Florida 2017 deel 6

3 september 2017 - Kissimmee, Florida, Verenigde Staten

Hi Everybody!

Het laatste blog alweer...

Vrijdag 1 september

Vanmorgen eens geen ontbijtje thuis. We drinken een bakkie in bed, douchen en gaan dan op pad. We starten de dag goed met een overheerlijk ontbijt bij Denny’s. Zo…daar kunnen we even op teren!

Heerlijk ontbijt bij Denny's

Pancake puppies OMG.... Pancake puppies... zo lekker!

Dan zetten we de navigatie op de Wildlife Drive. Als we op de I4 rijden, komen we langs de premium outlets Vineland. Daar zijn we nog niet geweest, goede reden voor een tussenstop. Het is ondertussen 35C dus prima winkelweer … We slagen allebei met nieuwe sneakers en bij Ralph koop ik een vest, eerst met 50% korting en dan nog een extra korting van 25%, dus we kregen bijna geld toe. BLIJ!

In de file bij Ralph

We vervolgen onze route en om 13.45 uur starten we de 11 mile. Er staat een duidelijke waarschuwing: geef de alligators geen eten.

Wildlife drive start

Nou, dat waren we ook niet van plan… maar we hopen er in ieder geval 1 te zien. We mogen 10 mile per uur en dat halen we soms niet eens. We speuren steeds links er rechts van de weg en ja hoor, daar zien we wat donkers in het water. Er ligt inderdaad tussen veel groen een alligator, kicken! Met wat moeite krijgen we het op de foto. We rijden stapvoets verder en zien veel mooie vogels. Ook is het qua natuur prachtig hier. Om een gegeven moment moeten we een brug over en dan zien we een meer met VEEL alligators! WOUW!

Wildlife drive

Het gaat mooi samen met veel andere vogels (we zijn echte leken, geeeeen idee van de namen) maar wat mooi zeg! Het is nu 104 Fahrenheit, dus 40 Celsius en dan af en toe er uit om foto’s te nemen… het was hard werken… want die allie’s waren echte boefjes… je ziet ze, je stop om een foto te nemen…verstoppen ze zich onder water haahhah.

Warm!!

We hebben echt genoten en zijn blij dat we de moeite hebben genomen om toch helemaal hier weer naar toe te rijden.

Wildlife drive   Wildlife drive

Wildlife drive   Wildlife drive

Om 15.30 uur rijden we het park uit en zetten de navigatie op Wekiwa Springs State Park, een dik kwartier verder op. We betalen $ 6,00 entree en parkeren bij de spring.

Wekiwa Spring State Park

We hadden onze zwemkleding thuis al aangedaan en gaan lekker zwemmen.Leuk om dit ook eens bij zo’n spring te doen.

Wekiwa Spring State Park

We laten ons wat opdrogen maar ondertussen dondert het al aardig en is de lucht donker. We gaan terug naar de auto en we rijden het park verder in. En opnieuw kicken, we hebben zoveel hertjes gezien. Ze staken voor ons op de weg over, we zagen ze vlak naast ons in het bos. Man man, wat hebben wij veel wildlife gezien vandaag. Het was echt super gaaf!

Wekiwa Spring State Park hertjes   Wekiwa Spring State Park

(filmpjes zijn mooier geworden dan de foto's)

Het wordt tijd om weer richting de villa te gaan. We komen in een onwijze file terecht op de I4 en het is al 19.00 uur geweest als we eindelijk in Haines City zijn. We gaan eten bij Sonny’s BBQ. Ik had een sandwich en Jeroen ribs. Het was wel aardig, niet voor herhaling vatbaar voor ons. We sluiten deze fijne dag af bij de Mac voor een ijsje en terwijl we daar zitten R E G E N T het en het B L I K S E M T enorm. Op tv komen zelfs waarschuwingen voorbij voor het gebied waar we zitten. We rijden heel zachtjes naar huis.

Om 21.00 uur zitten we achter de laptop. We zoeken een goed betaalbaar hotel in Kissimmee. We hebben na lang wikken en weken toch besloten om de laatste nacht weer in Kissimmee door te brengen. We balen echt van de afstand naar de villa. En morgenavond staat Old Town op de planning. En dan moet je toch weer 50 minuten terug. Het klinkt gek van een auto- en rij-gek maar het is me enorm tegen gaan staan. Daarnaast geeft het ons morgen de tijd om alles op ons gemak in te pakken, nog een mooie tijd van het zwembad te genieten en bovenal de boel hier netjes achter te laten. Kortom, een hotel is geboekt.

