Florida 2017 deel 4

29 augustus 2017 - Haines City, Florida, Verenigde Staten

Hi there in het warme Nederland en Oostenrijk!

Florida, the Sunshine State.....

Zaterdag 26 augustus

We hebben geen enkele haast vanmorgen, we hoeven niet naar de ontbijtzaal… We doen koffie in bed en kijken even naar Good Morning America. Wat een drama dat weer in Texas zeg! We kijken naar buiten en het zit helemaal dicht. We draaien ons nog een keer om en beginnen pas om 10.00 uur aan het ontbijt. We eten lekker onder de overkapping.

Ontbijten

Het is droog, de temperatuur is prima, maar waar is de zon?? We hebben niet voor niets een eigen zwembad. We lezen wat en dan begint rond 13.30 uur toch echt de zon door te breken.

Waterig zonnetje

We kunnen zo’n 2 uurtjes genieten en dan is het weer bewolkt. Het huis bevalt ons echt prima! Zo makkelijk dat werkelijk alles voorhanden is. En zo groot allemaal!  We gaan douchen en besluiten om naar Winter Haven te gaan. Terwijl we in de auto (nog voor de deur) de TomTom aanzetten video-belt Marlien. Gezellig, maar we moeten op een gegeven moment het gesprek af kappen omdat we haar niet meer kunnen verstaan omdat het zo ontzettend regent. In een half uur rijden we naar Macy’s waar ik nog een leuke korte broek vind in het rek met 70% korting! We kijken nog even bij Belk (nog nooit van gehoord, maar ook best een leuk warenhuis) en we rijden wat rond. Wat gaan we doen met het eten? Dan zien we een Aldi en zijn toch even nieuwsgierig. Het is grappig om te zien hoe anders het assortiment is t.o.v. de Walmart. We kopen een paar kleine dingetjes en rijden dan verder naar Andy’s. Een lokaal restaurant waar het erg druk is. Dat zegt vaak genoeg. We eten allebei fantastisch lekker en belachelijk goedkoop. In precies weer een half uur, nog steeds in de stromende regen, rijden we weer naar huis. We kunnen onder de overkapping nog heerlijk zitten. Ik heb een kort filmpje geplaats van het “lawaai” van alle dieren die je niet ziet maar des temeer hoort. (via via begrepen dat het hier vooral om kikkers gaat) Maar echt heel apart, nog nooit op zo’n plek gezeten.

Zondag 27 augustus

Uitslapen, buiten ontbijten (we maken vandaag heerlijk blueberrie bagels)

Bagels roosteren

en als de regen weg is, schuiven de wolken ook wat weg en kunnen we heerlijk op het water dobberen. It’s easy like Sunday mornings!! Heerlijk.

Om 14.00 uur zijn we gedoucht en pakken we de koelbox in. Ook zo super hier, dat is er dus gewoon allemaal. Ook grote koelelementen liggen in de vriezer. We gaan op pad. Ik had gisteravond op Google een route uitgezet om wat dichter bij alle meren hier te komen. We zouden dan een soort van groot rondje rijden. Onze Tomtom kende de plek niet die ik in gedachten had, dus gaven we een plaats verder op in. De bestemming was: Three Lakes Wildlife Management Area. Op de grote weg (de 60) moesten we een keer links. Op het moment dat we het weggetje zagen waren we er al aan voorbij. We reden op zo’n typisch lange Amerikaanse weg met aan beide kanten geen enkele mogelijkheid om te stoppen. Uiteindelijk gekeerd en weer wat miles terug gereden. Ja, daar was het weggetje…huh.. geen verharde weg. Oké, maar wel goed te doen… huh.. een stop bord met een verhaal er onder. Poep zeg…. Sloot deze weg niet meer aan op de 523 die we juist wilden.

Stop   Foute route

Tssss…. Goed, er was hier toch niemand, dus op deze plek dan maar lunchen, want we hadden ondertussen best honger. We keerden daarna terug en besloten om dan het Kissimmee Chain Of Lakes park te bezoeken. Maar op de 60 zagen we op de heenweg al een groot bord van Westgate River Ranch Resort & Rodeo en nu kwamen we er weer langs en waren we best nieuwsgierig.

