Oostenrijk 2015 deel 5

29 augustus 2015 - Sankt Martin am Tennengebirge, Oostenrijk

vrijdag 28 augustus

BAH…de laatste dag alweer. Maar gelukkig nog een volle dag, met zon. We wandelen met de doggies en kopen broodjes bij het tankstation. Na het ritueel van douchen en ontbijten gaan we zonder honden op pad. Ons doel van vandaag: vanuit Zauchensee omhoog. Als we na 35 minuten aan komen rijden, zien we dat het grote stoeltjesliften zijn. We krijgen een beetje spijt dat de honden er niet bij zijn. Maar een stoeltjeslift hadden we niet meer verwacht, dus een mooi cadeautje op de laatste dag. We kopen kaartjes en gaan naar boven. Ik had al gelezen dat je daar verder kunt naar de Seekarsee. Ook hier weer vervoer via een “tractor-treintje” naar dit meertje. En ook nu kozen we er voor, want het was er STEIL!!! De Seekarsee is in 2006 speciaal aangelegd en heeft 450.000 kubieke meter water waarmee het 75 sneeuw kanonnen in de winter kan voorzien. Het is dus echt een wintersport eldorado. Maar niettemin nu ook prachtig. We zijn boven uitgestapt, hebben er wat rond gewandeld en genoten op een speciaal aangelegd stukje “Seekarena” om weer energie bij te tanken…. Schommelstoelen, hangmatten, massagepalen, zonnestralen vanger…. Heel grappig. Ook heb ik mijn vrienden nog even bezocht. Toen weer met de tractor terug en op het terras wat gedronken. Pff….wat een hitte vandaag! Uiteindelijk weer met de stoeltjeslift terug (zie filmpjes) en genoten van het uitzicht. Op de terugweg reden we (weer eens) door Altenmarkt en nu we geen hondjes bij ons hadden, hebben we de tijd genomen om even rond te slenteren en nog maar weer eens wat te drinken (dorstig weer). Bij de M-preis wat boodschappen gedaan voor morgen, voor onderweg en voor het avond eten. Tegen 16.30 uur waren we thuis en hebben we koffie gedronken op ons balkon. Daarna de hondjes in de auto en voor de laatste keer het Lammertal in gereden. (we hebben zelfs even bij 2 appartementen gekeken voor een eventuele volgende keer….) Heerlijk gewandeld, Yill heerlijk gezwommen (onvoorstelbaar hoeveel kracht haar dit moet kosten door de stroming van het water…), Jeroen is zelfs even in het steen koude water geweest en toen was het schluss.

Thuis heeft Jeroen gekookt en heb ik de koffers en tassen gepakt. Na het eten heeft Jeroen de auto ingepakt en heb ik de broodjes voor morgen gesmeerd. We hebben alle vuilnis naar de garage gebracht en toen was het nog maar 19.30 uur. Tijd genoeg dus om nog even de berg aan de overkant op te rijden en daar kaffee und kuchen te doen. En ja…ook nu was het uitzicht weer TE MOOI. Ook zagen we, heel apart, de maan boven de berg uit komen terwijl aan de andere kant de zon nog op de laatste toppen scheen. Op de terug weg stonden er nog even weer 2 koeien in de weg hahaahah.

Redelijk op tijd naar bed gegaan want de wekker staat op 06.00 uur.

Zaterdag 29 augustus

En ja…die wekker ging echt… Hup eruit, douchen en de laatste spullen in de auto, hondjes kort uitgelaten en there we go! Om 06.37 uur reden we. Het was al prachtig weer en we schoten mooi op. Op de radio hoorden we over files naar het zuiden en ook rondom de grensovergang bij Salzburg stond er zeker 25 km file de andere kant op? Nu nog mensen die (school)vakantie hebben? Gelukkig hadden wij nergens last van, rondom München niet en op de A3 een paar baustelles die niet echt op hielden. Deze keer reden we via de A45 omhoog en dat was een goede keuze, we gingen als de brandweer. Om 15.30 uur waren we al thuis.  Dit hadden we zo niet verwacht. Jammer dus dat Jeroen zijn kaart van Heracles al weg had gegeven, maar we hebben dus gezellig samen thuis gekeken hoe Twente werd in gemaakt… J

De eind conclusie:

Waanzinnig mooi hier. Tirol hebben we nu 2x bezocht en was ook mooi. Ook daar was veel te doen en te zien. Maar op de één of andere manier vinden we het hier nog mooier. Al met al hebben we ook goed weer gehad. En ook was het erg gezellig dat Rob en Annelies een uur noordelijker zaten en dat we elkaar dus konden treffen.

We zitten stiekem al te denken om hier ook eens met de sneeuw naar toe te gaan…. Maar vooralsnog staat de aftel-app op 250 dagen. Dan zitten we in het vliegtuig om de oostkust van Amerika te bekijken.

Dank weer voor het lezen en alle leuke reacties!

SERVUS!