Weekendje Moers maart 2022

27 maart 2022 - Moers, Duitsland

Het werd weer eens tijd voor een weekendje weg 😉

We hadden de Gutschein van van der Valk nog (omdat we deze vorig jaar niet konden inleveren in Düsseldorf) en dus kozen we voor Moers.

Vrijdag 25 maart

We konden vanaf 14.00 uur inchecken stond op de reservering dus daar wilden we graag gebruik van maken. Het is heerlijk weer, maar te warm voor de doggies om in de auto te blijven, dus we kunnen ze dan mooi even op de kamer laten. We melden ons iets na 14.00 uur maar helaas, onze kamer was nog niet klaar. We kregen een drankje aangeboden en ach prima dan gaan we lekker even in de zon op het terras. Het aardige meisje kwam speciaal voor ons naar buiten om ons de sleutel te brengen. We halen onze spullen op en gaan naar kamer 101. We doen de deur open en zien een onopgemaakt bed.... de badkamer niet schoon... deze kamer is helemaal niet klaar....🤨 Terug naar de receptie.... daar is inmiddels een andere jongen en die baalt zichbaar van de situatie. Het gaat nog een half uurtje duren. Wij balen ook en vragen om een andere kamer, maar dat kan niet. Ter compensatie krijgen we een etentje aangeboden vanavond... huh.... oké... dat is wel heel netjes. Hoe laat willen we dat? Ehm.... doe maar 18.30 uur.

We gaan in de hal bij de haard zitten, we wachten en wachten....

Wachten en wachten

we krijgen nog gratis koffie en dan is het 15.30 uur en ik de kamer klaar. Sjonge.... Als we de spullen hebben opgeruimd realiseren we ons dat we geen terras hebben (wel bevestigd gekregen via de mail) maar een balkon.... maar dat laten we voor wat het is!

We laten het winkelen zitten, we gaan aan de wandel, want achter het hotel ligt een mooi park EN een Streichelzoo. Wat een heerlijk weertje zeg! Helaas valt er bij de Zoo niets te streichelen maar dat mag de pret niet drukken.

Om 18.30 melden wij ons in het restaurant en we krijgen zelfs een 3 gangen diner.... niet normaal toch! Het is allemaal erg lekker, maar we zijn de enige gasten en dat voelt best gek. Na de koffie gaan we opnieuw aan de wandel en kijken we wat tv.

Zaterdag 26 maart.

Ondanks het fijne bed zijn we weer boerensvroeg wakker. Voor 7.00 uur hebben we al een grote ronde met de 2Y's gedaan. Koffie in bed,  douchen en daarna richting het ontbijt buffet. Het is allemaal weer veel te lekker 😋 Ook hier erg weinig mensen. We gaan nog even weer met de doggies aan de wandel. De jas blijft uit, het is al 17C.

We gaan vanaf de gratis parkeerplaats lopend Moers in en bij het warenhuis Braun slaagt Jeroen met een paar leuke dingen. Met dat stomme FFP2 masker op is het toch vreselijk winkelen en je krijgt er dorst van. Er is plek in de zon op het terras van Extrablatt. Wat genieten! We winkelen nog wat maar kopen niets en met een ommetje door het Schlosspark terug naar de auto. Ook nu weer een prachtige wandeling en je ziet de natuur tot bloei komen!

Schlosspark MoersSchlosspark MoersSchlosspark MoersSchlosspark Moers

We moeten nog even naar de DM en halen iets bij de koffie en drinken op de kamer koffie, wel zo gezellig voor de hondjes. Na de koffie mogen ze mee want we gaan naar een mooi stukje natuur bij Krefeld. Ook hier een mooie wandeling. We rijden even door naar de Rhijn promenade en ook hier wandelen we nog even. Mooi die bloesems in de laatste zonnestralen. We zien een klein stukje van de Gravity Art.

Rhijn promenadeRhijn promenadeGravity art

Veel honger hebben we niet dus we kiezen voor een Currywurst mit pommes. We lopen daarna nog even door de Real maar rondom de kerst was die jaren geleden toch leuker. We gaan lekker naar de kamer voor koffie, tv en een laatste wandeling. En dan is het goed voor vandaag.... 20.200 stappen gezet. (Voor Jeroen een normale werkdag, voor mij ook als je die eerst 20 weg denkt hahaha🙈)  Truste😴

Zondag 27 maart

We lopen om 08.05 uur buiten (nieuwe tijd klinkt veel beter dan 07.05 hè😅) Als we tegen 09.45 uur naar de ontbijtzaal lopen, blijkt er geen buffet te zijn 🤔 Helemaal snappen doen we de uitleg niet, maar ze zijn druk met alle vluchtelingen die van der Valk opneemt (en al opgenomen heeft) 300 mensen worden het komende half jaar hier ondergebracht. Maar de super aardige mevrouw die de benen uit haar lijf moet rennen om alle gasten te bedienen was het met ons eens dat het voor het personeel handiger was geweest, als er wel een buffet was geweest. Maar ook al duurt het nu allemaal wat langer, we eten weer heerlijk.

We overleggen nog even wat we gaan doen, maar besluiten toch om rechtstreeks naar huis te gaan. Boodschappen doen en dan nog even lekker van de 🌝 genieten op ons eigen terras.

Mijn aftelapp staat op 23 dagen. Dan ga ik 5 dagen met Anneke naar Sicilië. Onze gezamenlijke aftelapp staat op 67 dagen, dan gaan we naar het Comomeer.

Wat een gave vooruitzichten 🇮🇹

J&M 👩‍❤️‍💋‍👨

1. Yvonne Evers:
    27 maart 2022
    Djiezus, er 3-gangen diner gratis…. Dan zou ik ook wel even op m’n kamer willen wachten! 😇
    Wat raar dat er zo weinig gasten waren 🤔
    Dan zit je op het zelfde aantal stappen als ik Mieke op een normale werkdag (pauze buiten beschouwing gelaten, want dan wandel ik een half uur)

Leuk RELAXED weekend Mieke en Jeroen. En nu idd hier nog even genieten ☀️
  2. Anneke:
    27 maart 2022
    Heerlijk zo'n breakje toch, en wat een weertje 😍en noe op hoes an....ook weer fijn!!
  3. Barbara:
    27 maart 2022
    Heerlijk even bijtanken. En dat met dit stralend mooie weer 🌞😎
  4. Marlien Dijkers:
    27 maart 2022
    Het ziet er allemaal weer mooi uit 😁😁
  5. Xandra:
    27 maart 2022
    Heerlijk weer kunnen genieten en zo fijn dat je alweer kunt aftellen naar de volgende 😂
    Jammer van de onduidelijkheden in het hotel maar ja ze hebben geprobeerd het op te lossen. Morgen mogen jullie weer aan het werk 💪