Las Vegas en de nationaal parken deel 6

25 mei 2013 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Dinsdag  21 mei

Het was een redelijk goede nacht. Ontbijten deden we op de kamer . Jeroen wou zich nog even weer in het zweet werken, dus ging hij op zoek naar de sportschool, the Gym. Serieus…dan ben je al een kwartier onderweg. En terwijl je dan richting the gym loopt, moet je uiteraard door het casino waar alweer (of nog steeds) volop gegokt en gedronken wordt. Maar het sporten wou niet echt lekker, dus liep hij weer een kwartiertje terug….ach, dan heb je ook al wat beweging gehad. Op naar het zwembad, iets dichter bij, zo’n 10 minuten lopen. Het is best een mooi zwembad, met veel comfortabele bedjes en handdoeken. Er wordt (iets te harde) muziek gedraaid. En het is massaal….je ligt dicht op elkaar. Gelukkig vinden wij achteraan nog wat vrij met ook de mogelijkheid om  je bedje wat uit de rij te halen en naar de zon te draaien. Al met al best genieten.  In de loop van de middag weer naar de kamer om nog wat te relaxen en te douchen.  Met de auto richting de andere outlet in Las Vegas. Hier hebben we ruim 2 uur rond gelopen en voor Jeroen wat T shirts en een geurtje gekocht(4 flessen Ralph lauren, genoeg voor enkele maanden ha ha). En voor het eten gingen we naar ons favoriete Salade restaurant waar het weer als vanouds lekker was. Daarna de auto geparkeerd bij Fremont Street, dit is het oude gedeelte van Las Vegas. (de vorige keer hadden we hier ons hotel). De hoofdstraat is voorzien van een soort dak waarop ze elk uur een show met licht en muziek vertonen. Om 22.00 uur was het Bon Jovi en om 23.00 uur Queen. Tussendoor wandel je wat rond en konden we genieten van een optreden van Elvis (hij leeft toch nog..hahah… nee hoor, een look-a-like die verdomde goed zong) Het was genieten!!!

Woensdag 22 mei

Ook nu weer ontbeten op de kamer. Helaas heeft dit hotel geen koelkast of koffiezetapparaat, dus het is wat behelpen. Ook nu weer naar het zwembad. De temperaturen schommelen dagelijks rond de 31C en het waait enorm. Hoe gek het ook klinkt (want wij horen van iedereen dat jullie de kachel weer aan hebben en de handschoenen weer uit de kast hebben gehaald en de winterbanden weer op de auto hebben gezet) het was af en toe koud als je in en net uit het water kwam. Maar het was dus ook prima vol te houden, niet te warm. ’s Middags weer zelfde ritueel en nu nog 1x naar de Walmart voor de laatste spulletjes thuis en shampoo voor Marlien. Deze keer hebben we gegeten bij het Cici’s pizza buffet. Na het eten de auto aan de andere kant van de Strip geparkeerd en weer aan de wandel. Het is zo moeilijk te beschrijven wat je hier allemaal ziet, maar het is één en al entertainment, in en om elk hotel is wel iets te doen. Je loop van New York naar Parijs en dan weer naar Venetië….In elk hotel zitten winkels…bij sommige zelfs complete winkelcentra met de meest luxe winkels en restaurants. Onze vermoeide voeten even laten rusten tijdens een bakkie koffie en tegen 23.00 uur waren we in ons hotel terug. We wilden even gokken!! Om een lang verhaal kort te maken: 1 dollar winst!!
Ik zat steeds op de klok te kijken om te zien hoe laat het in Nederland was. Ik zou namelijk de uitslag van de reorganisatie krijgen, per mail. En die kwam…met goed en slechte berichten. Ik word per 1 juni benoemd in mijn nieuwe functie maar voor mijn team is het minder goed gegaan. Voor José en Monique is het 1 juni einde dienst verband. En Barbara heeft een voorlopige aanstelling in haar nieuwe functie gekregen, zij wordt in januari opnieuw beoordeeld en zal dus het komende half jaar met bepaalde leer doelen aan de slag moeten. Ik wist dit allemaal al per mail terwijl mijn meiden in de auto zaten naar het hoofdkantoor. Ik had met ze af gesproken om ondanks het tijdverschil contact via whatsapp te houden. Ook met het thuisfront had ik contact. Al met al was het 04.00 uur en gingen we met een ontzettend kloten gevoel slapen.

