Weekendje Arnsberg oktober 2021 met Marlien

31 oktober 2021 - Arnsberg, Duitsland

JAAAAAA.... ons jaarlijkse uitje ist wieder da!!

Na wat zoekwerk in Nederland naar een betaalbare plek waar we of een dichte tuin of een balkon hadden, bleek dat gewoon niet te lukken. En dus werd het Duitsland, Arnsberg.

Vrijdag 29 oktober.

De dag begon slecht.... ik hoorde gebonk dat ik niet thuis kon brengen rond 07.20 uur en toen dacht ik in een flits.... het zal toch niet.... en ja hoor, Youp ligt in een onwijze epileptische aanval met zijn poten tegen de deur te shaken....😪 Gelukkig kan ik 'm vast houden en komt ie langzaam bij. Als we 'm buiten zetten voor een plas krijgt hij een 2e aanval.... vreselijk.

We bellen de dierenarts en voordat we Marlien ophalen krijgen we extra medicatie om hem tijdens zo'n aanval eerder bij te krijgen mee en maandag willen ze bepaalde waarden in zijn bloed testen. Als ik daarna op een haar na een fietser aan rij EN nog gezeur van mijn werk heb, ben ik er helemaal klaar mee!

Maar de knop gaat om, Marlien staat al buiten met een big smile naar ons te zwaaien 😍 We gaan er een leuk weekend van maken!!! We rijden naar Münster, met Youp gaat alles goed en zit gezellig bij Jeroen achterin de auto en Yill bij de baas op schoot. The Girls Power voorin 😉

We beginnen met koffie op een terrasje en shoppen even heerlijk bij de Primark. Niet normaal hoeveel Disney spullen ze daar toch hebben. Helaas nog bijna geen kerst spullen. Dus het blijft bij 1 kussen en Marlien sokken.

Aan de koffieYes😍

Een eindje buiten het centrum bij een leuke conditorei lunchen we en zetten dan de navigatie op Arnsberg. Het was in Münster al druk en hier op de snelweg helemaal. We hebben even contact met de eigenaresse en melden ons om 16.15 uur. Ze staat al klaar. Wat een aardige vrouw. En het appartement is nog mooier dan op de foto's.... en dat uitzicht met die mooie herfstkleuren... TE GEK! Nadat de spullen uit de auto zijn doen Marlien en ik even boodschappen en even later zitten we met koffie en wat lekkers op het balkon. Lekker en gezellig!

Appartement Farbenspiel20211029_163730Mooi hè Yill

Nadat we de hondjes hebben uit gelaten rijden we naar de Altstad. We hadden tips van de eigenaresse gekregen maar deze restaurants hadden helaas geen plek meer. We wandelen wat rond en komen bij een pizzeria terecht, mazzel... nog 1 tafel vrij. We eten er heerlijk en wandelen dan terug naar de auto. Het is een prachtig historisch centrum!

Bij de pizzeriaArnsberg by night

Thuis koffie, beetje kletsen en lezen en de avond sluiten we af met een speeltje Mens Erger Je Niet. ( dat niet-ergeren lukte niet haha.... Jeroen won ALWEER)

Zaterdag 30 oktober

Jeroen en ik rijden even naar de Lidl voor broodjes en laten de hondjes uit. Als we terug komen heeft Marlien al gezellig de tafel gedekt en ontbijten we. Na nog een extra bakkie koffie gaat iedereen in de douche en gaan we tegen 11.30 uur op pad. Het is een beetje grauw qua weer maar het is droog, iets wat het in Nederland niet is horen we😂😉

De route gaat via kleine wegen door dorpjes en bossen. Wat fantastisch zijn de herfstkleuren zeg!

Onderweg

Af en toe zelfs een ver-gezicht met tig verschillende kleuren bomen... prachtig! Het is even zoeken en we rijden een stukje via een illegale weg🙈 maar dan zijn we bij de Skywalk. Het klinkt mooier dan het is, maar het uitzicht is best leuk.