Westgate River Ranch

Nou, we zijn er uit, als we met pensioen zijn zetten we hier onze camper neer. Wat was het hier mooi. Er was alleen weinig te doen, wij denken dat het hier in de wintermaanden er druk is. We hebben het hele terrein rond gereden, veel paarden, geitjes, koeien en ook mooie Longhorn koeien gezien. En dan die mooie bomen met dat hanging moss. Prachtig. En we hebben alvast een mooie camper plek uitgezocht!

Longhorns     Longhorns

Westgate River Ranch    Westgate River Ranch

Door naar ons doel, ruim een half uur nog, maar we krijgen weer regen. We staan voor de ingang en besluiten om hier toch niet naar binnen te rijden. Het is al wat later en het is geen mooi weer. Dus we onthouden het. We laten de Tomtom op restaurants zoeken en zien Al’s diner. Leuk, waarschijnlijk weer een lokaal tentje. Daar aangekomen bestaat het niet meer… alweer poep zeg! Opnieuw zoeken en we kiezen voor de Ihop.

Ihop

We zijn nu in het plaatsje Lake Wales. We hebben lekker gegeten en terwijl we richting huis rijden zien we nog bordjes Historic Distric. En ach…we hadden het kunnen weten in Amerika..het stelde niets voor.

We rijden in 23 minuten naar ons huis waar we weer een heerlijke avond hebben op het terras met alle dieren geluiden op de achtergrond.

Maandag 28 augustus

Als we wakker worden zit de lucht potdicht… hmm…minder. We ontbijten wel buiten. We lezen een tijdje, doen nog een bakkie

Koffie buiten

en besluiten dat het niet meer goed gaat komen met het weer. Om 11.30 uur zitten we in de auto. We zijn nog geen 10 minuten onderweg als het begint te regenen. Ons eerste doel is Circle B Bar Reserve, een park met een meer waar je wildlife kunt zien. We zijn inmiddels 40 minuten onderweg en het regenen is overgegaan in G I E T E N. We rijden wel even door het parkje, al was het alleen maar om onze geliefde bomen… Maar er uit gaan we niet.

Circel b bar reserve

Circel b bar reserve zooo jammer dit!

Circel b bar reserve

Dan maar verder naar de Kmart in Lakeland. Op de gevel hangt een groot bord dat ze gaan sluiten. De zoveelste Kmart die dicht gaat. Het is wel een beetje een “meuk” winkel maar toch vonden we er elk jaar wel iets leuks. Alles gaat nu weg met 50% korting en we kopen een paar dingetjes. We sprinten weer terug naar de auto en zetten de Tomtom op de JC Penny’s hier in Lakeland. Als we door het centrum rijden laat ik Jeroen zien waar Anneke en ik vorig jaar in het hotel zaten, het mooie meer en het grappig parkje met de beelden….alles terwijl het G I E T. (Toen hadden we prachtig weer!) Het is best druk, we schieten niet erg op en ondertussen hebben we honger. Het is ook alweer 15.00 uur. We zien een leuk restaurant waar op de gevel staat: We Believe In Santa Claus…

Dan is het eten ook vast goed

en binnen de kreet good food good friends good life …nou dan moet het wel goed zijn! Pfff…en dat was het! Jeroen had de special of the day met (onberkte) kippensoep en een sandwich en ik een sandwich en coleslaw. Maar na een halve sandwich zat ik al vol. Heerlijk eten en grote porties, dus natuurlijk vragen we een doggybag. (werkelijk de 1e keer dat wij van deze service gebruik maken dat wat je niet op krijgt in een bakje mee naar huis neemt).

Dan vervolgen we de route. Onderweg zagen we een Walmart en halen nog wat boodschappen. We besluiten om vanavond thuis iets te maken, na deze lunch hoeven we niet uitgebreid meer te eten hahahah. Helaas is er een weg afzetting en moeten we, al file rijdend een omweg maken. Dan blijkt dat TomTom op een bepaalde plek zegt dat we er zijn, maar dat is dus niet zo. En opnieuw, al file rijdend, dezelfde route terug. En ondertussen was het nog steeds onwijs aan het regenen. Best knap dat ons humeur goed bleef hè? Maar goed, het is NIETS in vergelijking met Texas!!

