New York en Florida deel 4

30 mei 2012 - Ellenton, Florida, Verenigde Staten

Hi allemaal,
allereerst hartelijk dank voor alle leuke reacties. Wij krijgen een beetje hetzelfde gevoel denk ik als jullie wanneer er weer een verslagje binnenkomt. En dat schrijven in de familie zit is te zien, zowel pa als Rob reageren uitgebreid!! Gaaf. En ben zo blij dat ik eindelijk mijn vriendinnetje Yvonne ook eens wat kan leren....;-) Let maar weer goed op poek, want hieronder vindt je vast weer wat informatie...

Zaterdag weer de dag gestart met een bezoekje aan de sportschool. Ik zeg: goed bezig! Ontbijten op de kamer en een beetje tv kijken. Tegen 11.00 uur naar het water. Het was vandaag mooier dan gisteren. Dus weer heerlijk met ons luchtbedje dobberen, mee doen met de YMCA dans en lezen. Rond 14.00 uur kregen alle zwembad gasten gratis ijs, hoe leuk is dat? Omdat we onze huid aardig konden voelen zijn we tegen 15.00 uur naar de kamer gegaan. Mieke heeft even een schoonheidsslaapje gedaan en Jeroen heeft al het Almelose en voetbal nieuws bekeken.  Ook nog weer even met Anneke geskypt. Nadat we gedoucht waren zijn we richting Old Town gegaan. Eerst lekker gegeten bij Denny’s en toen de straat over gestoken naar al het leuks. Old Town is een gebiedje met veel kermis attracties, winkeltjes en restaurants en natuurlijk de (wereldberoemde…..) wekelijkse oldtimer show. We waren mooi vroeg zodat we de auto’s die later mee doen op ons gemak konden bekijken. Dit was erg leuk.  We hebben wat te drinken gekocht en Jeroen heeft stoeltjes uit de kroeg geregeld en zo zaten Jut en Jul prachtig voor aan langs de route. Het is de zoveelste keer dat we hier zijn, maar nog nooit hebben we zo genoten. Toen de optocht begon draaiden ze eerst het Amerikaanse volkslied en iedereen gaat dan staan en legt zijn hand op zijn hart…indrukwekkend! Daarna komen honderden auto’s voorbij, je kijkt je ogen uit.  Helemaal happy hebben we de auto weer gepakt en binnen 10 minuten zaten we in het dorpje Celebration. Een totaal tegenover gestelde wereld. Ooit is dit dorp bedacht door Disney, waar prachtige huizen staan (alleen laagbouw) en waar de bewoners veel met elkaar doen en het dorp onderhouden. (In de pers ooit aangegeven als “te perfect”) Disney hoopte hiermee ooit een voorbeeld te hebben voor de rest van de wereld, maar dat is nooit gelukt. Maar geen probleem voor ons, wij vinden het hier geweldig. Onder prachtige bomen van onze Starbucks koffie en lemon cake genoten en wat rond gewandeld. Het liep ondertussen tegen 23.00 uur maar de temperatuur was nog steeds 25C. Het blijft spannend wat de tropische storm (genaamd Beryl) gaat doen. Het houdt de gemoederen hier erg bezig en ons dus ook. Krijgen we inderdaad slecht weer?

Zondagmorgen niet gesport, zondagse rust….;-) We deden de gordijnen open en………….zon! Dus nog even bij het water geweest. Met name ik was het zonnen wel een beetje zat en 2 uurtjes later zijn we gaan douchen. Op naar het shopping walhalla! Van de week waren we al even bij een outlet geweest maar nog lang niet alles gezien. We deden er lang over om er te komen, want dat het druk is, is een understatement!! Tjonge…..aansluiten in rijen van 4. (Even ter beeldvorming voor A &M, de parkeerplaatsen rondom de premium outlet bij de I drive stonden H E L E M A A L vol!!!!) Maar eenmaal bij de winkels was het niet eens storend. Prima geslaagd, want joepie……ik heb nieuwe gave UGG’s !!! Voor nog geen € 100, terwijl ze in Nederland het  drievoudige kosten. Jeroen scoorde een sport shirt voor  € 3.00 en ik nog een zonnebril voor € 5.00 (omdat een mevrouw op straat haar kortingsbonnen aan ons gaf scheelde dat toch mooi $ 5.00 op de bril) Al met al dus een prima koopjes dag. Winkelen kost tijd en we hadden niet eens geluncht, dus op naar Golden Corral. Een buffet restaurant waar we nog nooit geweest waren. Ook hier mega druk…en tja…wat zal ik er van zeggen…een vreetschuur is wel heel negatief, maar het zat er niet ver af. Toch ons buikje weer vol kunnen eten. Op de terugweg nog weer een stop bij Walmart waar we zeker een uur hebben door gebracht. Met wat kleine boodschapjes bij de kassa gekomen, vroegen we aan de kassier (want het was enorm druk) of ze morgen dicht zaten vanwege de feestdag……die man had nog nooit zo’n domme vraag gehoord en keek ons aan met zo’n blik van: duh..….Nee natuurlijk niet, ze waren gewoon open. Oke…  Toen nog even een stop bij de Nike store maar wederom voor Martin niet kunnen slagen. Tegen 21.00 uur waren we moe maar voldaan weer op onze kamer, waar we nog even konden genieten van het spectaculaire vuurwerk in één van de Disney parken.  We hebben vandaag 5 minuten regen gehad en afwisselend zon en wolken. Waar blijft Beryl?????

