weekendje Sauerland met Marlien juni 2016

26 juni 2016 - Olsberg, Duitsland

Voor onze (schoon)zus maken we hier graag een uitzondering! Een weekendje weg met haar komt gewoon op ons blog te staan! Omdat Marlien dit jaar niet meer mee kon met één van de reizen van Aveleijn hebben wij haar gevraagd of ze het leuk vond om een weekend met ons weg te gaan. Dat wilde ze wel, mits Youp en Yill ook mee gingen..... Nou natuurlijk gaan die ook mee!

Vrijdag 24 juni

Om 11.00 uur zijn we bij het inloophuis, Marlien is daar al met haar koffer. Ze heeft daar nog even koffie gedronken want per slot van rekening moeten de begeleiders en andere bewoners wel 3 hele dagen zonder haar!

Het is erg warm en na ruim een uur rijden gaan we er uit voor koffie en broodjes. We zitten in de zon aan een picknick tafel maar het is eigenlijk te warm. Na een half uurtje gaan we de auto weer in waar we de airco op de hoogste stand zetten.

picknicken op de heenweg

We stoppen nog één keer om de doggies uit te laten maar zo warm als het eerst was, zo snel koelt het af en komt het met bakken uit de lucht. Om 14.30 uur zijn we in Elpe, bij Elpe Appartements. Wij hebben woning nummer 5. We sjouwen alle spullen naar boven en zijn erg tevreden over hoe alles er uit ziet. We maken onze bedden op en ruimen alles op.

welkom

We gaan gezellig koffie drinken op ons overdekte balkon en genieten van het uitzicht.

uitzicht vanaf ons balkon

Einde van de middag rijden we naar Winterberg. We lopen wat door het stadje en zitten op een bankje mensen te kijken. Marlien koopt nog een leuk vest. Dan stellen we de navigatie in op een restaurant wat aanbevolen werd door de eigenaren van het appartement. Helaas hebben we onderweg een vrij grote omleiding, maar de route en omgeving is mooi. We eten inderdaad super lekker en we hebben het erg gezellig.

heeerlijk gegeten

Buiten speelt Marlien nog even voor fotomodel!

Marlien bij het restaurant

Binnen het half uur zijn we thuis. Het is inmiddels al ruim 21.00 uur en we laten de honden uit, kijken voetbal en liggen om 00.15 uur in bed. Marlien neemt beide hondjes mee naar bed. Alleen blijft Yill "klieren" en brengt Marlien haar rond 03.00 uur terug naar ons.

Zaterdag 25 juni

We slapen tot 09.00 uur en zien dat het regent. Jeroen en ik laten snel de honden uit en we gaan gezellig met z'n drietjes buiten ontbijten. Ideaal dit balkon. Al met al hebben we een heerlijk rustige morgen en voordat we alle 3 onder de douche zijn geweest en op pad kunnen is het al 12.00 uur. Het is droog en zo rond de 15C. We zetten de navigatie op de Hennesee. Misschien kunnen we wel een boottochtje maken. We rijden weer via mooie slingerweggetjes maar de bewolking hangt zo laag dat je weinig van de mooie omgeving ziet. We gaan eerst een lekker stuk met de honden wandelen.

wandelen

Daarna komen we bij de Hennesee maar het is echt geen mooi weer om het boottochtje te maken. Erg jammer want het is best een groot meer.

Hennesee

We rijden door naar Meschede waar we het centrumpje in lopen. We hebben honger en gaan naar een Conditorei. Als je van origine Dijkers bent dan heb je zin aan iets hartigs, als je een aangetrouwde Dijkers bent heb je zin aan iets zoets......hahhaah. En dus zitten Jeroen en Marlien aan een broodje en ik aan een gebakje. Gelukkig zitten we onder een parasol want het begint te regenen. Helaas gaat het regenen over in G I E T E N en rennen we terug naar de auto (waar Youp en Yill in een diepe slaap liggen).

