Florida (huwelijksreis) deel 1

6 mei 2008 - Tampa, Florida, Verenigde Staten

Hallo allemaal,

eindelijk een bericht van ons! Internet cafés waren bijna niet te vinden, we mailen nu gratis vanuit de bieb. Aangezien de tijd beperkt is, typ ik dit dus razend snel... let dus niet op typefouten...;-)

Even een kort overzicht van de dagen tot nu toe:  Onze schipholtaxi in de vorm van Anneke en Martin waren donderdag om 08.00 uur bij ons. Op schiphol natuurlijk begonnen met Starbucks coffee en daarna afscheid genomen (sniksnik). De vliegreis ging voorspoedig, zelfs 3 kwartier minder vliegtijd nodig gehad en de douane en auto ophalen in Miami was binnen 1.5 uur gepiept. Onze TOMTOM wist zomaar de weg en dus waren we snel bij ons eerste hotel, een Howard Johnson. Nog even aan de overkant bij een Mall wat gegeten en gedronken en toen naar bed. Best goed geslapen en na een prima ontbijt met DOUWE EGBERTS koffie (doet toch altijd goed zo'n hollands tintje haha) op weg naar Tampa. Dit zou volgens de Tomtom 4.5 uur duren.

Onderweg een (gelukkig dode) krokodil op de snelweg gezien en er uit geweest voor koffie en wat shoppen. Onderweg mooie bruggen gezien.In de loop van de middag waren we onze la Quinta Inn. Zo'n echt 2-hoog Amerikaans hotel waar we de auto mooi voor de deur konden parkeren. De temperatuur was goed, zonnetje hoog aan de hemel dus heerlijk naar het zwembad geweest. 's Avonds wat rond gereden en gegeten en toen kregen we toch wel last van de jetlag.

Zaterdag overdag weinig anders gedaan dan ontbijten, lezen, zwemmen, zonnen en mee gezongen met de liedjes op Jeroen z'n Ipod...;-) (Dit was alvast een vervroegd verjaardags cadeautje). 's Avonds naar een toeristisch gebeuren geweest waar vroeger sigaren fabrieken stonden en waar ze dus nu een uitgaanscentrum van hebben gemaakt. Ybor city. Het was wel aardig maar meer ook niet. Gegeten bij een lokale hamburgertent op een terrasje.

Zondag zijn we naar Tarpon Springs geweest. Dit was G E W E L D I G! Een combinatie van Griekse en Amerikaanse culturen. We hebben heerlijk door het plaatsje gewandeld, gekletst op een terrasje met de Amerikaanse eigenaar van deze koffie tent, een boottocht van 1.5 uur gemaakt en de Happy Hour mee gepikt op een "grieks terras". Onderweg ook nog even met Amerikanen gekletst die 3 Jack Russell pups bij zich hadden (zucht...). Op de terugweg naar Honeymoon Island (hoe toepasselijk!!) geweest en daar even met de voetjes in het water gelopen en wat op de rotsen gezeten. Ook vandaag weer bijna 30C! TOP.

Onze auto gaf steeds aan "change oil" Nu zat er naast ons hotel een depot van Dollar Car Rental, dus wij hebben het probleem daar even gemeld. Geen probleem, we kregen een nieuwe auto. Oke...wouw...netjes geregeld. Na wat wachten deze auto mee genomen.

Maandag ook weer veel bij het zwembad geweest en een aardig stuk in de buurt gelopen. O.a. naar de Walgreens en een kleine Mall. En koffie buiten bij de Starbucks. 's Avonds stapten we onze (nieuwe) auto in en ontdekten we dat deze auto geen cruise control had. Is met de afstanden in Amerika toch wel een must! (En ook geen centrale op afstand bedienbare deurvergrendeling...geen electrische ramen, en heeeeyyy...this is America....we want it all!!  haha)

Dus dinsdagmorgen hebben we ons weer bij Dollar gemeld en ons "beklag" gedaan. ook nu weer aller vriendelijkst. Ze hadden nu niets op voorraad, maar de airport zat dichtbij, dus ze belden even en ja hoor, ze zouden er gelijk één brengen. Dus wij even wachten....en wachten....en wachten...en nog eens vragen. Die man weer boos bellen met de airport....En ja...daar kwam iemand aan rijden met een Ford Focus...prima, toch? NEE...ook deze auto had geen cruise control. Toen snapte de dame die nog achter de desk zat dat dit zo niet langer kon. Ze was er klaar mee. We kregen van haar een dikke vette Dodge (met ALLES er op en er aan) mee zonder bij betaling. Madam...we love you....;-) De middag doorgebracht bij het zwembad en in de Walmart en 's avonds heerlijk gegeten bij een all you can eat salad en soup bar. Behalve de muffins en het ijs ook weer eens wat gezonds naar binnen gekregen...

Nu zitten we dus in de bieb in Tampa en rijden straks naar Tampa Bay.

We vermaken ons dus weer prima, zijn ook heerlijk aan het bijkomen van de drukke dagen voor onze vakantie, maar we kijken terug op een super gave geweldige trouwdag!!!!