Onderweg naar Susadal mei / juni 2019

31 mei 2019 - Heppenheim, Duitsland

Ik las eens ergens: de reis moet net zo mooi zijn als de bestemming.

Nou daar doen we het de komende dagen dan maar voor! 😉

Woensdag 29 mei om 14.00 uur rijden we weg,  het is lekker weer en het 1e  stuk gaat prima. Voorbij Köln richting Frankfurt is het op de A3 ellende...we staan net niet stil maar het schiet niet op.

File

We gaan er tegen vieren ff uit voor een coffee break, eigenlijk hebben we geen haast.  Het laatste stuk gaat iets beter en we zijn om 19.30 uur bij ons hotel.

Gisteravond lazen we de reviews nog eens van het geboekte hotel... 🤔🤔... die werden echt steeds slechter.  Voor middernacht konden we nog annuleren en dus snel naar wat anders gezocht, in het zelfde plaatsje. Nu ook met ontbijt👍(Hotel Michel in Heppenheim)

Na het inchecken eten we wat op de kamer en daarna rijden we even naar een DM. Schoot me tijdens het autorijden uit het niets te binnen dat ik mijn haarlak was vergeten... DRAMA 🙄

Na de DM is het tijd voor een ijsje en dan laten we de hondjes uit en is het klaar voor vandaag.

Donderdag 30 mei

Zoals zo vaak was de nacht niet geweldig. Voordat de wekker ging waren we al gedoucht. We laten de 2Y's uit en gaan ontbijten. Prima voor elkaar hier!

Ontbijten hotel Michel

Ontbijten bij hotel Michel

Om 8 uur zetten we de navigatie op ons hotel in Frankrijk.  Het lijkt een makkie, iets na 13.00 uur zouden we er kunnen zijn 🙄

Tot aan Basel geen problemen maar daarna begint het... auto aan auto rijden we 2 uur lang nog geen 50 km per uur.  Als we er af willen om even te pauzeren is het file rijden voor een parkeerplek. We rijden steeds weer door naar een volgende parkeerplaats, maar overal hetzelfde. Dit hebben we nog nooit mee gemaakt. Na wat Google info blijkt dat ook Duitsland, Zwitserland en Frankrijk Hemelvaart vieren en dus zijn er veel mensen een lang weekend vrij.

We kunnen ons er niet druk om maken, het is heerlijk weer en we hebben weer een goeie radiozender gevonden.  Zo houden wij het wel vol tot aan Lausanne.

Hier gaan we heerlijk naar het water waar ons waterratje niet te houden is 😍

Meer van GenèveOns waterratje  bij Meer van Genève 😍Meer van Genève

Meer van Genève

We rijden daarna door het centrum van Genève,  ook alweer zo mooi. Onvoorstelbaar dat ik híer nog geen 2 maand geleden was... We gaan weer een grens over en gaan dan Frankrijk in.

We gaan Frankrijk in

Via wat kleinere wegen richting ons hotel en dan zien we op eens links een prachtige waterval. We slaan die weg in en genieten van het uitzicht terwijl we de hondjes uitlaten.

Cascade de l'Arpenaz

Cascade de l'Arpenaz

Om 17.00 uur checken we in, in de Ibis Style Sallanches. Echt een super leuk hotel met zo veel grappige details.

Hotel lobby Ibus

Hotel Ibis

En terwijl we daar even rond lopen ga ik helemaal uit mijn dak... kijk met welk servies we morgen ontbijten 👍👍👍

Haha zo te gek! Mickey servies

Haha Mickey serviesgoed voor het ontbijt

We gaan even naar de kamer,  de 2Y's moeten eten en we kijken vast even op de 4e verdieping naar het bubbelbad en de sauna. EN WAT EEN UITZICHT OP DE MONT BLANC.

We hebben honger en we gaan even makkelijk naar de Mac. 🍔🍟Daarna rijden we door naar het centrum want we hadden al gezien dat dat mooi was. Er loopt een prachtig watertje doorheen en overal zijn mooie bloemen.

Centrum SallanchesCentrum SallanchesCentrum SallanchesCentrum SallanchesCentrum SallanchesCentrum Sallanches

En een pleintje met een oorlogsmonument. We wandelen wat rond,  het is nog steeds heerlijk weer en pakken een terrasje.

Centrum Sallanches

En omdat we zo heerlijk zitten te genieten ook nog maar een biertje 🍺

Proost

Tegen 19.30 uur zijn we weer op de kamer. Wat zijn onze doggies toch lief,  in de auto niets mee te doen en ook nu zo lekker rustig op de kamer!

We lezen even wat en daarna gaan we bubbelen en de sauna in. En weer dat uitzicht hè... diepe diepe zucht. Wat een goed begin van de vakantie!!!