Maandagmorgen, zoals “altijd” eerst koffie en toen naar the gym. Het lijkt wel een gewoonte te worden….Terug op de kamer alle zooi van 5 dagen in de koffers gepakt en gedoucht. Ontbijten deden we deze keer bij een restaurant naast/bij het hotel. Onze route voor vandaag was kort, daarom konden we mooi een tussenstop maken bij JC Penny’s…DE winkel voor Mieke. En ja hoor, ook nu weer super super geslaagd! Ben erg blij met al mijn aankopen. Beryl liet zich horen en zien, we kregen zoveel regen en wind dat we zelfs stil moesten staan op de snelweg! Wat meer naar het westen toe werd het iets beter, wel regenbuien maar minder wind. Om 14.30 uur waren we al bij ons hotel in Ellenton. Het hotel is typisch zo’n hotel wat je in slecht B-film ziet….man wil meisje vermoorden en laat haar met een smoes bij dit hotel komen…omdat er veel grote trucks geparkeerd staan, valt hij niet op….op de kamer aangekomen vermoord hij het meisje en laat een spoor met bloed achter…..hahahaha. En daar slapen wij nu 3 nachten…gelukkig is het een film en valt het in het echhie wel mee…;-) Ook nu weer een buitje maar even later kwam de zon. Dus we konden nog mooi 2 uurtjes zonnen. Tijdens een bakkie koffie de foldertjes over de omgeving doorgenomen en besloten om naar Lakewood Ranch (een decadente plaats)  te rijden. Onderweg heeeeerlijk gegeten bij Bob Evans. Vaak deze restaurants gezien maar nog nooit bij Bob gegeten. Dom, want het was echt top! Daarna door naar L R. Helaas zat alles dicht. Via een andere, mooie, route terug gereden. Het is hier erg groen, veel grote en kleine meren en schitterende huizen.  Tegen 21.00 uur weer terug op de kamer.De tijdschriften beginnen aardig uit te raken!

Dinsdagmorgen wel even afkicken…dit hotel heeft geen gym. Maar wel een zeer goed verzorgt ontbijtbuffet, ook prima…. Vandaag een autotocht gemaakt. Als 1e doel hadden we een mega groot beeld in Sarasota, zo’n half uurtje hier vandaan. Via internet hadden we het adres opgezocht. Komen we daar aan….geen beeld…wel een leeg plateau.  Huh??? Hier zou net zo’n mooi groot beeld moeten staan van een “kissing couple” als in San Diego. Raar, maar het is weg. Net nog even op google earth gekeken en de laatste beelden zijn van 20 januari 2012 en toen wassie er nog…. (Voor de liefhebbers wel een foto toegevoegd die ik van google earth heb geplukt.) Toen door het eiland op. Heerlijk koffie gedronken op een terrasje aan een rounabound (zo’n leuk woord voor rotonde) met uitzicht op een prachtig parkje, leuke winkeltjes en dure auto’s. Voor het eerst een pop cake bij de koffie gehad. Ben benieuwd of dat in Nederland een succes gaat worden. We hebben de hele kustlijn noordelijk gevolgd, nog even aan zee geweest en geëindigd op het laatste eilandje Anna Maria Island. Schitterende witte stranden, een leuke pier en prachtige huizen. Het was alleen de hele dag bewolkt dus de foto’s zijn niet zo mooi. In het dorpje hingen vlaggen met de tekst: another day in paradise…en eigenlijk voelden we dat ook zo. Het is zo lastig om het te beschrijven maar was gewoon mooi. De route terug deed ons denken aan Beverly Hills maar of hier ook filmsterren wonen?  In ieder geval wel rijke mensen hahah. Op het terras van de Mac even van een milkshake genoten en einde van de middag waren we weer bij het hotel. Het zonnetje probeerde iets door de wolken heen te komen, dus gauw even met het luchtbedje het water op. ’s Avonds gegeten bij de Italiaan en even in de outlet tegenover ons hotel gewinkeld waar Jeroen blij is geworden van 2 T shirts en een korte broek.

Dit was het weer voor nu. Morgen nog 1 dag in Ellenton en dan weer iets zuidelijker naar Naples.
Blijf vooral reageren....;-)

Liefs