Weekendje Landal Dwegter Sand februari 2016

14 februari 2016 - Molbergen, Duitsland

Donderdag 11 februari

We werken allebei nog tot 12.30 uur. Thuis pakken we de laatste dingen in de auto en natuurlijk zetten we de hondjes op de achterbank en rond 13.30 uur rijden we.

Het is maar 168 km naar het plaatsje Molbergen. Het Landal park Dwegtersand ligt aan de rand van dit plaatsje. De route er naar toe gaat grotendeels over B wegen en schiet door het vele vracht verkeer niet echt op.  Omdat we na 15.00 uur aankomen ligt alles in een kluisje voor ons klaar. Deze keer krijgen we huisje 189 toe gewezen aan de rand, voor aan in het park. Voor maar 4 dagen hebben we natuurlijk weer belachelijk veel bij ons, maar om 16.00 uur zitten we mooi aan de koffie.

Daarna hebben we een stukje met de hondjes gewandeld en bij de Lidl wat boodschappen gedaan . Jeroen kookt weer lekker en na het eten lopen we weer met de hondjes. Het huisje heeft voor ons een prima ligging en we komen geen andere honden tegen.  De rest van de avond kijken we een leuke film en RTL late night. (ja… de Duitse Landal parken hebben altijd Nederlandse zenders)

Vrijdag 12 februari

Het zonnetje schijnt al als we wakker worden. Het vriest nog wel, maar het voelt wel heel lekker. Gauw de joggingsbroek aan en met de hondjes er uit. We drinken een kopje koffie in bed en dutten nog wat. We ontbijten uitgebreid en drinken weer koffie in de serre. Het is genieten!

We besluiten vanmiddag, zonder hondjes, eerst naar Bad Zwischenahn te rijden. Hier waren we jaren geleden ook al eens. We lopen wat door het plaatsje en gaan naar een leuke conditorei voor Kaffee und Kuchen. Bad Zwischenahn ligt aan een meer en we wandelen wat bij het meer. Het is een leuk, decadent plaatsje. Daarna rijden we door naar Oldenburg. Dit is een vrij grote stad met veel winkels. Toch kopen we niets. Maar de stad is wel een aanrader.

Terug in Molbergen eten we een Currywurst und Pommes en gaan dan snel terug. Uiteraard zijn Youp en Yill erg blij dat we er weer zijn en gaan we gelijk een stuk met ze lopen. ’s Avonds internetten en appen we een rondje en lezen in bed nog een uurtje.

Zaterdag 13 februari

Ook nu weer prachtig weer.  Het vriest een paar graden en de zon schijnt. We halen weer gauw broodjes bij de receptie en ontbijten in de serre. We brengen eigenlijk de hele ochtend daar door. Zo heerlijk relaxed. Na het douchen gaan we met de doggies op pad. Niet al te ver van het park ligt de Thülsfelder Stausee. Hier hebben we een lekker stuk gewandeld. Daarna zijn we door gereden naar Cloppenburg. Een wat kleinere plaats, maar ook met een leuke winkelstraat. We zijn allebei geslaagd met nieuwe schoenen.

Op de terugweg weer naar de Lidl en wat lekkere dingen in huis gehaald voor een Dijkers-Tapas avond. We kijken tv, wandelen nog een rondje park en lezen weer verder.

Zondag 14 februari

Het regent en het is mistig. We hebben dus mazzel gehad met 2 dagen mooi weer. Ik laat de hondjes gauw even plassen en neem koffie mee naar bed. Als we besluiten om het 2e bakkie beneden op te drinken blijft Yill in bed liggen. Prima, ze gaat wel vaker “eigenwijs” haar gang. Als ze na een half uur nog niet beneden is, haal ik haar op. Ik til haar van bed en zet haar op de grond in de veronderstelling dat ze me wel zal volgen. Dit doet ze niet???? Ik breng haar naar beneden en daar weigert ze te lopen. Als ze al een stap zet gaat ze steeds met haar kop naar de zijkant van haar lijf, alsof haar daar iets irriteert. Het is heel vreemd. We leggen haar op de bank en ze blijft gewoon op het kleedje liggen. Als Jeroen broodjes smeert komt ze ook niet bedelen, zelfs niet als Jeroen haar roept. Hier is dus echt iets aan de hand. Ik onderzoek haar hele lijf, ze geeft niet aan dat ze ergens pijn heeft en ik mag alles met d’r doen. Maar ze wil niet lopen…er blijft haar iets irriteren aan de zijkant. We kijken het even aan, gaan allebei douchen en zetten haar even buiten om te plassen. Dat doet ze maar wil niet echt lopen. We besluiten dat dit zo niet langer kan en we pakken onze spullen in en gaan naar huis. Erg spijtig, want we zouden maandagmorgen vroeg weg rijden en allebei om 11.00 uur weer op het werk zijn. Maar dit gaat echt voor. We zijn om 14.00 uur thuis en bellen met de weekenddienst dierenarts. Om 15.30 uur kunnen we in Hengelo terecht.  Daar wordt ze uitgebreid onderzocht, maar naast hoge koorts kan de dierenarts niet echt iets vinden. Het lopen gaat al een stukje beter, maar om de paar stappen blijft ze met haar koppie op zij gaan. Maar er is niets te vinden op die plek. Ze krijgt in ieder geval een  injectie met een koortsverlagend middel en ze krijgt pijnstillers mee. En we rekenen € 93.00 af…..

Na het eten lopen we een klein rondje en het gaat al een stuk beter…

De volgende ochtend is er niets meer aan de hand en besluiten we zelfs dat de tabletten al niet meer nodig zijn!

Het is erg jammer van ons vroege vertrek, maar het is niet anders. Dit ging toch echt voor!

We hebben erg genoten van het huisje en de omgeving en besluiten dat dit niet de laatste keer was dat we in Landal Dwegter Sand waren!