La Spezia, Lago Trasimeno en Lago di Viverone juni 2023 deel 5

2 juli 2023 - Viverone, Italië

Er gaat eigenlijk geen dag voorbij zonder dat we wel iets noemen over Youp🐕🥰... hoe hij ergens op gereageerd zou hebben, dat hij alleen maar in de tuin had lopen snuffelen enz. Het gemis is er nog steeds... maar oohhh wat is het leven makkelijk met één (makkelijke) hond! En ze doet het zo geweldig!!🩷

Donderdag 29 juni

Volgens de weerberichten is dit de laatste echt warme (en droge) dag. Daarom plannen we niet teveel. Nog even van ons zwembad genieten! Tegen 11.00 rijden we weer langs het meer en deze keer stoppen we in San Feliciano. Wat een lekker plekje!! Klein en knus. Nadat we Yill al op een ander stuk hadden laten zwemmen, lopen we hier langs de waterkant en pakken een terrasje. Wat gezellig hier.

20230629_11481520230629_115741

Daarna rijden we een stukje omhoog naar Panicale, vanaf daar heb je weer mooi zicht op het meer.

20230629_130048

We vinden het dorp niet speciaal genoeg om rond te lopen en dus rijden we door naar Paciano. Op de site https://borghipiubelliditalia.it/    kun je per provincie bijzondere, mooie dorpjes vinden. Paciano is er daar één van. Met eigenlijk nul verwachting parkeren we en lopen de straatjes door. Zoooooo hé... wat GAAF!!! Wat een prachtige straatjes en allemaal zo netjes. Elk huis heeft dezelfde mooie tegeltjes met huisnummer, overal mooie bloemen, alles is zo goed onderhouden ook.

20230629_13301020230629_134015

Na een rondje lopen zien we een foto bij een restaurant met Terrazza Panaramico. Yes.. dat gaan we doen. Wat ontzettend leuk hier!! We eten heerlijk en wandelen dan door andere straatjes, met hangende parapluutjes, terug. Het was echt de moeite waard hier🤩

20230629_14060020230629_142518

Via de Lidl rijden we terug naar huis. Met maar 2 stops vandaag is het toch gewoon 15.30 uur geworden.. wat gaat alles snel... en dus genieten we nog even bij het zwembad.

Na het pannenkoeken bakken (en eten) gaan we terug naar San Feliciano, volgens Bob zou je vanaf deze kant van het meer mooi de zon in het water kunnen zien zakken. Thanx Bro... het was S C H I T T E R E N D!! Sowieso is dit denk ik wel het fijnste plekje van heel het Trasimeno meer. We zitten een hele tijd op dit heerlijke terras en ik maak veel te veel foto's🤣🙈

20230629_20470220230629_201657

Vrijdag 30 juni

Oei oei... de voorstellingen zijn niet goed vandaag.💦💨.. maar eerst maar eens kijken wat er van klopt...

We doen eerst nog lekker kalm aan, beetje lezen, beetje internetten en douchen. De bedoeling is om wanneer de zon laag staat vanavond Spello te bezoeken. Veel goeds over gelezen.

Maar eerst naar Perugia, de hoofdstad van Umbrië. We zijn er tegen 12.00 uur. Via een lift en daarna 3 lange roltrappen (Yill op de arm😉)

20230630_120205

komen we in Centro Storico. Ook alweer zo mooi. Na diverse straatjes en fotostops gaan we aan de koffie met een overheerlijke pistache croissant 😋😋😋 voor mij en crema voor Jeroen.

20230630_121738

Dan lopen we in het centrum de andere kant op. Vanaf daar heb je een mooi uitzicht!

20230630_131046

We pakken nog even een terrasje en dan begint het donker te worden. Ook begint het enorm te waaien en zie je ze bij de restaurants de parasols inklappen en de tafelkleden naar binnen halen🙈... we haasten ons naar de auto en redden het net. Het giet!

