New York en Florida deel 3

26 mei 2012 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Na een prima nacht werden we dinsdagmorgen wakker met een waterig zonnetje. De dag zijn we goed begonnen door ons even uit te leven in de sportzaal….wie had dat van mij gedacht….hahhaah. We hadden yoghurt en fruit gekocht, dus ontbijten deden we op de kamer. Na een warme (!) douche gingen we op pad om de omgeving wat te verkennen. Via een mooie route( Boca Raton is een rijke stad met prachtig aangelegde woonwijken waar je alleen naar binnen kunt via een bewaker in een wachthokje, maar vooral met een goed wegnet waar naast schitterende bloemen, planten (palm)bomen staan)  kwamen we uiteindelijk bij het strand van Delray Beach uit. Kleine wandeling op het strand gemaakt en op de boulevard wat gedronken.  We reden weer terug naar ons hotel en het werd steeds donkerder. We waren nog maar net op onze kamer toen het heel hard begon te regenen. Even de computer aan en met Anneke skype.(Jan en Diana jammer dat jullie het berichtje pas later zagen, volgende keer beter!)  Met al haar Amerika ervaring zei ze dat het een tropisch buitje was, dat hoorde bij Florida. Na ruim een uur kletsen (we zijn weer helemaal bij….) regende het nog steeds. En zij zat in haar hemdje te puffen van de warmte. Omgekeerde wereld! Het was een tropisch buitje van 6 uur……

Omdat het maar niet droog werd hebben we de hele middag op onze kamer door gebracht. We hebben, met wel 100 onderbrekingen vanwege de slecht WIFI verbinding, de laatste aflevering van Bloedverwanten gekeken (wat vond jij van het einde pa?) en lekker veel gelezen. Na het vele lopen in NY was zo’n rustig middagje niet eens zo slecht, maar die rust hadden liever bij het zwembad gehad. Na veel “weer-websites” en weather.com tv gekeken te hebben, leek het er sterk op dat met name zuid Florida in slecht weer zat. Daarom hebben we besloten om de laatste nacht in Boca Raton te laten voor wat het is. Na lang zoeken hadden we een leuk hotel in Orlando gevonden voor 1 nacht (de rest van ons verblijf in Oralndo is natuurlijk al geboekt en dat hotel had geen kamer meer vrij) voor maar € 34,22 voor ons 2-en MET ontbijt. Prima deal! Ondertussen was het al avond geworden en zo goed als droog. We zijn naar een Macy’s gegaan om ff een beetje droog te kunnen shoppen. Voor toeristen hebben ze altijd een 10% kortingkaart en die kwam mooi van pas omdat ik in de opruiming een gave handtas had gezien. Op de terugweg een hapje gegeten en op de kamer nog een bakkie leut. Het was een wat gekke dag, maar toch ook leuk.

Woensdagmorgen tegen half 10 de auto in, op naar Orlando! Onderweg stevige buien gehad, maar hoe noordelijker we kwamen, hoe beter het werd. Onderweg een keer een plas en koffie break en tegen 14.00 uur waren we bij het hotel. Wouw…wat een goede keuze en wouw…wat een prikkie voor zo’n mooie hotel. Jeroen heeft de longen uit zijn lijf geblazen maar toen hadden we ook 2 heerlijke luchtbedjes. We hebben een paar uur op en bij het water rond gebracht…dit is vakantie vieren zeg!  ’s Avonds met een kortingscoupon (echt Hollanders zou je zeggen, maar de Amerikanen zijn nog gekker van kortingsbonnetjes, zegeltjes sparen enz. dan wij) naar Cici’s pizza buffet geweest. Daarna 18 holes geslagen op de Green, waarbij Jeroen weer heeft gewonnen. Via Target (soort Makro) terug naar ons hotel. En nu maar duimen dat het weer goed blijft, want de vooruitzichten zijn niet zo denderend. Kww dus…..

