Scheidegg januari 2022 deel 2

12 januari 2022 - Scheidegg, Duitsland

Servus!

Maandag 10 januari.

Het is een spannende dag vandaag....

Hadden we al verteld hoe mooi deze wijk is? Allemaal grote huizen, allemaal tegen de berg aan gebouwd met zicht op de omgeving. Bij mooi weer kijk je over Duitsland, naar Oostenrijk en Zwitserland. Na de koffie in bed en de laatste aflevering van Undercover op Netflix is er een waterig zonnetje en dus maken we vanaf huis een mooie wandeling met de doggies. Want ook dat kan ontzettend mooi vanaf hier.

De zon komt door

Dit is waar we zitten, onderste gedeelte, waar je links de oprit omhoog loopt:

Onderste gedeelte is van ons

We ontbijten, douchen en gaan rond elven op pad. Mijn broer Bob tipte ons over de plaats Meersburg, ook aan de Bodensee ( 59 km) De route er naar toe is saai, maar het plaatsje zelf is prachtig.

MeersburgMeersburgMeersburg

Helaas blijft de beloofde zon weg, want met zon is het hier nog mooier denk ik. We maken een mooie stadswandeling. Maar het is echt laag seizoen, veel restaurants zijn gesloten. We kijken nog even bij de boot naar Konstanz maar besluiten om bovenlangs terug te rijden. Onderweg zien we een leuke Konditorei waar we lunchen, het is inmiddels 14.00 uur en we hebben honger😋 Als ik nog even op Google maps kijk voor de juiste route, zie ik op route een Wildpark. Het heeft zo moeten zijn....🙂 Een half uurtje later zijn we er. Ongelooflijk dat zoiets bestaat, in een dorpje van niks... We zijn de enige bezoekers, kopen een zakje voer en lopen het drekkige pad omhoog. Alpaca's, geitjes,bokjes, herten, zwijnen... van alles wat. Youp is echt bejaard, want hij toont (gelukkig😉) geen belangstelling, maar Yill neust met sommige bokjes... zo leuk!

Wildpark SonnenhaldeWildpark SonnenhaldeWildpark SonnenhaldeWildpark Sonnenhalde

En ik.... ik ben weer zo blij met al die dieren die uit mijn hand eten😍 Minder blij zijn we met het modder pad.... onze schoenen zien er niet uit.... kun je nagaan hoe 2 laag benige Jacks er uit zien.🙈 Bij de auto geprobeerd iets schoon te maken, maar er zit niets anders op dan gauw naar de sneeuw te gaan. 20 minuten later staan we weer in Scheidegg op ons vaste plekje tot onze knieën in de sneeuw en zijn we alle 4 weer schoon haha. En is het weer heerlijk rennen in de lading sneeuw.

Filmpje:

Genieten in de sneeuw

Tegen vijven zijn we weer thuis.... tied veur een bakkie ☕

En rond 18.30 uur krijg ik een appje van mijn interviewster van "in de buurt Almelo" 😆 Mijn verhaal staat online:

In de Buurt Almelo

We vonden het wel spannend hoor, maar het is allemaal erg leuk verwoord.

En om 22.00 uur was het volgende spannende moment... Jeroen had voor vertrek als verrassing een staatslot gekocht.... misschien kunnen we nog wat langer blijven hier....😉 nou....trommelgeroffel.... €7,50 joehoe!

Dinsdag 11 januari

Guten Morgen, Sonnenschein
Nein du darfst nicht traurig sein
Guten Morgen, Sonnenschein
Weck mich auf und komm herein😎🌝🌞

Heeeerlijk, Kaiserwetter! We maken weer onze mooie wandeling en na een ontbijtje vertrekken we. Het wordt tijd voor een kabelbaan 🚠 We rijden, via Oostenrijk, naar Balderschwang. Dit ligt in een uitgestrekt zonnig dal. Het rijdt er prachtig naar toe (35 km) met schone wegen en alleen maar sneeuw om ons heen.

Op weg naar Balderschwang

Maar we treffen het niet, alleen de sleepliften zijn open. Jammer zeg. We keren om en rijden naar Steibis, waar we van de week al even keken. En onderweg weer mijn vriendjes😍 Deze had ook last dat vanwege de lockdown de kapper dicht zat...

