Florida 2017 deel 5

1 september 2017 - Haines City, Florida, Verenigde Staten

Hallo allemaal,

dank voor alle leuke reacties!

Dinsdag 29 augustus

Als we wakker worden schijnt de zon!! YES!We maken weer een overheerlijk ontbijt en eten onder de overkapping. Wat zijn die bleuberry bagels toch lekker!

We doen onze zwemkleding aan en gaan op ons luchtbed. ZALIG DIT! De dag verloopt kalm, maar we lopen er best veel af… helemaal naar de keuken voor wat frisdrank, dan moet je ook nog de ijsblokjesmachine aanzetten…. Helemaal naar de badkamer om naar het toilet te gaan… Dan moet ik een kikker redden die onder het luchtbed bleek te liggen… hij zwemt rondjes maar kan natuurlijk geen kant op. Dus ik haal een bakje, red ‘m en zet ‘m aan de voorkant van het huis er weer uit. Met wel de mededeling dat ie ’s avonds niet zo moet schreeuwen….LOL. Kortom, best een druk dagje haha.

Kikker daar issie, onze kleine vriend

Kikker gered daar gaattie, onze kleine vriend

Vanuit het niets begint het te waaien, regent het een kwartier en schijnt de zon weer. We doen nog een bakkie koffie en ik kijk hier eens even in de boekenkast. Mocht iemand van jullie hier ook een keer gaan logeren, je hoeft niets te lezen meenemen, met dit aantal boeken kun je je wel een maand vermaken. Dan lopen we nog een stukje in de buurt in de hoop om wat dichter bij Lake Pierce te kunnen komen, maar dat lukt niet. Wel zien we mooi natuur, fel gekleurde vlinders en aparte vogels (die we niet bij naam kennen)

Omgeving villa     Omgeving villa

Einde van de middag gaan we douchen en rijden we naar Manny’s Chophouse. Al veel goede dingen over gelezen. We hebben de lunch over geslagen dus kom maar op met dat lekkere eten. De inrichting is al erg leuk, net als de bediening. Het is een dood gewone doordeweekse dinsdag, maar het lijkt of er geen Amerikaan zelf kookt.

Manny's Chophouse Manny's Chophouse

Manny's Chophouse  Manny's Chophouse

Omdat we net voor 18.00 uur binnen zijn, kunnen we nog van een aanbiedings keuze menu gebruik maken. We kiezen allebei voor de sirloin steak. Vooraf krijg je een mega grote schaal (onbeperkt) salade en warme broodje met kaneel boter. Ik zit eigenlijk al vol als we dat op hebben. Gelukkig is de steak niet zo heel groot en vind ik de gevulde zoete aardappel (verkeerde keuze dus) niet zo lekker. Maar verder was het eten top! EN... er was ook nog Happy Hour. Je bestelt 1 biertje en je krijgt er 2...

Manny's Chophouse  proost

De rest van de avond vullen we met de CVS (drogist), de Aldi, Dick's sporting good (sportzaak), Michaels (hobby winkel) en nog veel meer. Er liggen weer wat tasjes op de achterbank. Het was weer droog en een heerlijke temperatuur. We proberen de winkels zoveel mogelijk lopend aan te doen, maar soms ligt het echt te ver uit elkaar. (We waren vanavond in Posner Park Shopping Mall in Davenport)

We rijden in 33 minuten (Vonne !!! hahah) naar huis, steeds weer via erg saaie wegen en zijn om 21.45 uur thuis.

Woensdag 30 augustus

En opnieuw zon! Ik video-bel bijna een uur met mijn vader.. 87 en dan dit allemaal kunnen! Ik ben trots. Ondertussen is het dan al 10.30 uur en dus tijd voor een uitgebreid ontbijt buiten. Daarna doen we niet veel anders dan zonnen, zwemmen en lezen.. Heerlijk in het zwembad!

Heerlijk lezen in de zon

Nog een keer koffie en opnieuw onze vriend de kikker uit ons zwembad zetten. LOL

Onze vriend is er weer

Om 14.45 uur zitten we in de auto op weg naar Wild Florida in Kenansville. We gaan een uur lang een airboat ride maken. Het is een aardig eindje rijden en het is druk onderweg, maar om 16.05 uur zijn we er. We hadden online al gereserveerd en kregen polsbandjes waarmee we ook het bijbehorende park in konden. Onze boottocht was om 16.30 uur. Het was bloedheet, 39C met een nog hogere gevoelswaarde, dus het was heerlijk op de boot. En prachtig.

http://jeroenenmiekedijkers.reislogger.nl/video/florida-2017-wild.30719 (zet geluid maar even zacht!)

http://jeroenenmiekedijkers.reislogger.nl/video/florida-2017-wild.30720   (zet geluid maar even zacht!)

Natuurlijk krijg je eerst uitleg over wat allemaal wel en niet mag en dat de oordoppen niet verplicht zijn,maar dat ze ze wel aanbevelen.

Wildlife Florida met oordoppen

We hebben maar 1 alligator gezien, om deze tijd van het jaar vinden ze het te warm en laten zich weinig zien, maar die ene die we zagen zat op haar nest, erg gaaf!

Wildlife Florida alligator op haar nest   Wildlife Florida alligator op haar nest

Maar het was zo mooi allemaal, wat een prachtige natuur. En weer die mooie bomen met hanging moss. Ook werden we gewezen op een groot nest van de american eagle. Imposant. Verder weer veel vogels.

Wildlife Florida   Wildlife Florida

Wildlife Florida   Wildlife Florida

En we zagen zelfs koeien hahaah. Of dat nou wilde koeien zijn of toch bij een boerderij hoorden, geen idee, maar gaaf was het wel!

