Zomaar 2 nachtjes Duitsland november 2021

21 november 2021 - Düsseldorf, Duitsland

Met de cadeauvoucher van van der Valk boekten we een tijdje geleden een nachtje Düsseldorf. De bedoeling was dat Marlien op de 2Y's zou passen in ons huis. Maar nu Youp af en toe van die mega epileptische aanvallen heeft, willen we dat Marlien niet aan doen. Dus ze gaan gewoon mee, dat mag van van der Valk, als je er €30 voor bij betaald tenminste 😉

En ach, als we dan toch de hondjes mee nemen, waarom dan niet 2 nachten weg. Count your blessings en geniet van leven!

We vinden nog een leuk kleinschalig hotel voor weinig in het Duitse Beckum, richting Lippstadt.

Vrijdag 19 november

Dik half 11 rijden we weg. Het is droog en een beetje grauw. Tegen 12.15 uur zijn we in Hamm. Hier zit een groot winkelcentrum. Allee-center Hamm. Alles is al prachtig in kerstsfeer. We winkelen wat en ik slaag goed met nieuwe broeken. Maar het blijft behelpen met je mondkapje steeds op.

Ff shoppen in Hamm

We halen belegde broodjes en rijden naar Beckum ( klinkt echt grappig... voor de niet Twentse volgers, Beckum is een dorpje onderde rook van Hengelo) We verheugden ons hier echt op, zulke goede reviews. Het ligt prachtig net buiten de stad, tegen het bos aan. We melden ons en eigenaresse Tina kletst heel gezellig met ons, geeft ons ivm de hondjes ( die hier ook nog eens gratis logeren) een kamer beneden en laat ons de kamer zien. Prima! We zetten koffie en eten onze broodjes, spelen met de bal in de lange gang met de 2Y's en dan gaan we aan de wandel. Voor het hotel is een klein Tier park.

Klein tierpark bij het hotel

Allemaal herten en reeën, wilde zwijnen, ganzen enz enz. Zo leuk! We wandelen er om heen en maken het ommetje nog wat groter door het bos. Echt mooi hier! Nu de 2Y's lekker moe zijn, gaan wij weer op pad. In de buurt zitten behalve Lippstadt veel kleinere plaatsen en we kiezen voor Oelde. Ook hier winkelen we maar kopen alleen voor Marlien leuke sokken. We raadplegen Google en besluiten in Beckum te gaan eten. Onze 1e keuze is helaas vol, maar bij Extrablatt is nog plek.

Lekkere burger

Bij terugkomst in het hotel branden overal gezellig de kaarsjes, staan er koekjes op de balie en is de oude toren mooi verlicht. Echt heel erg leuk hier!

Bij het hotel Dreams Beckum

Zaterdag 20 november

Aan de andere kant van het hotel kun je ook het bos in en als we daar de hondjes om 07.45 uur uitlaten zien we zowel op de heen- als op de terugweg reetjes. Wouw! De dag begint goed.

Om 09.30 uur gaan we ontbijten, in een balzaal met een mooi uitzicht, zitten we helemaal alleen. We komen hier zeker nog eens terug, in de zomer kun je hier heerlijk buiten zitten! Ik mijmer met een kopje koffie nog even voor het raam, maar dan is het toch echt tijd om uit te checken.

Mooi hèFf mijmeren

De route naar Düsseldorf is natuurlijk niet zo lang dus bekijken we wat er nog op de route ligt. We besluiten dat we even naar Ikea willen. En mazzel, de geurkaarsen zijn in de aanbieding 😆

Niet veel verder, in Düsseldorf, ligt het Wildpark Grafenberg. Zo maar gratis toegankelijk. Prachtig in een heuvellandschap met verschillende dieren, met enorm veel ruimte en soms zelfs "open" stukken waar de reeën lopen!!

Kom maar😍

We kopen voor een euro een bekertje voer en ik ben zo blij als een kind. De hertjes en reeën aten gewoon uit mijn hand..... G E W E L D I G 😍😍

🥰🦌🦌Wildpark GrafenbergTe gek hierZo blij!

Na een dik uur gaan we terug, want de hondjes mochten niet mee het park in. Die liggen vredig in de auto te slapen.