Onze volgende stop is Assisi. Een bekende bedevaartsplaats met zijn Sint-Franciscusbasiliek. Het ligt een half uur verder rijden. Van heel ver zie je Assisi met die enorme basiliek al liggen. WOUW!! Helaas is het zwaar bewolkt. De parkeerplaats is vrij dicht bij het centrum en via al die mooie straatjes ben je er zo. Welke kant zullen we nu op gaan? We gokken wat en DAN!!! Zien we een winkel MET!!! Allemaal beeldjes en ook diverse Britto beeldjes. En daar staat ie.... Mickey (de Tovenaar) ... een collectors item dat eigenlijk niet meer te koop is. En groot dat ie is! Niet één Britto item thuis is zo groot. We kopen 'm zegt Jeroen! En ik... ik kan met tranen in mijn ogen alleen maar knikken...  En natuurlijk mijn man zoenen😉🥰 OMG wat ben ik HIER blij mee😍😍

20230630_145103

Dat het daarna onwijs gaat gieten deert ons niet. We duiken een barretje in... eerst zitten we nog op het terras... daarna moeten we zelfs naar binnen. Wat R E G E N E N! Uiteindelijk zitten we hier ruim een uur.

20230630_153056

Als het iets droger wordt, gaan we naar de auto. Inmiddels is het al 16.30 uur. Als we naar beneden rijden hebben we nu een een beter zicht op Assisi.🤩

20230630_163852

We rijden in een kwartiertje naar Spello maar eigenlijk tegen beter weten in. Het blijft sputteren en al helemaal geen zon. Het is zoals het is. We gaan richting huis. Onderweg maken we nog even een stopje bij grote zonnebloemen velden waar deze regio ook om bekend staat.

20230630_174400

Thuis maakt Jeroen een lekker soepje en brengen we voor het eerst deze vakantie een avond binnen door. ♠️♦️ stand 1-1

Topdagje!!

Zaterdag 1 juli

Het heeft de hele nacht geregend en gedonderd maar als we op staan is het bewolkt, een stuk frisser maar droog. We doen rustig aan, wat huishoudelijke klusjes en dan breekt de zon gewoon door☀️☀️ Dus kunnen we, voor de laatste keer, nog heerlijk zwemmen en zonnen.

We lunchen nog even thuis en dan rijden we naar een dorpje dat we nog wilden zien, Castel Rigone. Onderweg komen we zomaar mijn vriendinnen tegen! Dat had ik al zo gemist 😉🐂🐃🐄

20230701_142414

C R is weer zo'n heerlijk slaperig dorpje, op het pleintje staat een hondje voor een deur te wachten, ligt een kat heerlijk te pitten en staat mijn fietsje nog steeds voor de deur. Wat houden wij hier toch van🤩

20230701_14561420230701_14571620230701_145704

Omdat wij gisteren zagen dat het 's middags zou regenen hadden we bedacht om nog even te gaan winkelen. Vanaf C R maar 20 minuten rijden. En de weggetjes naar beneden aan de andere kant van Castel Rigone zijn met zulke mooie uitzichten. Allebei denken we hetzelfde... het doet ons zo Amerikaans aan... van die routes met vergezichten terwijl je bijna niemand tegen komt. Heerlijk!

20230701_150436

Bij een Conad Superstore (net de Walmart) kopen we een paar dingetjes. Ondertussen is er nog geen druppel gevallen...

Tegen 18.00 uur zijn we terug. Het is kliekjesdag. We pakken de koffers en overige zooi in en rijden dan naar Passignano Sul Trasimeno. Leuk hoor om zo nog even je zaterdagavond door te brengen. Als we terug lopen naar de auto zien we op eens allemaal zeilboten op het water. Is er een wedstrijd? Geen idee... het levert wel mooie plaatjes op 😄

20230701_21261220230701_212530

20230701_212417

Zondag 2 juli

Om 07.00 uur vertrekken we. 518 km te gaan, naar het Lago di Viverone. Vanwege de warmte willen we er al lekker op tijd zijn. Niets te melden over de route, behalve dat het zo lekker opschiet op die 3 baans tol snelwegen.. nich van dat geneuzel van 100 rijden... gewoon met 130 lekker door rijden. 🚘

We zijn om 12.45 bij het meer. We lopen er even rond. Ook weer een goede keuze is zo de 1e indruk. We sturen een berichtje aan de eigenaresse of we al in het appartement mogen. No problemo! Het appartement ligt boven een bloemenzaak, die ook van haar is.  Het is erg smaakvol ingericht, super schoon en ruim met 2 balkons. Waarvan het ene balkon zicht op het meer heeft. Echt mooi!!

