Italië juli 2021 deel 2

19 juli 2021 - Porlezza, Italië

Trouwens... ze hebben echt nergens om vaccinatie bewijzen gevraagd, laat staan aan de grens bij Italië het ingevulde PLF formulier ( dat we geprint in de auto hebben liggen en op beide telefoons hebben) Beetje gek wel toch?

En wat ons zelf verbaasd is hoe snel je went aan het niet dragen van een mondkapje, want hoe kort is dat in Nederland er nog maar af. Maar in Duitsland, Zwitserland en Italië moet het nog wel en het overkwam ons dus al een paar keer dat we het bijna vergaten.

Wat ook opvalt is dat er minder Nederlanders zijn. (👍😅)

Tot zo ver het Corona nieuws uit andere landen 😉

Zaterdag 17 juli

Wat een heerlijk weertje 😎 We ontbijten buiten, we hebben totaal geen haast dus nog maar een bakkie. (waar is de tijd gebleven dat we nog met de percolator aan de pruttel moesten, nu zetten we luxe Nespresso☕) Einde van de ochtend gaan we naar de grote markt die hier elke zaterdag is. Leuk, gezellig en niet al te druk.

Markt in PorlezzaMarkt in Porlezza

We kopen een paar dingen en gaan dan luxe auto's en mensen kijken op een terrasje aan de hoofdstraat.

En dan op naar huis, op naar de pool. Deze blijkt helemaal schoon gemaakt te zijn en wij gaan heerlijk dobberen en plezier maken.

Lol maken

Na een uurtje komt er ook een Duits echtpaar er bij. De man zegt dat we niet met een luchtbed op het water mogen ( en wijst op een bord waar de regels staan) Wij vragen of hij er erg last van heeft want tjee... het is een erg groot zwembad voor maar 4 personen. Ik zeg dat we uiteraard als hij baantjes trekt niet met het luchtbed in het water zullen zijn. Hij mompelt wat en zijn vrouw zegt,  laat ze toch. Nadat hij ( aan de andere kant van het zwembad) op zijn bedje ligt, gaan wij heel voorzichtig aan onze kant in het water en net als ik doodstil lig, komt hij er op hoge poten aan. Tuurlijk heeft deze man helemaal gelijk en regels zijn regels, maar pfff.... wat een naar mannetje. Hij maakt ons ook nog even duidelijk dat hij een appartement  BEZIT hier en geen HUURDER is......

Omdat we niet willen verbranden gaan we terug naar onze tuin en lezen wat in de schaduw. Net als we koffie willen zetten, komt er geen water uit de kraan. We raadplegen Anna, blijkt het een probleem te zijn dat heel Porlezza treft (niet voor het eerst) Dan nog maar ff een duik (oh nee, duiken mag ook niet) in het zwembad.

We knappen ons op, gaan aan de wandel met de doggies en bij terugkomst geen water. Omdat we weer naar Osteno willen, gaan we eerst maar even water kopen bij de supermarkt. Wie weet hoe lang het duurt....

En zo rijden we uit de garage: ( klik op Filmpje om het te kunnen zien)

En zo rij je naar Porlezza: ( klik op Nog een filmpje om het te kunnen zien)

In Osteno was het weer een crime om een parkeerplaats te vinden. Daarna lopen we het dorpspleintje op en er is zowaar plek bij Foodtruck. Het zit er super gezellig, het eten was goed en de temperatuur is nog zo heerlijk!

FoodtruckVanuit Osteno kijkje op het meer

Met een ommetje lopen we terug naar de auto. Thuis komt er weer gewoon water uit de kraan, yes! We gaan weer de tuin in, steken alle kaarsen aan en spelen 2 potjes Mens Erger Je Niet. Marlien kijkt via videobellen even mee of haar broer niet vals speelt 😅

Mens Erger Je Niet-en

Zondag 18 juli

Tegen 10.30 uur rijden we naar Lugano. (17 km) Als we Lugano binnen rijden zoeken we vrij snel naar een parkeerplaats. We weten dat het in het centrum lastiger is. Hierdoor moeten we wel wat verder lopen, maar daardoor lopen we min of meer per ongeluk door park Ciani. En dat is me toch mooi!

Park CianiVanuit Lugano zicht op het meerVanuit Lugano zicht op het meer

Echt zooooo prachtig met alle bloemen en zicht op het water en de berg Monte Generoso. En het zonnetje schijnt zo fijn. We lopen nog een rondje door het centrum, waar we alleen aan window shopping doen 😆💲💲

Te chique hier voor ons🥴Centrum Lugano

We wandelen langs het water terug en maken nog meer prachtige foto's.

