Italië juli 2021 deel 4

26 juli 2021 - Riva del Garda, Italië

Zaterdag 24 juli

Met een dikke ķnuffel nemen we om 09.15 uur afscheid van Anna 😒 Ciao Ciao. Tot.....

We zetten de navigatie op Riva del Garda. 294 km 3 uur 27. We kunnen vanaf 16.00 uur in ons appartement dus als we onderweg nog iets leuks zien, dan stoppen we gewoon.... dachten we.... Op de snelweg ruim voor Chiasso waar je vanuit Zwitserland weer Italië binnen gaat staat boven de snelweg al aangegeven 70 minuten vertraging. We gokken even en kunnen nog net een afslag nemen, maar ook daar de file in. Google maps er bij en met een ommetje zijn we weer op de originele route. Of het veel scheelde weten we niet.... helpt ook niks want we staan alweer stil.... en zo gaat het maar door. Drama rondom Milaan en tig tol plaza's waar het enorm ophoudt. Als we bij de laatste willen betalen houdt het apparaat er mee op haha.... kan er ook nog wel bij.... de technische dienst komt 'm maken en door....🚘

Tig tol poorten

Uiteindelijk ook drama langs het Gardameer.... mijn god.... waar komen we terecht? Om 16.15 uur zijn we bij Résidence Ambra.... 7 uur gereden 🙈 Moeder Anna en haar dochter ontvangen ons aller hartelijkst en Anna loopt mee naar ons appartement en laat wat dingen zien.

Wat een groot balkon! En wat een uitzicht!

What's in the name, want deze Anna is ook super aardig. Bij het inschrijven en betalen krijgen we heel veel informatie en we hebben een eigen vaste parkeerplaats op het terrein. De Swift kan er net staan....

Nadat we de zooi weer op orde hebben, rijden we even naar de Lidl, 5 minuutjes verderop.... het is hier mega druk en als we terug rijden is het weer file rijden.... W A L G E L I J K!!!

We koken een Mexicaanse maaltijd en eten heerlijk op ons grote balkon met uitzicht op boten en het Gardameer.

Lekker buiten eten

Als we de hondjes hebben uit gelaten besluiten we even onze straat in te lopen. Hier zitten volop restaurants en winkeltjes. De drukte en vermoeidheid van vandaag vliegen me op eens aan en ik wil accuut weg. Gelukkig kunnen we een gangetje in en komen we bij het water. Hier is het een stuk rustiger en gezellig en zien we een leuk tentje met super relaxte lounge muziek. We doen een cappu, we doen een drankje en ik ben weer de oude ....

Aan het water in Riva del Garda

We sluiten de dag af op ons balkon en we overpeinzen even wat we er van vinden hier 😉

Gezellig na kletsen

Zondag 25 juli

Na een goede nachtrust lopen we pas om 08.30 uur met de doggies buiten. Ontbijten doen we natuurlijk op ons balkon en genieten weer van het uitzicht. Erg jammer dat de zon niet schijnt. Tegen 11.30 uur wandelen we richting centrum. Het ziet er allemaal mooi uit, overal bloemen en een combinatie van moderne nieuwe winkels en oude panden. En van die mooie smalle straatjes.

Mooie straatjes in RivaMooie bloemen

We doen even koffie onderweg en na een half uurtje zijn we bij het oude centrum aan het water. We nemen even het vaarplan van de boot mee want dat is deze week natuurlijk wel een must. Af en toe zitten we even heerlijk op een bankje of muurtje en wandelen dan langs het water terug. Het ziet er allemaal mooi uit.

Riva del GardaRiva del GardaPrachtige zwanenRiva del Garda

Thuis hebben we even quality time met de doggies

Knuffel tijd met YillKnuffel tijd met Youp

en dan pakken we onze camping stoeltjes en gaan naar het water. Het is best druk, maar dat geeft je ook wat moois te kijken 😁(Dries Roelvink in gele spido 🙈🤣) We zwemmen even in het meer en laten ons dan opdrogen.

Gardameer

Helaas laat de zon zich nog steeds niet zien en trekt het zelfs helemaal dicht. We gokken er niet op en lopen terug en krijgen al een paar druppels op onze kop.

We blijven even een uurtje binnen maar dan moeten Sjoerd en Sjaakie toch echt uit. We besluiten met de auto even buiten Riva naar een uitlaatplekje te zoeken, want ze moeten even kunnen rennen. Met moeite rijden we onze straat uit🙄 maar dan wordt het rustig. Bij een riviertje wandelen we in de regen en kunnen we zelfs even naar beneden zodat Yill ff kan zwemmen. 👍

Op de terugweg zien we "mijn eigen supermarkt" MD weer, het blijft grappig! We struinen even heerlijk alle gangpaden door. Thuis is het weer a la carte Jeroen.... zo fijn zo'n man die van koken houdt! En ik mag het andere klusje doen: uitzoeken hoe ik achteraf tol betaal voor een stukje dat we gisteren reden en waar je kentekenplaat geregistreerd wordt. Het was even zoeken, maar gelukt. (http://www.monetaonline.it) Voor €1,07 wil je geen achteraf gezeur 😉

