Italië juli 2021 laatste deel (6)

31 juli 2021 - Riva del Garda, Italië

Vrijdag 30 juli

Hieperdepiep HOERA. Onze Youp is vandaag jarig, hij is 12 jaar geworden. We versieren hem even maar a) hij kijkt ALTIJD weg als je hem op de foto wilt zetten🙄 en b) wij vinden dit vast leuker dan hij🤣🤣

Nooit kijkt hij in de camera, onze jarige jobHij vindt het niks🤣

We doen lekker rustig aan en tegen 11.00 uur rijden we naar Limone. We saved the best for last!! Wat een onwijs leuk plaatsje. Niet alleen om alle 🍋🍋 maar ook vanwege de prachtige bloemen. Overal zie je bouganville en oleanders. Zooo mooi! En ook hier weer schattige steegjes en een pittoresk pleintje!

LimoneZoveel bouganvilleLimoneLimone

En dan al die leuke straatnaam of huisnummer tegeltjes!

Zulke leuke huisnummer bordjesStraat namen 🍋🍋

We gaan op een gezellig terrasje zitten en Jeroen gaat mooi aan de Aperol... gewoon omdat het kan! 🍹

Proost

Aan het einde van de boulevard kun je omhoog. In 1e instantie wil ik even omhoog om de prachtige bouganville op de foto te zetten, maar ik zie dat je door kunt klimmen naar een kerkje.

Prachtig hèLimoneLimone

Dan blijkt dat de deur open is, hier ga ik even naar binnen om een kaarsje voor mijn schatje aan te steken❣

Even een kaarsje aansteken voor mijn lieverd

Als ik weer beneden ben, waar Jeroen staat te wachten, geven we elkaar een hele dikke knuffel. Het gaat allemaal goed komen....😘😘

We lopen nog wat andere steegjes door, bekijken diverse souvenirwinkels (alles met citroenen en het ruikt hier ook zo heerlijk) en gaan dan terug naar Riva.

Alles met 🍋🍋🍋🍋Yep

We hadden gisteren een soort taart/cake gekocht, Youp is dol op zoetigheid ( z'n vrouwtje ook🤪) en op het balkon krijgen we allemaal wat haha. Gewoon even een dom geniet momentje.

Zijn mogen ook een stukje taartFeest! Youp is 12 jaar geworden

We gaan met de beide doggies naar het meer. Het is er weer volle bak. Onze zeehond is weer door het dolle heen. Maar het water is maar 20,5C las ik, dus we lieten haar niet al te lang zwemmen... brrr.

Yill mag nog één keer zwemmen

We zitten een tijdje op het balkon te lezen en pakken dan alvast wat spullen bij elkaar.

We lopen hier in de straat naar een pizzeria waar dagelijks een rij staat. Dan moet het wel goed zijn. En dat klopt.... we eten heerlijk. Dan halen we de 2Y's op en wandelen langs het water en eindigen waar we zaterdagavond begonnen. Top!

Nog één keer dit uitzicht

We liggen er vroeg in, want we horen en lezen dat het morgen "zwarte zaterdag" is, dus men verwacht heel veel drukte. We hebben voor de zekerheid een hotel onder de rook van Frankfurt geboekt, maar die kunnen we tot 18.00 uur morgen nog annuleren. KWW dus!

Zaterdag 31 juli

Als we om 05.00 uur de honden uitlaten zien we al diverse Nederlanders en Duitsers rijden.... dat belooft nog wat...

Maar eigenlijk gaat het 1e stuk als de brandweer...

Nog donker en rustig als we weg rijden

...het tol betalen op de Italiaanse snelweg en bij de Brenner houden even wat op maar om 08.35 zitten we aan een ( veel te dure) cappu bovenop de Fernpass.

Normaal kun je zelfs de Zugspitze zien

Het is zo sneu voor iedereen die nu naar het zuiden gaat. Over 50 km is het één sliert die langzaam rijdt of stil staat.... vreselijk.

Als we op de Duitse Autobahn zijn gaat het mis, overal lange files. Waar we eerst nog medelijden met de andere kant hadden, hebben we dat nu met ons zelf hahaha...🙃 Maar we maken er maar het beste van....🤣🤣 KIJK MAAR HIER

Vanmorgen gaf de navigatie dit bij vertrek aan:

Vertrek

En vlak voor aankomst bij het hotel dit:

Aankomst

Ruim 4,5 uur langer er over gedaan. De twijfel die ik nog had om door te knallen naar huis, nam steeds meer af. En Jeroen had een leuk hotel uit gezocht! Na het inchecken even relaxen, de 2Y's moeten eten en poepen 💩🤭 en dan op Google even zoeken naar een restaurantje. En ook dat treffen we.... en beetje een woonkamer sfeer en we eten een heerlijke schnitzel.

Op de terugweg naar ons hotel gaan we nog even wandelen in het Skulpturenpark. Het is een project van een kunstenares maar waarom het nu hier staat... we hebben geen idee.... maar het is zooooo leuk en apart! Bij sommige beelden doen we even mee... Jeroen helpt mee was ophangen en ik sluit me aan bij de polonaise.... hilarisch vinden we het! Wat een leuke afsluiting van deze vakantie.

Skulpturenpark.... Jeroen helpt met de was 🤣SkulpturenparkSkulpturenpark... mee doen met de polonaise 🤣SkulpturenparkSkulpturenpark

Morgen na het ontbijt nog even 5 uurtje rijden en dan zijn we (hopelijk 😉) thuis.

En ach.... over 3 weken zitten we alweer in Italië.🙈😎 La bella vita 🇮🇹

De eind conclusie:

De tijd die we in Porlezza hadden was echt heerlijk. En hoe leuk dat we zo close werden met Anna en Paolo! Dit is zeker voor herhaling vatbaar. Fijn appartement met klein tuintje, gebruik van het zwembad en de schitterende omgeving. 🤩

En mocht iemand van onze volgers daar ook eens naar toe willen ( het appartement is voor 2 personen) dan zal ik je het nummer van Anna geven.

Riva del Garda en het Gardameer.... tja... het was er prachtig! We hebben van heel veel dingen genoten. Maar het is niet echt ons ding... te druk... te massaal... te toeristisch... teveel Nederlanders. Maar dat wisten we wel een beetje. En we hadden het zeker niet willen missen! We kunnen het nu afvinken zeg maar ✔

Wederom bedankt voor alle reacties, op welke manier dan ook😘

J&M 💏

1. Rolf:
    31 juli 2021
    Bedankt voor het mooie verslag Mieke! Leuk om jullie samen zo te zien genieten van een lekkere vakantie! ☀️ 🏖 😎
  2. Yvonne Evers:
    1 augustus 2021
    Ik kan me helemaal vinden in jullie eind conclusie! Garda is TE toeristisch.
    Het was weer een heerlijk verhaal om te lezen en mooie plaatjes! Leuk ook die van de versierde Youp! 🥳
    En over 3 weken gaan jullie al weer 😱
    Wat een GAAF vooruitzicht!

Bedankt voor de mooie verhalen!

😘 Yvonne
  3. Barbara:
    1 augustus 2021
    Heerlijk om met julie mee te reizen. Ik vind de verhalen altijd zo leuk om te lezen. Nu weer lekker thuis en aftellen maar. Wij zien elkaar de 14e. Gezellig.🙂
    Groetjes aan Jeroen
  4. Anneke:
    1 augustus 2021
    Echt heerlijk weer, ik verheug me alweer op de volgende reis.... prachtige foto's maar fijn dat jullie terug komen xxx