Weekendje Moers (dec 2016)

18 december 2016 - Moers, Duitsland

Met een voucher van van der Valk hebben we in juni een weekendje weg geboekt voor 2 nachten inclusief ontbijt voor € 99,00. We verheugen ons hier allang op, maar nu het werkelijk zover is zijn we allebei eigenlijk doodmoe. Annuleren is geen optie, dus we gaan wel.

Vrijdag 9 december:

Ik werk nog tot 12.30 uur, Jeroen is al vrij en brengt de honden naar het pension. We rijden tegen 13.30 uur weg en drinken aan de A31 bij de Mac Café koffie, Natuurlijk is het druk op de Duitse snelwegen en komen we pas tegen 16.00 uur aan in het hotel. Tot onze verbazing krijgen we wel een kamer aan de "mooie" kant en deze keer niet eens aan het einde van de lange gang, maar gelijk de 1e kamer. Makkelijk!

van der Valk Moers

We ruimen even de spullen op en gaan dan lekker een tukkie doen.

Om 18.00 uur gaan we eten bij de nummer 2 van Tripadvisor: Neue Mühle. We eten allebei een schnitzel. Super lekker, niet zo'n gefrituurde, maar heerlijk vers gebakken. Ook alles er om heen is top. Een echte aanrader dus. Daarna rijden we centrum in en lopen over de prachtige kerstmarkt van Moers en luisteren een tijdje naar een band die daar speelt. We lopen ook nog even door de stad maar de winkels zijn al dicht. Op de kamer kijken we nog wat tv, maar gaan vroeg slapen.

Zaterdag 10 december:

we zijn uiteraard vroeg wakker en drinken koffie in bed. Tegen 10-en gaan we ontbijten. We zien dat er enkele mensen met een man op de foto gaan en na een tijdje zegt Jeroen...volgens mij is dat Rico Verhoeven, de kickbokser. Na een check op Google afbeeldingen blijkt dit te kloppen...hahah. Ik weet hier niets vanaf maar volgens Anneke leef ik echt onder een steen... Vanavond bokst hij tegen Badr Hari, niet om een titel maar om de eer. Tja, oké...

Wij gaan met de auto naar Moers, parkeren in de garage van het warenhuis Braun en gaan shoppen. Maar er heeft een verbouwing plaats gevonden en waar ik vorig jaar nog goed kon slagen vind ik nu helemaal niets. Maar eerlijk gezegd moet ik er ook niet aan denken om wat te passen. Jeroen koopt nog een overhemd en sokken. We lopen door Moers zelf, we moeten uiteraard nog even naar de DM en rijden dan naar Krefeld. Hier is het ook weer prachtig versierd.

Krefeld

Na het stevige ontbijt hebben we nog steeds niet veel honger en nemen daarom alleen een drankje op het verwarmde terras van ExtraBlatt. Hier blijven we heel lang zitten en kijken naar een bandje. We gaan op een gegeven moment weg omdat er 2 dames naast ons stevig zitten te roken. We lopen door de miezerige regen en kijken nog even bij de Duitse Xenos. Het is inmiddels 17.00 uur en we hebben nu wel honger. We eten boven bij Burgers een heerlijk hamburger menu.

Burgers

We rijden terug en willen nog wat te drinken halen voor op de kamer. We gaan naar de Real. Hier hebben ze ook veel non-food en even hebben we zo'n Amerika momentje (Walmart). We lopen hier zeker een uur rond en kopen gelijk wat kerst cadeautjes voor de familie voor 1e kerstdag. We zijn tegen 20.00 uur op de kamer waar we koffie drinken. De rest van de avond houden we zelfs de ogen open tot 23.55 uur!

Zondag 11 december:

Prima geslapen en ook nu pas tegen 10.00 uur naar het ontbijt. We zitten al een tijdje als Rico de ontbijtzaal binnen komt en hij krijgt spontaan een applaus. Super leuk voor hem.En speciaal voor Anneke een selfie met hem genomen.

Nico Verhoeven

We checken uit en rijden eerst naar Anneke en Martin om even bij te kletsen.

Einde van de middag halen we de doggies weer op. Al met al wel een leuk weekend gehad, maar door de vermoeidheid niet zo kunnen genieten als gehoopt.