Italië augustus 2021 deel 3

28 augustus 2021 - Verceia, Italië

Donderdag 26 augustus

We doen eens gek.... geen yoghurt met vruchtjes als ontbijt, maar zoals de Italianen doen.... koffie met zoetigheid. We doen dit in het dorpje waar we op uit kijken en het is werkelijk HEERLIJK!

Ontbijtje buiten de deur

Dan rijden we naar Domaso, een stadje iets verder dan Gera Lario. We ontdekken niet echt een centrum, maar we lopen eerst heerlijk in de zon langs het water en gaan dan aan de overkant, via smalle steegjes terug.... echt heel mooi.

DomasoDomasoKijk hoe leuk😍Domaso

We doen wat boodschappen en gaan door naar huis. Even wat quality time met de doggies. Als deze genoeg vertroeteld zijn pakken we onze spullen en rijden naar G L. Er staat best veel wind vandaag, nog niet eerder zoveel golven op het Comomeer gezien. Als we stoelen, handdoeken en zo op de plek hebben, ga ik met het luchtbed het water op. Het is net een attractie haha.... bij het trappetje er in en mee deinen met de golven en bij de surfschool er weer uit..... en opnieuw.... en opnieuw.... whoehahaha wat super. En zo vermaken wij ons de middag aan het water.

Vanaf het luchtbed

Klik hier voor de attractie 😂

Thuis koffie en een boek op het balkon, het eten is vandaag makkelijk, gewoon een fijne relaxe dag. Naast ons huis is een groot veld en kunnen we steeds mooi de hondjes uit laten. We rennen en gooien stokken, net zolang tot ze doodmoe zijn.... en wij ook 😉

Dus.... wij kunnen nog wel even weg, we rijden langs de kust want er valt hier nog veel te ontdekken. We stoppen even in Dervio maar verder op lijkt het mooier met lampjes en dus wordt het uiteindelijk Bellano. Dit is echt wel weer een pareltje waar we beslist overdag ook nog een keer naar toe gaan. Er moet hier ook een mooie kloof zijn die je via bruggen kunt bewandelen. En hier hebben we ons de rest van de avond vermaakt.

BellanoBellano

( en terwijl ik de foto's upload zie ik dat we over de 5.000 foto's op dit blog gaan.... niet normaal🤪)

Vrijdag 27 augustus

We doen rustig aan vanmorgen, normaal ontbijt 😉 op het balkon,

Gezond ontbijt

wasje draaien enz. Tegen 12.00 uur gaan we opnieuw naar Bellano. We parkeren bij de ingang naar de kloof (Orrido di Bellano) Eerst tig treden op richting een kerk en dan is er op eens de ingang. We betalen €5,00 p.p. entree en beginnen aan de route over houten planken en trappetjes. Het is werkelijk schitterend!!

Orrido di BellanoOrrido di BellanoOrrido di BellanoOrrido di Bellano

Wat een mooie kleuren, wat een aparte door-kijkjes! Al met al wandel je er in ruim een half uur doorheen, het is niet zo groot. Als je dan weer buiten de poort staat, sta je dus op de top en heb je weer een prachtig zicht op het stadje en het meer.

Wat een uitzicht

En zo fijn!!! Jeroen voelt zich heel goed en kon dit zonder problemen lopen terwijl het best steil was hier een daar.

We dalen af, lopen even door wat smalle steegjes richting water en dan is het lunch tijd.

Lunch time

Net als de heenweg rijden we ook nu weer terug langs het water, dat blijft toch het mooiste. Als we thuis zijn trekken we onze badkleding aan en vertrekken samen met de hondjes. Ik had op Google een waterval gezien, eigenlijk aan de overkant van waar we zitten. Maar zowel de route er naar toe was niet wat ( zelfs ik vond het te smal🙈) en de waterval was niet te vinden.... tjee.... zonde hoor. Nadat we weer veilig beneden waren gelijk door gereden naar G L en vaste prik, naar het water met onze stoeltjes. Het was alleen wat frisjes door de sterke wind.

