Krün deel 3

29 augustus 2011 - Krün, Duitsland

Deze verslagen komen uit de archieven van de mail van pa!

Gisteren dus de mooie route gedaan die eerst een stuk door Oostenrijk en dan door Italië zou gaan.

Het eerste stuk ging door een mooi dal, (Otztal) we hebben een uitstapje gemaakt naar een mooie waterval (Umhausen) en toen weer door. We zagen een stuk van een wielerronde en eerst deden we er nog al lacherig over (we dachten nl. dat het niets voorstelde) en we hadden lol dat wij deze "grote prijs van Oostenrijk" zagen. Tot we er achter kwamen dat de weg waar wij stonden tot 20.00 uur afgesloten zou zijn....toen verging ons het lachen. Haha. En het was een hele belangrijke wedstrijd met 4000 deelnemers, elk jaar op de laatste zondag van augustus.....wisten wij veel!

We zaten "vast" in een wintersportdorp waar niet veel te beleven was. Gelukkig was het mooi weer, dus een beetje terrasjes pakken, met Youp lopen enz maar toen was het nog maar 15.30 uur. Toen hebben we hier en daar eens naar prijzen geinformeerd en hebben we een hotel geboekt. Het voordeel hiervan was ook dat we de route door Italië (juist het deel waar we ons het meest op hadden verheugd) af konden maken. En dan hadden we iets meer confort (languit op bed) dan uren op een harde stoel wachten.

Het was een prachtig hotel met avond eten en ontbijt er bij (kost wat....dan heb je wat...). En een tv waar de zender BVN op was dus mijn schatje werd helemaal blij van de herhaling van studio sport!!! Maar wel raar, we hadden natuurlijk niets bij ons. Van de hoteleigenaar "kregen" we tandpasta en een tandenborstel en vanmorgen in de supermarkt gel en haarlak gekocht...;-)

Heel raar hoor, douchen en föhnen en toen ZONDER make up of iets in mijn haar naar de supermarkt. We zaten ook steeds te zeuren met elkaar...draag jij de koffers naar de auto....heb je alle kasten nagekeken of we niets vergeten hebben enz.

Maar al met al zijn we erg blij dat we voor deze oplossing hebben gekozen, want was de route gaaf!! 2 passen (Timmelsjochpass,Jaufenpass en de Brenner) gereden en tot 2509 meter gestegen. PRACHTIG! PRACHTIG!!

Ik geloof dat ik dat na elke haarspelbocht zei...;-) We zeiden dat al tegen elkaar..........leg dat maar eens uit aan andere mensen hoe mooi het is....zelfs de tig foto's geven dat niet weer. Maar goed, het zit in ieder geval wel in ons hoofd.

Het is fijn om weer in ons appartement te zijn. Vanavond macaroni gemaakt en nu een beetje mailen, internetten en tv kijken. Morgen zal het een bewolkte dag worden, we hebben nog geen plannen. Woensdag zal het beter worden en dan gaan we met de kabelbaan vanuit Mittenwald het Karwendel gebergte in. En donderdag in ieder geval naar Seefeld, net over de grens, zodat we de tank nog even wat goedkoper kunnen volgooien.

Liefs van ons 3.

(ps: die Youp van ons geniet net zo...en welke hond komt nou in zoveel landen...hahah)