Donderdag 23 mei

Heel slecht en veel te kort geslapen!! Op mijn telefoon stonden zoveel berichten….de meesten met slecht nieuws. Het is een ware veldslag geworden, er moeten er landelijk 14 uit!! En zover ik nu weet hebben er 12 een voorlopige aanstelling gekregen. Ik moet mezelf gelukkig prijzen dat ik bij de 40% zit die door mag, maar ik heb al heel wat tranen gelaten vandaag om super leuke collega’s waar ik al meer dan 10 jaar mee werk en die nu weg moeten. Na veel heen en weer gewhatsapp hebben we ons aan gekleed om buiten de deur te ontbijten. Op tripadvisor had ik gelezen over een crêperie en na wat zoeken hebben we daar buiten op het terras een over heerlijke crêpe (met van alles er op en er aan) gegeten.  Hoezo lekker eten als troost….                   Op de terugweg naar ons hotel nog even een foto gemaakt van het bord “Welcome to Las Vegas”. Een ware attractie (en wereld beroemd) waar voor we zelfs in de rij moesten…. Toen op naar het zwembad. A.s. weekend is het Memorial weekend wat betekent dat de Amerikanen maandag een vrije dag hebben, en dus wordt het overal druk. En is het een beetje feest. En dus dacht het hotel……kom wij huren een DJ in bij het water. Klinkt best gezellig he? Pfffff………..we worden oud…hahah. Niet echt onze muziek. En we waren natuurlijk ook niet in de beste stemming. Na 2 uurtjes hadden we het wel gezien. We hadden nog geen zin om op de kamer te blijven en zijn de strip weer even op gelopen. Altijd leuk. ’s Avonds gewoon een stukje gereden om te kijken wat we tegen kwamen aan restaurants en bij een Mexicaans restaurant gegeten. Na het eten onze auto weer bij het hotel gezet (met moeite nog een plek kunnen vinden) en nog even 3 hotels van binnen bekeken. O.a. New York New York waar voor het hotel de Brooklyn Bridge is gebouwd, het Vrijheidsbeeld groots naast het hotel staat en het casino is in Central Park gebouwd. Tegen 21.30 uur op de kamer, best wel moe!

Vrijdag 24 mei

Marijke, van harte gefeliciteerd!! En Bob, jij natuurlijk met Laura.   Vandaag alweer onze laatste dag. Na best een goede nacht laat op gestaan. Lopend naar de Mac voor een lekker ontbijtje buiten op het terras. Op ons gemakje terug gelopen en naar het zwembad gegaan. Het vrije weekend voor de Amerikanen is echt begonnen want het is een stuk voller met jongeren bij het zwembad. Ze staan aan de rand van het bad in het water en hun emmer met ijs en bier staat op de rand. God…wat voelen wij ons toch simpel en oud dat wij dat allemaal niet doen…..  Het was voor het eerst echt warm, bijna geen wind. Tegen 15.00 uur hielden we het gezien. Bye bye pool. Einde van de middag op pad om nog de laatste dingen van de wensen lijst te gaan doen. Als 1e de Graceland Wedding Chapel. EN….Jon Bon Jovi is hier getrouwd!!  Het was er een komen en gaan van stelletjes die gingen trouwen. Je kunt hier getrouwd worden door een “echte Elvis”….. jammer dat wij al getrouwd zijn  Daarna door naar een groot winkelcentrum waar Jeroen nog goed geslaagd is. We hebben bij Olive Garden heerlijk Italiaans gegeten. Op de terugweg nog even naar de Walmart voor een broodje voor morgen vroeg en een biertje voor op de kamer. Dichtbij ons hotel kwamen we zelfs in de file…want het is DRUK!! In ons hotel waren alle gedeeltes van het casino nu open, er lopen nu pikant geklede dames rond en er werd zelfs aan paaldansen gedaan tussen de roulette tafel… wat een wereld hier…LOL.  Op de kamer alle spullen weer in de koffer….alle “korte” kleren uit en alle “lange” kleren klaar leggen…En net toen we de korte kleren uit hadden klonk er een luid alarm…shit…gauw een T shirt aan en de gang op…. Na wat afwachten wat de andere gasten deden besloten om ook maar een broek en schoenen aan te doen….wij de gang op, kwam er een manager: er was een vals alarm. Zucht. Nu even dit laatste verslag en foto’s plaatsen en dan naar bed. Morgen om 06.00 uur gaat de wekker, om 09.45 uur hebben we de 1e vlucht. (Een vlucht van 3 uurtjes) Dan hebben we maar 3 kwartier in Houston om de volgende vlucht te halen. Het zal wel goed gaan anders hadden ze de tickets niet zo uit gegeven maar het voelt niet goed. Dan 9.45 uur vliegen om op zondagmorgen 08.20 uur aan te komen op Schiphol. En dan kunnen we Youp weer ophalen!!

PS: WE KREGEN TOCH NOG EEN VERJAARDAGSCADEAU VOOR JEROEN VAN HET HOTEL. DE RESORT FEE VAN 20 DOLLAR PER DAG WERD ONS KWIJT GESCHOLDEN! SCHEELDE DUS TOTAAL 100 DOLLAR. TE GEK!!

Conclusie: Las Vegas is een geweldige stad met veel leuke dingen en mooi weer. Maar wij gaan nooit meer in zo’n mega groot hotel (1658 kamers) aan de strip zitten.
Eind conclusie: we hebben WEER een geweldige vakantie gehad, met veel afwisseling door de combinatie van nationaal parken en hotels in kleine dorpjes met de mega aparte stad Las Vegas. Helaas werden de laatste dagen overschaduwd door de uitslag van de reorganisatie op mijn werk. Maar wij realiseren ons ook dat dit de realiteit van nu is. (Helaas weet Bob hoe dit voelt)
Bedankt voor het lezen en alle leuke reacties!! 

Groetjes en tot in Nederland!