Als we terug rijden heeft mijn man een goed plan. Zullen we even naar de mall gaan? Yes....shoppen 🙂 Maar qua winkels was het niet helemaal ons ding, maar we gingen nog wel even de supermarkt Iperal in. En daar keken we onze ogen uit.... wat een uitgebreid assortiment. Echt niet normaal. De Walmart is er niets bij.

Wat een assortiment bij IperalWat een assortiment bij IperalWat een assortiment bij Iperal

Thuis kookt Jeroen weer heerlijk en na het eten wandelen we onze straat even uit. Maar we hebben de poort nog niet verlaten en we zien links herten (of zijn het reeën?)  Prachtig. Op dit moment weten we dus niet wat er nog komt.... maar zijn we al heel blij met dit filmpje.....Klik hier voor weg huppelende hertjes

Na de wandeling gaan we, ondanks de wind, gelukkig toch op ons balkon zitten..... wat een mazzel dat we niet binnen bleven.... want wat een cadeau!!!! Zeker 40 herten grazen naast ons huis.... nog nooit zoveel bij elkaar gezien!!! WAT ONWIJS GAAF! Ze lijken onverstoorbaar want onze honden janken, de hond beneden blaft. Ze blijven van het vers gemaaide gras eten. Wat een unieke ervaring dit. Het was al schemering dus helemaal scherp zijn de foto's en video's niet. We blijven kijken tot we ze niet meer kunnen zien. Benieuwd of ze morgen deze route weer terug lopen....

Meer dan 40 herten naast ons huisMeer dan 40 herten naast ons huis

Meer dan 40 herten naast ons huis

Hij ziet ze natuurlijk ook

Klik HIER voor de meer dan 40 herten naast ons huis

Wat een ontzettende TOP dag!!

Zaterdag 28 augustus

Zoals altijd als we iets plannen moeten we ons haasten haha.... maar als we dan de auto (gratis) hebben geparkeerd in Domaso en we de boot kaartjes hebben gekocht, moeten we nog 20 minuten wachten 😄 Maar met dit uitzicht, op een bankje in de zon is dat totaal geen straf.

Vertrekpunt Domaso met de boot

Daar issie al!

Daar komt ie

Om 09.50 uur stappen we op de boot en ons einddoel is Varenna. (Gisteren een jaar geleden waren we hier ook.) De boot maakt eerst 6 tussenstops en zo zitten wij heerlijk 1 uur en 10 minuten op de boot. Het is zo'n 22C, zon en wolken wisselen elkaar af.

Vanaf het ComomeerVanaf het ComomeerVanaf de boot

We gaan dus in het prachtige Varenna aan wal en wandelen weer de route langs het water. Ook hier is alles zooo fotogeniek!!

VarennaUitzicht vanaf VarennaHoe mooi! Uitzicht vanuit VarennaVarenna

En dan omhoog naar het kerkplein. Hier drinken we koffie met een torta lemon.😋😋

Coffee break

Als je dan boven langs terug loopt heb je die mooie door-kijk-steegjes naar het water. We kunnen er geen genoeg van krijgen!

Die mooie smalle straatjes in Varenna

Die mooie smalle straatjes in Varenna

Met onze drone maken we ook nog even een mooie foto...

Varenna 😍😍

Om 12.42 pakken we weer de boot terug. En het is weer ruim een uur genieten. En dan die blik op Domaso...😍😍

Zicht op Domaso

Als we thuis zijn eten we even een broodje en dan hebben we de knollen op. Heerlijk even een siësta gehouden 😴

Met een bakkie koffie om weer bij te komen zitten we te genieten op het balkon. Wat een rust hier. Gaan we nog wat doen of blijven we thuis? Maar ach... de doggies moeten nog uit.... zullen we dat eens op een andere plek doen? We rijden in 6 minuten naar Lago di Mezzola. Vanuit Tirano reden we eens een mooie route en kwamen hier toen langs. En daar zeiden we al.... we komen hier nog eens terug! En nu zitten we zo dichtbij. Had ik al gezegd hoe blij we met deze plek zijn?😉😊 Je kunt hier echt alle kanten op.