Zaterdag 2 september

Het is wat bewolkt als we wakker worden. We ontbijten met de restantjes die we nog hebben. Mooi alles opmaken. We klungelen wat in huis, ruimen onze gekochte spulletjes op, kunnen zowaar nog even een uurtje in de zon maar dan betrekt het weer. Jammer. We gaan douchen, pakken de koffer in en laten het huis netjes achter. Natuurlijk neem ik nog even afscheid van mijn dieren vriendjes:

Afscheid   Afscheid

In Haines City pakken we nog een iniemiene lunch bij een echt Amerikaans tentje

Lunchtime

en zetten dan koers naar Kissimmee. Het is het Labour Day Weekend en dus DRUK! Zodra we de I4 opdraaien rijden we stapvoets. We passen gelijk de route aan en gaan er de volgende afslag alweer af. Om 16.00 uur lopen we de lobby van het hotel in en horen de dames achter de balie Duits praten. Grappig, moeder en dochter. We hebben even een leuk gesprek in het Duits. Dan gaan we naar de kamer, drinken wat en wachten even tot het 16.45 uur is. Dan kunnen we namelijk inchecken. Het hotel heeft geen mogelijkheid tot printen, dus we slaan de boardingpasses even in mijn mail op. We gaan koffie drinken en printen op een andere plek. Klaar.

We willen vanavond de vakantie afsluiten met waar we begonnen zijn: Sweet Tomato. In de regen rijden we er naar toe en komen het kleine stukje dat we moeten rijden alweer in de file. Had ik al gezegd dat het druk was… We eten echt weer super lekker! Zoveel keuze aan heerlijke salades en rauwkost.

En dan…dan gaan we naar onze leukste zaterdagavond invulling. We rijden naar Kissimmee Old Town, parkeren weer op onze vaste plek en lopen er naar toe. En JAAA, het is droog geworden en nog steeds 27C. Terwijl we nog aan de overkant lopen zien we dat er een paar nieuwe dingen zijn bij gekomen.

Zicht op Old Town

Je kunt ook niet even 2 jaar weg blijven hè…hahahah! Gelukkig zit er aan deze kant de “eeuwen-oude” giftshop ook nog steeds.

Giftshop

Natuurlijk maken we weer gekke selfies,

Old Town selfie

we lopen rond en staan op tijd klaar voor de Car Show. Als het om 20.30 uur begint klinkt het volkslied en staan de Amerikanen met hun hand op het hart weer mee te zingen. Daarna komen dus de Oldtimers voorbij, al dan niet opgeleukt met Amerikaanse vlaggetjes, aparte lampen of andere dingen.

Het is voor ons samen alweer de 6e keer dat we het zien, maar het blijft zo leuk! We drinken wat en daarna slenteren we nog langs de winkeltjes.

Old Town proost   Old Town proost

Old Town  Old Town

Als we weer oversteken om terug te gaan naar de auto kunnen we het niet laten om de souvenir shopjes nog even in te gaan. We vinden nog 2 nummerplaten van staten waar we geweest zijn, maar nog niet hebben. Top.

We rijden in 5 minuutjes naar huis en drinken nog wat en ik maak het blog af.

Morgen rijden we rond 10.00 uur hier weg, naar airport Fort Myers. Afhankelijk van de drukte gaan we nog even bij de beach kijken. Dan leveren we de auto in, we vliegen om 16.45 uur in 9 uurtjes naar Düsseldorf waar we hopelijk om 07.40 uur landen.

En dan is het flink gas geven. We kunnen tot 11.00 uur terecht bij het hondenhotel om Youp en Yill op te halen. Hopelijk gaan we dat allemaal redden, want anders kunnen we ze pas dinsdag ophalen…dat zou echt balen zijn!