Om 14.30 uur zijn we bij van der Valk Düsseldorf airport. Bij het inchecken blijkt dat we onze voucher niet kunnen gebruiken. In kleine letters onderaan staat dat deze niet geldig is in dit hotel. Maar wij hadden hierover gemaild met dit hotel. Ze gaf aan dat haar collega dacht dat het een cadeaubon was. We zijn hier een beetje boos over, maar goed, we hadden zelf die kleine letters ook moeten lezen. Uit coulance mogen de hondjes gratis verblijven. Netjes opgelost! (En moeten we dus "verplicht" in een andere van der Valk nog een keer een nacht weg boeken🤪)

We krijgen kamer 1113 op de 11e verdieping. Wat een uitzicht! En wat een gave kamer! Met een bakkie koffie gaan we in het zitje voor het raam zitten. Echt top dit! En dat vinden de honden ook 😉

WouwYoup kijkt en kijkt en kijkt

Een tijdje later drinken we beneden nog een gratis welkomstdrankje en genieten ook hier van de mooie kerstversiering.

Zoekplaatje, waar is Jeroen🤣Drankje bij van der Valk

We laten de honden goed uit en gaan dan tegen 17.30 uur op pad. Het is 7 km naar de stad. De navigatie gaat op de Primark en we vinden een parkeergarage daar in de buurt. Ze hebben bij de Primark niet veel nieuwe Mickey kerst versiering, dus zonder aankopen de deur uit. We twijfelen nog wel even bij de pyjama's voor het hele gezin, maar doen het toch niet...🙈🤣🙈🤣

Zullen we wel of zullen we niet🤣

Altijd leuk met Mickey

Je loopt hier vanaf de grote winkelstraat, naar de Köningsallee met alle chique winkels en dan naar de Altstad. Het is niet storend druk gelukkig. Toch valt het ons wat tegen. Best mooi versierd maar stiekem hadden we misschien wel meer verwacht.

DüsseldorfDüsseldorfDüsseldorf

We zien trouwens wel een bord met een melding over het 2G beleid, maar er is nergens controle. Bij een Canadese zaak Frittenwerk eet ik een Chilly Cheese Fries en Jeroen een knoflook patatje met Currywurst. We kunnen zelfs lekker buiten eten.

Tegen 20.30 uur zijn we terug op de kamer en met een bakkie koffie genieten we weer van het uitzicht, nu met alle lampjes overal aan. En we genieten ook zo van Youp, wat kan hij hier toch mooi naar buiten kijken!

Düsseldorf by night, what a viewDüsseldorf by night, what a view

Genieten van het uitzicht

En met de laatste wandeling hebben we mooi zicht op het verlichte hotel EN gaan we ruim over de 20.000 stappen!💪

Van der Valk Airporthotel Düsseldorf

Zondag 21 november

Ondanks het fijne bed toch niet zo goed geslapen. Naast het hotel is een park en daar kunnen we lekker wandelen. Heerlijk die frisse lucht! We doen rustig aan, coffee with a view, en tegen 10.00 uur gaan we ontbijten. Het is zoeken naar een plaatsje maar bij het buffet valt de drukte gelukkig mee.

Om 11.15 uur checken we uit en gaat de navigatie op Varsseveld. Mijn ( zwangere) nichtje nodigde ons uit voor de koffie. Hoe leuk en gezellig, ook om Romée te zien❣

Daarna over Gronau terug om te tanken voor €1.65 de liter.

En dan zit het heerlijke weekend er op. Wat was het genieten!!!

J&M 💏

1. Jürgen:
    21 november 2021
    Immer wieder schön in Deutschland. Beckum en Oelde zijn heel bekend van mij.
    Jeroen, in Oelde is een mooie Brauerei 😋
  2. Yvonne Evers:
    21 november 2021
    Wat lekker zo maar een weekendje weg!! En dan ook nog speciaal voor Mieke mét Tierparkjes. Prachtig uitzicht over de stad trouwens 👍🏻
  3. Marlien Dijkers:
    21 november 2021
    Zo tezien hebben jullie het gezellig gehad eb yil en youp hebben zich ook goed vermaakt en hele mooie spullen van Mickey jeroen zij mij nog vind het zo mooi al die Mickey spullen 😂😂 groetjes marlien 😁
  4. Miriam:
    Weer lekker genoten dus.
    Maar wat een straf om weer een nachtje weg te boeken 😜.
  5. Anneke:
    21 november 2021
    Heerlijk weer...en..... mooi dat je nog een x kunt😂😂🖐🖐
  6. Xandra:
    21 november 2021
    Heerlijk zo’n weekend, goed besteed! En zeker mooi uitzicht 👌 en wederom mooie lieve reetjes (heb het over dieren natuurlijk hè) En ach dan maar weer een andere x de bon besteden , dat komt vast wel goed 😃
  7. Barbara:
    22 november 2021
    Lekker een paar dagen Duitsland in. En alles al versierd voor de kerst. Heerlijk. Aan de foto's te zien, was het weer gezellig. En die voucher komt vast nog wel een x van pas.