En nu dus aan dit prachtige meer terwijl de zon bijna achter de bergen gaat.

Lago di Mezzola 😍😍Lago di Mezzola

De 2Y's laten we uit en dan ga ik nog even de eendjes voeren.

Eendjes voeren bij Lago di MezzolaSchitterend hè....

Wouw.... diepe diepe zucht. Wat was dit toch ook weer een G E W EL D I G E dag!

En nu zitten we met ons vieren te duimen of de hertjes zich weer laten zien....🤣🤞🦌🦌

Zij zitten er klaar voor!

J&M 💏

Update: jaaaa, ze zijn er allemaal weer. Maar te donker voor een goede foto...

En alweer!!

1. Yvonne Evers:
    28 augustus 2021
    N i e t n o r m a a l hoe mooi de foto’s weer zijn!!!! Wauw wauw waaauuuwww
    En uh… wat fijn dat jullie de drone bij jullie hebben! Leverde een prachtige foto op!

Die 🦌 hertjes / reetjes 🤔 naast het huis:: geweldig!!

Het luchtbedfilmpje was het mooist 😀 (whoeoeoehhh)

Ciao!!!
    😘 Yvonne
  2. Xandra:
    28 augustus 2021
    Oh wat een geweldige tijd hebben jullie daar zeg, al die hertjes niet te geloven, geweldig!!!!
    En de kloof was ook erg mooi, ook goed te horen dat het Jeroen goed gaat. En nog meer mooie foto’s van het meer, ziet er ook rustig uit, alleen die dame op het luchtbed in het golfslagbad, die ging tekeer 😃😃
    Veel plezier de komende week, lees het graag.
  3. Edith:
    28 augustus 2021
    Coool die hertjes! Fijn dat Jeroen zich goed voelt om lekker te wandelen! 💪🏼💪🏼 Geniet ze verder
  4. Anneke:
    28 augustus 2021
    Heel erg mooi allemaal🥰wat heeeerlijk dat het zo uitpakt en die🦌🦌🦌🦌🦌🦌🦌🦌🦌🦌🦌🦌🦌🦌🦌🦌🦌🦌🦌🦌🦌🦌🦌🦌🦌🦌🦌🦌🦌🦌🦌🦌🦌🦌🦌🦌🦌🦌🦌🦌(40) zijn echt uniek.... nog even lekker verder genieten 😘
  5. Marlien Dijkers:
    Leuk allemaal weer leuke dagen nog !!! 😘
  6. Barbara:
    29 augustus 2021
    Wat fijn dat Jeroen zich beter voelt🙏Houden zo.
    De foto's kunnen zo in een reisgids. Echt mooi.
    Veel plezier nog
  7. Miriam:
    29 augustus 2021
    Fijn om te lezen dat Jeroen het zonder problemen kon lopen, TOP! En wat een mooie foto's weer. Nog lekker genieten 😘
  8. D&J:
    29 augustus 2021
    Zo jammer dat we daar niet mogen varen. Is een ontzettend gave omgeving. Top dat het zo 👍🏻 Gaat met Jeroen!
  9. Annelies:
    30 augustus 2021
    wat een gave foto’s en heerlijk weer hebben jullie. Helaas is Karinthie niet zo warm en zonnig als we hadden verwacht. Die herten blijven bijzonder, vooral het aantal! Wat zeggen de plaatselijke bewoners daarvan?
    Super dat Jeroen zo lekker gaat. Ben blij voor jullie.
    Tot het volgende reisverhaal.
  10. Sia:
    30 augustus 2021
    Heerlijke verhalen weer Mieke! En wat een prachtige omgeving!
  11. Mieke Dijkers:
    30 augustus 2021
    Iets voor jullie? Zien veel campers hier!
  12. Marian:
    31 augustus 2021
    Weer genoten van jullie verhaal en prachtige foto's..wat genieten jullie daar zeg