Moers oktober 2015

25 oktober 2015 - Moers, Duitsland

Donderdag 22 oktober heb ik nog gewerkt tot 15.30 uur en Jeroen was al lekker vrij. Om 16.00 uur vertrokken we...op naar van der Valk Moers.

Vorig jaar waren we hier ook, in december, en toen waren er een paar dingen niet echt goed aan dit hotel. Omdat we met de Nederlandse manager aan de praat kwamen, bood ze ons aan dat als we volgend jaar nog een keer zouden willen komen, zij een mooi aanbod zou maken. Ze was namelijk druk bezig om e.e.a. weer te verbeteren. Nou, prima...kom maar op met een mooi aanbod!

Gelukkig weinig file en om 18.30 uur stonden we bij de receptie. Ingecheckt en op naar de kamer.... brrr...steenkoud op de kamer. De balkondeur bleek in de kantel stand te staan. Maar we kregen met geen mogelijkheid deze deur dicht. Dus gebeld met de receptie. Ze zouden binnen een kwartier bij ons zijn. We hebben dus domweg zitten wachten, want stel dat we een andere kamer kregen, dan konden we de koffer maar beter ingepakt laten. Goed gedacht, want de deur was niet te repareren. Tja....weer helemaal terug naar de receptie. Opnieuw een sleutel gekregen en ter compensatie mochten we de volgende dag gratis koffie drinken met een gebakje er bij. Gelukkig was de volgende kamer wel goed.  We hadden in de auto al broodjes gegeten en voor de avond hadden we wat lekkere dingetjes mee genomen. We zijn de kamer dus niet meer af geweest. En vanaf het nieuwe logeeradres van de honden (via mijn collega) kregen we foto's via de app dat alles daar goed verliep. Toch wel een beetje een opluchting.

Vrijdag 23 oktober

Heerlijk uitgeslapen, douchen en uitgebreid ontbijten. Wat is het toch fijn om kalm aan te doen. We zijn naar Duisburg gereden (wederom in de file gestaan, ze zijn daar nog steeds met de weg bezig) en gewinkeld. Het weer was super voor de tijd van het jaar en we hebben koffie gedronken op een terrasje.  Duisburg is niet echt een mooie stad maar er zit wel een mooi groot overdekt winkelcentrum. Maar we hebben niets gekocht. In de loop van de middag zijn we terug gegaan naar ons hotel voor de gratis Kaffee und Kuchen. Echt heerlijk. Op de kamer even languit op bed en wat gelezen. Voor het avond eten zijn we Moers in gereden en hebben lekker bij een pizzaria gegeten. Er was koopavond dus ook alvast hier wat gewinkeld. Allebei een winterjas bij C&A en wat leuke kerstspulletjes bij Nanu Nana gekocht.

Zaterdag 24 oktober

Ook nu weer goed geslapen en uitgebreid ontbeten. Deze keer weer de auto bij het Central Park van Moers geparkeerd en lopend naar de stad. Schitterend dit park met de mooie herfst kleuren. Natuurlijk zijn we het warenhuis Braun in gegaan. Mijn BFF van vorig jaar niet gezien maar andere verkoopsters waren ook erg aardig. Met een mega tas vol nieuwe kleren gingen we een paar uur later het warenhuis weer uit. Ik was helemaal happy hahaah. Maar ook Jeroen heeft leuke nieuwe dingen gekocht. En nog wat korting vanwege onze klantenkaart! De rest van de middag in Moers door gebracht en heel simpel Currywurst und Pommes gegeten. Nog even bij de Lidl geweest voor drinken op de kamer en de rest van de avond bij van der Valk doorgebracht. Heerlijk relaxed, geen honden die we uit hoeven te laten.

Zondag 25 oktober

Geen haast vanmorgen, eerst koffie op de kamer, WNL gekeken en ontbeten. Na het uitchecken naar Bentelo gereden. Bij Wynanda en Tonnie de verhalen gehoord over de honden, Youp had nog wel een keer ruzie  gemaakt, maar verder was het heel goed gegaan.

Erg fijn, want dit is dan vanaf nu het nieuwe logeeradres wanneer wij zonder de honden op vakantie gaan!

Van der Valk Moers is nog steeds een hotel waar best wat op aan te merken valt, maar ook veel goede dingen heeft. Met name de centrale ligging is erg handig en Moers (met warenhuis Braun) is erg leuk. Ben bang dat dit niet de laatste keer was dat we hier waren...hahhaahaha