Donderdag 24 mei: Marijke, nogmaals gefeliciteerd met je verjaardag. En Bob, jij ook nog van harte met Laura. De zon scheen al toen we wakker werden. Bij dit hotel zat een ontbijt bij, prima voor elkaar. Nog even lekker bij het zwembad geweest en om 11.00 uur uitgecheckt, na een uitgebreid gesprek met de eigenaar van het hotel. Wat een vreselijk aardig man en hij waardeerde het erg dat wij zo enthousiast waren over zijn hotel. Met een briefje op zak dat we de volgende keer 10% korting krijgen op de laagste prijs die we online kunnen vinden, zijn we vertrokken. Omdat we natuurlijk nog niet konden inchecken in het volgende hotel in Orlando, zijn we maar gaan shoppen…;-)Wat natuurlijk geen straf was.  En wat hebben we weer genoten van alles wat te zien is hier. We herkennen veel en weten gewoon de weg! We voelen ons hier echt thuis! Tegen 15.30 uur kwamen we bij ons hotel aan….een M E G A complex. Na het inchecken reden we zelfs verkeerd, zo groot is het hier,maar erg mooi aangelegd. Onze spullen op de kamer gezet en de boel maar eens gaan verkennen. Ondertussen was het bewolkt geworden en kwam er af en toe een spurtertje regen, helaas. Er zijn 2 zwembaden en een gezellige tiki bar. Daar ff een biertje en een colaatje light gedaan.  We zijn gaan eten bij onze favo salade restaurant en na die tijd even boodschappen gedaan voor het ontbijt. Onze kamer is mooi groot, met zelfs een zitje, en een prima werkende wifi verbinding, dus de rest van de avond zijn we “thuis”.
Vrijdagmorgen na onze 1e bakkie koffie zijn we lekker bezig gegaan…..nee beste lezer, het is niet wat u denkt, we zijn los gegaan in de sportschool hier beneden. Op de terugweg naar de lift sprak een man ons aan: jullie komen van de sportzaal, waar is die? TSSSS….ik ben nog nooit van mijn leven aangesproken door iemand die zag dat ik had gesport….een mijlpaal in mijn leven….hahahah. Op de kamer een ontbijtje van cornflakes en fruit en daarna naar het zwembad. Het was steeds bewolkt met zon, en het waaide behoorlijk. Het was heerlijk qua temperatuur (32C) en behoorlijk gezellig. Er was een disc jockey die lekkere muziek draaide en we hebben zelfs mee gedaan met de YMCA dans van The Village People…;-) We hebben ons prima vermaakt en tegen 16.00 uur hadden we steeds al opgemerkt dat er veel heli’s in de lucht waren. Even later rook het erg naar brand. Op onze kamer de tv maar eens aangezet, bleek er een grote brand te zijn. In 1e instantie ging het om 15 acre (6 vierkant km) en door de sterke wind breidde zich dat zelfs uit tot 25 acre. Hele wegen waren afgesloten. Onze hotelkamer ligt op de 7e verdieping en we hebben een weids uitzicht waardoor we de rook in de verte konden zien en op een gegeven moment zelfs binnen konden ruiken. T’is wat….;-) Na het bekende bakkie en een douche op pad. Eerst hebben we zo ontzettend lekker gegeten bij de Taco Bell ( taco’s en burrito menuutje gehad) en daarna naar Disney downtown gereden. Dit is een soort dorpje met alleen maar Disney winkels, restaurants en entertainment.  A.s. maandag is  het Memorial Day (Memorial Day is een Amerikaanse feest- en gedenkdag, gehouden op de laatste maandag in mei, waarop de gesneuvelde Amerikaanse militairen herdacht worden.bron Wikipedia) Dit houdt in dat de Amerikanen dus een lang weekend vrij zijn en er dus massaal op uit trekken. Tja en voor de Amerikanen (net als voor ons..hihi) is Disney dan the place to be. En dat hebben we gemerkt. Wat een top drukte. Maar dat mocht de pret niet drukken, we vonden het weer TE leuk. We hebben een leuke “sneeuwbal” en een leuke hanger voor aan mijn nieuwe tas gekocht. Ook hebben we zitten kijken naar de wereldberoemde groep de Manhattanville Sound, een groep studenten die a capella zingen. Leuk. En tegen 22.30 uur weer op de kamer en ben nu bezig om dit verslag weer online te zetten.

PS: We hebben begrepen dat jullie fantastisch weer hebben, willen jullie dat ook een beetje onze kant opsturen?

Liefs Jeroen en Mieke