Weekendje weg van der Valk Melle november 2017

19 november 2017 - Melle, Duitsland

Vrijdag 10 november

Om 10.00 uur brengen we de hondjes naar een nieuw pension: Hondenpension Entré. We mogen zelfs mee tot in hun verblijf. Het is altijd weer even slikken als je ze dan achterlaat.  En omdat ik vandaag erg slecht ben op gestaan, mijn linker bovenarm doet vreselijk pijn, komt het volgens mij nog harder binnen....

Goed, knop op. We rijden naar Gronau en we gaan bij Brotliebe heerlijk ontbijten. Een goed begin van ons weekendje weg. Na het ontbijt shoppen we aan de overkant even weer de noodzakelijke dingen bij de DM. Gelukkig kan de auto dichtbij geparkeerd worden, want het GIET!

Daarna zetten we de navigatie op winkelcentrum Kamp Promenade in Osnabrück. Na een dik uur rijden zijn we er, maar voordat we de parkeergarage in rijden, kijken we elkaar aan… willen we dit? Het regent niet, het komt gewoon met bakken uit de lucht. Dat is geen doen om zo te gaan winkelen. We zetten de navigatie op ons hotel: van der Valk Melle. Onderweg stoppen we nog even bij een winkelcentrum met een grote schoenenzaak en een Bon Prix winkel maar we kopen niets. In Melle rijden we eerst even door het plaatsje zelf, het ziet er allemaal klein en gezellig uit. We zijn om 15.00 uur bij het hotel. Leuk om nu eens een andere van der Valk te proberen met onze voucher. Deze is wat kleiner als in Moers en ziet er mooi uit. We checken in en krijgen kamer 217.

hotel Melle   hotel Melle

De kamer is erg ruim en ook de badkamer is groot. We zetten koffie en terwijl Jeroen een schoonheidsslaapje doet kijk ik een nieuwe serie op Netflix. Om 17.30 rijden we opnieuw naar Melle want we hadden gezien dat hier een groot warenhuis zit. We gaan shoppûh!! Hahah, een half uurtje later staan we buiten en hebben niets gekocht. Ik kan de moed niet opbrengen om iets te passen. We lopen door het dorpje en bekijken ons de menukaarten bij wat restaurants. We zijn er snel uit, het wordt “Knolle – das urige Kartoffelhaus”.

Melle

We krijgen de kaart en ik kan er dus niets van lezen. Ik loop snel terug naar de auto voor mijn leesbril, kom ik terug zit Jeroen heel hard te lachen...  Staat er onderaan de menukaart dat ze diverse brillen met verschillende sterktes hebben liggen…hahahah.

Knolle – das urige Kartoffelhaus

We eten echt verrukkelijk!!  Ik heb een hamburger met Reibekuchen i.p.v. een broodje en Jeroen een schnitzel mit Käse überbacken en aardappelkrokketjes.

Knolle – das urige Kartoffelhaus

Na het eten lopen we nog even door het dorpje, zien een lampionoptocht en gaan dan terug. In de lobby nemen we nog even een kännchen kaffee.

Dan besluiten we om nog even het wellness gedeelte in te gaan en we stomen en bubbelen heerlijk een uurtje.

Ondanks het slechte weer toch een mooie dag.

Zaterdag 11 november

Om half 10 gaan we naar beneden voor het ontbijt. Het is wat minder uitgebreid dan we gewend zijn, maar het is prima. Je zit hier aan de achterkant van het hotel en kijkt mooi over de weilanden weg. In de zomer zal het hier erg mooi zijn.

We gaan als 1e naar Bad Essen. Het is maar 18 km en de weg slingert mooi door de bossen heen. Het is droog met zelfs een waterig zonnetje. En opvallend hoe het hier toch al heuvelachtig is. We hebben zelfs 2 haarspeldbochten…joehoe! We rijden via de Deutsche Fachwerk Straße door het plaatsje. We parkeren en wandelen wat rond.