En zoals altijd, de eindconclusie:

We zijn samen 10 keer in Amerika geweest (voor mij was het al de 20e keer…bloos.. waarvan 3 keer met Anneke) en Florida is gewoon een hele fijne staat. We zijn echt gehecht aan Kissimmee (Orlando). We hadden er deze keer dus bewust voor gekozen om weinig te doen en te reizen, omdat we vanaf dat we terug zijn, beide een hele drukke periode op ons werk krijgen. Maar …hahahah… we kunnen wel stellen dat we ons niet relaxter voelen na deze 2 relatief rustige weken dan wanneer we rond reizen. De villa was prachtig, we hebben genoten van de ruimte, je eigen tempo kunnen bepalen en het fijne zwembad. Maar het lag voor ons gevoel te ver weg van alles. (sorry René). Ook de combinatie van het drukke Kissimmee en de prachtige natuur die niet ver weg is, bevalt ons. En niet te vergeten Mickey Mouse hè...

Dus…. Volgend jaar gaan we weer rond reizen. En dat gaan we fijn in een voor ons nieuwe staat doen: Colorado. Kom maar op met die prachtige bergen en schitterende natuur.

Bedankt voor jullie meelezen. We worden ’s morgens (nadat we het blog 's avonds hebben geplaats) wakker en dan is het altijd leuk als er reacties zijn.

Bye Bye, tot de volgende vakantie en/of weekendje weg!

J&M

1. Kimberly:
    3 september 2017
    Weer genoten van alle verhalen. Colorado is zooo mooi! Ik weet zeker dat jullie daar ook enorm gaan genieten!
    Hele goede terugreis en tot snel :) xx
  2. Miriam:
    3 september 2017
    Het was weer super om al jullie belevenissen mee te beleven en de foto's en filmpjes te bekijken. Nog een goede rit naar huis en hopelijk zijn jullie op tijd om de 2Y's nog op te kunnen halen. XX
  3. Renee:
    3 september 2017
    Jammer dat het voorbij is, maar wat een leuke verhalen weer! Super he al die dieren bij the 11 mile drive. Je ziet er van alles.
    Old town is ook zo gezellig, die hele sfeer, geweldig!
    Bedankt voor het meelezen, ik vond het erg leuk! Tot een volgende keer!j
  4. Marjo:
    3 september 2017
    Nou, ben toch blij dat het jullie hebben genoten van de villa, ondanks dat de afstanden te ver waren.
    En wat Colorado betreft, een hele goeie keus! Het is werkelijk een prachtige staat met een veelzijdigheid aan natuur. Bij ons staat Colorado een gedeelde nummer 1
    Een fijne vlucht en hoop dat jullie op tijd zijn voor de honden. Bedankt voor de gezellige verhalen en mooie foto's
  5. Edith:
    3 september 2017
    Genoten van jullie verhalen! Goede vlucht terug! En flink door gassen om de hondjes weer te knuffelen.
  6. Anneke:
    3 september 2017
    Omgevlogen is het weer! En gelukkig is het zeker dat jullie vliegen! Ook wel fijn. Ik zie jullie dinsdag x goede vlucht!
  7. Jan Wegink:
    3 september 2017
    Mieke, het was weer geweldig!!!
    Maar dat jij al 20 keer in Amerika bent geweest, had ik nooit gedacht.
    Ik weet dat je reislustig bent, maar hier laat het geheugen mij in de steek.
    En ik ben natuurlijk wel heel erg blij, dat je volgende week, weer gewoon met Jeroen in Almelo bent.
    Jouw trotse vader.
  8. Daisy:
    4 september 2017
    Wat een leuke verhalen en foto's Mieke! Heel gaaf.
    Ben benieuwd naar de verhalen deze week
  9. Barbara:
    4 september 2017
    Weer een mooie vakantie met mooie foto's en filmpjes. Maar wat gaat het snel zeg! Jullie zijn gewoon al weer thuis. En dat is ook altijd fijn toch.
    Ik zou zeggen op naar de volgende. Ik ben er graag weer bij
  10. D&J:
    5 september 2017
    Waarschijnlijk zijn jullie nu geland in NL dhueeeesss ....
    Welkom weer in Ollanda!
    Het was weer een leuke bijvakantie! Thx.
    Op naar de volgende
  11. Marian:
    10 september 2017
    Weer genoten van al jullie mooie verhalen en fotos 👍