar 1 km naast de snelweg. Er gaan wat spullen mee naar boven en daar eten we onze laatste broodjes op. Ik zucht een keer heeeel diep en hoop dat ik na een goede nachtrust me morgen beter voel.

B en B hotel Eppenheim

Woensdag 1juni

Dat was iets te optimistisch gedacht🤨 It was a hell of a night. Verpleger Jeroen laat de honden uit, haalt koffie uit de lobby, helpt mij om aan te kleden en tegen 8.00 uur gaan we ontbijten. In het zonnetje... hoe fijn. Rond 9.00 uur rijden we weg,maar eerst tanken! Per 1 juni is de benzine prijs met €0.30 verlaagd in heel Duitsland. We betalen hier €1.869 per liter.... wat een verschil! Door heel Zwitserland zijn ze met de weg bezig, geen files maar wel vaak 60 of 80 rijden. Jeroen neemt ook een heel stuk van de route voor zijn rekening. Bij de Vierwaldstättersee gaan we er even af voor een koffie break. Het is opzich natuurlijk genieten.

Ook hij had de voetjes nat

We nemen wel de Gotthard pas, maar het boeit me niet. We gaan er niet uit en maken ook geen foto's. De grensovergang naar Italië gaat ook vlot en we hebben een paar keer app contact met Giuseppe over hoe laat we er zijn. Dat is 16.10 uur geworden. De auto kan beneden in een eigen, maar piep kleine garage. Er is gelukkig een lift, ook al is het maar naar 1hoog. De foto's kloppen exact met de werkelijkheid (erg mooi!) en nadat Giuseppe van alles uitgelegd heeft, zetten we alles in de lift en kan het mooi in 1x naar boven. We doen een bakkie en onze magen rammelen. Na het ontbijt niets meer gehad. Ik moet er niet aan denken om door een supermarkt te lopen, gelukkig is dat een hobby van Jeroen. Ik zie naast de supermarkt een omheinde honden uitlaat plek en er is niemand. Hoera, hier kan onze Youp ook los lopen.

Thuis knap ik helemaal af en lig met een lading kleding in bed te klapper tanden van de kou.. zeg het maar...

Na het eten nog even rustig aan en dan strompelen we nog even ons stadje in. De locatie is zooooo geweldig....200 meter van het water af en de bijbehorende restaurants. We gaan van bankje naar bankje en eten ons 1e ijsje.

Donderdag 2 juni

Kan het nog slechter worden? Ja dus. 😪😪😪Ik wil perse mee om de honden uit te laten, ik word gek van het liggen.... Jeroen en de honden voorop.... ik strompel er achteraan. Vreselijk toch?

De baas voorop...

Na de koffie zegt Jeroen, ik wandel ff naar bakker. Heerlijk zo'n man! Hij komt terug met 2 croissants crema 😋 De ochtend brengen we thuis door en dan rijden we naar Varenna, daar zitten we maar een kwartier vandaan. Vandaag is het een feestdag in Italië 🇮🇹 en het is overal heel druk. We proberen even om aan een timetable voor de boot te komen, maar blijkbaar zijn die er niet meer geprint. Er is geen parkeerplaats vrij dus we halen even lekker fruit en lunchen thuis.

Ook de middag zijn we thuis en slaap ik een groot gedeelte van de tijd. Einde van de middag moeten de honden er uit en rijden we op goed geluk een stukje de berg op. We zien een mooi wandelpad en zowaar gaat mijn strompelen over in wachelen 🤣👊🙏 En dan is het tijd voor een aperativo 🍺🥤Wat is het mooi hier en wat een heerlijke temperatuur. We hebben mazzel met een plekje en genieten hier een paar uurtjes.

Hmmm life is good

En er zit echt iets verbetering in. We gaan, al is het héél langzaam, met een klein ommetje naar huis.

Mandello del LarioMandello del LarioMandello del Lario

Ik videobel met Anneke die, helaas voor hen, weer terug zijn van vakantie en kan mijn hart dus nog even uitstorten...

Het volgende verhaal is vast veel leuker haha, maar ik hou van eerlijk communiceren!

Ciao for now.

