Florida 2017 deel 2

23 augustus 2017 - Kissimmee, Florida, Verenigde Staten

hi there,

Zondag 20 augustus

Waarom we allebei erg slecht slapen weten we niet... zenuwen voor de reis hebben we echt niet... en we zijn al voor de wekker wakker. We stellen de navigatie in op P5 bij het vliegveld van Düsseldorf,  1,5 uur te gaan. Het is erg rustig onderweg en op 2 baustelles na gaat het snel en komen we om 07.45 uur aan.  Met de monorail gaan we naar het vliegveld. Omdat we al ingecheckt hebben gaan we in de rij van bagage drop-off staan.  Het is best druk hier. Daarna sluiten we in een lange rij aan voor de security check. Na ruim een uur hebben we dit allemaal achter de rug en gaan we ontbijten. We zien een mega lange rij staan voor de gates die naar Amerika vliegen.... shit... we durven niet meer naar de taxfree shops te gaan en sluiten maar aan. Er loopt personeel langs en geeft aan dat als je geen connecting flight hebt je uit de rij mag en aan de linker kant er langs mag om je boarding passes te laten zien. En zo stonden we na 10 minuten al bij de juiste gate... hahaha... daar ging dus ons taxfree shoppen.

Het boarden begon best laat maar op de geplande tijd gingen we de lucht in.  We hadden een upgrade geboekt.... wat een luxe... we zaten echt ruim. Het vliegtuig zat maar half vol, dus we hebben zelfs nog een tijdje achter elkaar gezeten op ieder een plek van 2 om wat te slapen.

We konden weer kiezen uit chicken of pasta, we kregen genoeg te drinken en er kwam nog een snackje. Maar man man... wat kroop die 10 uur voorbij.

Pasta

Een paar dagen voor vertrek kwam het bericht dat Air Berlin faillissement had aangevraagd, het was even schrikken, maar gelukkig had de Duitse regering geregeld in ieder geval de eerste maanden bij te springen dus de vluchten gaan vooralsnog door. Maar als we over 14 dagen niet terug kunnen zou dat niet erg zijn hoor…. LOL….sorry collega’s…

Een kwartier voor de geplande tijd zijn we geland. Nog nooit zo’n fijn, schoon en rustig vliegveld mee gemaakt. En het personeel was niet normaal aardig. We hebben via de zelf check-in douane onze paspoorten gescand maar Jeroen kreeg een kruis op zijn formulier en dus moesten we nog even langs de fingerprint en irisscan. Onze koffers stonden er al en bij de Car Rental Dollar stond niemand dus 3 kwartier na landing reden we Fort Myers vliegeveld af. We hebben (omdat we weinig kilometers rijden) gekozen voor de Compact category. Eerlijk is eerlijk, ik moest wel even een keer slikken… er achter stonden zulke mooie SUV’s…. maar hé… je kunt je geld maar 1x uitgeven. En dus rijden we nu in een Nissan Versa (Note) en ach, het is prima.

Onderweg kregen we al enkele regenbuien. We zijn even bij een tankstation gestopt om een grote beker drinken te halen, want het is W A R M! We hadden een rit van 3 uur voor de boeg en de route was wat saai maar reed prima door. Hoe dichter we bij Orlando kwamen, hoe meer regen. In de stromende regen hebben we de koffers uit de auto gehaald en ingecheckt in de Quality Inn & Suites by the Parks. Het was gewoon weer thuis komen! Omdat het helaas bleef regenen konden we niet lopend naar de overkant, waar de Denny’s zit. We hebben heerlijk Nacho’s gegeten en hadden daarna nog even in de planning om naar de Walmart te gaan. Maar onderweg zagen we de Super Target en hebben daar even 24 flesjes water gehaald. En toen waren de knollen op. Iets voor 22.00 uur ging letterlijk het lampje uit.

Maandag 21 augustus

Zo, de relax vakantie kan beginnen!

Voor een eerste nacht best goed geslapen en pas om 05.30 uur voor het eerst wakker en uiteindelijk nog kunnen rekken tot 07.30 uur. We gaan ontbijten, allemaal weer goed voor elkaar hier en we kijken nog wat tv. Jeroen gaat sporten, ik typ alvast het verslag en om 10.00 uur liggen we bij het water. Het is lekker weer, rond de 30C, maar ook vaak bewolkt. We blazen onze luchtbedden op en dobberen heerlijk.

