Scheidegg januari 2021 deel 1

9 januari 2022 - Scheidegg, Duitsland

Begin december werden we erg blij. Jeroen had een nieuwe baan! Assistent bedrijfsleider bij de Kringloop XL in Almelo. Hij zou maandag 3 januari starten. Helaas gooit de lockdown roet in het eten. Zolang de winkel dicht zit, is er geen werk voor hem. Logisch maar enorm balen!!!

Nadat we dit verwerkt hadden, kwam onze reisdrang vanzelf opborrelen 😊 en maken we van de nood een deugd. We maakten overuren op Booking.com, ik vroeg vrij op mijn werk en vorige week een mooi appartement geboekt in Scheidegg, in het Allgäu.

Vrijdag 7 januari

Om 05.30 uur gaat de wekker. Als we niet veel later op pad kunnen doen we de deur van de auto open om de hondjes er in te laten springen... Yill doet dit en Youp lijkt afgeleid... een blik in zijn ogen waarbij wij allebei dachten... shit... er loopt een kat of zo... hij rent de straat op en komt niet terug als wij hem roepen.... zucht.... ik ren achter hem aan en zie hem midden op straat liggen.... een onwijs epileptische aanval. Met wat moeite til ik hem op, Jeroen rent naar binnen voor zijn spuit die we moeten toe dienen en uiteindelijk komt hij bij.... wat is dit toch vreselijk😪😪 ( en ging al zo lang weer goed..)

Afijn, met wat vertraging gaan we tegen 06.30 uur op pad en als je ziet hoe ons mannetje dan weer geniet, is dat toch heel apart! Het is totaal niet druk, we hebben deze keer gekozen om via Bielefeld de A44 en de A7 te rijden en dat gaat als de brandweer. Het weer is van alles wat, regen, natte sneeuw, dikke sneeuwvlokken en een waterig zonnetje. Deze 766 kilometers waren prima te doen!

OnderwegOnderweg

Een eindje voor Scheidegg doen we snel een paar boodschapjes en dan rijden we via de B wegen verder. Er ligt sneeuw en het glooit er mooi doorheen met in de verte de toppen... HELEMAAL blij word ik hier van! Om 14.30 zijn de hondjes al even in de sneeuw geweest en zien we hoe mooi het hier is. En we zien het prachtige kerkje van Scheidegg 😍

JAAAAAA.... Jetzt gehts lossss

Het pittoreske kerkje in Scheidegg 😍

Even later komen we bij het huis aan. In een mailtje had Christine al door gegeven dat de sleutel in een envelop aan de deur hing. We pakken de auto leeg, ruimen alles op en zitten daarna helemaal gelukkig met een koffie op de bank in het TOP huisje met een heerlijk uitzicht. En een leuk welkom:

Wat een leuk welkom!Uitzicht vanaf ons huisjeUitzicht vanaf ons huisje

Christine meldt zich, ze toont haar qr code met boosterprik, wij moeten die van ons laten zien, de gesprekken gaan uiteraard met 😷 op. Wat zijn we toch in een onwerkelijke wereld terecht gekomen... Ze is erg aardig en we kletsen uitgebreid.

We lezen wat en besluiten dan voordat het donker wordt met de doggies op pad te gaan. Het sneeuwt en het is glad, dus een heel uitbreidde wandeling werd het niet. We aten wat makkelijks en de rest van de avond zijn we druk met een lading folders die hier liggen en kijken wat tv.

Zaterdag 8 januari

Fantastisch geslapen! (Uniek!) Ik ben tegen 7 uur wakker, laat de hondjes even plassen en zie dat er vannacht weer een klein beetje sneeuw is bij gekomen. In de verte hoor ik de sneeuwschuiver al, Christine had al verteld dat deze 's morgens vroeg door de straten rijdt. Als we om 8 uur in bed aan de koffie zitten is hij pas dichter bij:

's morgens sneeuwschuiven

En een tijdje later komt iemand anders nog de oprit schoonmaken:

De oprit schoonmaken

Rond 10.00 uur gaan we op pad. Eerst even de lekker met de doggies de sneeuw in

Genieten in de sneeuwGenieten in de sneeuw

en dan naar DM en Lidl in Lindenberg. Vanaf hier rijden we naar Oostenrijk ( 18 km) Daar gooien we de tank vol voor €1,39 de liter 👌 Via Sulzberg ( waar we even op hetzelfde terras foto's namen van het uitzicht als in de zomer 2010, maar het is nu erg grijs)

Uitzicht vanaf Sulzberg op Duitsland

rijden we richting Aach. En kijk wat we zien😍

Is het niet prachtig😍

Bij Aach de bekende grens naar Duitsland weer over, natuurlijk zetten we "onze" boerderij van de familie Schälling op de foto voor de familie app en gaan dan in Steibis omhoog.

Schälling

Even kijken welke kabelbaan we volgende week gaan nemen als de zon schijnt. Daarna rijden we het voor ons bekende Oberstaufen in en eten een broodje bij een konditorei. Als we daarna weer richting Scheidegg rijden zien we een mooi stukje waar heel breed verschillende routes "plat" zijn gemaakt en waar je dus mooi kunt wandelen. Natuurlijk is het ook leuk om door de losse sneeuw te ploeteren. Wat enorm genieten hier met de doggies!

Youp🥰Speedy 😄Haaaai 😍

Einde van de middag zijn we thuis en na de koffie gaan we nog even zonder de 2Y's naar Scheidegg. Jeroen had wat gelezen over een wandelpad vol met speciale verlichting. Mooi om te zien en het wandelt heerlijk.