Uitzicht vanaf de SkywalkUitzicht vanaf de SkywalkSkywalkSkywalk

Tien minuten verder is een openbaar wild park. Ik ben bang dat we niet helemaal begrepen hebben waar het nou exact was, maar wij maken een mooie wandeling en zien een kudde schapen.... that's all 🐏🐏

Wandeling

Even verder op zijn we bij de Möhnesee, we rijden een stukje langs het water tot we een mooi restaurant aan het water zien. Een prachtige plek, met heerlijke cappu en appelgebak (Voor de 2 M's) en een tomatensoep ( Voor J)

Zie de 2 M's genietenSoepie

Daarna halen we de 2Y's uit de auto en natuurlijk moet ook dit meer bezwommen worden door ons pupke. En de 2 M's doen een beetje gek....🤪

SpelenEven gek doenHeerlijk het water in

Via een andere mooie route rijden we terug en zijn tegen 15.00 uur bij het appartement waar we de hondjes achter laten en gaan gelijk verder. We gaan shoppûh in Neheim. Het is een klein stadje met een leuke winkelstraat. Marlien en ik kopen allebei een leuke trui en ik nog een Mickey shirt ( goh🙄) Als we dan op de terugweg bij de DM naar binnen willen krijgen we te horen dat ze sluiten....😗 ... balen. We raadplegen Google en een kwartiertje rijden verderop is nog een DM die tot 18.00 uur open is.... RENNENNNN....  Maar we redden het!

Terug in Arnsberg rijden we naar de City Grill. Een druk bezocht populair tentje met een uitgebreide kaart. Marlien gaat voor een pasta gerecht uit de oven, Jeroen voor een kebab schotel en ik voor een Currywurst mit pommes 😋 Met volle buikjes zijn we tegen 20.00 uur thuis voor de koffie. De rest van de avond is het Mens Erger Je Niet tijd.... zelfs Yill bracht Marlien geen geluk...maar daar hebben we het verder niet meer over 😈🤣🤣

Yill hielp Marlien maar het bracht haar niet naar de overwinning

Zondag 31 oktober

We hebben gewoon gratis een uur extra! Het zonnetje schijnt als we de hondjes uitlaten en broodjes halen. Na een uitgebreid ontbijt vertrekken we om 11.00 uur. We pakken een klein ommetje richting Möhnesee en rijden weer schitterend door de gekeurde bossen.

Mooie wegen onderweg

We doen een Kaffee stop bij Fränkis Hütte. Ik had hier al wat over gelezen en het is een super leuke tent!

Fränkis HütteFränkis HütteFränkis HütteFränkis Hütte

Nadat we alles bekeken hebben en koffie hebben gedronken

Kaffee stop

rijden we langs de Möhnesee richting de snelweg. We gaan er nog 1x uit en zijn dan rond 14.15 uur bij het huis van Marlien.

Het was een gezellig weekend in een fijn appartement in een prachtige omgeving. We hebben genoten❣❣

1. Jürgen:
    31 oktober 2021
    Lekker zo een weekendje in Duitsland. Leuk om te zien dat jullie het genieten heft
  2. Edith:
    31 oktober 2021
    Wat een toppers zijn jullie. Marlien zal genoten hebben van jullie en de hondjes.
  3. Anneke:
    31 oktober 2021
    Wat leuk en gezellig weer.... mens erger je niet met nieuwe regels neem ik aan???? 🤪😃😍
  4. Marlien Dijkers:
    31 oktober 2021
    Ik hep erg genoten van het weekend weg veel leuke dingen gedaan en gezien en het huisje zag er prachtig uit op naar volgend jaar bedankt voor alles schoonzus Mieke en broer Jeroen 😘😘
  5. Xandra:
    31 oktober 2021
    Ach ja zeker geen mooie start, wat sneu toch voor Youp en vervelend voor jullie dat je niets kunt doen, alleen vasthouden. Maar toch altijd weer knap als je de knop om kunt zetten en er voor gaan. Mooie foto’s met mooie herfstkleuren 🤩 en ieder geval samen genoten 👍💪
  6. Yvonne Evers:
    Ach nee hè, wat zielig voor Youp! 😢
    Inderdaad die herfstkleuren, schitterend. Heel fijn dat jullie zo genoten hebben met z’n drietjes! Leuke ‘gekke’ foto’s! 🤪
  7. Barbara:
    1 november 2021
    Wat leuk zo samen een weekendje op stap. Gelukkig is Youp weer opgeknapt en konden jullie lekker genieten van het mooie Duitsland. De herfst vind ik ook altijd zo mooi met die mooie kleuren. Leuke gezellige foto's. Mooi om op terug te kijken.
  8. Sia:
    2 november 2021
    Na een zielige spannende start toch een mooi geslaagd weekend!