Sauna bij de Ibis

Vrijdag 31 mei

De ontbijtruimte is echt zó leuk. Iets minder trouwens dat het Mickey servies voor de kindjes bleek te zijn... maar dat weerhield mij er natuurlijk niet van... lol

Ontbijt

Ontbijt bar

Om 9 uur rijden we weg. Ik had gisteravond op Google maps EN op 2 verschillende websites naar de Col's (passen) hier gekeken en 2 zouden er open zijn. Op het 1e stuk van de route was er een wegafsluiting waardoor we een saai stuk om moesten.  Daarna mooie B wegen die o.a. langs Albertville gingen.  Even later namen we de afslag richting Col de la Madeleine. En als we daar dan zijn staat er een bord met de tekst Fermé... WTF 😩😩😡😱 gesloten? Why?

Oké... niet zeuren... we gaan terug. Gelukkig maar een kleine 30 km om gereden.  Nu pakten we de snelweg en dat was een goede 2e keuze. Deze loopt prachtig tussen de bergen door en het was heerlijk rustig.

Heerlijk rustig onderweg

Rond 12.00 uur zijn we in Modane. We hebben wel zin aan een broodje. Alle terrasjes zien er aanlokkelijk uit maar liggen pal in de zon en dat trekt Youp niet. Dus Jeroen gaat even een supermarkt in en eten we in de schaduw ons broodje.

Dan zijn we precies voor de Frejus tunnel die Frankrijk met Italië verbindt maar die nemen wij natuurlijk niet. Wij gaan via Col du Mont Cenis en deze is gelukkig wel open. Het is beslist geen spectaculaire pas maar wel mooi en als beloning is er boven een schitterend meer!!

Col du Mont CenisCol du Mont Cenis

Col du Mont Cenis

Misschien gaan we van de week nog wel een keer terug want dit ligt maar 3 kwartier van ons af. We dalen en dan passeren we de grens.

Grensovergang Frankrijk-italië

Het oude douane gebouwtje.

En we zijn in Italië

Sinds we over de pas naar beneden rijden is het weer iets minder mooi. Veel meer bewolking en wat meer wind,  apart!

En dan is het iets na 14.00 uur en zijn we bij La Casa dei Nonni ( bij grootmoeders huis). We worden weer hartelijk ontvangen en we geven ons Holland cadeautje. ( we hebben voor het eerst voor de 3 eigenaren wat mee genomen,  Italianen zijn altijd zo gastvrij!)

Cadeautje voor de gast vrouw/heer

We krijgen even toelichting op alles en dan kunnen we alles zelf bekijken. We hadden al hoge verwachtingen maar het overtreft het! Wat ruim, wat netjes en compleet!

La Casa Dei NonniLa Casa Dei Nonni

La Casa Dei Nonni

Dan begint de grote volksverhuizing maar daar hebben wij ervaring in en een half uurtje later zitten we op ons balkon aan de koffie. HEEEEERLIJK!!

Einde van de middag laten we de honden uit,  ideaal hier recht tegen over en gaan we naar de Lidl. Haha ze hebben hier Italiaanse weken...🤣🤣

Haha Italiaanse weken bij de Lidl

Jeroen kookt een heerlijke Mexicaanse maaltijd🌮 en we pruttelen weer koffie.... zo handig... not ...☕

Pruttel koffie 😉

Ja... de reis was net zo mooi als de bestemming. Zo tof dat we geen lange rij dagen hadden maar heerlijk de tijd hadden om onderweg dingen te zien!

En nu 9 dagen genieten hier!!

J&M

Genieten

1. Yvonne Evers:
    31 mei 2019
    Zucht. Wat lekker om te lezen en goed dat jullie het eerste hotel nog even omgeboekt hebben. Dat tweede hotel ziet er echt te gek uit en wat leuk zo nog even 's avonds in het stadje met mooi weer.
    Jullie ontbijt was beter dan die van ons. Wij hadden in CH alleen wat brood, kaas en jam en koffie en moesten 12 euro pp betalen. Tsss
    Wat leuk dat jullie wat mee hebben genomen voor de eigenaren! Wij hebben idd ook al van de eigenaresse pesto gekregen! Zo leuk.
    Ik ben benieuwd naar het volgende verslag!
    Ciao tutti
    Groetjes Yvonne
  2. Marlien Dijkers:
    31 mei 2019
    Weer een mooi verslag zo tezien zijn jullie mooi aan het genieten groetjes marlien
  3. Johan en Tonnie:
    31 mei 2019
    Wat zonde dat het zo druk op de weg was.Maar nu maar lekker genieten .Het weer word zondag 30gr dus het is hier ook warm .Geniet er maar lekker van warme groet van af hier.
  4. Anneke:
    1 juni 2019
    Geweldig weer maar wel belachelijk van die ene pas die dicht zat. En weer prachtige foto's!
  5. Marian:
    1 juni 2019
    Mooi verhaal weer en prachtige foto's.
  6. Rob:
    3 juni 2019
    Leuk verslag Mieke. En wat een leuke details in dat Ibis hotel.
    En jullie appartement lijkt inderdaad geweldig. Genieten dus maar!