Oostenrijk 2015 deel 2

21 augustus 2015 - Sankt Martin am Tennengebirge, Oostenrijk

Hoi hoi,

Woensdag 19 augustus

Om 8.00 uur liepen we buiten met de doggies…het was nog droog. Daarna heeft Jeroen hard gelopen en heb ik de tafel gedekt. Uitgebreid ontbijten in onze leuke gezellige keuken. Het begon te regenen dus we hadden geen haast. Uiteindelijk zaten we, zonder honden, om 11.30 uur in de auto. Eerst naar Filzmoos waar ik even wat tassen moest weg brengen voor Gert naar een klant.  Alles voor een order hè? Filzmoos is zo’n typisch wintersport plaatsje waar het nu, helemaal door het slechte weer, uitgestorven was. Door naar Altenmarkt maar daar zaten net alle winkels dicht. Vanuit hier kun je naar de Zauchensee en vanuit daar kun je met een kabelbaan omhoog . Dit staat nog op onze to-do-list. We hebben maar even uitgezocht waar we moeten zijn, mocht het oooooit nog mooi weer worden… :-( Onderweg nog wel even genoten van een stukje berglandschap waar de koeien weer los lopen. Eentje zat ons weer zo relaxed aan te kijken…Dit blijft mij fascineren!

Afijn, door naar Bischofshofen, een wat grotere plaats. Een miezerig buitje was over gegaan in een echt bui, dus overdekt shoppen was een must. Net als Kaffee und Kuchen haha. Ook nog even binnen geweest bij XXXL Lutz en boodschappen gedaan bij de Lidl.(En dat was toch nog ergens goed voor want ze hadden nog restanten van de Amerika weken en schijnbaar kennen de Oostenrijkers de smaak Ranch niet, want er stonden nog veel sla dressing flessen met de smaak Ranch….en die staan dus nu in onze auto hahaah)  Via de snelweg terug naar huis en daar troffen we 2 slaapmutsen aan….tsss. Het was droog dus een flinke wandeling gemaakt. De klim was goed te doen bij 14C… lol.

Samen gekookt en een rustig avondje gehad. Even wat internet struinen en onze Oostenrijk boekjes doorlezen voor plannen voor morgen. Want onze to-do lijst moet aan het slechtere weer worden aangepast, helaas.

Donderdag 20 augustus

En alweer heerlijk geslapen. Die berglucht doet goed! Vandaag zegt het weerbericht: 100% regen… Top vooruitzicht dus. Tijdens het uitlaten van de honden was het gelukkig nog droog maar eenmaal weer binnen kwam het met bakken uit de lucht. Goede reden om ons bedje weer in te duiken.  Ondertussen druk aan het appen met mijn broer Rob. Rob en Annelies zijn dezelfde periode als wij op vakantie en zitten net iets noordelijk van Salzburg. We spraken af om vanmiddag iets leuks te gaan doen. We hebben nog even wat gedommeld, lekker uitgebreid ontbeten en toen onder de douche en de hondjes nog een keer goed uitgelaten.

Om 14.00 uur hadden we in Hallein bij de McCafé afgesproken en we kwamen tegelijk aan rijden…te grappig. Uitgebreid bij gekletst (we hadden elkaar ook al 4 dagen niet gesproken….) met Kaffee und Kuchen en toen met 1 auto de historische Altstad in. Het was droog en qua temperatuur zelfs prima om ook zonder jas te kunnen lopen. Hoe vaak kloppen die weersvoorspellingen nou??? Het was er niet erg groot maar er waren wel mooie panden en we hebben ons prima vermaakt. Daarna terug gereden naar de begin plek en daar bij een super grote Inter Spar eerst wat samen gegeten en nog even gewinkeld.  En toen was het alweer tijd om terug te gaan naar onze hondjes. We hebben afscheid genomen van R&A maar we zien elkaar binnen kort gelukkig nog een keer voor een ander uitje.

Thuis wachten 2 blije honden op ons en hebben we weer gewandeld. En het was nog steeds droog…. Zeg het maar! Het was dus gewoon een leuke gezellige dag.

Vrijdag 21 augustus

Yeah…. Droog en een waterig zonnetje! Weer goed geslapen en na het ontbijt gingen we om 10.30 uur op pad. Voor vandaag hadden we een grote route op de planning. Eerst via Annaberg en Abtenau naar de Postalm Strasse, een panoramaweg door de bergen (en ja wel hoor, € 10.00 Maut ) De route was niet spectaculair hoog, maar we konden voor het eerst tijdens deze vakantie de echte hoge ruwe toppen zien (o.a. van het Dachstein Gebergte). We vonden een mooie plek om een broodje te eten en daarna liepen we via een pad het bos in. Maar op eens zagen we een kudde koeien en die waggelden gezellig onze kant op! Youp ging uit zijn plaat en Yill vond het eigenlijk best eng. Jeroen is uiteindelijk met ze terug gelopen naar de auto en ik ben ze gaan filmen en heb even een gesprekje met ze gevoerd…. Daarna weer met de auto de weg op en ja hoor, onze vrienden ook. En voor geen meter aan de kant gaan hè? Echt zooooo gaaf! Op de top van de berg even een kopje koffie gedronken en toen richting de Wolgangsee. Vanuit de bergen al goed te zien. We zijn er iets om heen gereden en zijn naar het plaatsje Sankt Wolfgang im Salzkammergut gereden. Dit ligt schitterend aan het water, met een mooie promenade en een leuke binnenstad. En weet je………..de zon scheen! Pff…het werd gewoon warm hahahah. Auto in de parkeergarage, Youp achter gelaten om te slapen na zijn koeien-opwinding en met Yill het centrum in gelopen. Op een terrasje een colaatje light en een broodje, maar dat was geen groot succes door de vele wespen. Maar wat is Wolfgang een super gaaf plaatsje, prachtige panden, mooie kleine straatjes en natuurlijk aan het mooie meer. Op de foto’s komt het nog niet zo mooi uit omdat het nog wat heiig was. Terug naar Youp en toen nog op wat andere plaatsen er uit. Onze laatste stop was Sankt Gilgen voor een drankje op het terras en onze kop in de zon.  Terwijl we richting Salzburg reden rij je ook nog langs de Fuschlsee, een kleiner meer maar ook al zo mooi. Kortom….het was genieten hier! De terugweg grotendeels via B wegen gereden, nog even met de honden gewandeld en uiteindelijk om 19.00 uur in ons appartement terug. Binnen een half uur hadden we een Mexicaanse maaltijd op tafel staan en daarna konden we even languit en alle foto’s en filmpjes op de laptop zetten. Kortom…dit was een gouden randje dag!

Groeten

J&M

1. Miriam:
    22 augustus 2015
    Koeienfluisteraar
  2. Jan,Janet, Colin en Dustin:
    24 augustus 2015
    Mooie foto's weer hoor! En zo te horen vermaken jullie je prima.
  3. D&J:
    24 augustus 2015
    Aribaaaa... Mexicaans in lederhose Zie wel .... In Oostenrijk regend of sneeuwt het altijd
    Even foto's kieken
  4. Marian:
    25 augustus 2015
    Leuk verhaal weer..en wat zijn jullie heerlijk aan het genieten.
  5. Yvonne Evers:
    25 augustus 2015
    ik kan ook net zoals jou van de koeien genieten Mieke !