Oostkust Amerika 2016 deel 8

24 mei 2016 - Atlantic City, New Jersey, Verenigde Staten

Hallo allemaal,

Zaterdag 21 mei

Om 09.00 uur rijden we in de stromende regen bij ons hotel weg. Nog 1 blik op het nu verlaten strand. Bye Bye Virginia Beach…

Bij de IHOP gaan we ontbijten want Jeroen mag hier gratis ontbijten omdat hij jarig was. Altijd leuk. Altijd lekker.

Daarna gaat de TomTom op Tanger Outlet Rehoboth Beach in de staat Daleware. Vanaf Virginia ga je dan een mega lange brug (22 mijl), met op sommige stukken een aquaduct, over. Ik denk dat het een prachtig gezicht is, maar wij zien alleen maar regen die tegen de voorruit slaat. Ppffff. We moeten ruim 3 uur rijden en het rijdt erg inspannend deze harde regen. We stoppen 1x om even te tanken en als we dan eindelijk in Rehoboth zijn hebben we weer een stuk van de staat Maryland doorkruist en zijn we het bord van de staat Daleware voorbij gereden zonder het te hebben gezien. Echt balen…die staat borden “moeten” altijd op de foto…

Maar goed….over tot de orde van de dag! TAXFREE SHOPPEN. Daleware is 1 van de 4 staten waar je geen belasting betaald op de meeste aankopen. We gaan dus shoppen!! Om 18.00 uur zijn we het zo zat, want het was megadruk en mega nat. We rijden binnen een kwartiertje naar ons motel (Sea Esta 2) in het dorpje Long Neck. Een erg leuk klein motel, auto voor de deur en zeer ruime kamer. Uiteraard doen we een bakkie koffie uit de lobby en liggen even languit. Dan rijden we naar The Long Neck Diner en hebben hier een super heerlijk etentje, Pot Roast Beef. Misschien wel de lekkerste maaltijd van de hele vakantie!

Pot Roast Beef

Zondag 22 mei

Omdat we een lange dag voor de boeg hebben rijden we al om 09.00 uur weg bij ons hotel. En het wordt saai…het regent…. We zetten de TomTom op Kohl’s in Dover . Onderweg er even uit voor een ontbijtje bij de Mac en voor de wifi….want we zijn natuurlijk erg nieuwsgierig naar Heracles. En ja hoor….ze gaan Europees voetbal spelen. En dat mijn vader, de zo NIET voetbal fan, de primeur had om Jeroen dat te vertellen. In jubel stemming rijden we weer verder. Maar dat slaat, voor mij in ieder geval, snel om. Ik rij namelijk een eekhoorntje dood…. V e r s c h r i k k e l i j k! Juist ik, die altijd -soms tot ergernis van Jeroen-  die leuke eekhoorntjes op de foto zet of film, die altijd tegen ze praat… pppffff…. Ik moest echt even heel hard huilen…

In Dover winkelen we dus eerst bij Kohl’s en dan gaan we naar Macy’s. Tjonge jonge wat hebben ze weer veel afgeprijsd. Ik slag echt m’n slag en ga met een mega tas weg, maar ook met mega korting. We hebben een Macy’s card geregeld en kregen dus ook nog eens 20% korting. EN je betaald de 10% tax niet. BAM!

Toen de TomTom op Philadelphia, een rit van 1,5 uur. We verlaten dus de staat Daleware, want Philadelphia ligt weer in Pennsylvania. Het was best druk onderweg en uiteindelijk waren we pas 2 uur later hartje stad. Na heel lang rond rijden vonden we een parkeerplek waar je 3 uur mocht staan. We gooien een lading quarters in de meter en leggen het kaartje in de auto. Net op dat moment loopt er een controleur langs en Jeroen vraagt voor de zekerheid of we hier mogen staan. Blijkt dat dus niet zo te zijn, we stonden net vòòr de paal met het parkeerbord en het mag pas er ná. Mazzel dat we vroegen want Philly is één van de strengste steden qua parkeerbeleid las ik. En deze man zei ook dat we anders waren weggesleept. Shit…. Op zoek dus naar een andere plek wat gelukkig snel lukte. Daar opnieuw geld in de meter.

We lopen naar de Independence Hall, waar op 4 juli 1776 de Amerikaanse Onafhankelijkheidsverklaring werd aangenomen. En natuurlijk naar de Liberty Bell, een beroemde en historische klok. De klok is een van de meest bekende symbolen van de Amerikaanse Onafhankelijkheidsoorlog en staat bekend als symbool voor de vrijheid in het algemeen.

Ook lopen we naar Irish Immigrant Statue - Penn’s Landing. Daarna stond het LOVE sculpture op de planning, maar ik las dat het park waar het in staat een complete verbouwing ondergaat. Het zou wel verplaatst zijn. We reden er naar toe maar we hebben niet eens de moeite genomen om een parkeerplaats te zoeken. We hebben een foto uit de auto genomen, that’s all. Veel te klein…ha…die van New York is veel mooier! En als laatste stond natuurlijk de Rocky Steps op het programma. Gelukkig was parkeren hier geen probleem en zelfs gratis. Voor degenen die het niet weten. In de films Rocky rent Silvester Stallone, als training, de 72 trappen op van het Philadelphia Museum of Art en deze scene wordt wereld beroemd. Boven aan staat hij te juichen. Menig toerist doet hetzelfde en dit wordt natuurlijk gefilmd. Ik dus ook…. Ook staat er een beeld van Rocky, gebruikt in film Rocky III. Ook een foto momentje.

