Van Lago d' Iseo naar Tirano

16 juni 2019 - Iseomeer, Italië

Vrijdag 14 juni

We zijn een beetje lui en voor het eerst sinds deze vakantie kruipen we na het uitlaten van de honden ff terug in bed met een bakkie koffie. Maar echt rust krijgen we niet 🤣🤣 want Anneke videobelt al. Net zo'n vroege bejaarde 😉

We ontbijten, douchen en gaan op pad. ( De Duitsers wachten op hulp en er wordt druk met de andere Duitsers gekletst... weg wezen dus 😬)

We kiezen voor de route door Valle Borlezza en kopen onderweg broodjes en beleg. Via Passo della Presolana ( eitje..met maar een hoogte van 1279 meter) gaan we omhoog. Onderweg komen we een hele leuke houtsnijwinkel tegen en wat staat daar zomaar langs de kant van de weg....😍😍😍

Haha yes!!!

Gave winkel

M&M

Het is heerlijk weer en de wegen zijn hier mooi om te rijden. We picknicken... gelukkiger kun je ons alle 4 niet maken!!

Picknicken

Onderweg controleren we nog even mijn eigen supermarkt keten en rijden we even achter mijn eigen vrachtwagen aan. Maar ze hebben alles goed onder controle dus wij kunnen weer verder 😉😉

MD ... mijn eigen supermarktMD... mijn eigen vrachtwagen

Als we weer richting het meer willen rijden zien we dat één weg is afgesloten. We moeten dus een D-tour maken. Dit gaat via weg nummer SP5 ( volgens mij verder geen benaming of zo) EN....blijkt dus weer een route van de Giro d'Italia te zijn! Het blijft echt zó leuk om te zien hoe dit in al die dorpjes leeft!

En wéér de Giro routeEn wéér de Giro routeEn wéér de Giro routeJezus komt je te hulp bij de Giro 😁En wéér de Giro route

Ook hebben al die leuke dorpjes hun namen in houten letters.

Ook zo leukLeuk hè

We hebben echt geen idee hoe dit gebied verder heet maar het is erg toeristisch en ziet er prachtig en vooral gezellig uit.

We hebben zin aan koffie en stoppen bij een gezellig terrasje. De dochter van de eigenaar helpt ons en vraagt of we ook iets lekkers bij de koffie willen, heeft ze net gebakken... we zijn ook zo snel over te halen hè ☕🍰 We complimenteren haar met haar Engels en ze zegt dat ze vooral het contact met haar gasten zo leuk vindt. Afijn.. het wordt een super gezellig half uurtje waarin we veel over haar en de omgeving komen te weten 👌

Hmm... heerlijk.. top plekje onderweg

Een uurtje later zijn we thuis, zien we dat de auto van de buren op 3 wielen staat, dat de andere Duitsers hun auto aan het inladen zijn en dat nieuwe Duitsers gearriveerd zijn. We kunnen onze auto niet eens op onze eigen plek ( garage) zetten.🤔😵

We kijken vanaf ons balkon alles eens aan, vragen hoe de stand van zaken is. En om 17.00 uur is er een nieuwe band en om 17.30 uur is er rust en plonzen wij in het zwembad 🏊‍♀️😎

Het is voor het eerst lekker lang warm. We eten macaroni en genieten lang van het prachtige uitzicht met al die lampjes.

Blijft fascineren die lampjes

Genieten

Zaterdag 15 juni

Om 00.30 uur worden we wakker van gestommel en blijkt dat we nieuwe buren hebben gekregen. Terwijl we later op het balkon aan de koffie zitten spreekt een heel aardig Pools vrouwtje met 2 dochters ons aan. Of wij weten of het ver is naar een supermarkt. We kletsen nog ff wat en vertellen haar dat op de plek waar zij moet parkeren, de vorige bewoners langs een scherpe rand een band hebben kapot gereden. Be careful!

Zij gaat weg, het andere Duitse stel is weg... we hebben een privé zwembad...HEERLIJK!!!

Genieten

Hahaha kiekeboe

Zo houden we het een paar uurtjes vol.  Tegen 13.30 uur waren we het zat. Ff een bakkie yoghurt op het balkon. Onze nieuwe buuf komt thuis met boodschappen. Ze pakt alles uit en zet de auto nog iets netter weg.... je voelt 'm al aan komen... KNAL..een lekke band. Niet te geloven toch. We hebben echt medelijden met haar. Maar kunnen ook niet zoveel doen. Ze moet het maar regelen met het verhuur bedrijf van de auto.

