Texas deel 1

3 juni 2011 - Houston, Texas, Verenigde Staten

Hallo allemaal,
donderdagmorgen om 4.30 uur ging onze wekker en ruim 5.00 uur zaten we in de auto. Parkeren bij Schiphol ging vlot en de shuttlebus stond al klaar. Bij balie 26 stond al een aardige rij maar het ging achteraf redelijk snel. Na de douane even lekker ontbeten en ff geshopt en toen naar de gate. Na het traditionele veiligheids gesprek (ja...we hebben onze koffers zelf gepakt en niet uit het oog verloren...) konden we boarden. Om 10.10 gingen we de lucht in. We zaten op een rijtje van 3 en naast ons zat een jongen die tot z'n 16e in Texas had gewoond (wel in Nederland geboren) dus we konden met hem ook nog een beetje kletsen. De vlucht ging snel en 40 minuten eerder dan gepland landen we alweer. De rij voor de douane was niet echt lang maar het schoot ook niet op....maar goed....dat hoort er bij in Amerika. De shuttlebus naar de verhuurbalies van de auto-verhuur-bedrijven stond ook alweer klaar en na het tekenen van de formulieren was het dan zover....zou er een Ford Escape staan???? Helaas....Wel mochten we zelf uit een rijtje van 5 SUV's kiezen en nadat we 2 auto's van binnen hadden bekeken viel de keuze op de Kia Sorento, voorzien van leer en zo. KICKEN!!!! Lekker hoge instap en goed zicht.
De tomtom aan en let's hit the road. We zouden een half uur moeten rijden. Via 2 tolwegen kwamen we aan op het adres maar................geen Baymont Inn te vinden. We reden op een drukke éénrichtingsweg dus een paar rondjes later stonden we weer op dezelfde plek. De hele omgeving was niet echt jofel. Maar eens gevraagd bij een ander hotel...zat de Baymont Inn dicht sinds 2 of 3 maanden....failliet. OH???? Tja....toen zat er niets anders op dan een ander hotel te zoeken. Die zijn er gelukkig plenty, en na bij 2 hotels de prijs gevraagd te hebben (natuurlijk nooooooit meer zo goedkoop als we hadden) gekozen voor een mooie Sleep-inn & suites. Wat een heerlijk hotel!! We zijn maar 10 km verder gegaan en de buurt is veel beter, fijn!
We waren het ondertussen goed zat en het was nog steeds 35C dus op naar de pool. Daar nog even een uurtje gezwommen en in de zon gelegen. Daarna in de buurt pizza gegeten en even boodschappen gedaan. O.a. 2 luchtbedjes. Op de kamer nog een bakkie gedaan, E-bookers maar eens een mail gestuurd met het verhaal van het failliete hotel en of we daar nog geld van terug krijgen en toen was het wel goed. Het was 21.30 (dus 04.30 uur in NL en dus 24 uur wakker).
Heerlijk geslapen tot 04.15 uur....hahaah...veel te vroeg wakker. Gelukkig uiteindelijk weer ff geslapen (Mieke schijnt heel charmant het hele bos omgezaagd te hebben) en om 07.30 uur opnieuw wakker.
Het ontbijt was meer dan geweldig en nu zitten we lekker op bed met nog een bakkie leut, de laptop en het amerikaanse nieuws. Straks Houston maar eens gaan verkennen. Ook vandaag weer strak blauw en zon met 35C (wel ff wennen hoor)