Italië juli 2021 deel 5

29 juli 2021 - Riva del Garda, Italië

Dinsdag 27 juli

Tegen 11.00 uur rijden we weg. We mogen van onszelf niet meer mopperen op de files 🙄 We willen naar Lazise, 52 km verderop. We rijden prachtig langs het water. Omdat we er natuurlijk langer over doen dan normaal houden we even een mooie cappu break. Lekker rustig kijken we over het water uit, ik kan zelfs nog even schommelen 😉

Dorpje PaiBrenzone sul Garda

Rond 13.00 uur lopen we Lazise in.

LaziseLazise

Het is een prachtig plaatsje, leuke haven en smalle straatjes. Echt heel leuk!

LaziseLazise

We lunchen op een terras aan het water en wandelen langs de kust weer terug naar de auto.

Lekkere lunch

We kijken nog even op de kaart voor de optie om via bergwegen terug te rijden, maar dat duurt te lang. Dus gewoon langs het meer weer terug, ook geen straf. Als we door Brenzone sul Garda rijden, lokt dit pittoreske dorpje ons en parkeren we snel de auto. Maar net als we het dorpje in lopen begint het te gieten ☔...

Brenzone sul GardaBrenzone sul Garda

.....we schuilen een tijdje en trekken dan een sprintje naar de auto. In de stromende regen naar huis, als we de hondjes uit laten sputtert het wat en dan plenst het weer hard.

Maar na het eten klaart het op en we lopen even naar het winkelcentrum Piaza Italia en langs het water weer terug. Heerlijke wandeling!

Gardameer

1e verdieping, helemaal links met grote balkon

Links 1e verdieping, is ons appartement

Rechts achter 1e verdieping op de hoek met grote balkon

Rechts achterin met grote balkon

Woensdag 28 juli (alweer 2 weken weg.... niet normaal hoe hard dat gaat)

We doen eens gek en gaan buiten de deur ontbijten. Hier schuin tegenover zit een leuke breakfast lounge en we eten er heerlijk.

Ontbijten buiten de deur

Rond 10.15 uur gaan we op pad. We rijden Riva weer noordwaarts uit, deze keer rijden we door een prachtige kloof. Een uurtje later rijden we langs het mooie blauwe Lago di Molveno en komen in het plaatsje Molveno. Man WAT MOOI hier!

MolvenoMolvenoMolvenoMolveno

We hadden eigenlijk met de kabelbaan naar boven gewild maar de bergen zitten in de mist, dus dat gaat op de Bucketlist. Met wat moeite vinden een parkeerplaats en lopen met de doggies naar het water, langs een watertje, over bruggetjes met prachtige bloemen.... het is genieten! Nadat Yill haar conditie weer bijgewerkt heeft 🏊‍♂️ wandelen we terug.

Molveno

Tot de volgende keer Molveno! We pakken naar beneden dezelfde route als van de week maar eerst even lunchen. 😉

Ff lekker lunchen

We rijden weer Passo del Ballino en komen zo bij Lago di Tenno. Maar ondertussen is het helemaal dicht getrokken en als we een kijkje bij het meer willen nemen, zien we een buslading mensen naar boven lopen... wij keren dus ook maar om.

Drukte bij Lago di Tenno

Met een heleboel mooie bochten dalen we weer af naar Riva . De regen zet niet echt door en de 2Y's liggen toch op apegapen, dus we gaan naar het water. Zie Jut en Jul zitten op de blauwe stoeltjes 😁

Jut en Jul bij het Gardameer

Dries Roelvink heeft vandaag zijn zwarte Spido slip aan trouwens... Het blijft kwakkelen met het weer dus na een uurtje gaan we terug.