Mieke rent de Rocky Steps op

Tja…en dan zijn we Philly zat! Wij vonden het geen leuke stad. De mensen zijn snel geïrriteerd, er lopen te veel mensen die je vervelend aanspreken, en het is gewoon geen mooie stad.

Gelukkig zat ons hotel in Cherry Hill, een leuke stad net over het water op 15 minuten afstand van Philly. (Days Inn & Suites Cherry Hill). En dit is dan weer in de staat New Jersey. Echt grappig hoeveel staten we deze vakantie steeds bezoeken of doorkruizen.

Nadat we de koffers op de kamer hadden eerst even op internet om de leuke Heracles filmpjes te kijken en toen een restaurant uitgezocht. En we kwamen weer op een leuke Diner uit. (Silver Diner). Van binnen ook weer zo gaaf ingericht. Op elke tafel een jukebox waar we voor een kwartje onze eigen muziek konden laten spelen. (zie filmpje haha).

Silver Diner

Ondertussen was het 21.00 uur en waren we 12 uur in touw. Genoeg geweest dus!

Maandag 23 mei

Geen haast vandaag, want het is een korte route naar ons volgende (tevens laatste) hotel. Dus na het ontbijt rijden we pas om 10.30 uur weg. Het is eindelijk iets warmer en de zon schijnt.

We gaan onderweg nog tig keer er uit om te winkelen maar kopen uiteindelijk alleen maar lekkere Fragrance Mist bij Bath and Body Works. We rijden via de-niet-toll weg en zijn om 15.30 uur bij ons hotel in Atlantic City. (Tryp by Wyndham). Het ligt 1 block van het strand en de beroemde boardwalk. We bekijken ons alles even en gaan dan op pad. We lopen eerst een heel stuk via de straat kant langs alle casino’s en nemen de terugweg via de boardwalk. We eten de beroemde Philly cheese steak bij Nathan’s en dat was heul erg lekker! Helaas was de zon vanmiddag alweer weg….We kijken ook nog even bij het beeld van Miss America. Ooit is de allereerste verkiezingen van een Miss America hier gestart.  Voor 2016 moet er nog een Miss gekozen worden… Nou mij dunkt…. Miss (Plus Size) 2016 is al gevonden toch?

Miss Plus Size 2016 is gevonden

We zijn een tijdje op de kamer en gaan dan om 20.30 uur nog even op stap. Het is echt nog voor seizoen, er is niet zo heel veel te doen. We kijken in wat casino’s en pakken een terrasje. Hier vermaken we ons de laatste vakantiedagen wel.

Groetjes

J&M

1. D&J:
    24 mei 2016
    Dit zag er niet uit als geslaagde dagen, ondanks "the best diner ever" Op naar the grand final days, de laatste dagen moeten weer TOP worden.
  2. Ingrid:
    24 mei 2016
    Wat jammer van het weer, maaaaar de vakantie moet je ook zelf maken en daar slagen jullie wel!
    Leuke foto's en ook bedankt voor de tip van de Tanger Outlet Rehoboth Beach in de staat Daleware. Mssn iets om om te rijden? maar volgen mij rijd ik de weg in omgekeerder volgorde, ik kom vanaf Baltimore en rijd uiteindelijk naar Virginia Beach.
    Hoop dat jullie nog heerlijke dagen hebben in Atlantic City, gokje wagen?? Misschine win je zomaar de reis terug. :-)
  3. Marian:
    Hallo Mieke en Jeroen

Wat kan jij toch leuke verhaken schrijven zeg..elke keer weer genieten.
    Wat zonde van dat eekhoorntje, ik weet hoe je je voelt..vreselijk is dat..maar ja je doet het niet express!
    Ik wil Jeroen ook nog even feliciteren met zijn verjaardag toch gemist!en jij natuurlijk ook Mieke.
    Het weer is daar echt in de war..maar dat mag de pret niet drukken..te zien aan de foto's..die ook weer prachtig zijn.
    Nog heel veel plezier daar..echt genieten om met jullie mee te reizen.
  4. Hetty:
    24 mei 2016
    Hey Miss en Mister (Plus Size) 2016, Mister nog proficiat !
    jammer van de regen, maar de verhalen blijven leuk!
    Wel toevallig .., Rudi vond een aangereden eekhoorntje hier gisteren op straat ..hij heeft hem eervol begraven.
    Geniet nog even samen!
  5. Inge:
    25 mei 2016
    Erg leuk om met jullie mee te lezen. Je hoeft straks niks meer te vertellen. Jammer van het weer maar volgens mij genieten jullie volop. Heel veel plezier nog de laatste paar dagen met hopelijk een zonnetje.
    Groetjes Inge
  6. Anneke:
    25 mei 2016
    Aaaaddddrrrrrriiiiiiaaaaannnn I did it! Bucketlist voor mij!
  7. Yvonne Evers:
    26 mei 2016
    Maar toen je Delaware uitreed en Pennsylvenia in, kon je toen niet alsnog het Statenbord fotograferen van Delaware als je je omdraaide....?? Ik zeg maar wat.
    Gaaaaaf die trappen van Rocky!