Florida deel 3

19 april 2007 - Fort Myers, Florida, Verenigde Staten

Dit is alweer ons laatste mailtje uit Florida....time flies when you have fun!

Het hotel wat we hebben is echt verschrikkelijk gaaf, wat een luxe. Heerlijke grote kamer, goed bed, magnetron en koelkast, uiteraard tv en een ruime badkamer. Bij het zwembad staan luxe bedden voorzien van kussens, handdoeken, GRATIS koffie, frisdrank, koekjes en nootjes. Eigenlijk wil je hier niet weg. Ook het ontbijt is prima. Sonja Bakker kennen ze gelukkig in Amerika nog niet...lol

Zondag viel het weer wat tegen, veel regenbuien. We zijn naar de eilanden Sannibel en Captiva gereden. We hebben een betaalde route genomen waar je veel wildlife kon spotten. Joa joa, dat zal best...maar je zag echt niets en als je het raampje iets liet zakken werd je zeikes nat. Jammer. Daarom besloten om extra te genieten van de mooie hotelkamer en de koffie en koekjes uit de lobby...;-) 's Avonds een beetje wezen rond rijden, een supermarkt bezocht die we nog niet eerder hadden gezien en bij een local restaurant prima gegeten.

Maandag scheen de zon en na het ontbijt zijn we lopend naar een outlet gegaan, "bij ons in de straat". Uiteraard werden we raar aangekeken door de automobilisten, terwijl er toch keurig een trottoir was aangelegd. 's middags genoten in de zon en 's avonds bij Denny's gegeten.

Dinsdag ook weer mooi weer. Met de auto naar een niet toeristisch gedeelte gereden waar een klein eilandje voor de kust lag. De weg eindigde bij het water met een klein winkeltje annex restaurantje. Koffie gekocht en buiten op de picknick bank gezeten. Er kwam een vrouw naar ons toe en ze zei: shall I take a picture of you? You look so happy together. Nou...hoe lief is dat....en hoe waar was dat? Had zij een vooruitziende blik of zo????

We lopen na de koffie de pier op en daar......DAAAAAAR.....ging Jeroen op 1 knie en vroeg: Mieke, wil je met me trouwen????  OMG!!!! JAAAAAA Natuurlijk wil ik dat, heeel heeeeel graag. pfffff...ik werd er niet knapper op van al dat gehuil. Helemaal niet nadat ik het nieuws aan Anneke smste en zei schreef: Thank you Jeroen, for making my best friend happy again. En zo is het!!

Dus nu is het officieel, wanneer weten we nog niet, in ieder geval volgend jaar, MET een klein feestje.

Deze dag kon natuurlijk niet meer stuk, we hebben het die dag eigenlijk alleen maar over gehad wat voor feestje we zullen gaan geven enz. Diepe diepe zucht.

Back to reality: Amerika...;-) Woensdag, alweer zo'n mooie zonnige dag zijn we naar de Everglades gereden, zo'n 1.5 uur zuidelijk van hier. Een immens groot gebied wat eigenlijk alleen maar bestaat uit moeras. We hebben een airboat tocht gemaakt en veel krokodillen gezien en later met een soort hele grote, hoge buggy een tocht door de natuur en bossen. Daar zagen we een wasbeer, maar verder viel dat wat tegen qua dieren die je kon zien. Op de terug weg gestopt in Everglade City, een klein plaatsje, en op een terrasje van een heerlijke ijscoupe genoten. 's Avonds weer even in FM Beach geweest en daar wat gegeten.

Morgenvroeg koffers pakken en naar Miami. Om 18.00 uur gaat onze vlucht en zaterdagmorgen landen we dan rond 09.00 uur.

En dan zit onze eerste Amerika vakantie samen er op....dit smaakt beslist naar meer...hahah. Ik wist dat Jeroen ook verslaafd zou raken!

Bedankt voor alle reacties! Tot de volgende keer, maar dan weer in het echhie!

Jeroen en Mieke