Tannheimer Tall Oostenrijk deel 3 (juli 2016)

24 juli 2016 - Schattwald, Oostenrijk

Hoi hoi,

Donderdag 21 juli

Als we om 07.00 uur wakker worden regent het best hard. We dommelen wat verder en om 09.00 uur is het droog. Dus met de doggies naar buiten. De rest van de ochtend brengen we relaxed thuis door. Het is gelukkig weer gewoon mooi weer geworden dus op ons balkon is het weer fijn.

De temperatuur is rond de 25C dus dan kan het nog om de doggies mee te nemen. We gaan vanmiddag naar een zijtak in het Lechtal. Hier stroomt een vertakking van de rivier de Lech en er komen (in het voorjaar) mooie watervallen uit in deze rivier. We rijden tot aan het eind en wandelen heerlijk met Youp en Yill.

zijtak Lechdal

Er staat een aangenaam windje. Dan vinden we het tijd om bij Gasthof Alpenrose in het plaatsje Hinterhornbach op een terrasje te gaan zitten. We nemen allebei ein kännchen Kaffee und Apfelstrudel. De honden liggen naast ons op de grond. Het gaat tegenwoordig erg goed om ook dit soort dingen met Youp te doen. We zitten best een tijdje en gaan dan weer richting het Lechtal.

hmm

We zien onderweg dat de rivier op veel plekken droog staat en dat het een smalle rivier is geworden. We kunnen op een bepaald punt met de auto naar beneden. We gaan naar het water maar zien dat de stroming erg hard is. En zolang Yill dan niet met de poten aan de grond kan komen lijkt het ons beter om haar hier niet los te laten. Maar de pret is er niet minder om. En wederom gaat ook Youp het water in. Zo mooi. We zien ook nog een klein watervalletje!

Vlak voor de afslag naar het Tannheimer Tal halen we nog iets voor het avond eten bij de MPreis en kachelen dan langzaam weer naar huis.

MPreis

Daar doen we nog een bakkie op het balkon en Jeroen schenkt zich een lekker wijntje in. Dan gaat hij koken en als we weer van tafel gaan is de fles leeg hahahah. En toch weer van mij winnen met kaarten…het is niet eerlijk!

op....

Via de app kletsen we nog even met Jan en Diana bij die helaas tijdens hun tussenstop net te ver van ons af zitten voor een bakkie koffie.

Vrijdag 22 juli

Tegen 08.30 uur lopen we buiten, het is bewolkt maar een prima temperatuur. We ontbijten weer lekker buiten. Om 11.30 uur gaan we op pad met alleen Yill. We rijden eerst naar Bad Hindelang en daar gaan we even naar de Bauern Markt. We kopen voor onze verzameling “vakantie koeien” weer een leuk exemplaar, maar verder kopen we niets. Dan rijden we terug naar Oberjoch en daar gaan we met een stoeltjes lift naar 1212 meter hoogte. (de Iselerbahn).Het is altijd leuk om met een hond in de lift te zitten want je ziet ze genieten…neusje omhoog en geuren opvangen.

iselerbahn

Het uitzicht is ondanks dat de zon niet schijnt best wel goed. Tot onze teleurstelling is er boven werkelijk niets te doen. Er loopt een redelijk (voor mij) begaanbaar pad naar een restaurant, maar dat is alleen in het weekend open… DUH…het is vakantietijd…..??? We genieten dan maar wat van het uitzicht en gaan weer terug. Beneden bij het restaurant Moorhütte gaan we heerlijk op het terras zitten met uitzicht op grappige bokjes (of geitjes). De zon schijnt soms ook nog wat. Het is gewoon een lekkere 24C.

Vanaf de top zagen we leuke weggetjes die dus wel hoog de bergen in gaan en daar rijden we naar toe. Maar ook hier weer onderstaand bord:

bord

We rijden via een leuke route door naar Pfronten en kijken ook daar wat rond. We gaan weer via de korte route terug en natuurlijk staan de koeien weer “in de weg”. Het begint te waaien, het wordt aardig donker en wij denken dat ze gaan schuilen voor de regen die komt. En dus waggelen ze op hun gemak, de leider voor op, het bos in. Wij staan in de berm te fotograferen en te filmen en ik lig in een deuk als 1 koe met zijn grote kop voor mijn raampje komt. Yill kijkt haar ogen uit maar reageert verder niet.(zie filmpje) Youp zou uit zijn plaat zijn gegaan…. We krijgen inderdaad regen….niet normaal. We trekken een sprintje vanaf onze auto naar de voordeur maar dan zijn we al doorweekt.

