Las Vegas en de nationaal parken deel 5

21 mei 2013 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Zaterdag 18 mei
Iets te laat maar nogmaals vanaf deze plek: Joris, ook gefeliciteerd met je verjaardag!                                                                                                                We hebben heerlijk geslapen en met Anneke geskypt, die weer veilig thuis was. Gelukkig hebben wij nog iets langer (sorry Ann). We hebben heerlijk met onze gekochte spulletjes en koffie uit de lobby buiten bij het zwembad ontbeten. Het was toen al goed warm! Na de douche naar Pirate Cove gereden. Een plek aan de Colorado River waar huisjes te huur zijn, een restaurant zit, een grote plek om je boot te water te laten, een recreatieplek en een camping. We hebben lekker met een colaatje light op een terras in de schaduw gezeten en maar kijken….dikke vette boten, waverunners, M E G A campers….heeeeeerlijk om dit te zien. Even gezellig met een vrouw gekletst die 2 hondjes bij zich had die sterk aan een Jack Russell deden denken (zucht)… Daarna via een klein ommetje terug om de rest van de middag op en bij het water door te brengen. ( 36C!) Ook hier weer gezellig aan de klets met een vrachtwagen chauffeur die 2x per week een bepaalde route rijdt en dus jaar in jaar uit 2x per week in dit hotel zit…what a life… Na weer een verkwikkend doucheje de auto in en op naar Bullhead City. Ik had op internet al even opgezocht dat ze hier een Kmart hebben (kleine Makro) en daar ben ik helemaal los gegaan. De prijs is belachelijk laag en de kwaliteit is belachelijk goed…dus,ik ben blij…   Nog even verder geshopt maar niets meer gekocht. Daarna zo lekker gegeten bij Perkins met wederom een leuke ober die maar bleef kletsen. Hij vroeg waar we vandaan kwamen en ging vervolgens helemaal uit zijn plaat…zijn ouders kwamen uit één of ander voormalig Joegoslavisch land…..we waren dus bijna buren!!!…DUH…. Volgens mij staat vandaag op ons voorhoofd: talk to me   Maar het blijft leuk, die enthousiaste Amerikanen die graag met je praten! (maar hun topografische kennis slaat alles) Tegen 22.30 uur weer thuis. De thermometer gaf nog steeds 28C aan!

Zondag 19 mei
Wakker worden met de zon hoog aan de hemel en op o.a. Facebook lezen dat het in Nederland nog steeds slecht weer is……hoe mooi kan je dag beginnen…   Dit keer ons ontbijtje op bed gedaan, het is uiteindelijk gewoon zondag. Na wat langer geluierd te hebben 50 stappen gelopen, luchtbedje het water in en dobberen maar. Tegen half 3 even de auto in en naar Jack in the Box gereden voor onze favoriete milkshake. Een goed begin van Jeroens verjaardag! (In Nederland was het toen precies 00.00 uur, dus officieel jarig haha). Daarna weer even naar het water maar met een dik uur waren we er ook wel klaar mee. Op de kamer al even wat leuke berichtjes gelezen want jaja…Jeroen heeft nu ook zijn eigen Facebook pagina. Te leuk. We hebben ons mooi opgetut en zijn lopend naar een restaurant in de buurt gegaan en daar heerlijk gegeten. Daarna nog even buiten bij het zwembad een biertje gedronken. Ook deze dag weinig gedaan, dus we zijn helemaal  klaar voor alle gekte in Las Vegas!

Maandag 20 mei
En nu is Jeroen dus echt jarig in Amerika.  Via skype toe gezongen door Anneke en Martin, dat is leuk wakker worden! En allemaal felicitaties via whatsapp, sms, onze website en Facebook. Nogmaals dank daarvoor. Jarig zijn is voor de Amerikanen altijd speciaal en dus kon Jeroen gratis ontbijten bij Denny’s. Hoe leuk is dat? En de serveerster wist niet hoe vriendelijk en vaak mogelijk ze Jeroen moest feliciteren en a happy day wensen. Zo voel je je nog eens extra jarig. Na het ontbijt gingen we richting de Hooverdam. Een paar jaar geleden waren we hier ook al en toen was de grote brug nog in aanbouw. Nu is ie klaar en kun je alleen onder langs om de dam zelf te bekijken maar loopt de weg dood. Al het doorgaande verkeer gaat nu via de hoge brug. Het was opnieuw erg indrukkend om alles te zien, net als het monument voor alle mannen die tijdens de bouw om gekomen zijn. Daarna zijn we doorgereden naar Vegas zelf. Ook weer prachtig om de berg af te rijden en dan die mooie stad met al zijn prachtige hotels op de strip voor je te zien opdoemen. Omdat we wat aan de vroege kant waren hebben we eerst maar even de 1e outlet bezocht. Niet veel gekocht, we vinden alles (bij Tommy Hilfiger en Ralph Lauren dan) errug duur geworden en bij Ralph is alles maatje ZERO…en tja…daar passen wij niet in…  Geeft niets, dan houden we het geld mooi in het knipje vandaag. En toen naar het hotel, The New Tropicana. Ik had nog een mail gestuurd dat Jeroen jarig was en dat we “speciaal daarvoor naar Vegas waren gegaan om dit te vieren” en of ze daar iets mee konden? Een mooiere kamer of zo? Kreeg ik een mailtje terug dat we een mooie kamer konden krijgen met uitzicht op The Strip…………voor 25 dollar per nacht extra….Nou, dacht het nie….. We moesten eerst ff zoeken naar de ingang, het is allemaal mega groot, we hebben de auto illegaal ergens neer gezet om snel even in te checken. Nou snel….er stond gewoon een rij om in te checken. Tijdens het wachten knepen we ‘m wel even vanwege de auto maar dat ging gelukkig goed. We troffen een vrolijke aardige mevrouw met het inchecken en zij vond het leuk dat Jeroen jarig was en kregen van haar een kamer op de 16e verdieping met zicht op The Strip….hoezo bij betalen???? Toen de auto in de parkeergarage gezet  en 5 km met onze koffers naar onze kamer gelopen. De kamer is echt prachtig, heerlijk ruim en inderdaad met een redelijk zicht op The Strip. We zijn eerst even naar beneden gegaan om bij Starbucks (zit gewoon IN het hotel) voor koffie en cake. Ook hebben we de pool even bekeken. En waar je hier ook naar toe wilt, je loopt ALTIJD via het casino..... Op de kamer even wat spullen uitgepakt, de slippers verruild voor de gympies en toen The Strip op. Ik had voor Jeroens verjaardag een tafel bij het Hard Rock Cafe gereserveerd. Dit was maar een klein een eindje lopen. Hier hebben we heerlijk in de laatste zon boven op een terrasje met uitzicht op de prachtige hotels gezeten. Dit was echt een te gekke plek en we hebben G E N O T E N!!! Na het eten een heel stuk gelopen, de fonteinen show bij Bellagio bekeken en vooral hotel New York New York veel op de foto gezet. Tegen  9 uur waren weer op de kamer en hadden echt de knollen op. Nu languit op bed, tv aan en dagboek bij werken. Het was een TOP dag!!