Het uur vloog voorbij helaas. Daarna nog even het park in gelopen, maar dat ging dus al om 18.00 uur dicht. Stom! Maar we hebben erg veel baby allie’s gezien en gevoerd, dat was top!

We zetten daarna de TomTom op Celebration en rijden daar via de US192 naar toe. Als we daar rijden geeft dat toch wel weer een heel speciaal gevoel…. Kissimmee zit toch echt in ons hart!! We eten bij Taco Bell en even later zetten we de auto in Celebration. Altijd zoooo mooi hier. Zoals altijd gaan we eerst even op één van de schommelstoelen bij het meer zitten. Het is nog steeds een aangename 36C.  We G E N I E T E N!! En we maken gekke selfies.

Celebration   Celebration

Gekke selfies bij Celebration   Gekke selfies bij Celebration

We willen het rondje om het meer gaan lopen maar eerst halen we een ijsje. Dan gaan we verderop op een bankje zitten en kijken naar kindjes die zoveel lol hebben in de waterfonteinen. Af en toe stopt het water.. “where did it go to… “haahh en jaaaaa…dan is het weer terug.

Celebration   Celebration

Kindje Mieke

Kindje Mieke wil dit ook…zalig. We zitten er zo lang dat het al donker is en we toch niet meer om het meer gaan lopen.

Celebration   Celebration

We lopen nog wat door de hoofdstraat en gaan dan richting onze villa. 50 minuten te gaan. Onderweg nog even bij de Walmart gestopt om ons drinken aan te vullen en om 22.00 uur zijn we thuis.

Leuk stukje over Celebration:

Donderdag 31 augustus

Hieperdepiep HOERA, Anneke is jarig!

Ook vanmorgen schijnt heerlijk de zon.

Another day at the pool

Ik kan er niet veel over vertellen haha, we ontbijten, zonnen, lezen, dobberen, video bellen met Anneke en Marlien, lezen, lunchen en we maken zoals elke dag het zwembad even schoon met het netje. We vinden dat niet erg om te doen, maar we hebben wel even de tuinman laten komen die voor ons het gras heeft gemaaid hahahaah.

De tuinman

Einde van de middag gaan we op pad. Op Tripadvisor wat rond gekeken wat we konden doen en The Historic Downtown in Sebring moest echt iets bijzonders zijn. En ach, het was maar 75 kilometer…. Er zat ook nog een winkel, die Belk waar we nog nooit van gehoord hadden, waar ik nog naar iets wilde kijken. Onderweg wat regen buien en een wat saaie route. Sebring ligt fraai aan Lake Jackson en we rijden een stukje langs het water. Belk ligt in de Lakeshore Mall. Het is gewoon sneu wat voor een vergane glorie dit allemaal is. Hier komen ook (vast) alle Trump stemmers vandaan… Ik slaag hier niet en nadat we ook nog even bij de Big Kmart hebben gekeken gaan we op zoek naar wat te eten. Jaren geleden bij Five Guys geweest en de kranten stonden toen bol met lovende kritieken. Goed, dat was ooit zullen we maar zeggen. Het was best lekker, maar de manier waarop je alles kreeg, hoe het personeel er uit zag enz. Nee… eenmalig.

En dan… op naar HET Historic Downtown. Onderweg al grote billboards gezien met reclame hiervoor. We zetten de TomTom weer aan, 5 minuutjes rijden…  En ja hoor, deze teleurstelling kan er ook nog wel bij vanavond hahaah. Het is een rotonde met daarom heen (antiek) winkeltjes en een ienieminie zijstraatje. De panden waren mooi, in het midden van de rotonde stonden mooie palmbomen… That’s it folks. We keken elkaar aan en moesten heel hard lachen… WAT een teleurstellende avond. We reden de 75 kilometer terug en Jeroen zegt… om het allemaal leuk af te sluiten gaan we lekker bij de Starbucks koffie drinken. Goed plan schatje…. Onze Tomtom laten zoeken op Starbucks… nothing. Bij de Mac geprobeerd op wifi te komen….nothing. Klaar er mee, we gaan weer naar huis. Daar geeft het lekkere koffie op ons eigen terras met onze eigen brulkikkers! (Terwijl ik dit schrijf besef ik dat ik ook geen enkele foto heb gemaakt, dat zegt genoeg)

De rest van de avond kaarten we en sluiten we het toch nog gezellig af.

Morgen gaan we op pad, we gaan o.a. naar die Wildlife Drive die de vorige keer dicht zat. So this will be continued !!

Nog even een huishoudelijke mededeling. Er zijn steeds meer foto's geupload dan die ik er tussen zet hè. Te zien onder het kopje http://jeroenenmiekedijkers.reislogger.nl/foto

Groeten

J&M

1. Edith:
    1 september 2017
    Wat een heerlijk leven in Florida! Life is good! Villa bevalt dus goed zo te lezen?
  2. Anneke:
    1 september 2017
    Whuhaha wat een gedoe om een rotonde maar je kon het niet weten toch? Geniet nog maar lekker verder! X
  3. D&J:
    1 september 2017
    Zelfs met weinig meemaken weet je er veel over te vertellen knap hoor Miekkie en gaaf te lezen! Go On!
  4. Inge:
    1 september 2017
    Heerlijk Mieke om te lezen hoe jullie weer genieten en super dat jullie mooi weer hebben. Veel plezier nog!
  5. Jan Wegink:
    3 september 2017
    Ja Mieke, het was weer geweldig om te lezen, hoe jullie ook een mindere dag, tot een succes weten te maken.
    En ja, dat telefoongesprek was geweldig. Maar zonder jouw heldere uitleg was het niet gelukt. Je zou best voor de klas kunnen staan. Dan krijg je ook nog langere vakanties. Je trotse vader.