Florida 2017 deel 3

26 augustus 2017 - Haines City, Florida, Verenigde Staten

Hallo allemaal!

Woensdag 23 augustus

Wat een emotionele rollercoaster vandaag….

We ontbijten tegen 08.30 uur en daarna rijden we gelijk opnieuw naar Dollar Car Rental. Het was wel een Cliffhanger he… dat verhaal over de auto hahaha. Maar zonder problemen, of dat hij überhaupt ons verhaal controleerde, kregen we een andere auto. Zelfde soort, Nissan Versa (Note), maar nu een nieuwere en een rode. En deze maakt geen lawaai. Opgelost dus.

Het is best mooi weer en dus gaan we naar het zwembad. We dobberen op ons bijna privé zwembad, we lezen wat en we eten ons van het ontbijt mee genomen yoghurtje en wat fruit. Ook al is het 35C, het is echt prima vol te houden. Af en toe wat wolken maar verder goed.  Om 13.50 uur zijn we er klaar mee. We gaan douchen, zoeken wat adressen op internet op en om 15.00 uur gaan we op pad. Onze eerste stop is de Animal Kingdom Lodge. Rondom alle Disney parken zijn er veel thema hotels. Deze zijn allemaal anders met een eigen thema. Je moet normaal gesproken aangemeld zijn om het terrein op te kunnen, maar als je uitlegt waar je voor komt en je ID laat zien, mag je verder. En hé…this is Disney, dus de portier is blij en aardig en heeft altijd tips voor je…hahah. We weten dat hier bij het hotel een savanne is aangelegd waar exotische dieren lopen. Als je hier dus een kamer hebt geboekt kijk je vanaf je balkon op o.a. giraffen en gazelles.

Animal Kingdom Lodge

Er loopt een pad naar de savanne maar echt dichtbij kom je niet. Jammer, maar ook goed. Zo kunnen deze dieren tenminste “een normaal leven leiden”. We vinden het mooi maar niet echt bijzonder. Terwijl we in de lobby zijn krijg ik een berichtje over een oud collega waar ik ruim 12 jaar mee gewerkt heb, dat bij haar 2 tumoren in de hersenen zijn geconstateerd en dat ze nu al niets meer kan en volgens de arts nog maar een paar weken heeft. Pffff….dan staat de wereld echt even stil. Jeroen en ik gaan ergens zitten en op verzoek geef ik het bericht door aan Barbara en Monique en laten het tot ons doordringen… Ongelofelijk!!!!

Met een heel dubbel gevoel rijden we naar het volgende hotel: Disney’s Art of Animation Resort. Hier draait alles om Finding Nemo, Cars, The Lion King and The Little Mermaid. Echt prachtig gemaakt en we lopen door de lobby, de winkel en kijken even bij het zwembad.

Art of Animation Resort

Art of Animation Resort

Je zou er een dagtaak van kunnen maken, om alle thema hotels te bezoeken. Ook leuk dat er in elk hotel leuke Disney winkels zitten hahah.

Inmiddels is het tijd om te gaan eten en dat doen we bij Cici’s pizza. Daarna gaan we naar Disney Springs (voorheen Disney Market Place). Joehoe…hoe leuk!! Het is gewoon niet voor te stellen hoe groot het hier is geworden, en het is nog steeds niet klaar. Vroeger parkeerde je gewoon op een parkeerplaats, nu zijn er 3 grote parkeergarages. We nemen de 1e en gaan met een roltrap naar het winkelgebied. Er is hier nu een groot aanbod van winkels die niet alleen Disney dingen verkopen. We lopen eerst links af en het is allemaal zo mooi!

Disney Springs     Disney Springs

We kijken af en toe bij straat artiesten en gaan in de grote Coca Cola winkel naar het dakterras. Hier drinken we een colaatje light, dit is hard nodig want het is nog steeds om 20.00 uur ’s avonds ruim 30C. We hebben een mooi uitzicht richting water en een gedeelte van Disney Springs.

Disney Springs bij Coca-Cola boven

Dan lopen we terug, gaan zitten luisteren bij een bandje en zien de amphicars. (zie mijn filmpje of zie deze site. Erg apart!!!

Disney Springs

Dan lopen we via de verlichte brug richting de grote World of Disney winkel. Helaas lukt het niet om een snowball van 2017 te kopen voor de verzameling…die worden niet meer gemaakt. Balen. De vervanger vinden we niet mooi. We lopen verder alle afdelingen door en geloof het of niet, we kopen NIETS.

Het is nog steeds bloody hot en we gaan nog maar weer eens naar een optreden kijken. De sfeer is altijd zo leuk hier. Het is erg druk in vergelijking met onze andere keren, maar er is nu ook meer entertainment en dat maakt het ook gezellig.