Scheidegg by nightScheidegg by nightScheidegg by nightScheidegg by nightScheidegg by night

Jeroen maakt een heerlijke tomatensoep en onder het eten videobellen we met Anneke en Martin.

We kijken wat leuke tv maar de buitenlucht maakt moe... voor iedereen😉

😴😴

😴😴

Zondag 9 januari

We slapen wat uit, ontbijten wat langer gezellig aan tafel

Gezellig ontbijten

en lopen een mooi rondje door de wijk met de doggies. Er is weer een klein beetje sneeuw gevallen. Het is nu -1C. Om 12.00 uur gaan we op pad. Via de Deutsche Alpenstrasse slingert het mooi naar beneden. We gaan weg met natte sneeuw en een wit landschap en als we dan de 7 haarspeldbochten hebben gehad is het droog en groen. Na 24 km zijn we in Lindau. We parkeren en lopen langs het water, een waterig zonnetje probeert door te breken. Fijn... beter voor de foto's 😆 Maar buiten dat... het is hier gewoon weer mooi, ook in dit jaargetijde.

LindauLindauLindauLindau

We rijden langs het water verder, rijden Oostenrijk in en rijden door Bregenz. We overleggen even wat we verder gaan doen. Google maps er bij en Appenzell is niet heel ver weg. ( 43 km) Voor een verblijf in Zwitserland heb je ook een antigeen test nodig, wij denken dat een kort bezoek mogelijk is. Met ons Autobahnvignet van 2021 kunnen we in januari 2022 nog de snelweg op dus dat is makkelijk. Bij de grens geen enkele controle.  Als we de bergen in rijden, sneeuwt het hard en trekt het helemaal dicht. Maar als we in Appenzell parkeren is het droog. Wat een prachtig stadje met schitterende oude panden. We maken een mooie wandeling, de winkels zitten dicht, maar waarschijnlijk hadden we met die Zwitserse prijzen toch niks gekocht😳

AppenzellAppenzellAppenzell

We besluiten om op de route naar beneden te stoppen voor koffie en zodra we wat zien, parkeer ik. Mokjes✔ Zoetjes✔Heet water✔ oploskoffie..... ehm... dat heeft dit blondje op het aanrecht laten staan🙄 haha.

In Oostenrijk laten we de hondjes uit en dan zien we een leuke konditorei... dus koffie! 😋 Omdat we geen Vignet voor de Oostenrijkse snelweg hebben, rijden we binnendoor en hoe hoger we richting huis rijden, hoe meer sneeuw er weer in zicht komt. Om 18.15 uur zijn we weer thuis. Vandaag ben ik de chefkok. We hebben een candelight diner

Candlelight diner

en de rest van de avond kijken we tv. Straks nog even met de 2Y's een mooi rondje lopen.

De weersverwachting is goed, vooral vanaf dinsdag volop zon 😎 Maar het waren nu al 3 heerlijke dagen.

J&M 💏

1. Anneke:
    9 januari 2022
    Lekker weer even weg! En het komt me enigszins bekend voor. De boerderij uiteraard wel!! Leuk! En wat is het mooi met die sneeuw 😍 lekker genieten luitjes xxx
  2. Marlien Dijkers:
    9 januari 2022
    Het ziet er allemaal mooi uit geniet er lekker van met yill en youp ben blij dat youp niet onder de auto is gekomen en dat het goed is afgelopen en dat hij mooi mee kon op vakantie liefs marlien ❤
  3. Dijkers:
    9 januari 2022
    Wat vervelend dat met Youp weer een aanval kreeg .Na een slechte start nu maar lekker genieten .
  4. Xandra:
    9 januari 2022
    Wat sneu voor Youp om zo te beginnen maar aan de foto’s te zien daarna genieten. Heerlijk die sneeuw, dat mis ik zeker!
    Een goed vooruitzicht dus met 🌞 dat is helemaal super! Geniet ervan samen, voordat je het weet moet er gewerkt worden, ja Jeroen ook voor jou 😃
  5. Jan,Janet, Colin en Dustin:
    10 januari 2022
    Die sneeuw.....heerlijk gewoon! Geniet van al dat moois en van elkaar.
  6. D&J:
    10 januari 2022
    Ze goed van jullie om er zo spontaan op uitstel trekken.
    Heerlijk om even de sneeuw te zien. Iets wat er bijhoort in de winter.
    Have fun
  7. D&J:
    10 januari 2022
    Uitstel= er op uit te trekken 😤
  8. Barbara:
    10 januari 2022
    Gekukkig was Youp goed genoeg zodat jullie konden gaan. En wat een goed begin van het jaar zo'n vakantie. Wel jammer dat het wat Jeroens werk betreft nog even onzeker is. Maar helaas heb je daar geen invloed op en maken jullie er het beste van. Geniet van de heerlijke sneeuw en al het mooie in de omgeving. Veel plezier.
  9. Yvonne Evers:
    10 januari 2022
    Ach gossie, wat sneu weer voor Youp! Gelukkig herstelde ie snel!
    Sneeeeeeuwwwww!!! Heeelijk!
    Mooie plaatsjes jongens, ga zo door 👍🏻
  10. Ennie Jansen:
    11 januari 2022
    Oh heerlijk Jeroen en Mieke. Je kunt nog wel ff wegblijven denk ik. Jeroen nog niet kunnen beginnen, de kerst is voorbij en de lockdown gaat helaas nog wel even door hier denk ik. Geniet lekker en dan genieten wij weer van jullie prachtige belevenissen ❤️❤️
  11. Annelies:
    11 januari 2022
    Ondanks de slechte start is het weer een heerlijk reisverhaal. Jullie genieten volop en wij mogen weer meegenieten. Heel fijn! We kijken uit naar het volgende reisverslag .