Na weer een heerlijk maaltijd van chef Jerome besluiten we tegen 20.00 uur nog even naar het dorpje Torbole te rijden, dat ligt tegen Riva aangeplakt. Als je het dorpje doorrijdt zijn er langs het water diverse parkeerplaatsen.... maar er is er niet één vrij en achter mij zitten ze te drukken dus ik moet wel door rijden.... Even kijken waar we kunnen keren.... maar de 1e 10 km is er geen dorp laat staan een plek om te keren.... sjeeemig.... Nu we toch al zo'n eind op pad zijn besluiten we door te rijden naar Malcesine. (16 km) Dat wilden we toch nog bezoeken. En dat was een goede keuze.... het heeft zo moeten zijn haha. De straatjes zijn prachtig, een mooie oude burcht en heel veel winkeltje en terrasjes.

MalcesineMalcesineMalcesine

Het wordt niet voor niets "de parel van het Gardameer" genoemd. Helaas voor Jeroen zat er een behoorlijke klim in op de terugweg, maar hij heeft het maar mooi gered💪

Op de terugweg was er wel plek in Torbole en dus wandelen we ook hier nog even.

Torbole

Het weer is heerlijk en we maken er een latertje van op het balkon...

Donderdag 29 juli

Het is S T R A L E N D weer 🌞 We beginnen de dag goed met uitgebreid videobellen met Jan en Diana, zo leuk zo, wij hier in Italië en zij in Kroatië. 😘

Na het ontbijt pakken we onze tas en rijden naar Lago di Ledro. Wouw.... het is echt een stuk drukker dan van de week. Maar er is plek zat en we blazen de luchtbedjes op.

Luchtbedjes opblazen

En zo vermaken we ons een paar uurtjes. De temperatuur is heerlijk, windje er bij. Helemaal top!

All by myself.....

Aan de andere kant van de straat zit een leuk tentje en daar houden we nog ff een cola cola zero break.

Coca-Cola zero break

Tegen 15.00 uur houden we het voor gezien en gaan terug naar huis. Na een bakkie koffie op het balkon,waar ons keerkle altijd zoooo geniet om alles te bekijken, gaan we met Yill naar het water.

Hij geniet hier zo van!

Het is hier volle bak! Maar Yill heeft een hele schare fans en de lachers op haar poot want ze haalt grote stenen uit het water. Het is onwijs genieten zo samen.

🤩🤩🐶Zo heerlijk samen genieten

Heerlijk

Klik hier voor onze Yillie in het Gardameer

En nog eentje....😂

Klik hier

Rond 18.00 uur nog even een drankje op het balkon en douchen. En dan moeten we nog even boodschappen doen.... lopend is hier de beste optie.....

File.... altijd file

We maken macaroni en kunnen eindelijk een kaartje leggen omdat het eens niet waait 😉♠️♥️♦️♣️

Gezellig kaartje leggen

En dan lopen we nog even een laatste rondje en is het klaar voor vandaag.

J&M 💏

1. Yvonne Evers:
    29 juli 2021
    Geweldig! Typische vakantie foto’s ook! Die smalle straatjes, de kleine pleintjes, ik hou d’r van.
    Een latertje op het balkon 🤔.. hmm

Ciao tesoros 👋🏼
  2. Loes:
    30 juli 2021
    Wat een heerlijke vakantie hebben jullie! Lang geleden 😆 ging ik met mijn ouders en zus een paar jaar achter elkaar op vakantie naar Peschiera del Garda (met de trein) . En bezochten we ook al die leuke plaatsjes, mooie herinneringen 😊
  3. Anneke:
    30 juli 2021
    Echt weer prachtige foto's, wat is Italië toch mooi!!! Lekker nog even genieten daar!😘
  4. Marlien Dijkers:
    30 juli 2021
    Ziet er allemaal weer heel mooi uit geniet er nog van 😘
  5. Barbara:
    30 juli 2021
    Het is nu een stuk drukker. Maar heerlijk als je al die mensen bij het water ziet. Weer mooie plekjes gefotografeerd. Het is er inderdaad prachtig👌🏼