Hoi!Prachtig

In Steibis pakken we wel de kabelbaan, de Imbergbahn. Met onze Gästekarte krijgen we maar liefst €1,00 korting per kaartje.🙄 Het zonnetje zit achter de wolken en met -4C is het best koud. Boven wandelen we wat rond en gaan bij het restaurant even aan de koffie. Er wordt trouw op je vaccinatie en paspoort gecontroleerd en zelfs op het terras is het dragen van je (FFP2) masker verplicht. Wel lekker tegen de kou...🤪

Leuk 🙄😷Steibis

We gaan weer naar beneden, kijk hier voor het timelapse filmpje:

Timelapse

en gaan naar huis. We gooien Sjoerd en Sjaakie in de auto en rijden even naar Scheidegg. Hier wandelen we prachtig via het brede loipe pad, het klimt en daalt af toe goed. Pittig voor ons alle 4😉 Maar wat G E N I E T E N!

Wandelen in ScheideggWandelen in Scheidegg

Wandelen in Scheidegg

We bakken pannenkoeken en gaan 's avonds nog even terug naar Scheidegg voor deel 2 van de verlichting.

Mooie verlichting in Scheidegg

En alweer een hele fijne dag.

Woensdag 12 januari

Wat slaap ik hier toch lekker! We rijden even naar de REWE voor verse broodjes, laten de doggies uit en het is nu al genieten van het weer. Het is -6C met zon en dan zie je die rijp zo mooi op de bomen. We gaan rustig en uitgebreid ontbijten en gaan pas tegen twaalven op pad. Onze bestemming is vandaag Hochhäderich, in Oostenrijk. (29 km) Een skigebiet net over de grens. We rijden er weer schitterend naar toe. Strak blauw met zon en een lading sneeuw.

Als we de parkeerplaats op rijden (€5.00) zien we dat de stoeltjeslift in gebruik is.... YES! We lopen naar de kassa maar krijgen daar te horen dat deze alleen gebruikt mag worden als je gaat skiën.. NO...😗 Maar hij geeft aan dat er een mooi wandel gebied is. We gaan er eens even kijken. Naast de loipe routes is ook een stuk plat gemaakt voor wandelaars. We zien een bordje van een restaurant dat alleen Dienstag Ruhetag heeft.👌Geen idee hoe ver het is, we zien het wel. Want man man.... wat is het S C H I T T E R E N D!

HochhäderichHochhäderich

Hochhäderich

Ik probeer als een echte fotograaf de 2Y's nog mooi op de foto te zetten😉🐶🐶

The making of .. foto's maken van de honden😍😍 onze modellen in de sneeuw

Filmpjes:

Onwijs genieten

Lekker kraken in de sneeuw

We komen bijna niemand tegen en als je dan zo loopt, kraakt het zo mooi onder je schoenen. Het klimt af en toe gestaag en als we wandelaars vragen hoe ver het nog is, horen we "ein halbe Stunde". We slaan ons er goed doorheen alle vier en na ruim een uur zitten we dan heerlijk op het terras.

Coffee break

Hier genieten we een poosje van het mooie uitzicht en beginnen dan aan de terugweg. Deze gaat verrassend sneller, omdat het nu daalt, en een 3 kwartier later zijn we bij de auto. Mijn telefoon heeft over uren gemaakt qua foto's en filmpjes. Wat een cadeautje dit!!

HochhäderichHochhäderich

Tijdens het wandelen loop je dus weer Duitsland in

Filmpje:

Genieten in de sneeuw

Als we met de auto afdalen heb je op eens prachtig zicht op de Säntis (Zwitserland) Waar wij vroeger als gezin altijd op vakantie gingen in Oberstaufen werd ons verteld dat als je goed keek naar deze bergen, je "Der Alt Man" zag liggen. Voorhoofd, neus, lippen en dikke buik. Kijk maar eens goed.... dan zie je wat ze bedoelen. ( De bovenste berg)

Bovenaan Der Alt Man

In Scheidegg nog even een klein boodschapje en op de terugweg geprobeerd het kerkje nu bij avond mooi op de foto te zetten.

Kerkje in Scheidegg

We koken en na het eten liggen er 3 van de 4 een hazeslaapje op de bank te doen.... en it wasn't me😂

Het was een dag met een gouden randje.

J&M 💏

1. Xandra:
    12 januari 2022
    Nou zeker een gouden randje, wat prachtig 🤩 niks meer aan toe te voegen!
  2. Anneke:
    13 januari 2022
    Wat mooi allemaal weer zeg. Prachtig!!!
  3. Barbara:
    13 januari 2022
    Wat een mooie omgeving zeg. En fotograferen gaat je goed af. Echt prachtige foto's weer. En het kerkje kan zo op een kerstkaart. 👌🏼
  4. D&J:
    13 januari 2022
    Geweldig. Ik vond die timelaps het gaafst naast de prachtige foto’s.
    Gelukkig zijn de koeiekappers gesloten, vindt de Beatle koeien zo gaver! 😂😂
  5. Sia:
    14 januari 2022
    Heerlijk genieten in de sneeuw! Jaloers!!!!
  6. Yvonne Evers:
    14 januari 2022