Bij de Mac op de parkeerplaats gebruiken we de gratis wifi en zien dat we in de buurt zijn. We winkelen wat, Jeroen scoort een overhemd en dan moeten we weer door de regen naar de auto. Als je mij wilt zien rennen (komt noooit voor) dan heb ik daarvan een filmpje geplaatst…lol.

We zijn er klaar mee, het is inmiddels 18.45 uur en we moeten nog een klein uurtje naar huis. Thuis eten we een klein hapje(o.a. mijn sandwich van vanmiddag) en zitten voor het eerst sinds we hier zijn binnen. Maar ach, we kijken tv, lezen wat en boeken een leuke airboat tocht voor woensdagmiddag…. Want dan….dan is het weer mooi weer!!

Het is erg jammer van het slechte weer. Volgens de geleerden hebben wij hier ook (indirect) last van orkaan Harvey, het schijnt met bepaalde circulaties in de lucht te maken te hebben Maar we zijn wel blij dat we in een huis zitten i.p.v. op een hotelkamer met dit weer. Maar natuurlijk lagen we liever in het zwembad.  Maar het gaat goed komen…. Ooit….

Tot de volgende keer!

J&M

1. Anneke:
    29 augustus 2017
    Jammer hoor van het weer, maar helaas kan je daar niks aan doen! En je weet het.... Beter in Florida met regen dan in Almelo met zon Whuhaha, geniet nog even. Het komt goed xxx
  2. Yvonne Evers:
    29 augustus 2017
    Jürgen en ik lezen jullie verhaal in bed. De zon piept alweer lekker door de gordijnen.. Het wordt weer een lekkere warme zonnige dag... Hahahaaa morgen vetrekken we naar Oostenrijk..
    Nee, gemeen ben ik hè? Wat ontzettend RUK dat jullie zo'n poepweer hebben. Het zou best kunnen dat indirect Harvey de boosdoener is. Wel fijn Mieke dat je ons exact met de reistijden op de hoogte houdt (23 minuten naar huis rijdend hahahahaaa,
    Ik vind de dierengeluiden fantastisch op de achtergrond trouwens.
    Jongens, hou de moed erin wat het weer betreft! Woensdag middag komt het vast wel een keer goed. Het moet gewoon.
    Doeoeoegggg lieverd
    X Yvonne
  3. Marjo:
    29 augustus 2017
    Ondanks het weer genieten jullie toch maar lekker en ik geniet van jullie verhalen
    Mocht je nog iets willen zien als het regent , rij dan naar Clearwater. Daar zit "Winter" the dolphin with no tale. Mooi verhaal en leuk om er te zijn. Als wij in Florida zijn gaan we altijd even kijken. Of naar Robert's Christmas wonderland, ook in Clearwater, een geweldige winkel waar je makkelijk 2 uur binnen zoet bent
  4. Jan Wegink:
    29 augustus 2017
    Dit is wel een heel bijzondere vakantie Mieke.
    Maar... je maakt er weer een mooi verhaal van.
    Bedankt!!! Pa.
  5. Carla:
    29 augustus 2017
    We believe also in the good of Santa Claus :)
  6. Renee:
    29 augustus 2017
    Wat een leuke verhalen weer en jullie komen toch op plekken , die ik bij anderen nooit zie. Gaaf die runderen met die grote horens! Jammer van het weer, maar jullie vermaken je toch wel! Geniet lekker verder
  7. Marjolijne:
    29 augustus 2017
    Wat jammer van het weer. Hier wordt het ook slechter hoor. Ik zou toch liever met het slechte weer in Florida zitten dan nu hier.
    Dank voor je leuke verhaal. Ik geniet lekker mee.
  8. D&J:
    30 augustus 2017
    Echt balen van het weer maar het overdekte zwembad biedt dan altijd uitkomst. ☔️
    Maar in jullie second hometown vermaken jullie je altijd wel!
    Koffers vol
    Blief schriem! (Twents?) en vermaak oe!
  9. Barbara:
    30 augustus 2017
    Na regen komt zonneschijn moet je maar denken Jullie genieten en daar gaat het om.
    Wat is het daar mooi zeg! En die koeien...GEWELDIG
  10. Jolanda Nijkamp:
    31 augustus 2017
    Wat een mooie verhalen....ik geniet ervan.