Disney Springs

Om 22.00 uur hebben we de knollen op en gaan richting ons hotel. Deze keer geen file. Dat was ik nog vergeten te vertellen, toen we gisteravond om 23.00 uur richting hotel reden stonden we gewoon in de file. Als je het hier niet kent is het moeilijk uit te leggen, maar het hele Disney gebied met alle themaparken, waterparken en hotels is een wereld op zich en wordt druk bezocht vanuit de hele wereld. Opvallend is dat alles zich op de chinezen aan het richten is, viel ons bij de outlets ook al op. Alles staat in het chinees aangegeven en ook zagen we vanavond prachtige kleding winkels met zulke mooie Mickey kleding stukken, maar allemaal in kleine maten. Maat XL is een S. De gemiddelde Amerikaan en Mieke passen hier niet in, wel die kleine Chinese vrouwtjes hahaah. Maar het was weer als vanouds genieten hier, maar wel met een heel dubbel gevoel en we hebben veel over José gesproken.

Donderdag 24 augustus

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Tonnie!!!

We ontbijten en gaan zwemmen en zonnen. Het is erg druk bij het zwembad. De zon doet goed z’n best en met zo’n ruime 30C is het goed vol te houden. Om 14.00 uur lunchen we weer op de kamer, gaan douchen en dan op pad. We gaan shopppppuh!!! We gaan eindelijk naar de Walmart met z’n mega grote Disney afdeling… heerlijk…terwijl Jeroen zich op de mannen afdeling vermaakt loop ik een uurtje over deze afdeling en sla mijn slag…

Walmart    Walmart

Walmart     Walmart

Verder volgen er nog vele winkels en aankopen, scoren we toch nog bij de winkel van de Cracker Barrel de Red Rasberry fragrance spheres (YES!) en wordt het tijd om te gaan eten. We hadden wat goede dingen gelezen over Del Taco en deze ligt mooi op route. Het was lekker, maar ik blijf toch fan van de Taco Bell. Mijn tenen vriezen er zowat af binnen dus we eten buiten op het terras. Daar komt Knabbel ook nog even kijken of er wat te halen valt. Lief!

Knabbel bij de Del Taco

Het wordt al mooi donker en dus rijden we nu naar the Orlando Eye.

Ik ben hier vorig jaar met Anneke in geweest. Naast het reuzenrad is het hier een gezellig uitgaansgebied geworden. The Eye heeft al mooi alle lampjes branden en we kunnen ‘m mooi op de foto zetten.

Orlando Eye    Orlando Eye

We wandelen wat rond, doen een bakkie leut bij Café de Paris en kopen nog een mooie Britto Mickey. Dan rijden we naar the Citywalk. Wat is het toch altijd leuk hier. Van Kimberly al gehoord dat er een nieuwe zaak was gekomen: The Toothsome Chocolate Emporium & Savory Feast Kitchen (hahahah….wat een naam) De hemel voor chocolade liefhebbers.

Citywalk

We hebben er even gekeken maar het was er zo D R U K. Uiteindelijk hebben we het bekende rondje gelopen om het meer, tig foto’s genomen. Jeroen geniet onwijs van de mooie sportbeelden op de mega schermen.

Citywalk  Citywalk

en bij Margaritaville op “het strandje” wat gedronken, met uitzicht op het Hard Rock Café.

Citywalk Citywalk

Het was nog steeds 30C, met een zacht windje. Hier kunnen we echt wel aan wennen! Om 00.15 uur zijn we thuis….het moet niet gekker worden!

Vrijdag 25 augustus

We slapen uit en zitten pas om 09.15 uur aan het ontbijt. Daarna lummelen we nog wat en moeten zelfs haasten om om 11.00 uur uit te checken. Bye bye fijn hotel.

We rijden naar Disney’s Winter Summerland Miniature Golf, we hadden eerst het adres niet goed dus we moesten even zoeken maar het kwam gelukkig goed. Het is er best druk, maar om 12.00 uur gaat dan de 18 holes beginnen.

Disney's miniature golf   Disney's miniature golf

Disney's miniature golf   Disney's miniature golf

Disney's miniature golf    Disney's miniature golf

Natuurlijk is het meer voor kinderen gemaakt, de banen zijn niet moeilijk, maar wel heel leuk. Vrolijke kerst muziek, mooi gemaakte kerst items en overal Disney figuren. De zon schijnt bijna niet maar is bloody hot. We zweten echt enorm, dus zo apart om in deze “kerst-sfeer” het zo warm te hebben!

Iets na 13.00 uur hebben we de 18 holes gelopen en gaan we de warme auto in. We zetten de navigatie op de Walmart in Haines City. Dat is 40 minuten rijden. Als we daar zijn, zien we er tegen over een Dairy Queen zitten. Daar kun je, weten we uit ervaring, prima lunchen.  Terwijl we daar zitten maken we een boodschappen briefje. We gaan naar Walmart en laden de kar vol.

Boodschappen

Het past allemaal nog net in dat kleine autootje, alle tasje kunnen achter de stoelen op de grond maar dan is de auto ook echt vol met de koffers en de luchtbedden.