Wij gaan douchen, kijken de 1e helft van de voetbal en laten de honden uit. Dan willen we op pad. Maar een nieuwe invasie Duitsers is gearriveerd en blokkeren de weg... het is net als op het strand... ze graven en kuil,  leggen een handdoek neer en niemand doet ze wat hahahaha 🤣🤣🤣 Het is net een soap serie hier... We gaan op zoek naar de eigenaar van de auto waar we het meeste last van hebben... die komt beneden. Hij heeft net als wij een garage maar daar krijgt hij z'n dikke Audi niet in 😯 Gelukkig maakt hij plaats en kunnen we gaan... sjonge...

We rijden weer langs het water en we weten niet wat we zien... het is net of de soap hier gewoon verder gaat. Langs de hele route naar Lovere staan ( hoofdzakelijk) mannen te vissen. Gewoon langs de kant van de weg. De auto's worden lukraak overal geparkeerd. En we hebben het hier over honderden hè 😳😳😳 kilomters lang...

Zo veel vissers onderweg

In Castro houden we ff een stop op een terrasje om het laatste kwartiertje van de wedstrijd te kijken en YES... de dames winnen van Kameroen! ⚽️

En nog eens🤣

10 minuten later zijn we in Lovere. De mooiste plaats aan het meer. We lopen ff de tourist office binnen en raken ontzettend aan de klets hier. Hij vertelt ons dat het vandaag de 1e dag is dat er gevist mag worden... haha...DAT WAS TE ZIEN...😁

We wandelen door het mooie centrum en het is niet alleen toeristisch maar ook gewoon gezellig voor de bewoners zelf.

LovereLovereLovere

Lovere

Iedereen is op straat en wij belanden op een terrasje met alleen locals. We willen eigenlijk alleen maar wat drinken en op de terugweg ergens wat eten. We bestellen ons drinken en krijgen er ook snacks bij...hmm... lekker hoor!

En nog eens🤣

En als je denkt dit is alles,  brengt hij een schaaltje met pizzapuntjes...😋🍕🍕 Wat een service zeg.

En nog meer....

Bij het 2e biertje wordt alles nog eens aangevuld en even later weer nieuwe 🍕🍕 Wat een feest!

Je bestelt wat te drinken en dit krijg je!👌

Uit eten hoeft niet meer! Uiteindelijk bestellen we na een 3e  biertje nog 2 cappu's en rekenen €18.80 af. Niet te vatten toch...

We rijden in een half uurtje weer naar huis... nog steeds veel vissers maar niet zoveel als op de heenweg. De route blijft mooi ( en smal😉)

De hoofdstraat langs het water 🤔

Leuke combi.. tunneltje en het meer

Thuis is de soap met de lekke band nog niet klaar... we horen van de buuf dat ze een reservewiel in de auto heeft en dat ze dus zelf de band kan vervangen. Blijkt tijdens het vervangen dat de sleutel om de bouten ( moeren???) los te draaien niet past... wat een cliffhanger....

The night belongs to us under the full moon....🌜.... spannend...💕

Volle maan

Zondag 16 juni (vaderdag)

We genieten nog een keer van het uitzicht,  doen een yoghurtje op het balkon en beginnen zo henig an de spullen bij elkaar te pakken. We hebben de laatste nacht hier geannuleerd en in Tirano een nacht extra geboekt. Tegen half 11 rijden we weg. Arrivederci bella vista!

Bye bye

In Tavernola gaan we nog even bij ons favo tentje zitten. Nog één keer een café Americano en een croissant.

De route van vandaag is 108 km/ 1 uur 52 te gaan. Onderweg in een piep klein dorpje nog een keer koffie en in Tirano doen we gelijk bij de Lidl wat boodschappen.

Was onze Lidl maar op zo'n mooie plek

We bellen de eigenaar van het appartement dat we er over 5 minuutjes zijn en hij zal klaar staan bij het hek. We zitten midden in het centrum. Het appartement bevindt zich tussen appartementen van locals en we kijken uit op een binnen pleintje en de andere woningen. We lopen naar de 2e verdieping met de eigenaar Marco en zijn vrouw en hun 6 dagen (!!!) oude dochtertje... zo piep klein en lief.  Ik let dus eigenlijk niet zo goed op en dan openen ze de deur van het appartement... wouw... niet alleen een prachtig appartement... maar ook een taart!!! Ik heb echt de allerliefste, leukste en attentste vriendin ter wereld 😍😍😍 Ti amo molto Anneke 💕

Wat een welkomWat een welkom!!

Zij heeft contact gezocht met Marco en hij heeft dit namens haar en Martin geregeld. En om te toosten 2 Coca-Cola zero's. GEWELDIG!! En Marco en zijn vrouw vonden het net zo leuk. ( later blijkt dat Anneke niet eens mocht betalen!)

We nemen hartelijk afscheid en wij sjouwen de spullen 2 hoog 🙄. We bekijken alles even en zijn blij. Wat super mooi hier.

