Oostkust Amerika 2016 deel 9

27 mei 2016 - Atlantic City, New Jersey, Verenigde Staten

Hi there,

Dinsdag 24 mei

Het is een fijn hotel met heerlijke bedden. Ook is hier weer een lekker ontbijtje bij. En we hebben een tv met honderden zenders .... dus na het ontbijt nog eens even lekker languit voor o.a. Animal Planet. We gaan pas om 11.30 uur op pad. Het is best mooi weer en ik heb voor het eerst deze vakantie slippers aan! Onze eind bestemming vandaag is Cape May, we rijden er via de kustroute naar toe.

Eerst komen we langs een architectonische creatie, lucy the elephant.  Het schijnt een toeristische attractie te zijn en je kunt er in (6 verdiepingen) maar het is nu gesloten. Nou…haha….wij hadden de $ 8.00 p.p. entree ook echt niet betaald…

Lucy the Elephant

Dan rijden we een heel stuk door zo verschillende delen van New Jersey. Van prachtige huizen met grote veranda’s tot huizen, winkels, hotels en tankstations die verlaten zijn en op in storten staan. Echt vreemd hoe hier in Amerika alles gewoon onbewoond achter gelaten wordt.

In een klein dorpje zien we op eens een arrenslee met de kerstman er bij in een tuin. Een hele leuke kerstwinkel met werkelijk van elk denkbaar thema hebben ze kerstballen. En echt een hele grote winkel. Komisch zo in zo’n klein dorp.

kerstwinkelkerstwinkel ass

Als lunch nemen we een vers gemaakt aardbeien shake bij DQ en komen dan in Cape May. Wat is het hier mooi zeg. Het tegenovergestelde van Atlantic City met z’n schreeuwerige casino’s en neon reclames. (We hadden hier ook wel gekeken voor een hotel maar niets betaalbaars). Aan het strand drinken we een drankje en lopen daar wat rond. Ook het kleine downtown bekijken we.

De terugweg gaan we via Ocean City. Ook daar lopen we wat rond en staan wel een half uur te kijken bij een strandje waar honden worden uitgelaten en met elkaar spelen.(zucht)

Voordat we bij ons hotel zijn willen we een hapje eten. We weten niet goed wat er allemaal is en bekijken wat opties op de TomTom. We zien “tomatoes” staan en dat lijkt ons wel een gezonde keuze. Het was geen salade restaurant maar een sjiek restaurant. Waar de ober geen Enjoy tegen je zegt maar Bon Apetit. En waar je schrikt van de rekening….lol Ach, hebben we dat ook weer eens mee gemaakt.

Uiteindelijk zijn we om 20.30 uur op de kamer.  Qua temperatuur was het lekker vandaag. Morgen zou echt een top dag worden dus dan gaan we hier maar eens naar het strand!

Woensdag 25 mei

En het is een top dag. E I N D E L I J K warm en mooi weer. Bij ons hotel zit een erg mooi zwembad. Maar de toegangshekken zitten op slot. We hebben gisteren al gevraagd of het open mag. Maar nee, er moet nog eerst een inspectie plaats vinden (?) en ook mogen we geen gebruik maken van de ligbedjes. Want dan is er geen controle of er dan toch gezwommen wordt. Waardeloos vinden we dit!

Maar goed, dan maar naar het strand. Daar huren we weer bedjes en liggen lekker en gaan zelfs een keer tot ons middel in het water, maar mien god….wat koud….

strand momentje

Toch is het strand niet wat voor ons en om 14.30 uur vinden het wel goed.  We lopen een klein stukje over de boardwalk en gaan dan naar het hotel terug. En wat zien we dan…….. er liggen 2 mensen bij het water. WTF!! Wij brengen onze spullen naar de kamer en met een bakkie koffie gaan wij ook bij het zwembad zitten. Ik vraag voor de zekerheid nog aan deze mensen of het zwembad gebruikt mag worden. Ze moeten lachen om mijn vraag, hoezo zou dat niet mogen? Tja, dat vonden wij ook. Dus ik vertel ze van het antwoord van gisteren. Jeroen informeert nog even bij de manager en zegt, de inspectie is geweest? Maar het antwoord blijft een beetje vaag. Rare toestand hoor. Goed, we zitten een tijdje met onze voeten in het steen koude water en kletsen uitgebreid met de man van het stel.Erg gezellig en wat een weertje, het is inmiddels 32C geworden.

Einde van de middag douchen en de auto in. We zetten de TomTom op Denny’s en eten eindelijk de Zesty Nacho’s. Ik neem het kleine portie zodat ik ook nog een toetje mag. De altijd zo lekkere cheesecake bij Denny’s.

Zesty Nacho's

cheesecake

Dan gaan we nog éééééén keer naar Macy’s en ja hoor, ik vind nog leuke dingen in de aanbieding. En we doen nog wat andere boodschapjes want een klein vriendinnetje is volgende week woensdag jarig en dus moeten er nog cadeautjes komen! Het is nog steeds heerlijk weer, we lopen nog steeds in korte broek en Tee.  Het leven is goed! Mooi weer, shoppen en auto rijden met Delilah op de radio (96.5) Te gek dat we haar hier ook kunnen ontvangen!

