New York en Florida deel 2

22 mei 2012 - Boca Raton, Florida, Verenigde Staten

Zondagmorgen stonden op beide telefoons vele sms’jes voor Jeroen z’n verjaardag. Leuk, dank daarvoor! We liepen richting Central Park en onderweg hebben we ergens ontbeten. De keuze is enorm hier, maar toch vonden we moeilijk kiezen, te duur, te vies, te….tja….vertel het maar.  Al met al was het redelijk lekker. Om 11.15 uur liepen we Central Park in. We hebben 2 uur lang ronden gelopen en nog maar een klein gedeelte kunnen zien. Het is niet te bevatten hoe mooi dit is, zo’n mega groot groen park midden in zo’n grote drukke stad. Er was een georganiseerde loop “tegen aids” waar honderden mensen aan mee deden, er waren joggers, fietsers, rollerschaatsers, mensen zaten op bankjes, lagen in het gras, speelden een spelletje, lieten de hond uit, lieten hun miniatuur zeilbootje over het water varen, je kon met paard en koets door het park vervoerd worden, je kon de fiets taxi nemen, enz enz. Niet te beschrijven hoe mooi en gezellig. En het was vandaag nog mooier weer dan de dagen er voor, 25C. We gingen  op een andere plek het park uit en daar zagen we de aparte glazen kubus van de Apple store. Een ware attractie en de winkel werd uiteraard druk bezocht.
Toen hebben we de subway genomen en een half uur later stonden we op het zuidelijkste puntje van Manhattan. (Nog even een verloren Engelsman, die alleen op vakantie was en voor het eerst van zijn leven in een subway zat, geholpen…want hé….wij zijn na één dag zeer ervaren….;-)  ) Even wat rond gelopen en wat gedronken en toen op naar het heli platform. Na een kleine uitleg met bijbehorende film, werden we voorzien van een veiligheidstasje (safety first in Amerika….) en om 14.40 was het dan zover. We gingen de lucht in. WOUW!!!! Wat een geweldige ervaring.  Wat een prachtige uitzichten. De mooie bruggen, Statue of Liberty, Ellis Island, heel Manhattan met al z’n beroemde torens, we hadden zelfs mooi zicht op het monument van 9/11! We hebben vele foto’s en filmpjes gemaakt. Helaas zat het er na 15 minuten weer op ….:-(  Maar onze big smile kregen we maar niet weg…..wat gaaf, wat gaaf. Omdat we nog tijd genoeg hadden zijn we door gelopen naar Battery Park en daar heerlijk op een bankje gezeten met wat te drinken. Nadat we nog  eens op de kaart hadden gekeken ontdekten we op eens Charging  Bull Sculpture, de bronzen stier die bij Wall street hoort. We konden ‘m gisteren niet vinden en nu dus wel. We zijn er gisteren nog geen 200 meter afgeweest. Het was weer een echte attractie en mensen stonden in de rij, om onder politie begeleiding er mee op de foto te mogen. Met de subway weer helemaal terug, zonder dat mensen onze hulp nodig hadden, maar we hebben wel een goede daad verricht door onze subwaykaart met nog ruim $ 5,00 er op aan een meisje te geven…. Op onze mini kamer de beentjes weer laten rusten om tegen 19.00 uur nog even op pad te gaan voor het verjaardags diner. Dit keer lekker bij een Ierse pub gegeten. Voor de laatste keer over Times Square gelopen, de Toys’r’Us van binnen bekeken met zelfs een heus reuzenrad en toen alle drukte achter ons gelaten. Goodbye New York, it was great!

Maandag ging de wekker om 04.55 uur. We hadden via het hotel een shuttle geregeld naar het vliegveld.( een derde van de prijs van de heenweg!!) Deze shuttlebus zou ons om 05.25 uur ophalen. Het busje was exact op tijd en nadat we bij nog 3 hotels een stop hadden gemaakt waren we om 06.15 uur op het vliegveld. Ondertussen goot het uit de lucht en de voorspellingen waren slecht. Wat hebben wij een mazzel gehad zeg! Onze vlucht ging pas om 09.29 uur dus we moesten nog even 3 uur rond hangen. Helaas zat ook dit vliegtuig weer bomvol en omdat we niet in de gelegenheid waren geweest om online in te checken, zaten we niet naast elkaar. Wel hadden we allebei een upgrade stoel, met weer veel beenruimte. Door het slechte weer moest het vliegtuig na het taxiën nog 15 toestellen voor laten gaan, wat ons al met al nog een half uur vertraging opleverde. Af en toe hebben we maar even gezwaaid naar elkaar en precies 3 uur later stonden we in Miami. Na zo’n 5 km lopen en een shuttle trein kwamen we bij de autoverhuurbalie. Een super aardig mens hielp ons en even later mochten we kiezen uit een Chevrolet Impala, een Chevrolet Impala of een Chevrolet Impala…. Een vreselijk lelijke bak, maar ach…we konden lekker op pad. Na een uur rijden kwamen we aan in Boca Raton. Een prachtige plaats. Ons hotel was zo gevonden. Wat hebben we hier een balzaal van een kamer met 2 bedden, een zitje, koelkast, magnetron, koffiezetapparaat en een grote badkamer. Heerlijk. We zijn gelijk even naar de Wallgreens hier in de straat gegaan voor 2 luchtbedjes en water. (Even een vergelijking…we hebben niet veel over geld gezeurd, maar NY is vreselijk duur.  Een flesje water bij een supermarkt bijvoorbeeld koste $2. 00. Nu kochten we 48 flesjes water voor $ 6.00…) Op de kamer even een bakkie leut, bekiekmie en zwembroek aan en op naar het water….helaas….het begon te regenen. We hebben wel even lekker gezwommen, de temperatuur is heerlijk, maar zonnen was er niet bij. Omdat we sinds het ontbijt op het vliegveld niets meer hadden gegeten besloten we om ons maar weer aan te gaan kleden en te gaan eten. Ons hotel zit naast Denny’s…joehoe….my old time favorite!! Super lekkere nacho’s gegeten en een ijsje gedeeld. Ondertussen was het 18.30 uur en de zon scheen weer volop. Maar we hadden geen zin om ons weer om te kleden. We zijn naar de dichtstbijzijnde Walmart gereden om boodschappen te doen. Het voelde weer als thuiskomen…..;-) Nu zijn we lekker op onze kamer, waar we alle ruimte hebben. En hopelijk warm water, want we hebben 4 dagen koud moeten douchen…

Bedankt maar weer voor alle leuke reacties en tot de volgende keer.