Scheidegg januari 2022 deel 3

16 januari 2022 - Scheidegg, Duitsland

Donderdag 13 januari

Om 07.45 uur videobellen we met Martin en zingen voor hem. Gefeliciteerd met je verjaardag lieverd! 😘

We gaan best op tijd op pad. Bij de Lidl hebben ze vanaf vandaag snowboots in de aanbieding. Voor €19.95 kan ik deze natuurlijk niet laten staan...

My New Shoes

En dan starten we onze rij-stopvoorfoto's-wandelmetdehonden-dag en dat maal 10 🙂 Net na Oberstaufen staan zo veel bomen met die prachtige rijp er op, strak blauwe lucht er achter en zon. Zo gaaf!!

Zo mooi al die rijp op de bomenZo mooi

Zo mooi al die rijp op de bomen

We rijden er speciaal een stukje voor om, zie filmpje:

Rijp op de bomen

Na Sonthofen slingert het omhoog naar Ofterschwang en zien we wel een heel aanlokkelijk terrasje. We bestellen hier Kaffee und Apfelstrudel mit Sose 😋

Hmmm😋

Genieten in de zon🌞

En we zitten hier heerlijk in het zonnetje🌞 Via kleine dorpjes en via Oberstdorf rijden we weer richting Oberstaufen. De zon is hier en daar al achter de berg, maar op een mooi vlak stuk, net voorbij de Alpsee is er nog zon. Hier maken we een prachtige wandeling.

Tuurlijk Youp, gewoon even plassen als ik een foto neem😂😂

😍😍

Op de rotonde voor Oberstaufen slaan we nu rechts af. Deze route is in kilometers net iets korter, en hoe mooi de Alpenstrasse ook is, dit is ook wouw! We rijden door pittoreske dorpjes, via mooie slingerweggetjes. In Simmerberg zit een Konditorei met een gezellige Stube

Konditorei mit Stube

en daar doen we nog even een bakkie. De 2Y's gaan nog één keer er uit en dan zijn we tegen 18.30 uur weer thuis. De wifi is perfect hier, dus we kijken wat Nederlandse tv en sluiten deze fijne dag om 23.00 uur af met een wandeling bij bijna volle maan.

Vrijdag 14 januari

Je zou kunnen denken dat het saai wordt, strak blauw en zon... maar nee hoor.. het is kicken!! De ochtend beginnen we met de wandeling met de 2Y's, alleen iets langer. Ze gaan namelijk niet mee vandaag. Rond 10.30 uur rijden we de route van gisteren alleen treft ons nu een verrassing 🐂🐃 Bij een boerderij lopen verschillende koeien door de sneeuw te dartelen. Met piepende banden omgekeerd en uit de auto gesprongen.

Zulke blije koetjes filmpjes:

Blije koetjes 🐃🐂

En nog meer blije koetjes 🐂🐃

Blije 🐂🐃Blije 🐃🐂

Tig filmpjes en foto's later hebben we nog een gesprek met de boer. Wij hadden de indruk dat ze (net als bij ons in het voorjaar) voor het eerst de sneeuw in gingen, maar dat was dus niet zo. De dames mogen elke dag naar buiten en kiezen zelf of ze dat willen of niet. Maar hij zei dat deze koeien gezonder zijn nu en vooral goede spieren hadden. Het was allemaal zoo leuk om te zien!!

Even later zijn we bij de Hündlebahn. (even Jan en Diana jaloers maken) We gaan met de kabelbaan 🚠 omhoog en wandelen daar boven wat rond.

Zicht op SteibisBoven bij de Hündle

Dan zien we dat de mannen die de mooiste plek in de zon hadden opstaan... hoppa, daar zitten wij dus nu. Wat heerlijk! We bestellen een Bauernplatte en genieten van de zon en het uitzicht.

Bij het bergstationBoven bij de Hündle

Na het eten beklim ik nog een steil stuk voor een foto van de Alpsee in de verte

Alpsee in de verte

en dan pakken we de kabelbaan weer naar beneden. Ook nu een timelapse filmpje.