20230702_131245

We moeten wel even alles naar boven sjouwen, maar als dat gedaan is gaan we even lekker op het balkon genieten van het mooie uitzicht. Na een tijdje besluiten we even op pad te gaan. Big Bench #187 is maar 6 minuten rijden hier vandaan. De auto kan op een parkeerplaats in de buurt en dan loop je bijna 1 km nog wat omhoog. Pfff... en dat met 32C... het zweet gutst ons van het lijf en de tong van Yill hangt op straat🫣 Maar goed... eenmaal daar is er schaduw en een prachtig uitzicht op het meer. En wat blijft het toch leuk die grote banken!

20230702_16344020230702_16361820230702_163737

We rijden nog even door ons dorpje en iets verder langs de kust. Het is mega druk en de parkeerplaatsen zijn allemaal vol. Benieuwd of dat alleen vandaag is, immers zondag.

Thuis maken we even onze eigen Aperativo en rusten wat uit... we hebben echt last van de warmte!

20230702_173139

We houden het Amerikaanse tintje een beetje vast en gaan eten bij Locanda del Lago American Diner 2.0 Wat een leuke locatie. Eigenlijk zitten ze vol, staat al bij de ingang, maar Italianen eten laat, dus toch even vragen. Yes.. in een hoekje hebben ze nog een tafeltje voor 2. Laten we het er maar ophouden dat de locatie leuker was dan het eten 😄

20230702_19242820230702_192417

We lopen naar beneden, naar het water. Deze weg start naast ons appartement en is best steil🥵🫣 Na de koffie, met nog steeds ruim 30C sjokken we terug omhoog.

Nu zitten we heerlijk op het balkon. Hopelijk zijn de wolken morgen wat weg want YES ... in de verte roepen ze mij al🏔⛰️🗻

We gaan er nog even 5 topdagen van maken!

Ciao

J&M👨‍❤️‍💋‍👨

1. Xandra:
    3 juli 2023
    Wat een mooie plaatsjes bezocht! Prachtig! En mooie zonsondergang 🤩 genieten.
    Het nieuwe appartement heeft zeker een prima uitzicht. Goed geboekt 😃
    Nog zeker leuk vooruitzicht daar, regelmatig terrasje of ijsje pakken met die hitte 😜
  2. Marlien Dijkers:
    3 juli 2023
    Weer een mooi verhaal en fottos en vind het leuk dat jullie jullie zo goed vermaken en dat yill de hele tijd wil zwemmen erg leuk nog veel plezier deze week 💜💜
  3. Barbara:
    3 juli 2023
    Goeie tip die site. Gaan we in augustus zeker gebruik van maken. Wat gaaf dat je dat mooie Mickeybeeldje in Italie hebt gevonden. Die krijgt thuis vast een ereplaats. Veel plezier nog deze week. Kunnen we mooi nog even meegenieten😉
  4. Jan,Janet, Colin en Dustin:
    3 juli 2023
    En weer van die prachtige foto's....we genieten weer volop mee 😁
  5. Nelleke:
    3 juli 2023
    Mooie foto's en leuk om weer mee te genieten van jullie belevenissen! Geniet er nog van, wij zijn inmiddels weer thuis 😁👋
  6. D&J:
    4 juli 2023
    Altijd al geroepen: je moet een reisbureau beginnen!
    Maak van je hobby……
    Super mooie plaatsen weer!
  7. Sia:
    4 juli 2023
    Heerlijke vakantiedagen zo te lezen, genieten!