Bad Essen   Bad Essen

Bad Essen   Bad Essen

We komen volgend jaar zomer zeker in dit plaatsje terug. Echt prachtig! Helaas blijft het niet droog en daarom gaan we met een ommetje naar een overdekt winkelcentrum in Bad Oeynhausen. Onderweg bedenk ik mij dat hier een Metro (Makro) vestiging zit en met mijn oud-personeel-pas krijgen we een dagpas. We hebben maar 1 doel…. De overheerlijke chips die we kregen in hotel Marleen tijdens een weekendje weg in februari met Yvonne en Jürgen. We hebben ze al snel gevonden en ik sla een beetje door….

Chips, Chips, Chips en nog eens chips

Voor Rob kopen we nog lekkere chocolade want hij is morgen jarig. En dan gaan we toch naar het Werre Park. Het is al een beetje in kerstsfeer gebracht maar echt gezellig is het niet. We kopen wat kleine kerstdingetjes bij Nanu Nana en vinden het dan wel goed. We gaan terug naar Melle. Hier eten we een heerlijke Kebab schotel en gaan ons even opfrissen in het hotel. Om 18.45 uur vertrekken we naar bad Rothenfelde. We hebben kaartjes geboekt voor een lichtshow. Moet iets heel aparts zijn. We rijden er in een half uur naar toe. Als we in het plaatsje zijn zien we alle licht en kunst toestanden al…huh? Kun je er zo naar toe? Waarom hebben wij dan kaartjes? We melden ons bij een kiosk en wat blijkt? We hebben een tour met uitleg geboekt. Okeeeee. We sluiten bij de groep aan, we krijgen een Aufkleber op en luisteren naar de toelichting wat de gedachte van de kunstenaar bij zijn project is. De 1e stop is bij drie grote rondjes…

Het moet de laatste waterdruppel uit de kraan zijn met bewegende moleculen. Juist ja… Ik ben er klaar mee. We halen de sticker van onze jas en gaan alleen rond. Het is eigenlijk best heel mooi, vooral het kunst bij de fontein.

lichtshow

Halverwege de route zien we dat een Konditorei open is en gaan lekker aan de koffie, bier en gebak.

hmmm

Ook hier weer echt zo’n geniet momentje…leuke plek, gezellig dorpje en een mooi kunst project. We maken de route af en rijden terg naar ons hotel terug. Onderweg praten we wat na en het schiet ons te binnen dat die zak waarmee de schaaltjes chips in hotel Marleen gevuld werden er transparant uit zag… hahahah….we komen niet meer bij. We hebben dus de verkeerde zakken gekocht…

We drinken er nog eentje op deze leuke dag, proberen de chips die gewoon naar wokkels smaakt en kruipen dan in ons bedje.

Zondag 12 november

Rob is jarig. We doen rustig aan, ontbijten en rijden om half 11 naar huis. We halen om 13.00 uur de hondjes weer op, het is heel goed gegaan daar. En ’s middags hebben we gezellig verjaardag van Rob.

We hebben onze batterij weer een beetje op kunnen laden. Op naar het volgende uitje ;-)

1. Yvonne Evers:
    19 november 2017
    Fantááástisch weer. En wat lachen van die chips!!
    Ook nog gelachen om de schnitzel van Jeroen 'mit Käse überbacken'?
    Maar wat een leuk plaatsje zeg, dat met die vakwerkhuisjes! Echt gaaf.
    'de laatste molecuul....' whoehaaharrghhhhaa.... Lachen! (loat mah gauw zitn 😉)

Ik ben helemaal vergeten een dagboek te schrijven van Praag.. Zucht.

Doeggg, tot jullie volgende uitje. Ik verheug me er al weer op!
    X Yvonne
  2. Anneke:
    20 november 2017
    whuhahahahah ik lig in een deuk! Net wat Yvonne zegt.....die chips!! inhalig ben je! en mit Käse überbacken gebruiken wij ook al hahaha
    maar eh top dit verslagje weer, thanks