Italië en Zwitserland reisplanning 2017

21 mei 2017 - Almelo, Nederland

Binnenkort is het weer zover! We gaan weer op vakantie!!

Dit keer hebben we ons “programma” omgegooid en gaan we niet in mei/juni naar Amerika.

We gaan nu een soort van roadtrip maken in Europa. Ruim 3 weken naar Italië en Zwitserland, met uitstapjes in Duitsland, Monaco en Frankrijk!

Dag 1 Woensdagmiddag 24 mei vertrek.

1e overnachting in Heidelberg in een hotel

Hotel Den Riko

Dag 2 donderdag 25 mei

Duim maar vast voor mooi weer EN dat de pas al open is, want we willen in Zwitserland via de Gotthard pas en niet via de tunnel. Als we dan Italië binnen rijden houden we nog even een coffee break aan het Como meer.

2e overnachting in Seveso (stukje boven Milaan) in een B&B

Villa Sordi

Dag 3 vrijdag 26 mei

3e t/m 10e overnachting in een appartement in Camporosso. Hier hebben we een appartement gehuurd. Camporosso ligt 5 km van de bloemen Riviera af. Bezoekjes aan de plaatsjes aan de Italiaanse kust, Monaco en Frankrijk staan hier op de planning maar natuurlijk ook zonnen!

Emilia Holiday HomeEmilia Holiday HomeEmilia Holiday Home

Dag 10 vrijdag 3 juni

11e t/m 19e overnachting in een appartement in Aosta. Dit ligt in het prachtige Val d’Aosta. Passen rijden, met de kabelbaan naar de top van de Mont Blanc, winkelen en het verkennen van het oudste Italiaanse nationaal park, Gran Paradiso, staan hier op de wensenlijst.

AostaAostaAosta

Dag 19 zondag 12 juni

20e t/m 23e overnachting in een appartement in Kandersteg. Dit ligt in het Kandertal in Zwitserland (Berner Oberland). We gaan via de grote Sint Bernhardpas naar Zwitserland en zetten dan de auto op de trein van Goppenstein naar Kandersteg. Ook hier staat een kabelbaan EN een Cliff Walk in First op de planning.

KanderstegKandersteg

Of we in 1 of 2 dagen naar huis rijden, weten we nog niet. We zijn dus donderdag 15 of vrijdag 16 juni (dag 24) weer thuis.

Groeten

Jeroen en Mieke

1. Bob:
    Heeeeel veel plezier!!!
  2. Johan en Tonnie:
    21 mei 2017
    Het lijkt een hele mooie reis te zijn ,weblijven het volgen.
    Geniet er van
  3. Anneke:
    21 mei 2017
    Niks aan lijkt me.... En je bent veel te lang weg.... grapje! Waanzinnig weer, en ik reis gewoon lekker mee op de achterbank hihihi. Succes met alle (was) voorbereiding x
  4. Edith:
    21 mei 2017
    Wat een heerlijk vooruitzicht. We lezen weer mee! Have fun.
  5. Inge:
    21 mei 2017
    Wat leuk om weer mee te lezen! Ziet er mooi uit. Alvast heel veel plezier gewenst en veel mooi weer!!
  6. Miriam:
    21 mei 2017
    Fijn vooruitzicht weer voor ons . Lekker meegenieten!
    Heel veel plezier!!
  7. Marian:
    Leuk.
    Dat ziet er goed uit..veel plezier en ik probeer zoveel mogelijk jullie te volgen.
  8. Marlien Dijkers:
    21 mei 2017
    Ik wens jullie alvast een leuke vakansie groetjes marlien .
  9. Jan Wegink:
    21 mei 2017
    Mieke & Jeroen, wat een geweldig vooruitzicht.
    Ik zal jullie regelmatig volgen. Lang niet alle door jullie genoemde plaatsen zijn mij bekend. Bovendien moet ik dan ruim 40 jaar terug in mijn geheugen. Maar 1 plaats staat me heel helder voor ogen, Kandersteg, kleine camping. Daar maakte jij mij luidkeels duidelijk, dat onze Alpenkreuzer niet was aangekoppeld, toen we nog even naar de Zwitserse AH gingen voor onze boodschappen. Jullie trotse Pa.
  10. D&J:
    21 mei 2017
    Aan de planning kan het niet liggen! Wij liggen klaar!
    Veel fun
  11. Monique:
    21 mei 2017
    Wat een heerlijk vooruitzicht. Goede reis, fijne vakantie en leuk om jullie vakantie weer te volgen.
    X Monique
  12. Carla:
    24 mei 2017
    Genieten, genieten!
    Ziet er nu al super uit.
    Heel veel plezier samen.