Donderdag 26 mei

Onze laatste volle dag. Jeroen kwam met het goede idee om buiten de deur te gaan ontbijten. Hij had een leuk restaurant ontdekt. Even later zaten we heerlijk op een terrasje aan het water te genieten. Mooi weer, mooi uitzicht en lekker eten.

A C ontbijt

Terug bij het hotel bleek het zwembad weer niet open te zijn… wat een gezeur zeg. En de manager zal mij ook wel een zeur vinden toen ik weer kwam informeren. Maar de onderhoudsman moest nog wat doen en binnen een uur zou het open zijn. Wij kijken wat tv maar nee hoor, de pool bleef dicht. Dan maar aan de wandel, er was een heel stuk van A C wat we nog niet hadden gezien. Onderweg halen we koffie en zitten een hele tijd op de boardwalk mensen te kijken. Ook lopen we nog even de Pier Shops in waar je aan het einde, op de 3e verdieping een mooi uitzicht hebt. Op ons gemakje lopen we terug en ja hoor, de pool is open. Dus omkleden en zonnen.

Na 18.00 uur lopen we eens de andere kant van de boardwalk op en kijken in het Tropicana casino. Natuurlijk kan het niet tippen aan Las Vegas maar ook hier zit weer een leuk winkelstraatje met zo’n plafond dat het lijkt of je buiten loopt. We eten uiteindelijk nog één keer de Philly Cheese Steak en wandelen weer terug.

En dan komt het…..alle kaartjes van de kleding knippen en zien dat we het in de koffer krijgen. Het lukt, maar of ze nog onder de 23 kilo zijn?

Morgen rijden we tegen 10.30 uur weg. Het is volgens Google Maps 2,5 uur rijden naar JFK. Maar rondom New York is het druk dus we nemen ruim de tijd. Onderweg willen we ook even lunchen. Dan leveren we onze Dodge weer in ( toch maar mooi 2000 miles mee gereden) en geven we de koffers af. We vliegen om 17.15 uur en 7,5 uur later om 06.50 uur zijn we in Düsseldorf. En dan is het in één streep naar Bentelo om Youp en Yill weer te knuffelen!!

En zoals altijd onze eind conclusie:

Deze vakantie zat vol variatie. Van grote steden tot nationaal parken, van het leven van de Amish tot de gok wereld in Atlantic City. We hebben echt zoveel gezien! Het weer zat niet altijd mee, maar toch heeft het ons niet al te veel gestoord. Bij nader inzien (slechte research van mij …hahah) blijkt het hier gewoon om deze tijd van het jaar nog niet zo mooi te zijn. En de hotels die een buiten zwembad hebben, openen deze pas met Memorial Weekend. Laat dat nou net vanaf zaterdag starten….

New York was echt weer geweldig! Een must see voor iedereen eigenlijk. Washington was wat ons betreft mooi maar ook eenmalig. Alle kleinere plekken echt tof. Ons hotel/appartement in Virginia Beach waanzinnig en Atlantic City nooit meer. Vergane glorie met teveel verslaafden en andere gekken die hier rond lopen. Het Safari Park was hilarisch. Mocht ik een off-day hebben, dan kijk ik gewoon weer even naar een filmpje.

Maar goed, de aftel app staat op 49 dagen. Door allerlei werkomstandigheden bij Jeroen en ons vriendinnetje dat 50 wordt, kunnen we dus niet eind augustus op vakantie. (Zoals we graag doen). Maar ach, who cares…het is gewoon een luxe probleem toch. Aftellen tot Oostenrijk dus!

Bedankt voor alle reacties!

See ya

J&M

1. Edith:
    27 mei 2016
    Bedankt voor de leuke verhalen. Goede reis terug.
  2. Barbara:
    27 mei 2016
    Idd wat hebben jullie veel gezien zeg! Ik zou al weer aan vakantie toe zijn hahaha.
    Het was weer leuk om te lezen en de foto`s en de filmpjes maken het echt af!
    gr Barbara
  3. D&J:
    27 mei 2016
    Prachtige geschreven weer! Tot snel poepies
  4. Miriam:
    27 mei 2016
    Het was weer erg leuk om te lezen. En volgens mij moeten jullie in Oostenrijk nog uitrusten van deze vakantie.
    Voor straks een goede terugreis.
  5. Anneke:
    27 mei 2016
    see ya soon! goede reis en ik spreek jullie snel!
  6. Marlien dijkers:
    27 mei 2016
    Weer een leuk verslag en mooie fotos en nu hop hop in het vliegtuig terug naar almelo haha
  7. Ingrid:
    27 mei 2016
    Bedankt voor alle verhalen..leuk om jullie te volgen. Heb er zeker wat tips uit gehaald en bij dat jullie de zon hebben achter gelaten. Jeetje wat was mijn 1e dag DC heet. :-)
  8. Carla:
    27 mei 2016
    En dan toch in de vakantie nog met kerst bezig......