Timelapse Hündlebahn

Via Aach rijden we Oostenrijk weer in, nemen de steile slingerweg naar Sulzberg en daar valt onze mond open.... wat een verschil met van de week. Het is er druk, met moeite vinden we nog een parkeerplaats en lopen dan door het dorpje. Het uitzicht is nu helder en prachtig. En ook nu mazzel... er komt net een tafeltje vrij "aan het raam" op het terras. (met een glaswand als afscheiding)

Op het prachtige terras bij Alpenblick SulzbergZicht vanaf Sulzberg

We genieten hier zeker een uur van de zon, het uitzicht EN van het feit dat Jeroens nieuwe baas belde dat hij spoedig kan beginnen met werken!! Proost... op een mooie toekomst.

Zicht vanaf SulzbergSulzbergZicht vanaf Sulzberg

Met moeite verlaten we deze mooie plek, maar we willen niet met de hondjes in het donker lopen, maar wel in het donker hier nog een keer terug komen en dus moeten we gaan. Het is gewoon niet uit te leggen en het komt op de foto niet tot zijn recht.... maar terwijl we naar beneden rijden zie je in de verte de Säntis en in het dal er voor hangt nevel... het heeft zo'n mooi effect.

Prachtig gezicht met die nevel

En op de radio alleen maar heerlijke liedjes.... het zijn van die momenten die je nooit meer gaat vergeten.

Thuis nog even een bakkie☕ en dan rijden we terug richting Sulzberg. We wandelen op een mooi verlaten stukje met de doggies en komen dan in het dorp. Helaas is het niet donker genoeg voor de foto's die ik in gedachten had.... het leek mij mooi om al die verlichte dorpjes in de verte op de foto te zetten, maar door de maan en de sneeuw is het gewoon te wit haha.

Sulzber by nightSulzber by night

Op de terugweg zien we het Alpenglühen effect.... wouw!

Alpenglühen

Thuis maken we een salade en lasagne en kijken we de Persco... nu met Ernst Kuipers.... tja.... we zullen ons hier maar niet uitlaten over het beleid...

Persco

Zij maken zich er in ieder geval niet druk om....

Heerlijk spelen

Het was wederom een gouden randje dag!

Zaterdag 15 januari

En ja hoor, de nevel trekt langzaam op en daar ist wieder die Sonne.🌞 Als we alle gordijnen open hebben laat die zon goed zien hoe het huis er uit ziet na een week er gewoond te hebben met 2 honden. 🙈😉 Dus even met de stofzuiger er door en wat kleedjes uit kloppen.

We rijden aan het einde van de ochtend weer naar Scheidegg, de laatste kans om het mooie kerkje, dat zo typerend is voor Scheidegg, nog een keer op de foto te zetten. Dat had ik nog niet gedaan....🤪🤪

Het prachtige kerkje in Scheidegg

Het prachtige kerkje in Scheidegg

Dan rijden we vanuit weer een andere kant van Scheidegg uit, nu richting Bregenz. We dalen flink af en gaan dan finaal de mist in.... letterlijk😆 Je ziet in de verte een laag wolkendek hangen, heel apart. En voor we het weten rijden we er in en heb je maar een paar meter zicht, hoe gek.

Dikke mist

We gaan in Bregenz gelijk weer omhoog, naar de parkeerplaats van de Pfänderbahn, 7 km via smalle weggetjes omhoog. Uiteraard kun je hier ook komen met de 🚠 maar wij kiezen voor de 🚘 Het 1e stuk is mistig maar hoe hoger hoe beter en dan rij je op eens tussen sneeuw velden en met zon. Prachtig! We parkeren en maken een mooie wandeling. We ploegen ons door een dikke laag sneeuw naar boven, voor een "mooi zicht op de Bodensee".... in dit geval een mooi zicht op wolken.... en toch heeft het wel wat.

