Texas deel 2

6 juni 2011 - Dallas, Texas, Verenigde Staten

Nadat we weer fris en fruitig waren zijn we richting Downtown Houston gereden. We hebben rond gelopen in The gallara, een mooie mall met zelfs een schaatsbaan binnenin en een financieel district, waar ze mooie liften hebben. We hebben alleen koffie gedronken bij Starbucks en later nog wat rond gereden. In de loop van de middag waren we weer bij ons hotel en daar ontdekten we dat we een keurige mail hadden van E-bookers. Ze vonden het erg vervelend allemaal voor ons en we moesten de gemaakt kosten maar doorgeven!! Ook zouden ze ons z.s.m. een aanbod doen voor de laatste nachten, want die hadden we ook in hetzelfde (failliette) hotel geboekt. Nog even heerlijk in de zon gelegen (het hele zwemabd voor ons alleen!) en 's avonds gegeten bij Denny's. Ook de Walmart weer bezocht, onze favoriete bezigheid op vrijdagavond....haha. Daarna nog even een terrasje gepakt en toen zat Houston er alweer op.
Zaterdagmorgen na het ontbijt richting Dallas. We moesten een kleine 4 uur rijden en we hadden zelfs een moment dat Tomtom aangaf: 359 km rijden...dus 359 km op dezelfde snelweg. Erg makkelijk, cruise control aan en gaan...;-) Onderweg alleen er uit voor een milkshake en om te plassen.
Ons hotel ligt buiten Dallas en de route er naar toe door Dallas heen was prachtig. Wat een grote stad!!!! Wat een mega grote gebouwen in downtown. We hebben al heel wat gezien, maar zoals ze hier snelwegen aanleggen.....wouw! Wel 4 banen boven elkaar, soms 16 banen breed. Het was prima te doen qua drukte.
Toen kwamen we bij onze Travelodge. Dat was even slikken na zo'n mooie Sleep Inn. Maar goed, wat mag je verwachten voor € 27,00 met ontbijt voor 2 personen. Het zwembad was heerlijk en we kwamen al gelijk aan de klets met een meisje. Ook zat een complete Mexicaanse familie (26 man) in en rond het water. Erg gezellig allemaal en mooi wat te kijken. 's Avonds wat gegeten en geshopt.
En toen kwam de nacht....onze buren slapen waarschijnlijk niet want DE HELE NACHT stond de tv (en radio??) aan en daar hadden we dus last van. Heel erg getwijfeld of we aan zouden kloppen, of dat we naar de receptie zou gaan om te klagen, maar ja....wat haal je je op de hals als het "verkeerde mensen" zouden zijn??
Uiteindelijk wel steeds wat geslapen, maar het was geen feestje. Na het ontbijt bij de receptie gevraagd voor een andere kamer. Daar konden ze pas later die ochtend antwoord op geven. Toen we weg wouden gaan begon dat meisje (vh zwembad) weer met ons te kletsen en wij vertelden haar van onze nacht. Zij zou wel eens even navraag voor ons doen, ook bij de buren want dit kon toch allemaal niet(my new best friend...haha) In de auto zeiden we wel tegen elkaar dat we het een beetje raar vonden dat ze zo aardig was...uiteindelijk was dit niet haar zorg!
We zijn naar the Southfork ranch gereden. De plek waar de serie Dallas is opgenomen. Ontzettend leuk om te zien allemaal, uitleg van een fantastisch aardige mevrouw en veel foto's genomen.
Daarna terug naar downtown en daar hebben we rond gelopen, o.a. bij de plek waar president John F. Kennedy is vermoord. Best indrukwekkend.
Terug bij het hotel weer even naar het zwembad en natuurlijk was onze nieuwe vriendin er weer....ze had met onze buren gesproken en die zouden er rekening mee houden en ze had met de manager gesproken en als we zouden willen, kregen we een andere kamer!! Nu waren we wel nieuwsgierig hoezo zij dat allemaal regelde. Bleek ze met man en kind in die kamer te wonen!!! haar man was onderhoudsman van dit hotel en zij wou gewoon graag dat de gasten het naar hun zin hadden. Das toch lief allemaal? En later bij het zwembad sprak de manager ons aan en bevestigde nog eens te bellen als er vannacht weer lawaai was en of we echt niet een andere kamer willen. Maar we nemen de gok, we blijven in dezelfde kamer.
Nu lekker weer even op bed en straks gaan we naar de (amerikaanse??) chinees...Jeroen verheugd zich er op, Mieke is nog even afwachtend....;-)

Het weer is nog steeds top, rond de 35C. Er was 20% kans op regen maar afkloppen...er is nog niets gevallen!