Holiday House ViolaHoliday House ViolaHoliday House ViolaHoliday House Viola

Holiday House Viola

We eten ons broodje en zitten op het balkon. Na een uurtje vinden we dat de doggies eindelijk weer eens recht hebben op een fatsoenlijke uitlaat plek ( dat was echt ruck de afgelopen week) en rijden naar Zwitserland... Zwitserland haha ... ja we zitten hier 2 minuten van de grens af. Op een heerlijk veldje is het RENNÛH!!!

Zwitserland!!!

En ik... ik kwijl... zie die toppen eens!!! 🗻🏔

Op de terugweg zien we de trein van de Bernina Express. Dit gaan wij van de week nog doen!

Ja.. die gaan wij ook nog doen!!

We kijken bij het wereld beroemde viaduct. Dit is zo gebouwd om het hoogte verschil voor de trein op te kunnen vangen.

Rätische Bahn

We zijn weer even een uurtje thuis en nemen alvast een stukje taart 🍰 Ik blaas gelukkig maar 1 kaarsje uit i.p.v. 53 😳😄

Gelukkig maar 1 kaars 😉Alvast uitblazen

Later lopen we dan de stad in. 20 meter van ons af zit een shoarma/pizza tent die het razend druk heeft. Wij bestellen beide een kebab schotel... ach.. het smaakte....😉

Kebab 🤔🤣

We lopen verder door de stad, doen wat aan window shopping en zien een winkel waar ik morgen iets mag uitzoeken 🤣

Jeuuuhhh!!!!🙋‍♀️

En nu zitten we lekker op ons balkon.

Dank voor alle leuke reacties tot nu toe,  via dit blog, via de app en via mail. Erg leuk!

De tijd vliegt voorbij... niet normaal.. dus we gaan deze laatste dagen nog even extra hard genieten!

J&M 💏

1. Yvonne Evers:
    16 juni 2019
    Ik heb het gevoel dat jullie al zoooooooo lang weg zijn!
    Nou, aan een invasie van nieuwe Duitsers zijn jullie dus ontsnapt. Das maar goed ook, want om nou de hele dag dat Duitse gelul om je heen te hebben... Daar word je ook wat moe van 😉 (uitzonderingen daargelaten).

Het was iig wel een prachtige plek. Ook 's avonds met die lampjes!

Wij vonden het ook zo leuk dat, als je wat te drinken bestelde, er altijd iets van chips of pinda's 🥜 bijkwam. Zo leuk (en lekker)!

Het nieuwe huisje ziet er wel weer TIP TOP uit! Super gaaf. En hoe lief van Anneke & Martin. Wat een mega verrassing!

Ik wens je alvast een hele fijne oudejaarsavond en een hele FIJNE, LEUKE, GEZELLIGE dag morgen met heel mooi weer!

Doegggg, ciao!
    💋 Yvonne
  2. Loes:
    16 juni 2019
    Leuk om jullie verslag weer te lezen en gefeliciteerd met je verjaardag!
  3. Marian:
    17 juni 2019
    Weer lekker genoten van jullie fotos en verhalen👍
  4. Jan Wegink:
    17 juni 2019
    Mieke en Jeroen ik heb weer genoten. En we hebben vanmorgen al even App-contact gehad vanwege je verjaardag. Geniet nog even lekker samen. Ik gun het jullie van harte. Liefs Pa.
  5. Anneke:
    17 juni 2019
    Ja, hier was ik dan weer. Inmiddels al gesproken en gezien hahahha Van harte hoor, en het was zoo leuk om die taart te regelen voor je, wat een lieve mensen daar. Te gek!
    Geweldig verslag weer en prachtige foto's maar het wordt nu zo langzamerhand wel tijd om gewoon weer deze kant op te komen. Zoals Davina Michelle zingt: Het duurt te lang hahahhaha geniet ze nog xxx
  6. D&J:
    17 juni 2019
    Ik begin toch met het top idee van A&M Geweldig!
    Geweldig geldt ook voor jullie appartement! Gewoon geweldig mooi! En een eigen supermarkt MET vrachtwagens Miekkie... Wat geweldig ook!
    En ook lekke banden, heerlijke pizzapunten, grote bergtoppen, lekkere taart met koffie zorgen in één woord voor een geweldige vakantie. 😀😇 🍰☕️🥢🚛🏠🛏
    Geniet er snel van de tijd gaat te snel!
    🙊
  7. Annelies:
    19 juni 2019
    Wat een heerlijk verhaal! En bij al die smalle straatjes en steegjes krijg ik een "aha-Erlebnis" …. helaas zit Sicilië er al lang weer op. En Jürgen, Duits ist eine wunderschöne Sprache, laat de rest maar kletsen.
    Kan ik van reisburo Jeroen&Mieke dit reisprogramma krijgen? Wij willen volgend jaar deze roadtrip wel rijden.
    Geniet er nog even van, ook van de goedkope en heerlijke koffie!

Liefs van ons