Uitzicht op "de Bodensee"

(Achter die bomen ligt de Bodensee)

Het is gewoon warm boven op berg. We genieten van onze 2Y's die ook zo van de sneeuw genieten. Met die kleine pootjes maar ploeteren, zie deze filmpjes:

Yill ploetert

Youp ploetert

Wat genietenHeerlijk genoten van onze doggiesSneeuw pret

Als we weer naar beneden rijden is het iets beter, maar ook nu weer een heel stuk door de mist. We rijden aan de andere kant van Bregenz omhoog, tanken vlak voor de grens nog even lekker goedkoop en doen even een paar boodschappen voor morgen onderweg. Thuis even koffie en vast wat spullen pakken en dan rijden we naar de Skywalk. Hier hebben we nog niet eerder gewandeld. We volgen het pad omhoog en hoe leuk.... een grote schommel

Leuke schommel

Kijk maar even mee: Heerlijk schommelen

De Skywalk is nu gesloten, doen we de volgende keer😉

Alpenglühen

Nou vooruit..... nog een keer stoppen we....

Haha nog één keertje dan

Als we weer thuis zijn zien we Christine en kletsen we zo lang dat we bijna te laat komen bij het restaurant dat we gereserveerd hebben. We eten hier heerlijk.

Stoofpotje

Bij thuiskomst ligt er een cadeautje voor onze deur, te lief!

Cadeautje van Christine

We kijken nog wat tv en liggen niet al te laat in bed.

Zondag 16 januari

Om 7.00 uur lopen we met de doggies op ons favoriete plek bij het kerkje. Het is -6C en helder. Het beloofd een mooie dag te worden.... alleen hebben wij er niets meer aan😉 Als we afdalen is het net als gisteren dikke mist en dat blijft het 1e uur zo. Verder is het ontzettend rustig op de snelwegen en zijn we om 15.00 uur thuis.

Het zit er op... deze F A N T A A A S T I S C H E vakantie. Wat was het allemaal fijn, het appartement, de omgeving en het weer.

We gaan weer over tot de orde van de dag. En we zien wel wat dit jaar nog meer brengt qua reisjes.

Bedankt voor het mee lezen en de leuke reacties. En blijf vooral gezond❣

J&M 💏

1. Anneke:
    16 januari 2022
    GEWELDIG allemaal weer..... wat zullen jullie balen.... gauw maar eens kijken naar het volgende uitje 😬😂😘
  2. Marlien Dijkers:
    16 januari 2022
    Weer heel mooi allemaal en de fotto ook jullie hebben zo tezien en te lezen een leuke vakantie gehad 😘😘
  3. D&J:
    17 januari 2022
    Mooie wintersportvakantie maar dan anders, zonder skiën.
    Heel veel herkenning en … JA, best een beetje jaloers. 😀😂.
    Tot snel
  4. Barbara:
    17 januari 2022
    Wat heerlijk al die sneeuw en 🌞 Was weer leuk om mee te reizen op afstand en te genieten van de mooie foto's En wauw Mieke wat ben je afgevallen zeg! Staat je heel goed👌🏼
    Fijn Jeroen dat je binnenkort kan beginnen met je nieuwe baan. Heel veel succes en werkplezier.
    Gr Barbara
  5. Yvonne Evers:
    Zucht….
    🤩 wat een gave foto’s!! TE mooi
    en nu weer aftellen?? Tot welk volgende uitje? 🤷🏻‍♀️
  6. Sylva van Osch:
    18 januari 2022
    Wat een schitterende foto’s en beschrijvingen en zou er bijna jaloers van worden ☺️ Zit er weer op en voor jullie uitkijken naar de volgende vakantie!
  7. Marian:
    23 januari 2022
    Jullie dachten hier geen sneeuw dan zoeken we het wel op?
    Wel weer prachtige foto's..wat genieten jullie toch weer lekker
    Wel een beetje jaloers hoor.