Maandag 26 juli

... YES... het lijkt wat mooier weer te zijn.  Na ons ontbijtje gaan we op pad. #zinin

Ontbijtje met een zonnig zicht 🤓

Onze 1e stop is Pieve. The place to be voor griezel terrassen... Riva uit rijden gebeurd weer in file maar daarna wordt het beter. Strada della Forra stond al lang en hoog op mijn wensenlijst.... als jullie de foto's zien snap je dat het gros deze route over slaat en wij juist niet, maar helaas.... ik had al gelezen dat deze weg dicht zit. Gelukkig kun je vanaf een andere kant ook het dorpje bereiken en ook deze weg is best spectaculair. Regen, wolken en een waterig zonnetje.... we hebben het allemaal. Rond 11.30 uur zijn we bij Terrazzo del Brivido. Wat een mega gaaf uitzicht, op het meer, op de dorpjes, op de zogenaamde griezel terrassen en op de pas die we dus niet konden rijden. WOUW!!!! 🤩🤩

Strada della ForraStrada della Forra

Op het "zwevende balkon" kijk je 450 meter loodrecht naar beneden.

BalkonStrada della Forra

Pieve

Griezel terrassen 🤔( de zogenaamde griezel terrassen)

Na een cappuccino op het terras

Cappu with a view

moeten we hetzelfde stuk terug. De kustweg is gelukkig rustig en het rijdt mooi zo langs het water.

Langs het GardameerLangs het Gardameer

Dan nemen we de afslag naar Lago di Ledro. Wat een schitterend meertje. Aan één kant hebben ze een speciaal doggie beach en daar gaan wij er natuurlijk uit. Man man WAT GAAF hier... ik heb geen bikini bij me maar in mijn onderbroek lukt het ook🤣🙈 Inge zwemt weer als een gek en ik hinkepink op de kiezels het water in en uit..... Hier komen we beslist deze week terug!!

Genieten!Heerlijk in het Lago di Ledro

In m'n onderbroek 🤣

Klik hier voor het filmpje van Lago di Ledro

We vervolgen de weg, lunchen bij een leuk tentje met kerstverlichting en stoppen bij Cascade Ampola.

Cascade AmpolaCascade Ampola

Ook alweer zo'n pareltje! Einde van het dal slaan we rechtsaf. Het loopt er prachtig doorheen, we wandelen met de doggies in een prachtig parkje en bij Ponte Arche gaan we zuidwaarts. Opvallend veel mooie picknick plekken hier, echt mooie wegen tussen de bergen door. We zien Lago di Tenno maar dat bezoeken we een andere keer. We dalen steeds verder af, hebben een mooi zicht op het Gardameer

Uitzicht op Lago di Garda

en om 18.15 uur zijn we thuis. Eindelijk is het wat helder dus een nog mooier uitzicht.

Mooi uitzichtMooi uitzicht

Geen zin om te koken EN we hebben een kortingsbon 😉 van de pizzeria hier tegen over. We eten heerlijk op het terras en later zitten we op ons balkon. We doen weer een spelletje

Spelletje doen

en dan begint het gedonder.... bliksem flitsen... en even later GIET het.... Ehm... de honden moeten nog uit.....😒☔☔

J&M 💏

1. Yvonne Evers:
    😂😂 Inge zwemt weer als een gek… 😂😂😂
    Hoe verzin je het 🤪

Mooi hoor 👍🏻 Prachtig
  2. Edith:
    27 juli 2021
    Prachtige fotos. Geniet ze weer!
  3. Jürgen:
    Mooi vacantie, geniet ervan 😀
  4. Anneke:
    27 juli 2021
    Geweldig mooi daar!! Is dat Lago di Tenno dat meer met dat hele blauwe water??? staat mij iets van bij dat wij daar ook zijn geweest. Ja die drukte bij het Garda meer is echt erg, maar als je er eenmaal buiten bent is het zo mooi daar!!! Lekker verder genieten en ik kijk uit naar het volgende verhaal.....🥰😘
  5. Miriam:
    Sjoerd en Sjaakie 🤣🤣
  6. Marlien Dijkers:
    27 juli 2021
    Allemaal heel mooi weer de foto's en de filmpje leuk vakantie dagen nog 😘
  7. D&J:
    27 juli 2021
    Tjonge wat een drukte dan in Italië. Hier in Kroatië is het best rustig.
    Normaal kijk ik foto’s aan het eind maar toen ik las dat Mieke sexy aan het zwemmen was ben ik direct ( sorry Jeroen) naar de foto gegaan want dat heb ik nog noooooit van M gezien.
    En toen……… zag ik nog niets 😕😤😂.

Geniet en tot snel
  8. Mieke Dijkers:
    27 juli 2021
    Haha.... je mist me gewoon. En niet liegen.... volgens mij heb je me vaak genoeg topless op de boot gezien...🤓🤣🌞
  9. Marian:
    27 juli 2021
    Spannend verhaal weer met mooie foto's..geen last gehad van dikke hagelstenen?
    Nog heel veel plezier daar
  10. Barbara:
    27 juli 2021
    Wat is dit genieten zeg! En dan lees ik alleen maar mee🤣
    Ook weer zo mooie foto's👌🏼