J&M👨‍❤️‍💋‍👨

1. Anneke:
    2 juni 2022
    Jaaaaa oud nieuws allemaal maar gelukkig is daar het sprankje hoop aan de horizon dat het langzaam maar zeker ietsjes beter gaat met je..... ik hoop het zo🙏🙏lekker slapen voor zo en morgen met frisse nieuwe moed beginnen weer.... HET GAAT GOED KOMEN XXXOOOXXX
  2. Marijke:
    2 juni 2022
    Oh nooo...wat een begin van de vakantie.
    Hopelijk voel je je snel beter en kan het echte genieten beginnen.
    Slaap lekker voor zo!
  3. Johan en Tonnie:
    2 juni 2022
    We hopen dat het spoedig herstel En dat jullie dan weer lekker genieten van de vakantie sterkte
  4. Edith:
    2 juni 2022
    Pffff wat een vervelende start van jullie vakantie. Hoop dat het beter gaat! 🙏🏼🙏🏼
  5. Annelies:
    2 juni 2022
    Dat is wel balen, zo’n begin …. Wat helpt is veel drinken, cranberry sap en ook gedroogde cranberries en extra vitamine C. Helaas spreek ik uit ervaring. Hopelijk is het snel over en kan het GROTE genieten beginnen!
    Het is daar iig wel mooi weer.
    Beterschap,
  6. Xandra:
    2 juni 2022
    Gelukkig lees ik aan het eind van jouw blog dat het iets de goede kant opgaat. Wat zou het fijn zijn als dat morgen ook het geval is en dan langzaam meer kunnen gaan genieten van de mooie omgeving. Beterschap ❤️‍🩹
  7. Marlien Dijkers:
    2 juni 2022
    Wat een gedoe allemaal niet leuk !!! Ik hoop dat je snel weer beter gaad en dat jullie mooi kunnen genieten van de vakantie wel weer een mooi verhaal en fottos leuke vakantie 😘
  8. D&J:
    3 juni 2022
    Slecht begin! Dat zelfs Jeroen heeft gereden zegt wel iets! Maar vanuit het dal kan het alleen omhoog!
    Veeeeeeeeeeeeeeel blijven drinken. Voert afvalstoffen af… 😘
  9. Jan,Janet, Colin en Dustin:
    3 juni 2022
    Balen....balen....balen, zo wil je natuurlijk niet op vakantie. We gaan heel hard voor je duimen dat het snel opknapt en jullie kunnen genieten van de vakantie. Dikke kus van ons allemaal 🥰
  10. Yvonne Evers:
    3 juni 2022
    K*t om zo de vakantie te beginnen 😩
    Maar gelukkig is er verbetering en volgens sneller dan toen die keer! 🙏🏼
    En idd - net wat D&J zeggen - het zegt wel wat dat zelfs Jeroen gereden heeft ! Dan voelt ons Mieke zich echt niet goed!
    Ondanks alles toch weer mooie plaatjes geschoten en heerlijk weertje!
    Geniet ervan en hopelijk blijft het een stijgende lijn voor jou Mieke 😘

Wat zei je nu? Liggen alle wegen in Zwitserland er uit 😱
  11. Jan Wegink:
    4 juni 2022
    Jullie zijn toch wel enorme doorzetters. Hopelijk gaat het nu al weer wat beter. En.... veel drinken Mieke. Ondanks deze tegenvaller wens ik jullie toch een fijne vakantie.
    Lieve groeten, en sterkte!!!! Pa.
  12. Miriam:
    4 juni 2022
    Wat een ontzettend vervelend begin van jullie vakantie. En zelfs Jeroen gaat rijden .... dat zegt al genoeg. Hopelijk blijft het de goede kant op gaan. De foto's zijn in ieder geval al weer leuk!!
  13. Barbara:
    7 juni 2022
    Heb een week niet in de mail gekeken en zie 2 vakantieverslagen. Helemaal leuk om weer mee te mogen 😃
    Ahh wat jammer zeg dat je je zo slecht moet voelen aan het begin van jullie vakantie. Maar er is licht aan het einde van de tunnel. Dus komt goed. Veel plezier samen 😎