Maar na een klein uurtje is het alweer droog en schijnt de zon. Terwijl Jeroen weer de chef kok is, laat ik de honden uit. We eten weer heerlijk, maar de lust verging ons snel als we het nieuws uit München horen…. Vreselijk!

We gaan een half uurtje in de infrarood cabine en drinken daarna nog even op ons balkon koffie. Het koelt snel af en de rest van de avond kijken we tv om het nieuws te volgen.

Zaterdag 23 juli

De dag begint goed………

De voorspelde regen blijft uit en er schijnt een waterig zonnetje. We doen heanig an, ontbijten uitgebreid en laten de honden uit. We gaan vandaag shoppen in Kempten. Voor dat we naar de auto lopen staan we zeker een half uur met de eigenaresse te kletsen, wat een super aardige vrouw! We zetten de navigatie op een winkelcentrum in het hartje van de stad. We rijden 40 kilometer en komen dan aan bij een parkeergarage waar ze aan het verbouwen zijn. Het is allemaal erg smalletjes en het staat bomvol. We moeten door naar de laatste, de 7e verdieping. Zoals altijd parkeer ik achterwaarts en terwijl ik langzaam naar achteren rij, kijk ik in het scherm van de achteruitrij camera en de spiegels. En in eens een klap en glasgerinkel….onze achteruit in 1000 stukken…. G&*V@$D!! WTF is dit???? We stappen uit en zien een heel stuk beton wat oversteekt en dus precies de hoogte heeft van het achterraam. De camera ziet dus (schijnbaar?) alleen het stuk er onder en ook ik heb het (uiteraard) niet gezien. Diepe diepe zucht!

ruit kapotruit kapot

Wat een ellende….. Ook zien we dat er 2 parkeerplaatsen naast ons ook al allemaal glas op de grond ligt…..een ander was dus precies hetzelfde overkomen. Het steekt ook echt raar uit! Maar baal enorm van mezelf dat ik het niet gezien heb.

Als eerste bellen we met Citroën assistance maar omdat het om een kapotte ruit gaat, vallen we buiten de hulpdienst. Oké, dan bellen we dus met de ruitschade afdeling van Allianz. Een aardige mevrouw staat ons te woord en probeert contact te leggen met de Duitse Carglass. Deze zitten vanaf 13.00 uur dicht…. En het is 13.09 uur. Volgende mogelijkheid….ze verbindt ons door met de afdeling “pech onderweg”. We staan zeker 10 minuten in de wacht en dan verbreken we maar de verbinding om zelf weer opnieuw met deze afdeling te bellen. Nu een aardige man. Om een lang verhaal kort te houden, we kunnen gewoon naar ons appartement terug en daar zal Pech Henkie komen voor of een spoed reparatie of met een vervangende auto…. Oeps….de vervangende auto geldt ook nu weer niet, want het gaat alleen maar om een ruit… We slaan het resterende glas wat nog in de rubbers hangt er af en rijden naar huis. Het valt ons mee qua lawaai en de 40 kilometer zijn zo gedaan. Maar het begint aardig donker te worden en we willen natuurlijk niet dat alles nat wordt. De eigenaren van het appartement zijn er niet en dus parkeer ik maar ongevraagd een beetje raar dicht tegen het huis aan zodat in ieder geval de achterkant van de auto droog staat. Ondertussen belt Pech Henkie en zegt dat hij vanuit Füssen naar ons toe rijdt. Een dik uur later is hij er en hij plakt de hele boel af.

maken van de ruit

Nog een tijdje later komen de eigenaren weer thuis en mogen we de auto in hun garage zetten. Wat lief!

We zijn het best zat, al dat geregel en gedoe. Het is weer droog en we willen even lekker uitwaaien en maken een mooie lange wandeling met de doggies. Die hebben ook baat bij het vele wandelen en de gezonde berglucht…want ze kunnen hier slapen…..

slaaaaaaapenslaaaaaaapen

Gelukkig hadden we alle boodschappen al in huis en maken we een gezellige Tapas avond. Allianz belt ook nog een keer om te vragen of alles goed gegaan is met Pech Henkie. Netjes. We overleggen nog even hoe nu verder. Wij gaan maandagmorgen naar de Duitse Carglass en we hopen er maar op dat ze een ruit op voorraad hebben en anders laten we een nood-ruit plaatsen waar we in ieder geval mee naar Nederland kunnen.

