Roadtrippie België Maart 2018

30 maart 2018 - Brussel, België

Om onze nieuwe bolide eens goed uit te kunnen proberen, gebruiken we die reden als smoes om weer eens weg te kunnen.  Deze keer een tripje naar België. Mede veroorzaakt doordat ik op Facebook Mickeyhouse Aalst volg en daar graag eens wil kijken.

Vrijdag 30 Maart

Om 08.30 uur rijden we in de stromende regen weg. Bah... maar na een uurtje of 2 is het droog. We laten de hondjes uit, kopen een coffee to go en om 12.30 uur zijn we in Gent. We parkeren in een grote parkeergarage en lopen het centrum in. Wat is het hier leuk zeg. We lopen over de Graslei en pakken een terrasje.

Gent

Dan lopen we de Korenmarkt op naar de Casa. (voor de genen die het nog niet weten: Xenos wordt over genomen door de keten Casa, vooral bekend in België, Frankrijk, Oostenrijk, Zwitserland, Italië, Luxemburg, Portugal, Marokko en Aruba)

Gent

Het ziet er allemaal mooi uit, maar het prijsniveau ligt een stuk hoger dan bij Xenos. We maken veel foto's en nemen wat folders mee. Altijd leuk voor de collega's van Jeroen. We lopen nog wat verder door het centrum en gaan dan weer terug naar onze doggies.

Gent

Een half uurtje rijden verder op ligt Aalst. Ook best wel een grote stad. We parkeren de auto voor de deur van Mickeyhouse Aalst en kijken alvast in de etalage.

De winkel bestaat grotendeels uit textiel (beddengoed en handdoeken) en in een gedeelte apart staan Disney artikelen. O.a. de beeldjes van Britto, maar ook kleding, tassen en baby artikelen. De eigenaar spreekt ons aan en ik vertel dat ik de winkel op Facebook volg. En dan begint Frank te praten......... er komt G E E N   E I N D E   aan.... pfff. Over het ontstaan van de winkel, over leveranciers, bla bla bla. We geven uiteindelijk aan dat we nog verder moeten en dat we 1 bepaald beeldje hebben gezien die we nu graag willen kopen. Wel heel aardig, we krijgen nu 20% korting terwijl hij een actie gaat starten vanaf 19 april. Met de belofte dat ik nog wat op zijn Facebook pagina zal zetten, kunnen we eindelijk verder...haahahah. Anyway... we zijn blij met de mooie aankoop!

Mickey en Minnie married

We zetten de navigatie op onze B&B Bekersveld in Vlezenbeek en om 17.30 uur bellen we aan. De aardige eigenaresse laat ons de kamer zien en wij halen de spullen uit de auto. En tja, wat zal ik zeggen. Het was KLEIN.... simpel... Voor € 85.00 voor 1 nacht hadden we iets meer verwacht.... Maar het positieve is dat het erg mooi landelijk ligt en dus kunnen we mooi met de hondjes lopen. Daarna laten we ze even alleen en gaan heerlijk eten bij de pizzeria.

onze kamer   pizzeria Vlezenbeek

Zaterdag 31 Maart

Tot de helft van de nacht ging het goed, daarna verkozen de 2Y's ons bed boven hun mand hahaha. Om 07.30 uur lopen we al buiten, de zon breekt al door, het ziet er allemaal prachtig uit. We nemen koffie mee naar de kamer, gaan douchen en om 9.00 uur hadden we afgesproken om te gaan ontbijten. Het was prima verzorgd en we kletsen nog even wat met de eigenaresse.

uitzicht vanaf onze kamer

We zetten de navigatie als 1e op het Paleis van Justitie in Brussel. Zo dan!! Geen idee dat het hier zo mooi zou zijn. Parkeren kan vlakbij en we lopen wat rond. Je hebt vanaf hier een prachtig uitzicht over de stad. Even verderop zit het Koningsplein. Hier parkeren we even illegaal en maken hier ook een foto rondje. Dan gaan we verder naar de Brederodestraat waar het Koninklijk Paleis staat. Ook alweer zo mooi! Ook zien we de regeringsgebouwen en de verschillende ambassades. Niet veel verder is Parc du Cinquantenaire. (Jubelpark) Het park werd aangelegd in opdracht van koning Leopold II om in 1880 de vijftigste verjaardag van de Belgische onafhankelijkheid te vieren. Hier parkeren we wat langer en lopen wat rond. Het zonnetje schijnt en het is prachtig hier. Nogmaals zeggen we dat het zoveel mooier is dan we hadden verwacht!!

Justitie Paleis

foodtruck Brussel

uitzicht over Brussel

Jubelpark

Als laatste zetten we de navigatie op Atomium. Dit is zo'n typisch beeld van Brussel wat je wel eens voorbij ziet komen, maar nog nooit in het echt gezien. Het is een echte toeristische trekpleister. En voor ons ook super om het eens te zien! Maar eerst wandelen we heerlijk door het nabijgelegen Ossegempark. Wat treffen we het met het weer!

hondjes uitlaten     Atomium

We zetten de naviagatie op "thuis". We hebben er geen behoefte aan om hier nog de binnenstad in te gaan. Het is overal mega druk. Na Antwerpen heb je de plaats Brasschaat. Helaas weten we niet waar de Pfaffs wonen maar we vergapen ons wel aan de mooie grote huizen. We rijden zo maar wat lange lanen door. Sinds het ontbijt hebben we nog niets meer gehad en zien dat er kermis is. We lopen even naar de Frietkraam voor de Echte Belgische Frietekes, maar die vallen tegen helaas.

Dan zetten we de clock op rock en rijden om 19.00 uur het pittoreske Almelo weer binnen. We doen snel nog even de boodschappen voor de Paasdagen en om 20.00 uur zijn we thuis.

Het was lekker om er even tussen uit te zijn, maar België is echt niet ons land! Het is grauw en grijs en ook vaak vies. Waarschijnlijk chargeer ik nu heel sterk en het is niet mijn bedoeling om wie dan ook te beledigen. Duitsland trekt ONS gewoon meer. Maar Anneke heeft al aangegeven dat de binnenstad van Brussel zo leuk is en dat ze daar een keer met me naar toe wil, dus dat gebeurd vast binnenkort nog een keer... LOL.

Maar eerst Vlieland. Over 2 weekjes is het al zo ver!!!!

1. Anneke:
    3 april 2018
    Haha inderdaad Brussel is echt leuk! Maar toch hebben jullie veel gedaan en.... De auto getest en daar ging het om!
  2. Miriam:
    3 april 2018
    07.30 uur op zaterdag is idd mooi op tijd; dan heb je ook wat aan de dag 🤣🤣.
    En de auto goed getest??
    Over 2 weken kijken of hij zeebenen heeft 😁.
  3. Yvonne Evers:
    4 april 2018
    Ondanks dat ik absoluuuut geen fan van België ben, vond ik het verslag toch mooi om te lezen. Ik was blij dat jullie er waren en ik niet. Ben toch met nieuwgierig hoe de auto liep...
    Mooie foto's btw
    Ik wacht alweer op Vlieland 😉