Weekendje Sauerland februari 2022

5 februari 2022 - Brilon, Duitsland

Onze geplande dia-zondag met de hele familie gaat helaas i.v.m. corona besmettingen niet door😒. En het is tevens het laatste lange vrije weekend van Jeroen. Dan zien we op woensdag in de Duitsland Facebook groep dat er veel sneeuw ligt in het Sauerland....  allemaal redenen om even op Booking.com te kijken 😆 We boeken iets heel simpels voor €30,00 per nacht. Dat kan ons passen!

Donderdag 3 februari

Terwijl Jeroen thuis alles regelt en alles klaar zet, werk ik tot 16.30 uur. We pakken de auto in en om 16.55 uur rijden we.... wij kunnen dat haha🤣 Broodjes en koffie in de auto en 3 uurtjes later zijn we in Madfeld, bij Willekes Blütenhof, in de buurt van Brilon. Klaus, de eigenaar, vertelt uitgebreid over zijn huis, wat ze hier doen enz.... zucht haha. We hebben hier een alles in één kamer. Het is op een boerderij en Klaus geeft aan dat het de gasten vrij staat om bij de dieren te kijken. YES, dat ga ik zeker morgen doen. We ruimen de spullen op.... en opruimen moet wel, zo klein is het 😉 De wifi is prima, dus we kijken wat tv en later op de avond gaan we in het pikkedonker op pad met de 2Y's...

Vrijdag 4 februari

Hieperdepiep HOERA, gefeliciteerd Jan🥰 En nogmaals sorry voor het afzeggen😉

We slapen redelijk, ieder in een eigen bed🙄 Als we de hondjes uitlaten zien we eindelijk hoe het er uit ziet. Een beetje troosteloos. En het ruikt behoorlijk naar koeien stront....Ik kijk even om de hoek bij de koeien, er staan een paar op stal, maar het is hier donker.

🐃🐂

Om 10.15 rijden we weg. We beginnen onze route in Bad Arolsen, zo'n half uur hier vandaan. Hier doen we even een lekker bakkie. Prachtig stadje met veel vakwerkhuizen. Via allerlei slingerweggetjes en dorpjes, zijn we bij de Twistestausee waar we even aan de wandel gaan. Als we op weg gaan naar Edersee, zien we op verschillende plekken reeën.

In de verte mooie reeënIn de verte reeën

Wouw, echt veel en vaak.( zoek plaatje op de foto)

Geprobeerd om dichterbij te komen maar ja, op een doorgaande weg stoppen is niet heel handig🙈 en op een andere plek zie je ze denken.... weg wezen.... Goed, mooi was het wel😉 Per ongeluk rijden we langs Das Tolle Haus am Edersee. Gewoon te grappig gemaakt.

Das Tolle Haus am EderseeDas Tolle Haus am Edersee

We besluiten om nog even naar Fritzlar te rijden, een erg pittoreske plaats. Wat ontzettend jammer van het weer☔ We wandelen door de binnenstad, drinken warme chocolademelk bij een Italiaanse tentje

FritzlarFritzlar

en zetten dan de navigatie op Willingen. Helaas is (waarschijnlijk) door de regen de meeste sneeuw al weg. Er wordt nog wat geskied, maar wat een triest gezicht zo. Jammer... niets aan te doen.

Willigen, helaas weinig sneeuw

We lopen met de honden en gaan dan richting ons huisje. Daar even koffie en ondertussen heeft Jeroen bij een restaurant gereserveerd. Om 18.30 uur eten we super lekker bij een heel gezellig restaurant. Fijne afsluiting van de dag. (Ondertussen waait het heel hard en valt er natte sneeuw....brrrr)

Zaterdag 5 februari

Als we tegen 08.30 uur met de hondjes buiten lopen is het fucking koud met een harde wind.... BAH. Onafhankelijk van elkaar hebben we allebei dezelfde gedachte.... wat gaan we doen vandaag??? Ik ga net zo lief naar huis.... Bij de koffie hebben we het er over en ook al is het zonde van die €30.00 voor komende nacht.... we beslissen toch om naar huis te gaan.

Tegen 10.30 uur zijn we in Padeborn. Een erg mooie stad met een leuk winkel aanbod. Maar nadat we een paar winkels zijn in geweest zijn we klaar met die lange rijen voor de ingang, de QR code check met Ausweis Bitte... we lunchen en gaan dan weer verder. We doen in Salzbergen gelijk maar even de boodschappen en zijn dan tegen 15.00 uur thuis.

Jammer van het weer en de ook iets mindere plek waar we zaten. Maar ach.. we hebben toch genoten.

J&M💏

1. Marlien Dijkers:
    5 februari 2022
    Mooi allemaal weer jullie hebben wel genoten denk ik en yill en youp ook 🥰
  2. Barbara:
    5 februari 2022
    Ach wat jammer dan hè. Jullie vorige reis was ook wel heel mooi met al die prachtige plaatjes in de sneeuw.
    En vanavond weer lekker samen slapen. Dat is pas fijn😉
  3. Anneke:
    5 februari 2022
    Heeeeel zonde van het weer, dan maar op hoes an!! Ook fijn🤩😍
  4. Yvonne Evers:
    6 februari 2022
    Ik snap het heeeeelemaal: brrrrrr
    Vlug naar huis 🌧 🥶