Oostkust Amerika 2016 deel 7

21 mei 2016 - Virginia Beach, Virginia, Verenigde Staten

Hoi hoi,

Woensdag 18 mei

Om iets na 10.00 uur vertrekken we uit Staunton. We draaien de I-64 op, 108 miles te gaan naar Richmond.

In Richmond (hoofdstad Virginia) rijden we de Monument Avenue. Een hele lange weg tot in het centrum. Prachtige huizen en veel rotondes met weer monumenten. In het centrum kijken we wat rond en zetten dan de navigatie op Jamestown. Dit doen we via de 5, een Virginia Scenic Byway. We rijden langs grote plantages, erg mooi. In Jamestown pakken we een stukje van de Colonial Parkway die uiteindelijk eindigt in Yorktown.

Het weer is beter dan voorspelt, nog steeds droog met af en toe zon.(17C)  Om iets na 15.00 uur komen we bij ons hotel in Virginia Beach.(Ocean Suites). We hebben hier een kamer geboekt met uitzicht op zee. De kamer is mooier dan we verwacht hadden. Het lijkt wel een appartementje. Mooie woonkamer met bankstel, keuken met een barretje om te eten, halletje, badkamer en slaapkamer. Maar het aller mooist is wel het uitzicht. We zetten koffie en zitten een tijdje op het balkon. Het waait best, maar met een vest aan prima te doen.

We lezen een tijdje en gaan dan op pad om o.a. boodschappen voor het ontbijt van de komende 3 dagen te doen. Uiteraard rijden we hiervoor naar de Walmart. We eten vanavond bij Denny’s. Daarna zien we een Hobby Lobby winkel. Via andere Amerika blogs over gelezen maar nog nooit geweest. Erg leuk en we hebben hier zeker een half uur onze ogen uit gekeken. Helaas past alles wat we leuk vinden niet in de koffer. Toen naar de Walmart en om 21.00 uur waren we weer thuis. Nog even bij wat souvenierswinkels gekeken (het wil maar niet lukken met de Virginia licence plate) en op ons balkon genoten van het uitzicht met alle lampjes en zo.

Donderdag 19 mei

DE ZON SCHIJNT!!!!! En wat mooi omdat zo vanaf ons plekje te zien. Eerst gaat Jeroen nog een stuk hard lopen en dan gaan we lekker uitgebreid ontbijten. Er is hier een broodrooster dus we kunnen lekker onze bagels roosteren.

ontbijten met mooi uitzicht

Uiteindelijk vinden we het zo fijn hier dat we de hele ochtend NIETS doen. Housekeeping komt overal vragen of je wilt dat ze komen schoonmaken of alleen koffie e.d. aanvullen. Wij kiezen voor het laatste, kunnen we mooi onze zooi laten liggen hahaha.

In de loop van de middag gaan we de boardwalk op en lopen een heel stuk. De zon is volledig weg en we moeten echt wel een vest aan. De terugweg doen we langs de straat kant waar diverse winkels zitten. We stoppen een keer voor een ijsje en een keer voor koffie.

En dan is het zo maar 18.00 uur. Jeroen is jarig! Hij krijgt van mij cadeautjes en van Anneke en Martin een T-shirt! Te gek A&M, thanxxx.

cadeautjes

We willen vanavond gezond eten en we gaan naar Saladworks. En daar eten we een heerlijk Cesar Salade.  Op de terugweg kijken we nog even bij Ollie’s…. een outlet in van alles en nog wat. En wederom niets gekocht. (leuke winkel hoor Jan)

Vrijdag 20 mei

We worden wakker met diverse appjes, mailtjes en Facebook berichtjes. Leuk en dank namens Jeroen!

En weer schijnt de zon. En weer gaan we uitgebreid ontbijten op ons balkonnetje. Deze keer blijft de zon langer schijnen en is het ook iets warmer, 21C. We doen zwemkleding aan en lopen naar het strand. We huren 2 bedjes ($ 13.00 dollar per stuk… belachelijk! Maar op de grond liggen is gewoon geen optie voor mijn lijf) We liggen heerlijk en gaan alleen met de voetjes af en toe in het water. Voor ons doen houden we dit best wel lang vol. Terwijl wij daar heerlijk liggen te niksen zijn mijn schoonouders en Marlien onze tuin aan het doen en de bestrating aan het schoon maken! Marlien houdt ons per filmpje op de hoogte hahaah. Wat een weelde…. iets met werk paarden en luxe paarden. Hartelijke dank Johan, Tonnie en Marlien! Helaas blijft de zon in de loop van de middag achter de wolken en kappen we er dus mee.

Op de kamer skype ik een uurtje met Anneke en gaan we douchen. Er moet natuurlijk wel koffie met iets lekkers gedaan worden voor Jeroens verjaardag. We wandelen een minuut of 20 naar Starbucks en we zitten heerlijk op een terrasje. Met een ommetje wandelen we terug en kijken we een tijdje bij het strand. Het is echt een leuke locatie hier!

Jeroen mag natuurlijk kiezen waar we eten. Het wordt Olive Garden. Hmmm..

’s Avonds lopen we opnieuw over de boardwalk en kijken bij bandjes. Erg gezellige avond, onze laatste avond in Virginia Beach!

Groetjes

J&M

ps: ik krijg van een paar nieuwe volgers vragen of er verhalen op staan over andere bestemming. Jazeker!!  Rechts is een groen blok, daar onderin staat (schuin geschreven) alle reisverhalen. Daar op klikken en dan zie je het overzicht van alle reizen.

Foto's kijk je het mooiste door ze als dia voorstelling te kijken. Dit doe je door boven in de blauwe balk op foto's te klikken. En ook dan krijg je een heel overzicht.

1. Loes:
    21 mei 2016
    Mijn favoriete winkel Hobby Lobby, ik borduur namelijk. En het is zoveel goedkoper in de USA.
    Nog veel plezier de komende dagen!
  2. Yvonne Evers:
    21 mei 2016
    Leuk hoor. Jammer dat de zon weer weg is
  3. Edith:
    21 mei 2016
    Lekker veel bij te lezen. Heerlijk! Bij Hobby Lobby veel gekocht in Alabama toen Kaylee daar stage liep. Bij Olive Garden op je verjaardag eten, zalig!!!
  4. Anneke:
    21 mei 2016
    Ik hoef niet te reageren....ik wist alles al whuhahahahah
    Blijf genieten en ook al regent het vandaag....altijd beter in Virginia Beach met regen, dan in Hengelo met zon! xxx
  5. Marjolijne:
    21 mei 2016
    Leuke verhalen. Vorig jaar ook voor het eerst bij de Hobby Lobby geweest, heerlijk om rond te kijken.
  6. Rob:
    21 mei 2016
    Zo, even tijd gemaakt om jullie uitgebreide reisverslagen weer te lezen. We hadden enige achterstand. Mooie filmpjes ook weer geplaatst, waarbij wij het idee kregen dat Mieke bijna in de broek deed van het lachen... Al die beesten in de auto was niet wat voor ons trouwens. En maar goed dat jullie een huurauto hebben...
    Het appartementje aan zee is inderdaad fraai. Zo gezegd "a room with a view".
    Geniet nog even verder en we duimen voor wat beter weer voor jullie. CU.
  7. Marian:
    22 mei 2016
    Mooi verhaal weer Mieke en Jeroen..en weer prachtige foto's.
    Leuk is dat altijd he' smorgens alle berichtjes lezen!
  8. Ingrid:
    22 mei 2016
    Wat mooi zo'n room with a view, bedankt voor de tips vd restaurants in Virginia Beach