Wij zijn er klaar voor

Tegen 13.00 uur kappen we er mee en lunchen op de kamer met yoghurt en een banaan. Terwijl we douchen begint het heel hard te regenen. Als we weg gaan is het benauwd. We gaan als 1e naar de Premium Outlets. Maar we moeten even de tijd in de gaten houden want om 14.51 uur is hier de Eclipse te zien. Heel Amerika was/is er vol van en we konden op tv al volgen op welke plekken de totale zonsverduistering te zien was. Er werd wat af gehuild om dit “amazing, best thing in my life” moment. Helaas bleef het bewolkt en konden we niets er van zien…. Scheelde ons ook weer wat tranen. Maar serieus, wel erg jammer hoor, want het is natuurlijk een bijzonder fenomeen. De eerstvolgende in Europa is op 12 augustus 2026. (dat je het maar weet….)

De eclipse was niet te zien (niets te zien dus, maar het werd wel even wat donker)

Goed, we zoeken een plek om te parkeren bij de outlet (druk!!) en gaan lekker shoppen. Jeroen slaagt goed bij Ralph en verder houden we het bij kijken, kijken, niet kopen. Een kleine 3 uur later gaan we weer naar de auto. Het is ondertussen erg mooi weer geworden, strak blauwe lucht, dus dat is echt jammer van/voor de eclipse.

We gaan naar Sweet Tomatoes om te eten. Altijd weer super lekker. Met weer een te aardige serveerster die zelfs gratis koffie voor ons regelt. We rijden vanaf hier op ons gemak over de hele I-drive en gaan er nog uit bij een nieuwe grote CVS (drogisterij) waar ik weer kwijl bij alle Mickey stuff.

kwijlen bij de CVS  Kwijlen bij de CVS

Om 21.00 uur zijn we terug op de kamer en met mijn leesbril nog op val ik al voor 22.00 uur in slaap…. Heel charmant!

Dinsdag 22 augustus

Het gaat best goed dit jaar met de jetlag, geen gekke nachten of boerensvroeg wakker. We are made for it!

Na het ontbijt gaan we om 10.45 uur op pad. We gaan naar the wildlife drive in Apopka. De route er naar toen (van ongeveer een uurtje) is niet bijzonder, maar wij vinden het wel altijd leuk om dan onderweg het – voor ons gevoel -  echte Amerika te zien. We staan om iets voor twaalven voor de ingang… is het alleen maar op vrijdag, zaterdag en zondag geopend… poep zeg!

Helaas gesloten

Oké, door naar Mont Dora: A laid-back, relaxing getaway just an hour from Orlando, Mount Dora offers you the pleasure of Old Florida country living.

Terwijl we het plaatsje binnen rijden zien we een Amish restaurant.( ken's amish market & deli) Het ziet er zo gezellig uit en later blijkt het eten goed en ook nog eens goedkoop te zijn. We hebben lekker buiten op het terras gezeten en nog even met de eigenaar gekletst. We vertellen over het Amish gebied dat we vorig hebben bezocht.

Eten bij de Amish

We parkeren daarna in de hoofdstraat en lopen door downtown Mount Dora. Het komt op de foto’s niet zo over maar wat is het hier LEUK! Zo idyllisch allemaal. We gaan nog een winkeltje binnen met alles rondom honden. Tussen de middag zitten ze dicht......

Hahaha  hier hebben wij begrip voor

Het is ondertussen 37C en we lopen naar het water, lake Dora. Hier kijken we ook nog wat rond en dan is het echt tijd voor een coca  cola light break. Dit doen we bij een restaurant op de 2 verdieping waardoor we mooi zicht hebben op Mainstreet.

Mount Dora

Zicht op mainstreet

Daarna rijden we een stukje verder en parkeren de auto opnieuw bij het water. Wat is het hier M O O I! Voor alle Amerikagangers, als jullie hier nog niet zijn geweest, zet ‘m op de bucketlist!

Lake Dora

We wandelen hier rond, met gevaar voor eigen leven…

Lake Dora

We zijn zwaar onder de indruk van deze tekst en vinden het ook erg van toepassing op ons. Ook goed om hier weer eens bij stil te staan!!!!

Zo ontzettend waar!!!!!

Maar op een gegeven moment is het toch echt te warm, het is qua gevoelstemperatuur ruim boven de 40C.

We zetten de navigatie weer op ons hotel maar onderweg besluiten we de plannen iets te wijzigen. Sinds we deze auto hebben meegekregen vinden we het eigenlijk niet normaal hoeveel lawaai deze auto maakt. Het lijkt of je rijdt zonder uitlaat. Eerst dachten we nog, hier wennen we wel aan, maar het lijkt zelfs erger te worden. We parkeren even naast een Mac voor de gratis wifi en zien dat “bij ons in de straat”…lees 10 mile verder… een depot van Dollar rentalcar zit. Mooi daar kunnen we dan nog net voor 17.00 uur terecht. We rijden de parkeerplaats op om 16.53 uur… zijn die lui gewoon al vertrokken….grrr.

