Krün deel 1

23 augustus 2011 - Krün, Duitsland

Deze verslagen komen uit de archieven van de mail van pa!

1e dag:                                                                                                                     Het is hier top! We zijn gisteren om 05.35 uur weg gereden in stromende regen. Het werd onderweg wel iets minder, maar tijdens onze 1e koffie stop konden we dus niet gezellig aan een picknicktafel zitten. Later werd het nog erger, aan de andere kant van de vangrail stond een vrachtwagen compleet verkeerd om (net gebeurd) en een paar honderd meter voor ons vloog een Mercedes over 3 banen van links naar rechts. Godzijdank raakte hij niemand, alleen de vangrail en kon hij uiteindelijk tot stilstand komen. Echt doodeng, we hadden geen halve minuut verder moeten rijden. Ook wij konden niet echt doorrijden, heel veel aquaplaning.

Op een gegeven moment werd het minder en reden we op een stuk waar het helemaal niet had geregend...zo raar. Er werd tijdens het nieuws ook steeds gewaarschuwd voor deze strook nood-weer. De schrik zat er bij ons goed in...........pppffffff

Daarna ging het weer prima en na een paar stops waren we om 14.30 uur bij ons huisje. Zoals gezegd klein, maar knus en SCHOON! En een heerlijk balkon met de hele dag zon.

En een bijzonder aardige vrouw en KNAP!! Jeroen is helemaal onder de indruk...hahaha. Nadat we alles uitgepakt hadden ff een bakkie gedaan en toen naar de Lidl. Ook weer zo'n mooie grote met een uitgebreid aanbod. Er zijn weer Amerikaanse weken....wat een leuke combi in deze vakantie.

Thuis heeft Jeroen gekookt en na het eten een heerlijk stuk met Youp gelopen en maar genieten van de toppen om ons heen.

Het is een leuk dorpje en alle "zimmerfrei" en hotels zitten vol. Dat zegt toch wel iets.

Tegen 22.00 uur hadden we de knollen op en na wat lezen verschrikkelijk geslapen tot 04.00 uur en daarna gedommeld tot 07.30 uur. Jeroen is met Youpie wezen lopen en daarna ontbijten in bed. Ondertussen schijnt de zon en terwijl Jeroen aan het hardlopen was heb ik ff in de zon gelegen.

Straks moeten we even een formulier inleveren bij die mevrouw en dan krijgen we nog wat meer te horen over alles hier. Ze bezitten ook een groot reisburo en bieden vele dagtochten aan. Naast ons is de garage waar de grote touringcars staan en dat is gelijk het nadeel. Er is veel bedrijvigheid en dus veel heen en weer gerij van die bussen.

Maar ach, man kan nicht alles habben...;-)

2e dag:

Wij zijn gisterenmiddag naar het plaatsje Eng gereden. Ruim een uur rijden via smalle (tol)weggetjes, die we moesten delen met fietsers en motorrijders. De weg slingerde langs een watertje met tig parkeerplaatsen en "iedereen" ging hier naar toe om te zonnen of met de hond bij het water te spelen. Erg leuk. We balen wat dat betreft echt dat Youp niet los kan lopen!! we zijn  wel met hem in het water geweest maar dat is toch minder als hij aan de riem moet blijven.

Aan het einde van de route sta je dus midden tussen de bergen, je kunt niet verder. Daar rond gelopen, wat gedronken en verse worst en zo gehaald in de BauernLaden...;-) Echt prachtig!!!! Erg genoten.

De terugweg via een omweg, toen kwamen we per ongeluk langs een groot meer en hier was het nog veel drukker. Je betaald alleen tol voor de route (€ 3,00) en kunt dan overal, de hele dag, parkeren. We gaan dus nog een keer terug.

De temp was bijna 30C en voelde als 40C. Zonder te willen klagen (alles beter dan regen!) is het bijna te warm om iets anders te gaan doen dan zwemmen. En het blijft i.i.g nog t/m vrijdag zo!

Net voor ons huisje even getankt en toen we in de auto terug kwamen ontdekten we dat Youp overgegeven had, op de armsteun en tussen de stoel............zucht...........als je geen kids hebt dan ben je wel druk met je hond. Thuis zo goed als het kon alles schoon gemaakt. Ben benieuwd of de auto straks erg stinkt.

Vanmorgen heerlijk lang in het huisje geweest, lekker lezen, koffie en zo op 't balkon en vanmiddag in Garmisch geweest, ff gekeken bij de schans en door het centrum gelopen en terrasje gepakt (DUUR...2 koppen koffie en gebak...€ 15,00!) Ook met Youp in/aan de Isar geweest, nog geen 2 minuten van ons vandaan. Je klimt iets naar beneden en je bent bij het water. Doet me zo aan vroeger denken, bij Schälling, lekker dammetjes bouwen in het koude water. We hadden onze handdoeken mee en hebben daar een tijdje gezeten.

Kortom, het is weer een geweldige vakantie!