Oostkust Amerika 2016 deel 1

6 mei 2016 - New York City, Verenigde Staten

Hoi allemaal,

donderdag 5 mei

Om 04.00 uur ging de wekker (slik). Douchen, laatste spullen in de koffer en daar gaan we. Klein omweggetje omdat de A35 na Enschede richting Duitsland dicht zit maar we hebben tijd zat. Om 06.30 uur parkeerden we de auto in de parkeergarage bij Flughafen Düsseldorf. Met de monotrain konden we naar het vliegveld. Daar was het weer heerlijk rustig. We waren al ingecheckt en nadat we de koffers hadden afgegeven konden we eindelijk aan de koffie! We hebben nog wat rond gekeken op de taxfree afdeling maar niets gekocht. We hebben nog even gebruik gemaakt van het “zeer gulle” half uur free wi-fi en toen begon het boarden al.

schermpje in het vliegtuig

Tijdens de vlucht was alles goed geregeld en we konden weer kiezen tussen Hähnchen und Pasta en we kregen nog een snack en een broodje. Een kwartiertje later dan de planning waren we er. Hello America!!!

Op JFK airport was het 5 kilometer taxiën en 10 kilometer lopen en gelukkig waren onze koffers er ook. De douane deden we bij de zelf check-in en daarna gingen we met de Airtrain in naar de Rental Cars. Spannend…….Ik heb altijd een kriebeltje in mijn buik…welke auto zou van ons zijn. Nou..ik ben happy! Een dikke Dodge Journey. Navigatie op het adres van ons Hotel gezet en there we go!

Nou…there we go… There we have file. Man oh man wat een drukte zeg. Doordat het soms zo druk is nemen we 2x een verkeerde afslag. Niet erg, we hebben alle tijd. En we zien ook al de mooie skyline van Manhattan. EN kijk, wat een prachtige brug. (Verrazano-Narrows Bridge) We moeten NIET die brug op, maar doordat we dus een verkeerde afslag nemen gaan we dus WEL de brug op. Prachtig, tot we de tol moeten afrekenen hahaah.  $ 16.00  We keren om en gaan via dezelfde brug terug (heel gek, maar nu geen tol) en komen bij ons hotel aan. We hebben bewust een hotel (Kings)in Brooklyn gekozen zodat we hier alvast de huurauto kunnen parkeren en niet vandaag met openbaar vervoer of taxi naar ons hotel moesten en dan zondag weer terg naar JFK om dan de auto op te halen. Daarnaast zijn we al eerder in New York geweest en wilden we nu ook wat anders zien.

Onze kamer is klein maar helemaal prima en schoon! We frissen ons even wat op en gaan weer op pad. Eerst even een koffie stop. Het is gelukkig droog en het is een heerlijke 12C…. We zetten de navigatie op Coney Island, een schier eiland in het zuiden van Brooklyn. Een groot strand met een lange houten boardwalk en vele pretparken. Toen we dit planden hadden we niet gedacht dat we hier zouden lopen met een lange broek en jas. Het hoog seizoen is nog niet begonnen dus de pretparken zitten door de weeks dicht. Toen we de auto parkeerden kregen we van een aardige Amerikaan een parkeerkaartje, maakte die $ 16.00 weer iets goed… lol. We hebben er lekker rond gelopen en door de frisse temperatuur is onze slaap-dip ook weer weg. We rijden richting de Brooklyn bridge om alvast een blik op Manhattan te krijgen. De wegen zijn hier zo slecht dat we onze eigen kermis attractie hebben, zo heen en weer worden we geschut. Niet normaal! Helaas kunnen we nergens echt goed parkeren om foto’s te nemen maar wij genieten van het uitzicht. We rijden weer terug naar ons hotel en gelukkig is er nog plek in de kleine parkeergarage. We lopen de straat verder uit en eten real homemade burgers en fries bij een supermarkt, wasserette annex cafetaria. Zelden zo’n heerlijke burger gehad en dat voor maar $ 6.00 p.p. Tegen 21.00 uur waren we op de kamer. We internetten en lezen nog wat maar al voor 22.00 uur gaat het licht letterlijk uit. We zijn dan 24.00 uur wakker geweest…het is goed voor vandaag!

Groetjes

J&M

1. Monique:
    6 mei 2016
    Wat leuk om jullie Amerikanen Adventure weer te lezen. Net nog de blog van mijn nichtje gelezen die voor een jaar in Seatle is.
    Ben benieuwd hoe jullie deze reis weer gaan beleven . In ieder geval veel plezier en een fijne vakantie gewenst. X Monique
  2. Yvonne Evers:
    6 mei 2016
    Goede start jongens! En die brug.. Hahaha... Daar we NIET over.. Dus WEL! Geniet ze! Dat doe ik van jullie stories!

Mazzelss Yvonne
  3. Jan,Janet, Colin en Dustin:
    6 mei 2016
    Fijn dat jullie weer goed zijn aangekomen! Nu kan het genieten weer beginnen. Wij genieten vanuit een zeer warm Almelo (24 graden) met jullie mooie verhalen mee. Liefs van ons....
  4. Miriam:
    6 mei 2016
    Toch weer prettig om te lezen, dat de heenreis weer goed is gegaan! En die brug hebben jullie dan maar mooi 2x van dichtbij kunnen bekijken .
    We zijn er ook weer bij en zullen alles op de voet volgen en genieten van jullie verhalen en foto's.
    Groetjesss
  5. D&J:
    6 mei 2016
    Gaaaaaaf zo'n dikke Amerikaan!
    Laat nou de à
    American story's maar komen!
    Wij zitten klaar.......
    Happy journeyyyyyyyy
  6. Renee:
    6 mei 2016
    Wat heerlijk, jullie zijn er! En wat een mooie auto hebben jullie, ik ben benieuwd naar jullie belevenissen! Have fun!
  7. Pauline:
    7 mei 2016
    Ik wens jullie een heerlijke vakantie toe, het begin was in elk geval al leuk lezen:)