Klopt 😍Vanuit Lugano zicht op het meer

Bij de auto zien we dat het rondje 7 km was... we hebben wel een broodje verdiend 🤓 We besluiten het kleine weggetje langs het meer terug te rijden zodat we bij dat leuke tentje komen waar we vorig jaar een keer geluncht hebben. Ze hebben nu ook een terrasje aan het water. Leuk! We bestellen een broodje... maar scuse scuse(sorry)... het brood is op 🙈 (het is maar goed dat we niet op het water en brood dieet zijn want dan was het gisteren en vandaag niet goed gekomen hahaha) Oké alleen koffie dan maar.

Thuis lunchen we in de schaduw, want het is warm zeg. We koelen af in het zwembad en zo vliegt de middag voorbij.

We eten weer heerlijk a la carte Jeroen en na het eten gaan we met de hondjes er uit. We zitten net weer in de tuin als we muziek horen. Bij het kerkje speelt een ehm band, big band, dweilorkest, groep muzikanten.... hoe noem je nog zoiets🤔😆 anyway... het was mooi! En wat een plek om te spelen bij zo'n kerkje met die fantastische bergen op de achtergrond, top!

Muziek feest op het plein

Muziek feest op het plein

Maandag 19 juli

Het is stralend weer en na het ontbijt duiken we gelijk het zwembad in. Heerlijk!

My Prince Charming in the pool🏊‍♂️🌞😎

Rond 12.00 uur maken we onze lunch boxjes klaar en gaan we op pad. Het doel is Griante, op Google maps had ik gezien dat je ook door de bergen kon richting Menaggio. Het leek een leuk ommetje en er zat heul veel bochtenwerk in, maar 188 haarspeldbochten met alleen maar uitzicht op het bos, daar ben je wel een keer klaar mee. En het was soms zo smal dat je over je stuur heen moest hangen om om de bocht heen te kijken 🥴 Op een wat saaie parkeerplaats lunchen we en na een uur rijden we gelukkig weer op de normale weg. In Griante parkeren we weer net als vorig jaar en gaan naar "ons" strandje. Het water staat een stuk hoger en dus is het ff klimwerk en natte voeten om daar te komen. Ik ga heerlijk met mijn luchtbedje het water in. Eerst neem ik Yill mee maar die springt al snel weer af en zwemt terug. Maar Youp laat zich heerlijk rond varen...

Met Youp op schoot😍Daar gaan we...

zo ontzettend leuk, lief en grappig. Nooit verwacht dat hij dit leuk vond. En zo hebben we een paar leuke uurtjes.

Gooi nou vrouwtjeGriante Comomeer

We rijden verder langs het Comomeer en stoppen uiteindelijk in Argegno. Ook iets dat we van vorig jaar kennen. Nu gaan we aan het water op een terrasje zitten en ook hier is het genieten. ( behalve de rekening haha)

Proost schat!

Om weer in Porlezza te komen moeten we even weer een berg over, maar dit rijdt prima.

Thuis doen we ff een bakkie en gaan dan boodschappen doen. We bakken pannenkoeken en als ik dan even wil douchen, hebben we geen warm water..... wat nu weer 🤪.... wordt vervolgd...

J&M 💏

1. Johan en Tonnie:
    19 juli 2021
    Wat een mooi foto’s en goed verhaal genieten maar
  2. D&J:
    19 juli 2021
    Dat van die lieve Duitse eigentümer man blijft hangen!
    Ik zou vanaf nu op alle bedjes s’ochtends handdoeken leggen!
    😬😁😂😂
    Kq
  3. Yvonne Evers:
    19 juli 2021
    Mooi verhaal Mieke! Wat een vervelende Duitser 🤫 tsssss. Misschien met het verkeerde been uit bed gestapt?
    Mooi weer hebben jullie erbij!
  4. Marlien Dijkers:
    19 juli 2021
    Weer een mooi verhaal en foto's wat leuk dat youp samen op het luchtbed wil hep ik nog nooit gezien van hem ik wens jullie nog een fijne vakantie en wat een vervelende duiser ik wat de heletijd op de kant gaan staan en dan er weer op gaan springen of hij in het water drukken 🤣🤣🤣
  5. Jürgen:
    20 juli 2021
    Herrlik, altijd leuk om te lezen 😉😂
  6. Anneke:
    20 juli 2021
    hahaha je mag ook niks in het zwembad!!! belachelijk.....maar goed, ie hept leu en potleu zeggen we dan maar. En dit is een stumpke :-) gewoon lekker verder genieten want dat doen jullie goed!! Hoop dat je lekker hebt kunnen douchen vanmorgen🚿
  7. Sia:
    20 juli 2021
    Heerlijk genieten Mieke, Italië is zo mooi!
  8. Barbara:
    20 juli 2021
    Wat is het daar prachtig zeg. En wat een chagrijnige Duitser 🙈 In plaats dat hij van al het moois om zich heen geniet, maakt hij zich druk om een luchtbed🤣🤣