Dan rijden we naar Arnsberg, wat een erg mooie stad moet zijn met de vele vakwerkhuizen maar het is zulk slecht weer dat we besluiten om naar huis te gaan. Gelukkig zit in de auto de stemming er goed in!

lol in de auto

We lezen en internetten wat en aan het einde van de middag rijden we naar een dorpje verder op. Daar hadden we een restaurantje gezien waar je kebab kunt eten. Marlien en ik nemen een kebab schotel en Jeroen een Sis Kebab schotel. Super lekker! Thuis wil Jeroen graag voetbal kijken en wandelen Marlien en ik een mooi stuk met de honden. Het is inmiddels droog en zelfs weer een lekkere temperatuur. 's Avonds hebben we erg veel lol tijdens diverse potjes Memory. Het is alweer na twaalven als we gaan slapen. Deze keer gaat alleen Youp mee met Marlien.

Zondag 26 juni

We liggen weer tot 09.00 uur in bed en ik ga even bij Marlien kijken. Ze ligt echt zoooo heerlijk met Youp in haar armen te slapen, zo lief! Ook nu gaan we weer uitgebreid op het balkon ontbijten. Het is een stuk mooier weer dan gisteren.

uitzicht vanuit de keuken

Het maakte niet uit hoe laat we uitchecken en dus doen we kalm aan en vertrekken uiteindelijk pas om 13.00 uur. Ik zet nog even koffie en bak nog wat broodjes voor onderweg. Het is mooi rustig op de weg. Tegen 14.15 uur gaan we weer bij een leuke parkeerplaats er af en zitten weer aan zo'n gezellige picknick tafel. Om 16.00 uur zijn we bij ons huis en helpt Marlien ons met de spullen uitpakken. We laten de honden in huis en gaan einde van de middag als afsluiting een hapje eten bij de Mac.

En dan zetten we Marlien weer af bij het inloophuis.

We hebben een super leuk en gezellig weekend gehad! Lieve Marlien, je bent geweldig!!

1. Edith:
    26 juni 2016
    Super leuk verslag. Geweldig dat jullie dit samen met Marlien ondernemen. Groetjes Edith.
  2. Marlien dijkers:
    26 juni 2016
    Lieve broer en schoonzus ik hep een top weekend met julie gehad en ook met yill en youp dit vergeet ik niet we hebben het gezellig met mekaar gehad en veel gelachen en erg bedankt voor deze mooie dagen ik hep het erg naar mijn zin gehad met julie en met yill en youp en ik vind het jammer dat het weer voor bij is !! Dikke knuffel van mij
  3. Anneke:
    26 juni 2016
    Hallo lieve allemaal, wat fijn om te lezen dat jullie het zo gezellig hebben gehad. En ja dat weer hé....het zit jullie niet mee wat dat betreft. Maar gelukkig heeft dat jullie gezellige weekend niet verpest! Groetjes van ons xxxx
  4. D&J:
    26 juni 2016
    Wat een mooie vakantie! Nu al ondanks iets tegenvallend weer!
    Mooi fotomodel hoor! Ga zo door wij lezen gezellig mee. Wij zullen een beetje zon sturen!
    Nog veel plezier daar! Groetjes D&J
  5. Yvonne Evers:
    26 juni 2016
    Och jongens, wat hebben jullie een pech gehad met het weer. Maar ik vind het altijd zó knap dat jullie er toch weer wat moois van weten te maken! En wat leuk dat Marlien dit keer ook mee mocht. Zo te lezen heeft zij zich ook wel vermaakt. Gezelligheid kent geen tijd.
    Groetjes van Yvonne
  6. Miriam:
    27 juni 2016
    Ook dit is weer een leuk verslag geworden en zo te lezen hebben jullie wel genoten ondanks het weer.
  7. Bob:
    27 juni 2016
    Goed bezig jongens! Jammer van het weer, maar jullie hebben genoten met elkaar. En daar gaat het om!!!
  8. Jan Wegink:
    27 juni 2016
    Mieke & Jeroen, ik vind het grandioos dat jullie dit met Marlien doen.
    Pa.
  9. Inge:
    27 juni 2016
    Wat een leuk reisverhaal weer en super dat jullie het samen zo gezellig hebben gehad!
  10. Marian:
    27 juni 2016
    Leuk verhaal Mieke Sauerland zo dichtbij en ook nog mooi!
  11. Barbara:
    3 juli 2016
    Wat gezellig zo samen. Aan de foto's te zien hebben jullie het inderdaad naar de zin gehad. Leuk reisverslag.