We geven het adres van de villa in en moeten we nog 20 minuten rijden. Spannend hoor! En dan staan we op de stoep van de villa. WOUW! We gaan naar binnen en lopen rond om alles te bekijken … je kunt elkaar gewoon kwijt raken hier!

Villa in Haines City Villa in Haines City

En dan dat heerlijke zwembad. Nu nog zon….grrrr.

Villa in Haines City

We pakken de auto uit, richten de keuken en koelkast in, zetten koffie, zwemkleding aan en languit op de ligbedden. Life is good. We laten Anneke en Martin het huis zien en nodigen ze uit op de koffie …LOL!

We hadden geen zin meer om vanavond weg te gaan en dus hebben we het ons zelf makkelijk gemaakt met een maaltijd salade en mac&cheese balls. Na het eten zijn we toch nieuwsgierig naar de omgeving en gaan even aan de wandel. Vlak achter het huis ligt Lake Pierce.

Villa in Haines City

De foto’s spreken allemaal voor zich, maar helaas is het allemaal wat donker en bewolkt. Terwijl ik dit verslag type zitten we buiten, met op de achtergrond dieren geluiden. Super! Het is nog warm, volgens de telefoon is de gevoelstemperatuur 36C. Helaas zijn de vooruitzichten een beetje zoals vandaag. Zou echt balen zijn! Maar we hebben vaker gezien dat in Florida weer voorspellen moeilijk is… daar houden we ons dan maar aan vast.

@René, wat heb je een prachtige, ruime vila met een heerlijk zwembad en fijne stoelen/ligbedden buiten! Terwijl ik het blog typ genieten we van het "lawaai" wat alle beesten buiten maken. GAAF!

Tot de volgende keer!

J&M

1. Marian:
    26 augustus 2017
    Mooi verhaal en weer genieten ban jullie foto's.
    Vreselijk als je dan tijdens de vakantie zo'n naar bericht krijgt.
    Sterkte en toch nog maar wat genieten.
  2. Miriam:
    26 augustus 2017
    Wat een verdrietig nieuws van je oud collega. Toch maar weer proberen te genieten van alles wat jullie zien en doen.

Geweldig die minigolf in Kerstsfeer. En wat een villa, super!! Mooie foto's weer.
    X
  3. Edith:
    26 augustus 2017
    Wat hebben jullie weer veel gedaan zeg! Wat een gave Disney dag! Heel veel sterkte voor je oud collega. We moeten elke dag volop genieten!
  4. Marjo:
    26 augustus 2017
    Wat hebben jullie al een heerlijke tijd achter de rug en dat is nog niet eens het einde van de vakantie!
    Na alle drukte nu genieten van de rust. De villa is echt mooi he? En wat een ruimte!
    Prachtige foto's tot nu toe. Genieten jullie nog maar verder, ik wacht weer op een nieuw verhaal van jullie
    En wat een slecht nieuws kreeg je over je collega, dan hebben wij het toch maar goed. Geniet daarom van elke minuut en elke dag
    Dag Mieke en Jeroen
  5. Anneke:
    26 augustus 2017
    Super gaaf die midgetgolfbaan! Hilarious ... En wat een leuke villa zeg, G E W E L D I G ❣️ das echt genieten! En ja, dat moeten we volop blijven doen, het kan zomaar over zijn XXX
  6. Yvonne Evers:
    26 augustus 2017
    Tjemig, wat is het daar heet hè? Niet normaal. Normal gesproken hou ik helemaal niet van midgetgolf maar deze is wel erg leuk!
    Vreselijk nieuws van je collega Mieke! Bah. Hou de moed erin en blijven genieten en pakken wat je pakken kunt (en dan bedoel ik leuke dingen doen)
    Tot het volgende verslag
    X
    Groetjes Yvonne
  7. Marlien Dijkers:
    26 augustus 2017
    Weer een mooi verslag en fotos zo tezien hebben julie het erg naar jullie zin en mooi weer fijne vakansie nog knuffel marlien
  8. D&J:
    Echt genieten in THE all is Disney omgeving
    Ik overweeg nu een paar wielen onder de boot te monteren
    Gaaf hoor! Mooi huis!
    Later.....
  9. Jan Wegink:
    27 augustus 2017
    Mieke, wat geweldig. Het is mij een compleet raadsel, hoe jij dit allemaal voor elkaar krijgt. Jullie programma is dagelijks goed gevuld. Om dan toch dagelijks zo uitgebreid te fotograferen en een compleet verslag te maken. Ik vind het geweldig.
    Je trotse vader.
  10. Renee:
    27 augustus 2017
    Wat een leuke dagen hebben jullie achter de rug! Het is zo lekker in Florida he! Die Disney winter summerland midgetgolf hebben wij okk gedaan in 2012, je wordt daar zo vrolijk met al die muziek, suoer leuk die Disneysfeer! Geniet lekker verder!
  11. Carla:
    28 augustus 2017
    Mieke en Jeroen,

Wat genieten weer!
    Leuke verhalen en mooie foto's.
    Have a nice time!