(we zijn blij dat we besloten hadden om de honden niet mee te nemen…Yill zit ALTIJD op de hoedenplank…je had er niet aan moeten denken wat al dat glas aangericht zou kunnen hebben….)

Zondag 24 juli

Op zondag hangen er geen broodjes aan de deur. Daarom hadden we al besloten om vanmorgen weer naar de Moorhütte te gaan. We zagen daar vrijdag al een aankondiging van Frühschoppen, vanaf 11.00 uur. We drinken koffie in bed en laten de honden uit. Om 10.33 uur pakken we de B U S…..hahahaha….Jeroen en Mieke in de bus….. Tja, je moet toch wat zonder auto. En het is eigenlijk een prima alternatief. Het is met de Gästekarte gratis en je hoeft dus niet te betalen voor het parkeren. Een kwartiertje later zijn we in Oberjoch en lopen naar het restaurant.

Frühschoppen

We zien niet iets aan staan over een ontbijtbuffet of een andere menu kaart, dus we vragen even. We worden nog net niet uitgelachen…. Frühschoppen houdt in dit geval alleen maar in dat er live muziek aanwezig is. Tja… we wisten wel dat Frühschoppen al vroeg beginnen met drinken is, maar dat er dan niets te ontbijten valt, hadden we even niet verwacht. We kijken op de kaart en ik neem een cappu met appeltaart en Jeroen een Allgäuer Suppe.En natuurlijk daarna een biertje!! Hahahaha….wat maakt het uit. Het smaakt allemaal lekker, het is mooi weer en de muziek…ehm…ja die hoort gewoon bij deze locatie (Bei uns in Kufstein…lalalalalaala, Joladiehie olé…..) We vinden het gewoon TE LEUK!

Frühschoppen

We gaan na een tijdje weer met de bus terug en in ons dorpje bekijken we even de kaart bij 2 restaurants. We gaan vanavond uit eten. Terug in ons appartement eten we yoghurt en fruit en zitten de hele middag op ons balkon. Einde van de middag lopen we eens een ander rondje door het dorp met de honden en zetten het huis waar we een appartement in hebben nog even op de foto. Helaas begint het te regenen en gaan we weer terug.

We wachten een tijdje tot het droog wordt, maar het blijft miezeren. Tegen 18.30 uur gaan we naar restaurant Lutz. We eten echt super lekker en wat zijn ze ook hier allemaal weer aardig. We kregen na het eten nog een schnapps voor de betere spijsvertering.

heerlijk etenheerlijk eten

We lopen weer door de miezerige regen terug. De vooruitzichten zijn ook niet zo best. Echt fijn dat de auto binnen staat en hopelijk lukt het al om morgen een nieuwe ruit te krijgen.

Wordt vervolgd…….

J&M

Ps: er staan nu ook wat video’s op.

1. Marlien dijkers:
    24 juli 2016
    Wat een gedoe allemaal maar het verslag was weer mooi en de fotos ook maar ik wens julie nog een fijne vakantie toe liefs marlien
  2. D&J:
    24 juli 2016
    Een dompertje door de achterruit maar dat mag de pret niet drukken!
    Mooie koeien in O'rijk
    Tot het volgende verslag maar weer

Gr D&J
  3. Anneke:
    25 juli 2016
    leuk verhaal weer hoor! en ik krijg er beeld bij......Jeroen en Mieke in de BUS!! heerlijk! maar wel erg Kwalitatief Uitermate Teleurstellend van de auto hoor. hoop dat het snel is opgelost!!!
  4. Yvonne Evers:
    25 juli 2016
    Hahahaa in de bus.... Ik zie het voor me! Prachtig, alhoewel de reden daarvoor natuulijk heel erg.. Hoe zei Annie het ook al weer.. Kwalitatief Uitermate Teleurstellend.. is. Maar.... Ook hier kun je later weer lekker over vertellen 'weet je nog toen in die parkeergarage in oostenrijk...' verder het verslag weer heelijk versmaad

Tot gauw!
    Liefs Yvonne
  5. Barbara:
    25 juli 2016
    Oeps.... dat uitgerekend jou dat nu moet overkomen:( Ik zou ook verschikkelijk balen.
    En dan met de bus haha. Ik zie jullie al zitten.
    Mooi verhaal.

gr. Barbara