We gaan terug naar ons hotel, kleden ons om en duiken het zwembad in…. H E E R L I J K. We zitten een uurtje en gaan dan douchen.

Vanavond eten we bij Applebee’s. Altijd goed. Vanuit daar rijden we naar Disney's Fort Wilderness Resort & Campground. Vanaf hier schijn je naar het meer te kunnen lopen waar o.a. het Magic Kingdom park ligt en schijn je de Electric Water Pageant te kunnen zien. Tewijl we over de snelweg er naar toe rijden zien we weer het bord boven de straat wat ik al 12x op de foto heb staan, maar het blijft MOOI! Nu ook eens een avondfoto. Ook zien we het vuurwerk van (denk ik) Magic Kingdom in de verte.

Thuis... nu ook bij nacht  DIT IS THUIS KOMEN!!

Het is hier allemaal prachtig, mega groot en zo mooi aangelegd zoals alleen Disney dat kan. In de lobby zit een leuke winkel en ik zie een prachtige Mickey handtas… slik… $249.00 Die is dus blijven hangen. We lopen aan de achterkant naar buiten en zien dan dat de show al begonnen is…HUH? Op internet stond 22.35 uur, we hadden tijd genoeg. We zien nog net het laatste stukje en dan gaan we de gratis watertaxi op voor een heerlijk ritje over het water naar Magic Kingdom. Alles is zo mooi verlicht en we zien cinderella castle in de verte helemaal verlicht. Ik maak zoveel mogelijk foto’s maar het is niet echt mooi, teveel ander licht en te ver weg.

Licht show (ik heb er ook nog een filmpje van geplaatst)

Maar dat mocht de pret niet drukken, mijn Disney hartje ging er toch wel sneller van kloppen. En het was ook zo heeeeerlijk op het water. Het was nog steeds 28C. We blijven in de watertaxi zitten en gaan gewoon weer mee terug. Daarna lopen we nog naar een barretje en zit nog lang met een biertje en een O J op het terras een beetje over het water heen te staren. Het was TOP!!!!

Het is dus al een heerlijk begin van deze vakantie.

En je weet het: Stay tuned for more!

See ya

J&M

1. Anneke:
    23 augustus 2017
    Wat kicken allemaal weer! Heerlijk blijven genieten daar dan doen wij dat ook xxx
  2. Yvonne Evers:
    23 augustus 2017
    Yesss... Lekker hoor. Maar pfjoew wat warm.
    En? Is er nu wat mis met die uitlaat?
  3. Jan,Janet, Colin en Dustin:
    23 augustus 2017
    Fantastisch! Geniet er weer heerlijk van
  4. Edith:
    23 augustus 2017
    Het is weer thuiskomen lees ik! Geniet ze!
  5. Renee:
    23 augustus 2017
    Zal mij even voorstellen,Ik ben Renee, nu 6 x in the Usa geweest. Wat een leuk verslag en heerlijk he bij Fort Myers landen , hebben wij ook al 2 x gedaan! Wat leuk Mount Dora, die ga ik onthouden. het is zo heerlijk in. Florida, kan er ook geen genoeg van krijgen! Heerlijk shoppen to the max! Veel plezier verder.
  6. Kimberly:
    23 augustus 2017
    Neeeeee niet daar blijven hoor!!! :D Leuk om te lezen en te weten waar jullie zitten, nu ik er zelf ook ben geweest! Relax lekker en tot de volgende blog :)
  7. Johan en Tonnie:
    23 augustus 2017
    Wat een mooie foto-s en is het niet erg warm?
    geniet er maar lekker van

gr van uit almelo
  8. Cor en Helen:
    23 augustus 2017
    Suoer weer om mee teezen mount dora is leuk he ....suc6 met de auto....we lezen t wel weer!
  9. Miriam:
    Lekker genieten!!
    Wij beleven het weer fijn mee.
  10. Esther:
    23 augustus 2017
    Jeetje, wat hebben jullie in die paar dagen al ontzettend veel gedaan en gezien, en dát met die temperaturen!! Heel leuk om jullie ervaringen te lezen. Enjoy en ben al benieuwd naar jullie volgende avonturen! X
  11. Rob:
    24 augustus 2017
    Wat een mooi begin van jullie trip. Wel erg warm. Het is niet de airco die zoveel lawaai maakt ? Geniet ze verder. Ik neem aan dat jullie de wildlife drive later nog doen. CU.
  12. D&J:
    27 augustus 2017
    Zoooooo. Wij sluiten ook weer aan bij jullie vakantiereisverslag.
    Iid jammer van de eclipse BUT...... :-). Genoeg andere unieke dingen te zien! En voor ons "meereizigers" ook!
    Wij volgen weer!
    Geniet daar!

Ps. Jeroen die A hoed staat perfect ... :-)

Later....